خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

عرق بدن نه تنها بوی بدی دارد، بلکه در برخی موارد اثرات خود را روی لباس شخص نشان داده و منظره ناخوشایندی را به وجود می آورد. معمولا گردن و زیر بغل مکان هایی هستند که بدن بیشتر عرق کرده و در نتیجه لباس در این مناطق بیش از سایر نقاط کثیف می شود. شاید شما هم بارها و بارها اثرات لکه های زرد عرق را در زیر بغل لباس خود و یا در قسمت داخلی یقه مشاهده کرده باشید و به این فکر افتاده باشید که چطور می توانید آنها را تمیز کنید. این در حالی است که نحوه از بین بردن عرق زیر بغل لباس و عرق یقه لباس زیاد هم ساده نبوده و نیاز به انجام فوت و فن های خاصی دارد.

به واقع در حالی که لباس ها با یک بار شسته شدن معمولا کامل تمیز می شوند، اما لکه های زرد رنگ عرق به این راحتی ها از بین نرفته و مانند پاک کردن لکه قهوه از روی لباس، باید ترفندهای خاصی روی آنها پیاده شود تا اثراتشان کم رنگ شده و محو شوند. در همین راستا، در ادامه این مطلب شما را با نحوه پاک کردن لکه عرق از روی لباس آشنا می کنیم؛ با ما همراه باشید.

از بین بردن لکه عرق زیر بغل لباس رنگی

جلوگیری از لکه عرق روی لباس چطور انجام می شود؟

حتما شنیده اید که گفته اند “پیشگیری بهتر از درمان است”. این جمله درست در اینجا هم کاربرد خود را دارد، چراکه در صورت انجام برخی کارهای ساده که در ادامه بیشتر در موردشان توضیح می دهیم می توان از تشکیل لکه زرد در زیر بغل لباس جلوگیری کرد تا دیگر نیازی به پاک کردن لکه ها نباشد.

همانطور که می دانید، عرق انسان بوی نامطبوعی داشته و در نتیجه امروزه انواع ضد تعریق ها در بازار یافت می شوند که اکثر آنها کمابیش از ترکیبات آلومینیوم تشکیل یافته اند. همین ترکیب های آلومینیوم هستند که پس از مدتی باعث می شوند تا لکه های زردرنگ عرق روی لباس بنشیند. برای جلوگیری از به وجود آمدن این لکه ها کافی است که ضد تعریق و دئودورانت خود را عوض کنید و از نمونه های استفاده کنید که فاقد آلومینیوم هستند. این نمونه ها هم ضرر کمتری دارند و هم مانع از ایجاد لکه زردرنگ عرق می شوند.

البته راه دیگری هم وجود دارد و آن اینکه مام زیر بغل را همواره چند دقیقه قبل از پوشیدن لباس به پوست خود بزنید. در این روش باید چند دقیقه ای صبر کنید تا ضد تعریق کاملا خشک شود و بعد از آن لباس را به تن کنید. به کمک این ترفند معمولا ضد عرق های آلومینیوم دار نیز لکه زرد رنگ ایجاد نمی کنند. اما حال اگر در پیشگیری کوتاهی کردیم و یا به هر دلیل دیگری لکه روی لباس به وجود آمد، نحوه از بین بردن عرق زیر بغل لباس چگونه است؟

رفع لکه عرق لباس

نحوه از بین بردن لکه های عرق زیر بغل لباس

لکه های عرق روی لباس هم بوی ناخوشایندی دارند و هم باعث می شوند ظاهر لباس عوض شده و دیگر به راحتی نتوان آنها را به تن کرد. به همین خاطر نابودی لکه های زرد از روی لباس هم باعث از بین بردن بوی عرق زیر بغل لباس می شود، و هم ظاهر لباس را مجددا شکیل و زیبا می کند. خبر خوب اینکه به کمک برخی ترفندهای ساده می توان مانع از ماندگاری این لکه ها شد. برخی از مهمترین این روش ها عبارتند از:

۱- پاک کردن لکه عرق از روی لباس با جوش شیرین

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

این ماده معجزه آسا در از بین بردن لکه های عرق نیز (درست مثل از بین بردن لکه های ماژیک از روی لباس) کاربرد خاص خود را دارد. کافی است مقداری جوش شیرین، پراکسید هیدروژن و آب را با هم مخلوط کنید و بگذارید این محلول حدود ۳۰ دقیقه در محل لکه باقی بماند. سپس با مسواک لکه را تمیز کنید و در نهایت لباس را با مواد شوینده و آب سرد بشویید.

از بین بردن بوی عرق زیر بغل لباس

۲- پاک کردن لکه عرق به کمک سرکه سفید

استفاده از سرکه سفید بیشتر برای از بین بردن لکه عرق روی لباس رنگی کاربرد دارد. در این روش مقداری مساوی از سرکه و آب را با هم ترکیب کنید و سپس به تشتی که لباس و آب درون آن قرار دارد، اضافه کنید. بگذارید لباس حدود ۳۰ دقیقه با این ترکیب خیس بخورد و سپس محل لکه را مسواک بکشید. در نهایت نیز لباس را آب سرد و مواد شوینده بشویید تا محل لکه و بوی نامطبوع همراه با هم از بین بروند. البته جالب است دانید سرکه سفید برای از بین بردن سفید شدن زیر بغل لباس مشکی نیز کاربرد دارد.

