پاکسازی پوست بانوان

  • اعزام متخصص باتجربه
  • بهترین مواد اولیه

ضدآفتاب خوب چی بخریم یکی از سؤالاتی است که اغلب افرادی که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند، برایشان مطرح می شود. بدون تردید کرم ضد آفتاب نیز مانند دیگر محصولات پوستی باید با نوع پوست شما هماهنگ باشد. امروزه کرم‌های ضد آفتاب با فرمول‌های متنوع را می‌توانید در بازار مشاهده کنید که هر کدام بر اساس نوع پوست، فصل و شرایط استفاده به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

در چنین شرایطی، یافتن ضد آفتابی که SPF آ ن با پوست شما سازگار باشد، کار خیلی سختی نیست؛ فقط کافی است کمی با پوست خود آشنایی داشته باشید. ما تلاش کرده‌ایم تا در این مطلب یک راهنمای خرید ضدآفتاب به شما ارائه دهیم. تا انتهای این مطلب با اسپارد مگ همراه باشید.

چه کسی باید ضد آفتاب مصرف کند؟

ممکن است تصور کنید که پوستتان به ضد آفتاب نیاز ندارد؛ چون تاکنون آفتاب صورت شما را نسوزانده! اما این یک تفکر اشتباه است. افراد زیادی که پوست آن‌ها در آفتاب نمی‌سوزد و یا در نقاطی زندگی می‌کنند که آفتاب زیاد نمی‌تابد، مصرف ضد آفتاب را جدی نمی‌گیرند. درحالیکه بیشتر افراد با کانسیلر و کاربرد آن آشنایی دارند!

نکتۀ مهم و حیاتی این است که هرگز کسی از سرطان پوست ناشی از تابش اشعه‌های مضر خورشید در امان نیست. به همین دلیل، تمامی افراد با انواع پوست‌ها باید از ضد آفتاب مناسب با پوست خود استفاده کنند.

مصرف ضد آفتاب

برای خرید ضد آفتاب به چه نکاتی توجه کنیم؟

این موضوع که ضدآفتاب خوب چی بخریم تا پوست ما را در برابر اشعه‌های UVB و UVA محافظت کند، موضوعی بسیار حائز اهمیت است. اشعۀ UVA موجب پیری زودرس پوست می‌شود و اشعۀ UVB پوست را دچار آفتاب سوختگی می‌کند. هر دو اشعه نیز می‌توانند موجب سرطان پوست شوند. در این شرایط، SPF با مقدار ۳۰ در ضدآفتاب، می‌تواند همانند انواع روغن های گیاهی به سلامت پوست شما کمک زیادی بکند. همچنین در ادامه این راهنما با مهم‌ترین نکات در انتخاب ضد آفتاب خوب آشنا می شوید.

بهترین میزان SPF ضد آفتاب

ضد آفتاب خوب، کرمی است که از پوست شما در برابر هر دو نوع اشعۀ فرابنفش محافظت کند و ترکیباتش برای پوست مضر نباشد. در عین حال نیز باید مقاومت خوبی در برابر تعریق داشته باشد. SPF ماده‌ای است که پوست شما را در برابر آفتاب محافظت می‌کند.

نظرات کاربران پاکسازی پوست بانوان

درخواست پاکسازی پوست

متخصصان پوست معتقدند که میزان SPF از این جهت بسیار مهم است که خود، یک مادۀ شیمیایی بوده و همان‌طور که مقدار کم آن اثری در برابر اشعه‌های مضر ندارد، مقدار زیاد آن نیز به معنی زیاد بودن مواد شیمیایی در کرم بوده و برای پوست ضرر دارد.

کمترین مقدار SPF برای محافظت از پوست در برابر آفتاب ۱۵ است. عدد ۲۰ برای SPF به معنی مناسب بودن ضد آفتاب برای پوست‌‌های تیره است. عدد ۳۰ نیز برای پوست‌های صاف و لطیف توصیه می‌شود. اغلب متخصصان پوست توصیه می‌کنند که بیشتر افراد از کرمی با SPF سی استفاده کنند.

بهترین میزان SPF ضد آفتاب

 اعتبار  برند ضد آفتاب

از ضد آفتاب‌های برندهای مشهور استفاده کنید. برندهای بین‌المللی خوب در بازار به وفور یافت می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. برندهایی که دارای تأییدیه اروپا یا FDA هستند، اولویت بیشتری برای خرید دارند.

ضد آفتاب بر پایۀ کرم

ضد آفتاب‌ها در شکل‌های مختلفی مانند پودر، اسپری و کرم به بازار عرضه می‌شوند. توصیۀ متخصصان این است که از ضدآفتاب‌هایی بر پایۀ کرم و خامه‌ای مانند استفاده کنیم؛ زیرا ضد آفتاب‌های پودری و اسپری‌ها، دارای نانو ذراتی هستند که اگر از طریق تنفس وارد جریان خون شوند، مشکلات جدی‌ای برای بدن ایجاد می‌کنند.

ضد آفتاب بر پایۀ کرم

تاریخ انقضا ضدآفتاب

اگرچه خیلی مهم است که ضدآفتاب خوب چی بخریم ، اما تاریخ انقضای کرمی که می‌خریم هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ضد آفتاب‌های منقضی شده، علاوه بر این‌که خاصیت خود را از دست داده‌اند به پوست آسیب می‌رسانند. بهترین ضد آفتاب، ضد آفتابی است که تاریخ تولید آن تازه باشد.

