سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

ایران رادیاتور از قدیمی ترین کارخانه های سازنده انواع پکیج و رادیاتور به شمار می رود. محصولات ایران رادیاتور در بازار بسیار پرفروش هستند و مخصوصا پکیج های مدرن این برند به خاطر مزایا و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهند، همواره جزء اولین انتخاب های مصرف کننده محسوب می شوند. اما این پکیج ها هم مثل هر وسیله برقی و گازی دیگری بی عیب و نقص نیست و ممکن است در طول دوره فعالیت خود آسیب ببیند. مخصوصا از آنجایی که پکیج اکثرا روشن است، اصلا عجیب نیست که قطعاتش به مرور زمان ایراد پیدا کنند و بعد از مدتی نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشند.

پیشنهاد ما این است که در اینگونه مواقع در ابتدا با نمایندگی تماس بگیرید و از متخصصین ایران رادیاتور کمک بگیرید. به هر حال آنها بهتر از هر کسی با محصولات ایران رادیاتور آشنایی دارند و از پس کار به مطلوب ترین شکل بر می آیند. اما اگر خواستید در هزینه تعمیر پکیج صرفه جویی کنید و تصمیم گرفتید که خودتان دست به کار شوید، باید از قبل آموزش ببینید. هدف ما از تهیه این مطلب نیز همین بوده است. ما آموزش تعمیر پکیج ایران رادیاتور و عیب یابی آن را در بخش های زیر با جزئیات آورده ایم. پس اگر می خواهید با انواع کدها و ارورهای پکیج ایران رادیاتور آشنا شوید و پکیج منزلتان را خودتان سرویس و تعمیر کنید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

نحوه تعمیر پکیج ایران رادیاتور

پکیج ایران رادیاتور چه انواعی دارد؟

برای آنکه آموزش تعمیر پکیج ببینید و بتوانید دستگاه را خوب عیب یابی کنید، در ابتدا باید با انواع پکیج های تولید شده توسط کارخانه ایران رادیاتور آشنا شوید. کارخانه سازنده بر اساس امکانات و ویژگی های هر دستگاه، پکیج های تولیدی را به شش گروه مختلف دسته بندی کرده است:

  1. مدل E
  2. مدل M
  3. مدل K
  4. مدل L
  5. مدل ocE
  6. مدل BM

توجه داشته باشید که ارور نشان داده شده روی هر یک از این مدل ها با دیگری متفاوت است که در ادامه به آنها می پردازیم. پس بهتر است ابتدا مدل دستگاه خود را شناسایی کنید تا معنای ارورها را متوجه شوید و به نحوی اصولی تر با نحوه تعمیر پکیج ایران رادیاتور آشنا شوید. همچنین به یاد داشته باشید که در صورتی که از پسوند FF در ادامه مدل پکیج ایران رادیاتور استفاده شده باشد پکیج شما از نوع فن دار است و در صورتی که این پسوند CF باشد، پکیج بدون فن می باشد. حالا با ذکر این مقدمه به سراغ شناخت انواع ارورهای پکیج ایران رادیاتور برویم.

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور سری دیجیتال (مدل های L و K)

وقتی که پکیج های مدل L و K مشکل پیدا می کنند، روی صفحه دیجیتالی آنها یک ارور ظاهر می شود. در فرایند آموزش تعمیر پکیج، آشنایی با معنای هر یک از این ارورها ضروری است:

