خدمات رنگ مو بانوان

  • بهترین تکنیک و مواد اولیه
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

عاشقان یادگیری ترکیب رنگ مو اساساً آدم‌های جسور و خلاقی هستند که احتمالا شما یکی از آنها هستید. می‌دانیم که در گالری گوشی‌تان حداقل ۱۰ عکس از فرمول‌های ترکیب رنگ مو ذخیره کرده‌اید؛ آفرین اما لطفاً از روش‌های پرخطر آزمون و خطا کمتر استفاده کنید. آسیب به موها شوخی بردار نیست. شما که نمی‌خواهید به‌جای درآوردن عسلی روشن، موهای سوخته نارنجی تحویل بگیرید؟!

درآوردن یک رنگ موی جذاب فوت‌و فن‌های زیادی دارد، یکی از این تکنیک‌ها شناخت رنگ‌‌ها و ویژگی‌های آنهاست. بسیاری از خانم‌ها و آقایان از خیر یادگیری ترکیب رنگ مو می‌گذرند و برای رنگ کردن مو به سراغ رنگ و مش کار حرفه‌ای می‌روند. اما اگر شما هم مثل نویسندگان حوزه آرایشی اسپاردمگ عاشق دنیای ترکیب رنگ مو هستید، این مطلب را از دست ندهید. چه در منزل و چه در سالن زیبایی به کارتان می‌آید.

شناخت انواع رنگ و نحوه ترکیب رنگ مو

نمی‌خواهیم آب پاکی روی دستتان بریزیم و قضیۀ ترکیب رنگ مو را به اندازه یک معادلۀ چند مجهولی سخت جلوه دهیم اما حقیقتاً برای اینکه بتوانید رنگ موی خوبی بسازید باید علاوه بر یادگیری نحوۀ ترکیب رنگ مو، موی فعلی خودتان را خوب بشناسید. چیزی که اهل فن به آن رنگ زمینه مو می‌گویند و پایۀ هر تغییری است. رنگ‌های زرد، قرمز و آبی رنگ‌های اصلی هستند که با ترکیب آن‌ها سایر رنگ‌ها ایجاد می‌شود.

مقدار استفاده از هر رنگ در هنگام ترکیب رنگ مو بسیار مهم است. گاهی ممکن است برای کنترل شدت یک رنگ، رنگ دیگری را به آن بیافزایید. افزون بر این، هنگام ترکیب رنگ مو باید به زمینه مو نیز توجه داشته باشید. برای مثال موی قرمز با ترکیب رنگ قهوه‌ای و نارنجی به‌دست می‌آید و‌یآ موی مشکی و سیاه حاصل ترکیب رنگ آبی با قهوه‌ای تیره است. معمولاً برای ایجاد رنگ مو با تناژ سرد می‌توانید از رنگ‌های شماره‌های N8،A8،C8 و برای تناژ گرم از ترکیب رنگ‌های شماره V7 وR7 استفاده کنید.

رنگ‌های مو اصولاً به ۲ دسته رنگ نیمه ‌دائم و رنگ موقت تقسیم می‌شوند. رنگ موی موقت ممکن است رقیق یا غلیظ باشد. رنگ موقت رقیق معمولاً ملایم هستند و به شکل مایع یا به صورت اسپری مورد استفاده قرار می‌گیرند اما رنگ‌های موقت غلیظ، تیره‌تر است و حتی ممکن است موجب رنگی شدن لباس یا پوست بدن شود.

شناخت انواع رنگ مو

مهم‌ترین نکات ترکیب رنگ مو

به یاد داشته باشید که نباید بیشتر از ۲ یا ۳ رنگ را با هم ترکیب کنید. علاوه بر این بهتر است به جای ترکیب رنگ‌های تولید شده در چند کارخانه مختلف، از محصولات یک برند یکسان استفاده کنید زیرا فرمول این رنگ‌ها در کمپانی‌های مختلف با هم متفاوت است. بخاطر داشته باشید که در هنگام ترکیب رنگ مو از رنگ‌هایی استفاده کنید که اختلاف پایه آن‌ها زیاد نباشد تا ترکیب مناسبی ایجاد شود.

