خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

رنگ مو از محبوب‌ترین کارهایی زیبایی نزد بانوان محسوب می شود. ممکن است شما نیز تجربه لکه شدن لباستان را هنگام رنگ کردن مو تجربه کرده باشید. اگر شما نیز از خودتان می پرسید “چطور لکه رنگ مو را از روی لباس پاک کنیم” کافی است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ما نحوه پاک کردن انواع ترکیب رنگ موی تیره و روشن و سایر رنگ‌های فانتزی از روی لباس را با شما در میان خواهیم گذاشت. همه این روش‌ها با استفاده از مواد خانگی قابل اجرا هستند و نیاز نیست هزینه زیادی بابت خرید این مواد متحمل شوید.

هر چند همیشه بهترین روش از بین بردن انواع لکه‌ها از روی لباس استفاده از خدمات خشکشویی است اما دانستن نکات آسان خانگی خیلی سریع‌تر می توانند در از بین بردن رنگ مو از روی لباس‌ها موثر باشند.

چطور لکه رنگ مو را از روی لباس پاک کنیم؟ ۶ روش موثر!

رنگ مو را می توان از سمج‌ترین لکه‌ها دانست اما همین لکه‌های سمج را با چندین روش ساده می توان به راحتی از بین برد. پس اگر شما نیز می خواهید بهترین جواب را برای سوال “چطور لکه رنگ مو را از روی لباس پاک کنیم” پیدا کنید، به مراحل زیر توجه فرمایید:

شوینده‌های آنزیم‌دار و مایع

استفاده از این روش برای تمیز کردن سطحی لکه بسیار مناسب است. حتی می توان گفت این روش کم ریسک‌ترین روش برای از بین بردن لکه های کوچک است. برای لکه‌های بزرگ‌تر بهتر است علاوه بر این روش از سایر روش‌ها نیز کمک بگیرید. مراحل از بین بردن رنگ مو روی لباس با مایع ظرفشویی عبارت است از:

  1. مقداری از مایع شوینده را روی لکه رنگ مو بریزید. اجازه دهید کمی روی لکه بمانید.
  2. سپس با استفاده از برس مخصوص شستشوی لباس یا مسواک کهنه، روی لکه را به آرامی بسابید.
  3. در یک تشت مقداری آب گرم ریخته و لباس را درون آن قرار دهید. بر اساس عمق لکه رنگ مو مدت زمان باقی ماندن لباس در آب گرم افزایش می یابد.
  4. لباس را با روش‌های همیشگی بشویید. اگر لکه هنوز به صورت کامل از بین نرفته باشد، از روش‌های زیرین کمک بگیرید.

شوینده لکه رنگ مو

سرکه برای از بین بردن رنگ مو روی لباس

در این روش بهتر است از سرکه سفید یا سرکه سیب مرغوب بر اساس مراحل زیر استفاده کنید:

  1. مقداری برابری از سرکه و آب را با یکدیگر ترکیب کرده و محلولی قوی ایجاد کنید.
  2. این محلول را روی لکه رنگ مو بریزید و کمی صبر کنید.
  3. پس از پاک کردن رنگ مو از روی لباس، آن را حدود نیم ساعت در تشت آب گرم قرار دهید.
  4. لباس را بشویید. به همین راحتی می توانید مثل روز اول از لباس خود استفاده کنید.

جالب است بدانید سرکه سفید برای از بین بردن لکه و بوی عرق زیر بغل لباس سفید و رنگی نیز موثر است.

سرکه برای از بین بردن لکه رنگ مو روی لباس

محلول سفیدکننده

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

از جمله قوی‌ترین محلول‌ها برای از بین بردن لکه‌ها مختلف از روی لباس سفیدکننده است. توجه داشته باشید که این روش فقط برای لباس‌ها سفید با بافت مقاوم قابل استفاده است. مراحل استفاده از مایع سفیدکننده عبارت‌اند از:

  1. مقداری آب در یک تشت بریزید و یا سینک را از آب پر کنید.
  2. مقداری از مایع سفیدکننده را در آب بریزید و لباس را داخل آن قرار دهید. اگر لکه کوچک باشد، می توانید فقط قسمت لکه شده را داخل آب قرار دهید.
  3. پس از محو شدن لکه رنگ مو، لباس را آب سرد بشویید. (توجه داشته باشید که ماندن لباس به مدت طولانی در محلول سفید کننده به بافت آن آسیب خواهد زد. پس بلافاصله بعد از محو شدن لکه آن را از محلول بیرون آورده و بشویید.)

آمونیاک و پاک کردن لکه رنگ مو

از دیگر مواد قوی برای از بین بردن لکه‌هایی همانند رنگ مو، می توان به آمونیاک اشاره کرد. برای استفاده از این مایع کافی است قدم‌های زیر را دنبال کنید: (پیش از به کار بردن انواع مواد شوینده قوی بهتر است پارچه لباس را تست کنید.)

