سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

اهمیت برد پکیج در این دستگاه چیزی شبیه به مغز انسان است. فرمان ها از طریق برد به قطعات پکیج ارسال می شوند و هر عملی در دستگاه تحت نظر برد صورت می گیرد. به همین خاطر است که اگر برد کوچکترین اشکالی پیدا کند، کل عملکرد دستگاه با اختلال روبرو می شود. خوشبختانه در اکثر پکیج ها صفحه نمایش دیجیتالی وجود دارد که ارورهای دستگاه را نشان می دهد. یکی از همین ارورها، ارور مربوط به برد پکیج است. به این ترتیب وقتی که مشکلی در برد بوجود بیاید، از طریق ارور دستگاه متوجه موضوع می شویم.

و اما وقتی که برد پکیج مشکل پیدا کرد، باید چکار کنیم؟ آیا علت گرم نشدن آب پکیج می تواند به خراب بودن برد مربوط باشد؟ چطور می توانیم برد پکیج را تعمیر کنیم؟ آیا تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور با پکیج بوتان متفاوت است؟ اصلا تعویض برد پکیج بصرفه تر است یا تعمیر آن؟ ما در ادامه این مطلب پاسخ همه این سوالات را داده ایم. پس اگر پکیج شما مشکل پیدا کرده و حدس می زنید که علت آن به برد دستگاه بر می گردد، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

تعمیر کردن برد پکیج بوتان

برد پکیج چیست و چطور کار می کند؟

برد پکیج قطعه ای الکترونیکی است که وظیفه نمایش و ارسال دستورات را به قطعات مختلف پکیج بر عهده دارد. برد در واقع یک نوع سیستم عیب‌ یابی هم در پکیج به شمار می رود، چراکه با نشان دادن کدهای خطا، کاربر را متوجه خرابی در بخش های آسیب دیده دستگاه می‌ کند.

به طور کلی می توان گفت که برد پکیج دیواری وظیفه دریافت پیام و دستورهای رسیده را که از طرف سنسور فشار به سمت آن می آید، برعهده دارد. برد باید این پیام ها را به موقع و طور دقیق به پمپ مدار گرم کننده و شیر موتوری برساند. همچنین در نظر داشته باشید که برد معمولا در پکیج های مدرن دیده می شود و جای قطعاتی مثل ترموستات (در آبگرمکن های قدیمی) و آکوستات را گرفته است.

علت خراب شدن برد پکیج بوتان و ایران رادیاتور چیست؟

دلایل بسیار زیادی برای آسیب دیدن برد پکیج های دیواری بوتان و ایران رادیاتور وجود دارد. از میان همه این دلایل، موارد زیر رایج ترین ها هستند:

  • قدیمی بودن دستگاه و استهلاک بالای برد پکیج
  • نشستن گرد و غبار روی سطح برد (که می تواند باعث اتصال کوتاه و سوختن فیوز و برد شود)
  • اتمام طول عمر قطعات مختلف برد (به عنوان مثال، خازنی که روی برد نصب می شود حدودا ۱۰۰۰ ساعت عمر می کند و بعد از این مدت باید عوض شود. در غیر این صورت عملکرد برد مختل می شود)
  • سر ریز شدن آب از پکیج و ریختن آب روی سطح برد
  • و …

تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور

علام خراب شدن برد پکیج کدامند؟

نظرات کاربران سرویس پکیج

درخواست سرویس پکیج

قبل از آنکه بخواهید دست به کار شوید و برد را تعمیر کنید، باید مطمئن شوید که برد خراب شده است یا خیر. به این منظور بهتر است که با علائم خراب شدن برد پکیج که در ادامه آورده ایم، آشنا شوید:

۱- ریست شدن دستگاه بعد از روشن شدن

در صورتی که شعله پکیج روشن شود و مدتی کار کند، اما ناگهان دستگاه ریست شود، احتمالا برد مشکل پیدا کرده و دستورات اشتباهی را به قطعات دیگر پکیج ارسال می کند.