فراموش نکنید که رنگ‌هایی که شماره‌های بالاتری دارند، روشن‌تر از رنگ‌های دیگر هستند. در هنگام ترکیب رنگ سعی کنید از هر ۲ یا ۳ رنگ به مقدار یکسان اضافه کنید یا نسبت رنگ‌ها را در جایی یادداشت کنید تا بعداً اگر مجدد نیاز بود ریشه موها را رنگ کنید، بتوانید رنگ قبلی را دوباره بسازید.

نحوه استفاده از اکسیدان برای ترکیب رنگ مو

یکی از نکات مهمی که در زمان آموزش ترکیب رنگ مو به آن اشاره می‌شود، میزان اکسیدان مورد استفاده برای تهیه رنگ مو است. در همین راستا معمولاً توصیه می‌شود برای پایه موی ۱ تا ۴ و ۵ تا ۱۰ به ترتیب از اکسیدان ۶ و ۹ درصد و برای پایه موی دکلره از اکسیدان ۱۲ درصد استفاده کنید. به یاد داشته باشید که ترکیب رنگ مو و اکسیدان می‌تواند ۱ به ۱ یا ۱ به ۲ باشد. با این حال بهتر است حتماً دستورالعمل روی بسته‌ رنگ را پیش از ترکیب و استفاده مطالعه کنید. به طور کلی هر مقدار که مو تیره‌تر و ضخیم‌تر باشد، اکسیدان مورد استفاده نیز باید درصد بالاتری داشته باشد.

نحوه استفاده از اکسیدان

انواع واریاسیون‌ها برای ترکیب رنگ مو

واریاسیون در واقع رنگ موی خالصی است که مقدار کمی از آن با سایر رنگ‌ها ترکیب می‌شود. معمولاً از واریاسیون برای از بین بردن قرمزی یا زردی مو و زیباترشدن رنگ مو استفاده می‌شود. در ادامه به انواع واریاسیون و کاربرد آن‌ها اشاره می‌کنیم.

واریاسیون نقره‌ای: این واریاسیون ضد زردی است و باعث براق‌تر شدن رنگ مو می‌شود.

واریاسیون سبز : برای خنثی شدن قرمزی مو از واریاسیون سبز استفاده می‌شود.

واریاسیون آبی: این واریاسیون از نارنجی شدن رنگ مو جلوگیری می‌کند.

واریاسیون بنفش: در رنگ‌های تند و قرمز از این واریاسیون استفاده می‌شود.

نظرات کاربران خدمات رنگ مو بانوان

درخواست خدمات رنگ مو

واریاسیون طلایی: برای شدت بخشیدن به رنگ طلایی مو می‌توان از این واریاسیون استفاده کرد.

واریاسیون قرمز: معمولاً برای رنگ‌های گروه N از واریاسیون قرمز استفاده می‌شود. این واریاسیون برای رنگ‌های زیتونی M، دودی C و خاکستری A مناسب نیست.

انواع واریاسیون‌ها برای ترکیب رنگ مو

آموزش ترکیب رنگ مو در خانه برای انواع موها

در اینجا با چند فرمول پرطرفدار ترکیب رنگ مو آشنا می‌شویم:

 رنگ مو دودی روشن بدون دکلره

برای ایجاد رنگ مو دودی روشن بدون دکلره باید ۴۰ میل رنگ بژ متوسط را با ۳۰ میل رنگ بژ روشن، ۲۰ میل دودی شماره ۶ و ۳۰ میل رنگ زیتونی شماره ۷ ترکیب کنید. در نهایت باید ۴ سانت واریاسیون نقره‌ای و به همان میزان، اکسیدان ۱ درصد را به این ترکیب اضافه نمایید. برای دریافت نتیجه دلخواه، بهتر است این رنگ را به مدت ۴۵ دقیقه روی مو نگه دارید.