  • ارور E1 پکیج ایران رادیاتور معمولا به خرابی پرشر سوئیچ (ابزار دقیق کنترل فشار) بر می گردد. در این صورت بهترین کار تعمیر یا تعویض این قطعه است. البته فشار کم آب ورودی نیز منجر به نمایش این ارور شود.
  • ارور E2 عدم وجود شعله مناسب را در پکیج ایران رادیاتور نشان می دهد.
  • ارورهای E12 ،E39 ،E99 می توانند نشانه از کار افتادن برد پکیج باشند (آموزش تعمیر برد پکیج).
  • ارور E88 یک ارور بسیار مهم است و نشان می دهد که پکیج بیش از حد مجاز داغ شده است.
  • ارور E10  نشانه نشت دود از دودکش است. در صورت مشاهده این ارور باید دود کش را بررسی نمایید و مشکل آن را در سریع ترین زمان برطرف کنید.
  • ارور E50 نشان می دهد که پرشر در حال کار کردن است، اما فن کار نمی کند. برای رفع این ارور باید فن را تعمیر یا تعویض کنید.
  • ارور E51 برعکس ارور E50 است؛ یعنی فن کار می‌ کند اما پرشر سوئیچ فعال نیست.
  • ارور E42 وجود مشکل در مدار پکیج ایران رادیاتور را نشان می دهد. چاره کار هم تعویض این قطعه است.
  • ارور E81 نشان دهنده خرابی پمپ یا شعله دستگاه است. در صورتی که دمای پکیج به بیش از ۱۰۰ درجه برسد، این ارور نمایش داده می شود. رسوب زدایی پکیج بهترین راهکار برای رفع این ارور است.

راهنمای تعمیر پکیج ایران رادیاتور

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور سری آنالوگ (مدل های M ،E ،MB ،Eco)

نظرات کاربران سرویس پکیج

درخواست سرویس پکیج

در پکیج های سری آنالوگ ایران رادیاتور، ارورها به شکل روشن شدن چراغ از اعدادی بین ۱۰ تا ۸۰ نشان داده می شوند:

  • ارور ۷۰، ۶۰ و ۴۰ نشان دهنده این است که فن کار نمی‌ کند. تعمیر یا تعویض فن چاره کار است.
  • زمانی که چراغ‌ های ۸۰، ۶۰، ۴۰ با هم روشن می‌ شوند به این معنی است که فن روشن است، اما پرشر سوئیچ خراب شده و کار نمی‌ کند.
  • روشن شدن چراغ ۳۰ به این معنی است که احتمال ارتباط بعضی از قطعات دستگاه با برد پکیج مختل شده است.
  • ارور ۴۰، ۸۰ نشان دهنده وجود گرفتگی در مسیر دودکش است. در این صورت حتما باید در کوتاهترین زمان به مسئله رسیدگی کنید تا خدای ناکرده اتفاق ناگواری رخ ندهد.
  • ارور ۵۰، ۶۰ و ۷۰ در پکیج ایران رادیاتور یعنی اینکه سنسور ان تی سی خراب شده است و باید تعویض شود.
  • روشن شدن همزمان چراغ ۴۰ و ۷۰ نشان دهنده کم بودن فشار آب و یا خرابی پرشر سوئیچ است.
  • نمایش ارور ۷۰ و ۸۰ می تواند به موارد متعددی مربوط باشد؛ از جمله: خراب شدن جرقه پکیج، رسوب گرفتن مبدل ها، تشکیل نشدن شعله پکیج، قطعی گاز و … . همه این موارد با یک تعمیر ساده رفع می شوند.
  • ارور ۸۰ برای نشان دادن این مسئله است که پمپ خراب شده و یا شعله خراب است و دمای پکیج به ۱۰۵ درجه سانتیگراد رسیده است و قابل تشخیص برای پرشر سوئیچ نیست.
  • نمایش ارور ۷۰ نیز نشان دهنده افزایش بیش از حد دمای مدار است.

