سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

ایران رادیاتور به‌عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان تجهیزات تأسیسات مکانیکی در کشور به شمار می‌رود. این شرکت محصولات متعددی از جمله پکیج تولید می‌کند. پکیج از جمله تجهیزات گرمایشی است که به صورت دوره‌ای نیاز به سرویس دارد. برای این منظور می توانید از خدمات هواگیری پکیج آنلاین نیز استفاده کنید. علاوه بر آن هواگیری از جمله اقدامات مهمی است که برای حفظ راندمان عملکرد پکیج در وضعیت مطلوب باید اجرا شود. در این مقاله قصد داریم نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور را با هم مرور کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

هواگیری پکیج چیست؟

قبل از هر چیزی بد نیست که تعریفی ساده از مفهوم هواگیری پکیج ارائه کنیم. پکیج وظیف تولید آب گرم مورد نیاز برای مصرف مستقیم و سیستم‌های گرمایشی مانند رادیاتور را بر عهده دارد. بعد از تولید آب گرم در پکیج به کمک خطوط لوله‌کشی، آب به سمت رادیاتورها ارسال می‌شود. یک پمپ در پکیج‌ها وجود دارد که کار انتقال آب را انجام می‌دهد.

گاهی اوقات این امکان وجود دارد که به دلایل مختلف هوا از محیط پیرامون به درون خطوط لوله‌کشی یا محفظه پمپ پکیج نفوذ کند. در چنین شرایطی جریان آب به صورت موضعی در محل تجمع مولکول‌های هوا افت فشار پیدا می‌کند. تداوم این وضعیت باعث بروز پدیده‌ای به نام کاویتاسیون می‌شود. کاویتاسیون باعث فرسایش خطوط لوله و پمپ پکیج می‌شود. به علاوه اینکه سروصدای نسبتاً زیادی را نیز تولید می‌کند. منظور از هواگیری پکیج مجموعه اقداماتی است که هوای نفوذ کرده درون سیستم پکیج را خارج می‌کند. در ادامه این مطلب می توانید اطلاعات بیشتری در مورد هواگیری پکیج و روش های آن به دست بیاورید.

هواگیری پکیج چیست؟

زمان مناسب برای هواگیری پکیج ایران رادیاتور چه زمانی است؟

اولین نکته مهمی که در خصوص طریقه هواگیری پکیج ایران رادیاتور باید اشاره کنیم، زمان انجام این کار است. به طور کلی توصیه می‌شود که قبل از آغاز فصل سرما و روشن کردن رادیاتورها در منزل، عملیات هواگیری انجام شود. دلیل این موضوع را در ادامه به شما توضیح می دهیم.

اگر هواگیری پکیج قبل از آغاز فصل سرما انجام شود به این ترتیب عملاً پکیج و رادیاتورها قبل از قرار گرفتن زیر بار، مجدداً تنظیم می‌شوند. به این ترتیب آماده استفاده در طول فصل سرد سال خواهند شد.

نشانه‌های نیاز پکیج ایران رادیاتور به هواگیری

سؤال دیگری که لازم است در اینجا پاسخ دهیم، آن است که چگونه متوجه شویم زمان هواگیری پکیج ایران رادیاتور فرا رسیده است؟ چند نشانۀ اصلی وجود دارد که در صورت مشاهدۀ آن‌ها باید پکیج را در اسرع وقت هواگیری کنید. این نشانه‌ها عبارت‌اند از:

  1. گرم نشدن آب علی‌رغم فعالیت پکیج
  2. افت چشمگیر فشار آب گرم
  3. ایجاد سروصدای بیش از حد پکیج در زمان فعالیت

نظرات کاربران سرویس پکیج

درخواست سرویس پکیج

در صورتی که شاهد افت فشار زیاد در پکیج هستید، توصیه می‌کنیم که حتماً دستگاه را خاموش کنید. چرا که فعالیت پکیج در فشار کم باعث می‌شود که آسیب زیادی به قطعات آن وارد شود.

نشانه‌های نیاز پکیج ایران رادیاتور به هواگیری

آموزش نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور

هواگیری پکیج ایران رادیاتور از ۲ مرحله کلی تشکیل می‌شود:

  • هواگیری رادیاتور
  • هواگیری پمپ پکیج

هر کدام از این دو مرحله باید به دقت انجام بگیرد تا اطمینان حاصل کنیم که تمام هوای موجود در مسیر پکیج تا رادیاتور تخلیه شده است. در ادامه به تشریح هر یک از دو مرحله فوق می‌پردازیم.