رنگ مو دودی روشن با دکلره

اگر موی شما دکلرۀ پایه ۹ است، می‌توانید دو سوم از تیوپ رنگ موی C6 یا C7 را با یک سوم از تیوپ واریاسیون نقره‌ای ترکیب کنید. در نهایت به مقدار مساوی اکسیدان ۶ درصد و آب را به این رنگ ترکیبی اضافه کنید.

رنگ مو کاراملی روشن

این رنگ روی موی دکلره پایه ۱۰ ایجاد می‌شود. به این منظور باید ۵۰ میل رنگ بلوند بژ را با ۵۰ میل رنگ بلوند طلایی روشن و ۳۰ میل بلوند خاکستری پلاتینه ترکیب کنید. در ادامه باید ۵ سانت واریاسیون نقره‌ای و ۱ سانت واریاسیون دودی را به همراه اکسیدان ۶ درصد به این رنگ ترکیبی اضافه نمایید.

رنگ مو عسلی روشن

می‌توانید با ترکیب یک مقدار برابر از رنگ بلوند شکلاتی و بلوند طلایی متوسط و افزودن اکسیدان ۶ درصد به رنگ عسلی روشن برسید. البته برای این کار باید حتما موهای دکلره با پایه ۸ داشته باشید.

 رنگ مو زیتونی روشن

رنگ زیتونی روشن با ترکیب نصف تیوپ از رنگ مو شماره ۱۱، ۸، ۲ و ۷ و اکسیدان ۶ درصد ایجاد می‌شود. این رنگ باید به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه روی موی دکلره پایه ۹ بماند.

رنگ مو نسکافه‌ای روشن

برای این رنگ باید ۵۰ میل رنگ کرم کاراملی روشن و ۵۰ میل بلوند شکلاتی روشن را با ۲۵ میل از رنگ موی بلوند روشن ترکیب کنید. در مرحله بعدی لازم است اکسیدان و ۵ سانت واریاسیون نقره‌ای را به این ترکیب بیفزایید و آن را روی موی پایه ۸ دکلره قرار دهید.

آموزش ترکیب رنگ مو در خانه

بهترین رنگ مو برای انواع پوست‌ها

یکی از نکات ترکیب رنگ مو که باید به آن توجه داشته باشید، رنگ پوست و حالت چهره است. زیرا هر رنگ مویی برای همۀ افراد مناسب نیست و باید رنگ مو را متناسب با صورت و چهرۀ خودتان انتخاب کنید.

اگر پوست سفیدی دارید، از رنگ‌های طلایی، کاراملی و عسلی استفاده کنید. اما اگر پوستتان سبز و گرم است به سراغ رنگ‌های بلوطی، ابریشمی و شکلاتی تیزه و رنگ قهوه‌ای بروید. برای پوست‌های خنثی نیز معمولاً رنگ‌های قرمز، دودی، نسکافه‌ای و ترکیب‌ رنگ‌های فانتزی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بهترین رنگ مو برای انواع پوست‌ها

جمع‌بندی آموزش ترکیب رنگ مو

در این مطلب به بررسی و آموزش ترکیب رنگ مو پرداختیم و به چند نکته کلیدی در خصوص نحوۀ ترکیب رنگ‌ اشاره کردیم. فراموش نکنید که پیش از استفاده از هر رنگی، حتماً آن را کمی روی پوستتان امتحان کنید؛ زیرا ممکن است نسبت به بعضی از فرمول‌ها حساسیت داشته باشید. به طور کلی دریافت نتیجۀ دلخواه از ترکیب رنگ‌ها به تجربه و تمرین نیاز دارد و ممکن است در دفعات اول، به رنگ ایده‌آل خود نرسید.

حالا نوبت شماست که تجربۀ خود را در این باره با ما در میان بگذارید. نظر شما در مورد رنگ‌های ترکیبی چیست؟  برای رسیدن به نتیجۀ دلخواه در هنگام ترکیب رنگ مو باید به چه نکات دیگری توجه کرد؟

خدمات رنگ مو بانوان

  • بهترین تکنیک و مواد اولیه
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
درخواست خدمات رنگ مو