۲- روشن نشدن دستگاه و جرقه نزدن شعله

جرقه نزدن و روشن نشدن دستگاه خیلی از اوقات به قطعی جریان گاز یا عدم انتقال گاز به پکیج مربوط است. اما در صورتی که این مشکلات را بررسی کردید و متوجه شدید که علت از آنها نیست، باید به سراغ برد پکیج بروید.

۳- ظاهر شدن کد خطا روی نمایشگر پکیج

قبل تر در مطلبی در مورد عیب یابی پکیج ایران رادیاتور، در مورد معنای هر یک از کدهای این دستگاه مفصل توضیح دادیم. خیلی از این کدها به طور مستقیم یا غیرمستقیم به پکیج مربوط می شوند. مثلا کد اگر چراغ های ۳۰ و ۴۰ در پکیج های آنالوگ به طور همزمان شروع به چشمک زدن کردند، یعنی برد دستگاه خراب است. ارورهای مربوط به چراغ ۷۰ و ۸۰ نیز می توانند به برد پکیج مربوط باشند. در مدل های دیجیتال نیز ارور E2 می تواند نشان دهنده خراب شدن برد باشد.

۴- مشاهده چراغ قرمز پکیج و سپس خاموش شدن دستگاه

پکیج های قدیمی تر ایران رادیاتور و بوتان که به صفحه دیجیتالی مجهز نبودند، با چراغ های قرمز و سبز وجود مشکل در دستگاه را نشان می دادند. حال اگر پکیج شما هم قدیمی است و دیدید چراغ قرمز روی آن روشن می شود، و دستگاه بعد از چند لحظه خاموش می گردد، باید به دنبال مشکل در برد دستگاه بگردید. در این حالت حتی این احتمال وجود دارد که برد پکیج سوخته باشد.

۵- گرم نشدن رادیاتورها و آب ساختمان

گرم نشدن آب ساختمانی و همچنین رادیاتورها در فصل زمستان می تواند دلایل بسیار متنوعی داشته باشد. یکی از این دلایل (که البته خیلی رایج نیست) وجود مشکل در برد پکیج است. اگر برد و یا پمپ پکیج دیواری خراب شود، دمای آن نیز افزایش پیدا نمی کند و آب گرم نخواهد شد. همین مسئله می تواند علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری هم باشد.

نحوه تعمیر برد پکیج

آموزش نحوه تعمیر کردن برد پکیج

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که تعمیر برد پکیج یک کار کاملا تخصصی است. صرف مطالعه این مطلب و یا مشاهده چند ویدئوی آموزشی در اینترنت باعث نمی شود که شما بتوانید به تنهایی برد دستگاه را تعمیر کنید. تعمیر کردن برد پکیج به تجربه و دانش ویژه نیاز دارد. به همین جهت است که توصیه ما این است که اگر برد پکیج منزلتان خراب شده است، حتما از یک متخصص کمک بخواهید. اما اگر به هر دلیلی اصرار دارید که خودتان بخشی از کار را انجام دهید، برای تعمیر برد پکیج های ایران رادیاتور و بوتان، طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا پکیج را از برق بکشید، گاز را قطع کنید و شیر ورودی آب را هم ببندید.
  2. نکات ایمنی را رعایت کنید و دستکش مخصوص بپوشید.
  3. حالا باید به برد پکیج دسترسی پیدا کنید. به این منظور باید همان قسمت جلوی پکیج را که پشت صفحه نمایش است، باز کنید.
  4. اگر مطمئن شدید که برد مشکل دارد، آن را به آرامی باز کنید و از پکیج بیرون بیاورید.
  5. در این مرحله باید قطعه معیوب را که روی برد سوار شده است، تعویض نمایید. برای این کار با استفاده از یک دستگاه به نام هوا گرم پایه‌های قطعات را که به برد وصل است گرم کرده و به آرامی‌آن را از برد جدا می‌کنید حواستان باشد که پایه‌های قطعه شکسته نشوند.
  6. در نهایت برد را که قطعات معیوب آن با قطعات سالم جایگزین شده اند، به سرجای خود برگردانید و درپوش پکیج را بگذارید.