معنی ارور پکیج ایران رادیاتور

راهنمای تعمیر پکیج ایران رادیاتور؛ رسوب زدایی از پکیج

حال که با ارورهای پکیج ایران رادیاتور آشنا شدید و دیدید که مثلا چراغ ارورهای ۴۰. ۷۰ یا ۸۰ روشن شدند (که می تواند نشان دهنده رسوب گرفتن دستگاه باشد)، بد نیست فرایند رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور را هم بشناسید (توضیح مفصل تر در مورد نحوه رسوب زدایی پکیج را اینجا بخوانید). در اهمیت رسوب زدایی پکیج همین بس که تا زمانی که جرم و رسوب پکیج از بین نرود، آب خوب گرم نمی شود و پکیج باید انرژی زیادی برای گرم کردن آب هدر دهد. مسئله ای که منجر به سوراخ شدن مخرن حرارتی می شود. برای اینکه از اینگونه مشکلات اجتناب کنید، کافی است مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید:

  1. حتما به ایمنی کار توجه کنید. به این منظور در ابتدا دوشاخه برق را قطع کنید.
  2. کاور پکیج ایران رادیاتور را جدا کنید.
  3. شیر آب سرد را ببندید.
  4. در خلاف جهت عقربه‌ های ساعت شیر پرکن پکیج را باز کنید.
  5. برای تخلیه آب سیستم شیر آب گرم را باز کنید.
  6. مبدل دستگاه را بازکنید (مبدل توسط دو پیچ آلن به بلوک ها متصل است. همچنین توجه داشته باشید که اگر پکیجتان تک مبدله است، احتمال رسوب گرفتگی آن کاهش می یابد).

وقتی تمامی مراحل بالا را انجام دادید، نوبت به رسوب زدایی می‌رسد. برای این کار می توانید به میل خود یکی از دو روش زیر را انتخاب نمایید:

۱. استفاده از دیکسلر (اسید رسوب زدا)

دیکسلر را از دو سوراخ وارد مبدل نمایید و بعد از چند دقیقه با فشار آب داخل آن را بشویید.

۲. حرارت دادن و ضربه

این شیوه شبیه به فرایند رسوب زدایی کتری است. کافی است مبدل را روی اجاق گاز قرار دهید تا داغ و قرمز رنگ شود. سپس به کمک یک آچار به آن ضربه بزنید تا رسوباتی که به واسطه گرما شل شده اند، از آن داخل مبدل جدا شوند. در انتها هم با فشار آب داخل آن را بشویید.

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور

هواگیری پکیج ایران رادیاتور به چه صورت انجام می شود؟

یکی از مزایای مهم پکیج های ایران رادیاتور، همین سهولت در هواگیری آنها است. ما قبلا در یک مطلب جداگانه، به طور مفثل در مورد روش هواگیری پکیج ایران رادیاتور توضیح داده ایم. اما به طور خلاصه برای هواگیری پکیج کافی است شیر وروردی آب را ببندید و با استفاده از اهرم مخصوص -که در ابزارفروشی ها پیدا می شود- و یا یک پیچ‌گوشتی کوچک دوسو، پیچ هواگیری پکیج را به در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بپیچانید تا هوای دستگاه خالی شود. زمانی که مقداری آب از دستگاه خارج شد، پیچ هواگیری را مجددا ببندید. در نهایت نیز از طریق شیر پر کن تعبیه‌ شده در قسمت زیرین پکیج ایران رادیاتور، فشار دستگاه را بین ۱.۵ تا ۱.۷ bar تنطیم کنید و پکیج دیواری را روشن نمایید.

آموزش تعمیر پکیج ایران رادیاتور با ریست کردن آن!

شاید عجیب به نظر برسد، اما خیلی از اوقات ارورهایی که روی پکیج نشان داده می شوند، با یک ریست ساده از بین می روند. پکیج اگر مدت زیادی بی وقفه کار کند، مثل هر وسیله دیگری احتمال هنگ کردن دارد. حالا سوال این است که چطور متوجه شویم ارور نمایش داده شده واقعی است یا صرفا ناشی از کارکرد بیش از حد دستگاه است؟ پاسخ روشن است: دستگاه را یک بار ریست کنید!