آموزش هواگیری رادیاتور

در گام اول هواگیری پکیج ایران رادیاتور، باید به سراغ رادیاتور برویم. به این دلیل که از نظر تأسیساتی، رادیاتور در پایین دسته پکیج قرار می‌گیرد. در نتیجه تخلیه هوای موجود در لوله‌های منتهی به آن، راحت‌تر است. مراحل زیر را باید برای هواگیری رادیاتور پشت سر بگذارید:‌

۱. شناسایی رادیاتورهایی که نیاز به هواگیری دارند .

در گام اول باید رادیاتورهایی که نیاز به هواگیری دارند را شناسایی کنید. برای این منظور باید تمام رادیاتورها فعال شوند. جریان آب تمام رادیاتورها را متصل کنید. مدت زمانی صبر کنید تا جریان آب، رادیاتورها را گرم کند. اگر چنانچنه یک رادیاتور سرد باشد؛ گرما در سطح آن به صورت یکنواخت توزیع نشود یا سروصدای زیادی از فعالیت آن به گوش برسد، به معنی آن است که نیاز به هواگیری دارد. هواگیری از بالا رفتن فشار پکیج نیز جلوگیری خواهد کرد.

۳. خاموش کردن پکیج

حال باید پکیج را خاموش کنید. سپس اجازه دهید تا رادیاتورها به خوبی سرد شوند. انجام هواگیری در زمان داغ بودن رادیاتور، نه تنها تأثیر مثبتی ندارد؛ بلکه باعث می‌شود که هوای بیشتری به درون لوله‌ها نفوذ کند.

۴. باز کردن دریچه رادیاتورها

ادامۀ نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور را با هم پی می‌گیریم. در این مرحله باید دریچه رادیاتورهای مشکل‌دار را باز کنید. معمولاً این دریچه در گوشه بالای بدنه تعبیه می‌شوند. پیچ‌های مخصوصی وجود دارند که به کمک آن‌ها خیلی راحت می‌توان دریچه‌ها را باز کرد. اگر به این پیچ‌ها دسترسی ندارید، به کمک آچار فرانسه نیز می‌توانید دریچه‌ها را باز کنید. برای این کار باید دریچه‌ها را خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. توصیه می‌کنیم که یک دستمال مرطوب را زیر دریچه نگه دارید تا در صورت خروج آب از رادیاتور مشکلی به وجود نیاید.

وقتی دریچه باز می‌شود، هوای موجود در رادیاتور تخلیه می‌شود. با خروج هوا، آب درون لوله‌ها فضای خالی را پر می‌کند. به این ترتیب باید دریچه را ببندید. فرآیند هواگیری رادیاتورها در اینجا به پایان می‌رسد.

آموزش هواگیری پکیج

آموزش هواگیری پکیج

در ادامه نوبت به هواگیری پکیج ایران رادیاتور می‌رسد. دو اقدام اساسی برای هواگیری پکیج باید انجام دهید که عبارت‌اند از:

۱. تنظیم فشار پکیج

فشار عملیات پکیج در حالت عادی باید روی ۲ بار تنظیم شود. پس از هواگیری رادیاتور، این فشار افت می‌کند و معمولاً روی صفر قرار می‌گیرد. یک شیر آبی رنگ روی بدنه پکیج قرار دارد که از آن برای تنظیم مجدد فشار پکیج روی ۲ بار باید استفاده کنید.

۲. هواگیری پمپ پکیج

پمپ در پکیج وظیفه تخلیه هوای اضافی را بر عهده دارد. گاهی اوقات شاهد هستیم که این پمپ سروصدای غیرعادی تولید می‌کند. این اتفاق نشانۀ آن است که هوای زیادی درون پمپ گیر افتاده است. در چنین شرایطی کافیست که شیر پمپ را به آرامی باز کنید. هوای گیرکرده درون پمپ تخلیه می‌شود. در نهایت شیر را ببندید.

کلام پایانی

در این مقاله به آموزش روش هواگیری پکیج ایران رادیاتور پرداختیم. هر دو مرحله که در بالا ذکر کردیم را باید انجام دهید تا کار هواگیری به طول کامل انجام شود. به خاطر داشته باشید که قبل از فصل سرما حتماً یکبار هواگیری را انجام دهید. ما در اسپارد برترین کارشناسان متخصص در زمینه سیستم‌های گرمایش و سرمایش را گرد هم آورده‌ایم. چنانچه برای هواگیری یا هر گونه مشکل دیگر مربوط به پکیج ایران رادیاتور نیاز به تعمیرکار ماهر دارید، با ما تماس برقرار کنید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن در منزل شما حاضر شده و تعمیرات مورد نیاز را انجام می‌دهند.

سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست سرویس پکیج