آموزش تعمیر برد پکیج

تعمیر برد پکیج یا تعویض آن؟ کدام یک بهتر است؟

برد پکیج قطعه ای گران قیمت است. در واقع قیمت این قطعه از همه قطعات پکیج بیشتر است و خراب شدن آن به معنای متحمل شدن هزینه بالا است. پس از لحاظ اقتصادی منطقی تر است که در ابتدا نسبت به تعمیر برد اقدام کنید و اگر مشکل خیلی جدی بود، به فکر تعویض آن بیفتید.

بعضی اوقات اینقدر قطعات موجود روی برد مستهلک شده اند، که بهتر است از خیر تعمیر برد پکیج بگذرید و کل برد را تعویض کنید. تعویض برد پکیج در مواردی که این قططعه آسیب جدی دیده باشد، در بلندمدت از نظر اقتصادی نیز بصرفه تر خواهد بود، زیرا تا مدت ها عملکرد درست پکیج را تضمین می کند. فقط حتما دقت کنید که از متخصصین معتبر برای تعمیر یا تعویض برد دستگاهتان کمک بگیرید. قیمت تعمیر پکیج و تعویض برد دستگاه به تنهایی بالا است، و اگر تکنسین نیز دستمزد بیش از اندازه ای درخواست کند، هزینه ها سر به فلک خواهند گذاشت!

هزینه تعمیر کردن برد پکیج دیواری چقدر است؟

هزینه تعمیر برد پکیج بوتان و ایران‌ رادایاتور بسته به میزان آسیب و شدت آسیب وارد شده به این قطعه متفاوت است. طبیعتا هرچقدر آسیب شدیدتر باشد، هزینه کار نیز افزایش می یابد. زمان مورد نیاز برای تعمیر برد پکیج نیز بر روی دستمزد تکنسین تاثیر می گذارد. برند پکیج نیز از دیگر مواردی است که در قیمت تعمیر و یا تعویض برد پکیج نقشی تعیین کننده دارد. البته برندهای پرطرفدار بازار ایران (یعنی ایران رادیاتور و بوتان) هر دو از نظر قیمتی تقریبا مشابه یکدیگرند.

همچنین قطعات مورد نیاز برای تعویض برد از دیگر مواردی است که قیمت تعمیر برد پکیج را تعیین می کند. هرچه قطعات گران تری خراب شده باشند و نیاز به تعویض داشته باشند، هزینه نهایی هم افزایش می یابد. مثلا هزینه تعمیر یا تعویض فیوز، متفاوت از هزینه تعمیر رله فن یا ترانس تغدیه است.

نحوه تعویض برد پکیج

بهترین راه برای تعمیر برد پکیج چیست؟

برد پکیج قطعه ای الکترونیکی است که خود از ده ها قطعه کوچک و بزرگ دیگر تشکیل یافته است. در نتیجه طبیعی است که تعمیر چنین قطعه ای، به مهارت و دانش بالا نیاز داشته باشد. اگر کوچکترین سهل انگاری در تعمیر برد صورت بگیرد، برد یا می سوزد، یا آسیبی که قبلا وجود داشت، بزگتر و گسترده تر می شود. حساسیت بالای این قطعه به نحوی است که توصیه می کنیم برای تعمیر یا تعویض آن، حتما از متخصصین کاربلد کمک بگیرید. در واقع بهترین راه برای تعمیر این قطعه، استفاده از تجربه و مهارت تکنسین هایی است که در این حوزه تخصص دارند.

و اما چطور می توان تکنسین کاربلد به پکیج ایران رادیاتور یا بوتان را پیدا کرد؟ پاسخ شما همین جا است! ما در مجموعه اسپارد به خوبی از نگرانی شما نسبت به سرویس و تعمیر اصولی پکیج منزلتان آگاهی داریم. به همین خاطر حرفه ای ترین نیروها را گردهم آورده ایم تا بهترین خدمات تعمیر برد پکیج و تعمیر سایر قطعات آن را به کلیه شهروندان تهرانی و کرج ارائه دهند. پس اگر برد پکیج شما هم مشکل پیدا کرده است و می خواهید کار را به کسی بسپارید که خیالتان از بابت نتیجه راحت باشد، حتما روی کمک متخصصین اسپارد حساب باز کنید.

سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست سرویس پکیج