۳- پاک کردن لکه عرق از روی لباس به کمک آبلیمو

از بین بردن لک زیر بغل لباس به کمک آبلیمو نیز امکان پذیر است. این ماده دقیقا خواصی مشابه با سرکه دارد و فقط کمی نسبت به آن ملایم تر است. از این رو فرایند شستشوی لباس با آبلیمو مشابه با سرکه بوده و کافی است ترکیب آبلیمو و آب را به لباسِ قرار گرفته در آب اضافه کنید و بگذارید تا خوب خیس بخورد. سپس لباس را آب سرد و صابون بشویید تا لکه کمرنگ شود. همانطور که پیش از این به شما آموزش داده ایم حتی برگرداندن رنگ لباس نیز با استفاده از لیمو ترش ممکن است.

۴- پاک کردن لکه عرق به کمک قرص آسپرین

اگر در خانه قرص آسپرین دارید، ۲ عدد از آن را در یک چهارم لیوان آب گرم حل کنید و محل لکه را ۲ الی ۳ ساعت در این محلول قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید. فرایند از بین بردن بوی عرق زیر بغل لباس نیز به کمک این ترفند کاملا امکان پذیر است.

جلوگیری از لکه عرق روی لباس

۵- پاک کردن لکه عرق به کمک نمک

از بین بردن لکه عرق روی لباس به وسیله نمک کافی نیز روشی موثر در فرایند تمیز کردن لباس است. تنها باید مقداری نمک را روی لکه های عرق لباس (لباس نم دار باشد) بریزید و بگذارید حدود ۱۲ ساعت در آب بماند. سپس نمک را به کمک دست روی لکه ها بسایید تا مطمئن شوید لکه ها کم رنگ شده اند. در نهایت نیز لباس را یک بار دیگر به طور معمول شستشو دهید.

آیا روش خاصی برای از بین بردن لکه عرق زیر بغل لباس سفید وجود دارد؟

همه راهکارهایی که در ابتدای این مطلب معرفی کرده ایم، در از بین بردن لکه عرق روی لباس سفید رنگ (چه لکه در قسمت زیر بغل باشد و چه در قسمت یقه) موثر هستند. با این وجود لکه های زرد رنگ عرق، خود را روی لباس های سفید کاملا نشان داده و از این جهت این لباس ها را باید به صورتی شست که هیچ اثری از آلودگی روی آنها پیدا نباشد. به این منظور، یک روش ویژه وجود دارد که فقط مخصوص لباس های سفید بوده و به از بین بردن لکه عرق زیر بغل لباس سفید کمک می کند.

پاک کردن عرق زیر بغل

در این روش که به کمک سفیدکننده انجام می گیرد، کافی است در ابتدا کمی سفیدکننده لباس داخل یک تشت آب ولرم بریزید و لباس سفید را به مدت تقریبا ۵ تا ۱۰ دقیقه داخل آن قرار دهید. سپس با کمک یک مسواک بسیار نرم، لکه عرق را پاک کنید تا لکه از روی لباس کاملا محو شد. در آخر نیز طبق معمول لباس را آب سرد و مواد شوینده تمیز کنید تا هیچ اثری از آلودگی روی لباس وجود نداشته باشد.

چند نکته در رابطه با پاک کردن لکه عرق از روی لباس

  • روش های بالا معمولا برای هر لباسی با هر رنگی به کار می آیند (به جز روش سفیدکننده که فقط مخصوص لباس های سفید است)، با این حال بهتر است برای لباس های رنگی اول روش سرکه سفید را امتحان کنید.
  • شستشوی لباس و آب کشی آن را همواره با آب سرد انجام دهید.
  • هر اندازه که زودتر به فکر از بین بردن لکه بیفتید، کار شما ساده تر می شود، زیرا لکه های قدیمی به تدریج به بافت لباس نفوذ پیدا می کنند و پاک کردن آنها بسیار دشوار می شود.
  • برای رفع بوی عرق لباس ها که با شستشوی عادی از بین نمی روند، می توانید از جوش شیرین استفاده کنید و بگذارید چند ساعت لباس با این ترکیب (آب ولرم و جوش شیرین) خیس بخورد.
  • فراموش نکنید که جلوگیری از لکه عرق روی لباس ساده ترین راهکار برای آن است که لباس هایی همیشه تمیز داشته باشید. به همین خاطر نکات مرتبط با آن را جدی بگیرید و در صورت امکان حتما از ضد عرق های بدون آلومینیوم استفاده کنید.

پاک کردن عرق روی لباس

بهترین نحوه از بین بردن لکه عرق زیر بغل لباس چیست؟

نظافت لباس ها و به طور ویژه برطرف کردن بوی عرق و لکه های زرد رنگ عرق از روی آن کاری است که هر فرد پاکیزه و منظمی به طور متناوب به آن فکر می کند. انجام روش های فوق از بین بردن لکه عرق زیر بغل لباس را ساده تر کرده و به شما کمک می کند تا لباس هایتان همواره در وضعیت ظاهری مناسبی به سر ببرند. با این وجود اما توصیه می کنیم که برخی از لباس های خاص خود را که ارزش بالایی داشته و به دلایل مختلف آلوده شده اند، به مجموعه های خدماتی خشکشویی لباس بسپارید تا خیالتان از بابت پاکیزگی نهایی لباس و عدم وارد آمدن هرگونه آسیب به بافت آن راحت باشد.

خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع
درخواست خشکشویی