  1. حدود یک چهارم فنجان از مایع آمونیاک را در همین مقدار از آب بریزید.
  2. لکه رنگ مو را داخل این محلول قرار دهید. حدود نیم ساعت صبر کنید.
  3. لباس را از محلول خارج کرده و آبکشی نمایید.

لکه‌بر الکل مالشی

این محلول را می توان از قوی‌ترین لکه‌برها دانست، در نتیجه می تواند تاثیر مناسبی بر لکه‌های عمیق رنگ مو داشته باشد. این نوع از الکل با فعال سازی عملکرد مجدد رنگ مو، پاک شدن آن از روی لباس را آسان تر می کند. پس اگر می خواهید بهترین پاسخ برای سوال “چطور لکه رنگ مو را از روی لباس پاک کنیم” را بیابید، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. یک حوله سفید و تمیز و یا یک دستمل کاغذی زیر قسمت لک شده از لباس قرار دهید.
  2. مقداری از الکل مالشی روی لکه رنگ مو بریزید. این مقدار در حدی باشد تا روی لکه به صورت کامل خیس شود.
  3. کمی صبر کنید. سپس یک دستمال تمیز را روی لکه قرار دهید تا رنگ مو و الکل را به خود جذب کند.
  4. اگر لکه از بین نرفت، محلولی از این ماده را تهیه کرده و دریک تشت بریزید. لباس را به مدت چند ساعت در این محلول قرار دهید.
  5. لباس را آبکشی کنید. اگر هنوز لکه از بین نرفته باشد، همین مراحل را مجدد تکرار کنید.

تمیز کردن لکه رنگ مو از روی لباس

اسپری مو و تمیز کردن لکه رنگ مو

حتما شما نیز انتظار نداشته‌اید در پاسخ به سوال “چطور لکه رنگ مو را از روی لباس پاک کنیم” همچین جوابی بشنوید. این روش ظاهرا عجیب تاثیر بسیار خوبی در جلوگیری از نفوذ بیشتر رنگ مو به پارچه لباس دارد و به نوعی روش فرعی محسوب می شود. کافی است خودتان مراحل زیر را امتحان کنید تا به اطمینان برسید:

  1. مقداری از آن را روی لکه رنگ مو اسپری کنید. به صورتی که کاملا روی لکه را بپوشاند.
  2. پس از مرحله اول، لباس را بلافاصله در آب سرد قرار دهید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید.
  3. لباس خود را آبکشی نمایید.

از بین بردن لکه رنگ مو تیره از روی لباس

از بین بردن این لکه زمانی دردسرساز می شود، که رنگ مو تیره بوده باشد. برای مثال می توان به رنگ‌هایی همانند مشکی، قهوه‌ای و یا آبی تیره اشاره کرد. پس از لک شدن لباس با این رنگ‌ها بهتر است بلافاصله برای از بین لکه رنگ مو روی لباس بر اساس مراحل زیر، دست به کار شوید. اگر لباستان سفید است، سریعا از محلول سفیدکننده استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید از محلول دیگری همانند مایع ظرفشویی استفاده کنید.

در هر صورت باید توجه داشته باشید که ماندن لباس در محلول‌های قوی پارچه را سست می کند. پس بهتر است بلافاصله پس از محو شدن لکه رنگ مو آن را از محلول مورد نظر بیرون بیاورید.

از بین بردن لکه رنگ مو تیره از روی لباس

راستی اگر نمیدانید برای جلوگیری از آبرفت پارچه حین شستشو چکار کنید پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در اسپارد مگ در این رابطه تهیه کرده ایم را از دست ندهید.

جلوگیری از لک شدن لباس با رنگ مو

از آنجایی که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، جلوگیری از لک شدن لباس نیز بهتر از امتحان کردن روش‌های مختلف از بین رنگ مو لباس است. استفاده از ۳ روش زیر می توانید برای جلوگیری از لک شدن لباس مناسب باشد:

  • استفاده از یک پوشش محافظتی هنگام رنگ کردن موها
  • پوشیدن یک تیشرت یا پیراهن قدیمی
  • درست کردن پیشبند با کیسه زباله بزرگ

سخن پایانی!

همان‌طور که بررسی کردیم، حتی عمیق‌ترین لکه‌های رنگ مو روی لباس را نیز می توان با استفاده از روش‌های خانگی از بین برد. توجه داشته باشید که برای لباس‌هایی با پارچه حساس همانند حریر و ساتن بهتر است از خدمات خشکشویی کمک بگیرید.

شما چه روش‌های دیگری برای از بین بردن لکه رنگ مو می دانید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

خدمات رنگ مو بانوان

  • بهترین تکنیک و مواد اولیه
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت