پاکسازی پوست بانوان

  • اعزام متخصص باتجربه
  • بهترین مواد اولیه

همه ما می دانیم که زیبایی و سلامتی پوست نیز به اندازه سلامت بدن حایز اهمیت است. در نتیجه ممکن است در طول روز از مواد طبیعی و دیگر کرم های ضروری برای سلامت پوست همانند ضد آفتاب های خوب استفاده کنیم. البته باتوجه به آلودگی هوا، استرس، تاثیر برخی از داروها و … ممکن است نتوانیم از درمان لکه های قهوه‌ای صورت و دیگر لک های قرمز و رد جوش ها را از بین ببریم. برای همین لازم است از روش های دیگری نیز برای زیبایی پوست خود استفاده کنیم. از جمله این روش ها می توان به پاکسازی پوست صورت اشاره کرد. در ادامه این مقاله برای آشنایی بیشتر شما مراحل پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس با اسپارد مگ همراه باشید.

پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه بهتر است یا در منزل؟

پیش از اینکه به بررسی مراحل پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه بپردازیم بهتر است تفاوت این روش را با روش های خانگی مشخص کنیم. پاکسازی پوست در خانه نیز همانند روش های آرایشگاهی مراحل مختلفی دارد که هدف همه آنها تمیز کردن آلودگی های پوست است. در خانه این مراحل بیشتر با محصولات مخصوص روتین پوستی انجام می شود اما انجام فیشیال در آرایشگاه پوست را به صورت عمقی تر تمیز می کند.

پس لازم است در فواصل زمانی مشخص (معمولا به صورت ماهانه) برای نجات پوست خود از آلودگی ها به آرایشگاه مراجعه کنید تا پوستی براق و لطیف داشته باشید. علاوه بر این پاکسازی پوست در آرایشگاه برخلاف دیگر روشهای کلینیکی تهاجمی نیست درنتیجه برای انواع پوست ها می تواند کارایی مناسبی داشته باشید. امروزه پاکسازی پوست آقایان و بانوان در آرایشگاه های مردانه و زنانه ارائه می شود.

روش پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه

با مراحل پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه آشنا شوید!

شاید شما نیز علاقمند باشید پیش از استفاده کردن از این خدمات، درخصوص مراحل و نحوه انجام اصولی هر مرحله نکاتی را بدانید. دانستن این نکات شما را قادر می سازد تا خدمات بی کیفیت را از خدمات اصولی و استاندارد تشخیص دهید. پس بیایید بدون معطلی مراحل پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه را یک به یک بررسی کنیم:

۱. مرحله آماده سازی

در این مرحله هیچ پاکسازی و فعالیتی روی پوست صورت انجام نمی شود اما اهمیت آن بسیار بیشتر از مراحل اصلی نیز است. در واقع با ورود به مرکز خدمات آرایشی لازم است تا پکیج ویژه پاکسازی پوست صورت برای هر یک از مشتریان و مراجعین انتخاب شود. برای این منظور ابتدا در خصوص داروهای مصرفی، شرایط رژیم غذایی، میزان نوشیدن آب و سایر موارد لازم از شما پرسیده خواهد شد.

پس از طی این مرحله مشاوره مراحل مورد نیاز شما آماده شده و به سمت تخت پاکسازی هدایت خواهید شد. در این مرحله پیش بند و هدبندی به شما داده می شود تا آلودگی ها و سایر محصولات بهداشتی روی لباس و موهای شما ریخته نشود. علاوه بر این لازم است تا در این مرحله کلیه مواد آرایشی روی پوستتان را پاک کنید حتی ضد آفتاب یا کرم مرطوب کننده. به این ترتیب شما آماده شروع مراحل پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه خواهید شد.

نظرات کاربران پاکسازی پوست بانوان

درخواست پاکسازی پوست

مراحل پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه

۲. تشخیص نوع پوست و آماده کردن مواد مورد نیاز

پس از اینکه مراحل مقدماتی را طی کرده و آماده شدید، متخصص پاکسازی پوست صورت بانوان بالای سر شما حاضر می شود تا نوع پوست شما را بررسی کند. در واقع روش پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه زمانی موثر خواهد بود که کلیه مواد و محصولات به کار رفته براساس نوع پوست شما انتخاب شده باشند.

۳. بخور دادن برای باز شدن منافذ پوستی

این مرحله معمولا برای همه پوست ها به جز پوست های حساس انجام می شود. پس اگر پوستی حساس دارید حتما این موضوع را به متخصص مربوطه اطلاع دهید. بخور دادن به پوست علاوه بر تمیز کردن و ریلکس شدن پوست، به باز شدن منافذ پوستی نیز کمک می کند. در نتیجه جوش های سرسیاه به راحتی در طی دیگر مراحل از بین خواهند رفت.