نحوه ریست کردن پکیج ایران رادیاتور نیز اصلا پیچیده نیست. کافی است پکیج را کاملا خاموش کنید و بعد از چند لحظه برای جلوگیری از هر احتمال برق‌گرفتگی، آن را از برق بکشید. البته اگر در مدل پکیج ایران رادیاتور شما دکمه تخلیه برق مدار تعبیه‌شده، چند بار آن را فشار دهید تا اطمینان حاصل کنید که برق داخل مدار به صورت کامل تخلیه‌ شده است. سپس تا نیم ساعت صبر نمایید و سپس دستگاه را روشن کنید. شاید ارور پکیج به همین راحتی از بین برود.

ریست کردن پکیج ایران رادیاتور در واقع باعث تخلیه حافظه و پردازنده دستگاه می شود و برنامه آن را از نو راه اندازی می کند. به همین سادگی ممکن است که خطای پکیج ایران رادیاتور که قبل از ریست کردن پکیج بر روی برد دستگاه نمایش داده می شد، دیگر روی صفحه نمایشگر پکیج ظاهر نشود. به این ترتیب شما از شر تعمیر پکیج خلاص می شوید و دوباره به روند عادی زندگی تان بر می گردید!

تعمیر ارور پکیج ایران رادیاتور

اگر پکیج اصلا روشن نشد چکار کنیم؟

روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور یکی از مشکلات رایج در بین انواع مدل های آن است. این مشکل معمولا به یکی از سه علت زیر بر می گردد:

  1. گاز یا برق ورودی قطع شده است.
  2. در لوله گاز هوا وجود دارد.
  3. ترموستات قطع شده و از کار افتاده است.

برای اینکه این مشکل را برطرف نمایید، باید آستین هایتان را بالا بزنید و سه کار انجام دهید: اول بررسی کنید که آیا شیر آب بسته نشده، یا گاز شهری قطع نشده است؟ حتی فیوز برق را هم چک کنید تا مطمئن شوید که از کار افتادن پکیج به عوامل بیرونی ربط ندارد. سپس پکیج را هواگیری کنید. مخصوصا اگر پکیجتان مدت زیادی خاموش بوده است، احتمال دارد که لوله های گازش هوا گرفته باشد. با یک هواگیری ساده که بالاتر توضیح دادیم، این مشکل هم رفع می شود. در نهایت به سراغ ترموستات بروید و آن را مجددا تنظیم کنید؛ احتمالا مشکلتان حل می شود.

اگر پکیج ایران رادیاتور همچنان ارور می داد چکار کنیم؟

در این مطلب با معنای ارورهای پکیج ایران رادیاتور (در انواع مدل های آنالوگ و دیجیتال) آشنا شدید و روش های برای برطرف کردن این ارورها را آموزش دیدید. اما حتما تعجیب نمی کنید که بگوییم این آموزش ها و حتی ویدئوهایی که در اینترنت وجود دارند، به تنهایی باعث نمی شوند که شما به یک تکنسین همه فن حریف تبدیل شوید. در واقع برای آنکه بتوانید همه ارورهای پکیج ایران رادیاتور را به شیوه ای اصولی حل کنید، به دانش و مهارت ویژه نیاز خواهید داشت. با این حساب، اگر پکیج ارور می داد و هر کاری کردیم ارور از بین نرفت، بهترین راهکار چیست؟

پاسخ شما مثل همیشه همینجا است: از تکنسین های مجرب و کاربلد اسپارد کمک بگیرید. ما در مجموعه اسپارد جمعی از حرفه ای ترین ها را گردهم آورده ایم و کلیه خدمات مربوط به سرویس و تعمیر پکیج ایران رادیاتور را ارائه می دهیم. پس اگر دیدید که پکیج منزلتان ارور می دهد و مشکل اساسی به نظر می رسد، دستپاچه نشوید! فقط کافی است سفارشتان را در اسپارد ثبت کنید و با خیال راحت به بقیه کارهایتان برسید؛ ما پکیج را صحیح و سالم مثل روز اول تحویلتان می دهیم.

سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست سرویس پکیج