ضدآفتاب از چه موادی ساخته می شود؟

ترکیبات درون کرم‌های ضد آفتاب با یکدیگر متفاوت هستند. افرادی که به مواد خاصی حساسیت دارند، باید حتماً مواد تشکیل دهندۀ ضدآفتاب را پیش از خرید، بررسی کنند. برای مثال، یکی از مواد تشکیل دهندۀ بیشتر ضد آفتاب‌ها، اکسی‌بنزون‌ است که تعادلات هورمونی را مختل کرده و واکنش‌های آلرژیک ایجاد می‌کند. هر چه مواد گیاهی ضد آفتاب بیشتر از مواد شیمیایی آن باشد، برای سلامت پوست و بدن بهتر است.

به طور کلی کرم‌های ضد آفتاب به دو دستۀ ضد آفتاب با مواد شیمیایی و ضد آفتاب با مواد معدنی تقسیم می‌شوند. ضد آفتاب‌های شیمیایی برای محافظت از پوست، اشعۀ خورشید را جذب خود می‌کنند؛ اما ضد آفتاب‌های معدنی با برخورداری از اکسید روی یا دی‌اکسید تیتانیوم، اشعۀ خورشید را منعکس می‌کنند. اغلب متخصصان پوست می‌گویند که ضد آفتاب‌های شیمیایی مورد اعتمادتر از معدنی‌ها هستند و به احتمال زیاد در حفاظت از پوست بهتر عمل می‌کنند.

مواد ضد آفتاب

مدت اثر ضد آفتاب چقدر است؟

بر خلاف تصور عموم مردم، ضد آفتابی خوب است که فقط دو ساعت ماندگاری داشته باشد و لازم باشد دوباره تجدید شود.

برای هر نوع پوست چه ضدآفتابی مناسب است؟

کرم ضد آفتاب حاوی روغن برای پوست خشک مناسب است؛ زیرا خشکی پوست را برطرف می‌کنند. ضد آفتاب‌های مبتنی بر پایۀ ژل یا آب، مناسب پوست‌های چرب یا حساس به آکنه هستند و به پوست آب‌رسانی می‌کنند.

علاوه براین ضد آفتاب‌ها در دو شکل رنگی و بدون رنگ به بازار عرضه می‌شوند. عدۀ زیادی از ضد آفتاب رنگی استفاده می‌کنند تا دیگر نیاز به کرم پودر نداشته باشند. قبل از این‌که به دنبال بهترین ضدآفتاب رنگ دار باشید، مطمئن شوید که پوست شما به ضدآفتاب‌های رنگی حساسیت ندارد.

برخی پوست‌های حساس، وقتی در معرض این ضدآفتاب‌ها قرار می‌گیرند، واکنش‌های التهابی نشان می‌دهند. اگر در این دسته از افراد قرار دارید، بهتر است به دنبال بهترین ضدآفتاب بدون رنگ باشید.

نوع پوست و انتخاب ضد آفتاب

روش استفادۀ صحیح از ضد آفتاب

برای استفاده از ضد آفتاب باید به این کرم به عنوان یک دارو نگاه کنید و به استفادۀ صحیح از آن توجه داشته باشید؛ چرا که استفادۀ نادرست از آن در برخی موارد منجر به مشکلات پوستی جبران‌ناپذیری می‌شود. در بعضی مواقع، افراد پس از استفادۀ صحیح، متوجه می‌شوند که باید ضد آفتاب خود را عوض کنند؛ در حالی که پیش از آن به دلیل استفادۀ نادرست، نامتناسب بودن کرم با پوست، مشخص نشده است. در ادامه، چند نکتۀ مهم برای استفادۀ صحیح از ضد آفتاب را ذکر کرده‌ایم:

  • ده دقیقه قبل از بیرون رفتن از خانه، ضد آفتاب بزنید.
  • هر دو یا سه ساعت، ضد آفتاب خود را تمدید کنید.
  • ضد آفتاب‌های مقاوم در برابر آب، پس از بیرون‌ آمدن از آب فقط ۶۰ دقیقه اثر دارند؛ پس آن را زود تمدید کنید.
  • هر زمان که از خانه بیرون می‌روید، ضد آفتاب بزنید؛ حتی در روزهای ابری!
  • ضد آفتاب را با مواد پوستی دیگر استفاده نکنید. اگر می‌خواهید کرم دیگری بزنید، اول ضد آفتاب زده، بگذارید خشک شود و سپس کرم دیگر را استفاده کنید.
  • مواد برخی از ضد آفتاب‌ها از هم جدا می‌شوند. بهتر است قبل از استفاده، کرم خود را تکان دهید.
  • ضد آفتاب را به شکل لایه‌ای ضخیم روی صورت خود بزنید. در استفاده از آن خسیس نباشید.

استفادۀ صحیح از ضد آفتاب

سخن آخر!

این‌که ضدآفتاب خوب چی بخریم و چگونه آن را مصرف کنیم، موضوعی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر هنوز جنس پوست خود را نمی‌شناسید، بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید و از او برای تعیین بهترین ضد آفتاب مناسب با پوستتان کمک بگیرید. اگر تجربۀ خاصی در زمینۀ استفاده از ضد آفتاب دارید در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید تا از تجربۀ شما بهره‌مند شویم.

پاکسازی پوست آقایان

  • پاکسازی اصولی و حرفه‌ای
  • بهترین مواد اولیه