در این مرحله ممکن است برخی دانه های گیاهی متناسب با نوع پوست شما در دستگاه بخور ریخته شوند. این دانه ها پس از ریخته شدن در محفظه آب تاثیرات شگفت انگیز خود را در بخار آب نشان خواهند داد. از جمله این گیاه ها می توان به بابونه اشاره کرد که تاثیر فوق العاده‌ای در باز کردن منافذ پوستی دارد. پس به طور کلی بخور دادن به پوست فواید زیر را به دنبال خواهد داشت:

  • باز کردن منافذ پوستی
  • آبرسانی و افزایش رطوبت پوست
  • افزایش میزان گردش خون پوست صورت
  • شفافیت پوست

۴. لایه برداری پوست صورت

خب، حالا می رسیم به یکی دیگر از مهم‌ترین مراحل پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه یعنی مرحله اسکراب یا لایه برداری پوست! در این مرحله معمولا از دو روش شیمیایی و فیزیکی پیلینگ پوست استفاد می شود. انتخاب هر یک از این دو روش برحسب نوع پوست شما انتخاب می شود. بیایید هریک از این روش ها را به صورت جداگانه بررسی کنیم:

پاکسازی پوست شیمیایی

بنابر دلایلی ممکن است پاکسازی فیزیکی برای پوست شما مناسب نباشد، درنتیجه متخصص از پاکسازی شیمیایی بهره‌مند خواهد شد. در این مرحله از انواع محلول ها و کرم ها برای از بین بردن سلول های مرده پوستی استفاده می شود. علاوه بر این برخی اسیدهای دوستدار پوست نیز در این مرحله مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از این مواد و کرم ها براساس نوع پوست هر فرد انتخاب شده و اعمال می گردند.

برخی این مرحله شبیه به مرحله اسکراب نیز می دانند. البته برخلاف اسکراب در این مرحله از مواد و محصولات بهداشتی مخصوص پوستی استفاده می شود که تنها خاصیت لایه بردازی ندارد بلکه در شفاف سازی و آبرسانی پوست صورت نیز نقش پررنگی دارند.

فیشیال یا پاکسازی پوست

پاکسازی فیزیکی پوست

علاوه بر پاکسازی شیمیایی ممکن است برای برخی افراد از روش های فیزیکی نیز استفاده شود. در این مراحل از پاکسازی پوست صورت از دستگاه مختلف با قدرت مکش استفاده می گردد. این دستگاه ها لایه های مرده پوست را به آرامی از روی صورت بر می دارند. درنهایت پوست شما بسیار شفاف تر از قبل خواهد شد. حالا می توانید دیگر مراحل پاکسازی پوست صورت را دنبال کنید.

۵. تخلیه جوش های سرسیاه

در اثر نفوذ آلودگی ها به عمق پوست و تمیز نشدن این منفذها، جوش های سرسیاه پدیدار خواهند شد. پس از مرحله اسکراب منافذ پوستی کاملا باز شده اند و پوست صورت آماده تمیز شدن است. درنتیجه در این مراحل از پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه با استفاده از کمدون یا پیلینگ جوش های سرسیاه با اعمال فشار از پوست خارج می شوند.

در این مرحله به علت اعمال فشار ممکن است کمی احساس درد کنید البته نه در حدی که غیرقابل تحمل باشد. البته میزان درد براساس عمق این لکه های سیاه می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.

روش پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه

۶. ماساژ دادن پوست صورت

حالا که همه آلودگی ها حتی عمیق ترین آنها نیز از بین رفتند نوبت به ریلکس شدن و استراحت پوست صورت می رسد. ماساژ دادن پوست علاوه بر احساس آرامش در افزایش میزان گردش خون در پوست صورت و گردن نیز موثر است. جریان یافتن خون بیشتر در زیر پوست باعث طراوت و شادابی بیشتر صورت خواهد شد.

۷. استفاده از ماسک

حالا می رسیم به یکی دیگر از مراحل پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه که جزو خوشایندترین مراحل نیز محسوب می شود. ماسک مخصوص پوست شما توسط متخصص انتخاب شده و به مدت ۵دقیقه تا یک ربع روی پوست قرار داده می شود. سرانجام می توانید به آینه نگاه کرده و پوستی شفاف و شاداب ببینید.

ماسک برای پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه

۸. مرحله نهایی از پاکسازی پوست صورت

پس از استفاده از ماسک نوبت به آخرین مرحله می رسد. براساس توصیه متخصص ممکن است نیاز باشد تا از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا پوستتان از لکه ها در امان باشد. در غیر این صورت لازم است عملیات دیگری مجددا برای از بین بردن لک های صورت انجام شود.

چه نکاتی را باید پس از پاکسازی پوست صورت رعایت کرد؟

اگر فکر می کنید پس از پاکسازی پوست می توانید با پوستتان مثل همیشه رفتار کنید، سخت در اشتباه هستید. مراقبت های ضروری پس از پاکسازی پوست تاثیر مستقیمی بر نتیجه نهایی این اقدامات بر پوست شما دارند. بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر شما هم به تازگی پاکسازی پوست انجام داده اید یا قصد چنین کاری را دارید، حتما نکاتی را که در ادامه این مطلب آورده ایم رعایت کنید:

  • بلافاصله پس از پاکسازی پوست صورت زیر نور خورشید نروید.
  • برای جلوگیری از لکه های پوستی پس از پاکسازی از ضد آفتاب استفاده کنید. البته براساس توصیه متخصص ممکن است لازم باشید تا چندین ساعت هیچ محصول پوستی را به کار نبرید.
  • تا زمانی که قرمزی پوست رفع نشده از مرطوب کننده استفاده نکنید.

سخن پایانی اسپارد!

مراحل پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه علاوه بر افزایش زیبایی پوست به سلامت و طراوت پوست شما نیز کمک خواهد کرد. هر یک از مراحلی که پیش‌تر بررسی شد براساس نوع پوست هر فرد و نیازهای پوستی وی انتخاب می شود. شما چه تجربه‌ای از پاکسازی پوست صورت دارید؟ نظرات خود را در قسمت زیر با اسپارد مگ در میان بگذارید!

پاکسازی پوست آقایان

  • پاکسازی اصولی و حرفه‌ای
  • بهترین مواد اولیه