خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

خوردن غذاهای خوشمزه و چرب شاید تجربه خوبی باشد ولی کافی است تا یک قطره کوچک از این غذا روی لباستان نقش لکه‌ای چرب و ناخوشایند ایجاد کند. این اتفاق ممکن است در موقعیت‌های دیگری همانند پخت و پز یا توسط کودکان و هزار و یک دلیل دیگر نیز پیش بیاید.

حتما شما نیز دوست ندارید به خاطر یک لکه چربی قید لباستان را بزنید. ما در ادامه انواع روش‌های اصولی و درست برای پاک کردن لکه چربی را برای شما معرفی خواهیم کرد. پس در ادامه این مقاله با اسپاردمگ همراه باشید.

۵ ماده موثر برای از بین بردن لکه چربی

لکه چربی را بر اساس عمق و نوع آن می توان با روش‌های مختلف تمیز کرد. برای لکه‌های تازه بهترین کار استفاده از ۵ ماده زیر است. با این موارد ساده می توانید به راحتی از شر لکه‌های ناخوشایند چربی روی لباس خلاص شوید:

استفاده از جوش شیرین برای پاک کردن لکه چربی

هرچند همیشه بهترین روش برای از بین بردن لکه‌های عمیق استفاده از سرویس‌های خشکشویی معتبر است اما اگر امکان استفاده از این خدمات را ندارید می توانید از روش‌های خانگی کمک بگیرید. لکه چربی تازه نیز می تواند به سرعت به بافت لباس نفوذ کند. از بین بردن چنین لکه‌ای می تواند دردسرزا باشد. ما راه رهایی از این دردسر را در زیر با شما در میان گذاشته‌ایم:

  1. در مرحله اول و پیش از اقدام به از بین بردن لکه، قسمت خشک شده روغن ر از روی لباس بردارید. برای این کار می توانید از یک پارچه تمیز و یا یک حوله سفید کمک بگیرید.
  2. پس از مرحله اول مقداری از جوش شیرین را روی لکه بریزید. توجه داشته باشید که جوش شیرین کل قسمت لک شده را باید پوشش دهد. اجازه دهید جوش شیرین به مدت ۲۴ ساعت روی لکه بماند.
  3. پس از ۲۴ ساعت با استفاده از جاروبرقی جوش شیرین اضافی باقیمانده را از روی لباس جمع کنید.
  4. در ادامه برای اینکه جوش شیرین به صورت کامل از روی پارچه تمیز شود از محللو آب و سرکه استفاده کنید. لکه چربی را با این محلول شستشو دهید.
  5. حالا نوبت به شستشو با آب و صابون می رسد. با استفاده از برس و به آرامی لکه چربی با کف صابون بسابید.
  6. مرحله پیش را تا جایی ادامه دهید تا لکه به صورت کامل محو شود.
  7. لباس خود را با روش معمول بشویید و به همین راحتی مثل روز اول از آن استفاده کنید.

همچنین جالب است بدانید جوش شیرین برای از بین بردن لکه و بوی عرق زیر بغل لباس سفید نیز کاربرد دارد.

جوش شیرین برای تمیز کردن لکه چربی

از بین بردن لکه چربی روی لباس با گچ

علاوه بر جوش شیرین، گچ نیز ماده قدرتمندی است و می تواند با نفوذ به اعماق پارچه لکه چربی را تمیز کند. عملکرد گچ تاحدودی با جوش شیرین فرق دارد. گچ به جای از بین بردن چربی، آن را به خود جذب کرده و لکه را محو می کند. توجه داشته باشید که استفاده از گچ، برخلاف جوش شیرین صرفا برای از بین بردن لکه‌های کوچک چربی مناسب است. برای پاک کردن لکه چربی با گچ کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. پس از ایجاد شدن لکه چربی روی لباس بلافاصله چربی با روغن اضافی را با یک حوله سفید تمیز یا دستمال کاغذی تمیز کنید تا از نفوذ بیشتر لکه جلوگیری کنید.
  2. کل قسمت لکه شده از لباس را با گچ بپوشانید. چند دقیقه زمان دهید تا گچ چربی روی لباس را به صورت کامل به خود جذب کند.
  3. با محو شدن لکه چربی می توانید گچ را از روی پارچه لباس تمیز کنید.

گچ برای تمیز کردن لک چربی

پاک کردن لکه چربی با پودر بچه

استفاده از پودر بچه بهترین روش از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس است. نحوه استفاده از آن تاحدودی مشابه استفاده از جوش شیرین و مطابق مراحل زیر است:

  1. قسمت لکه شده از لباس را روی یک سطح صاف و مسطح قرار دهید.
  2. مقداری از پودر بچه را روی لباس قرار دهید، به طوری که کل لکه چربی را بپوشاند.
  3. اجازه دهید پودر بچه لکه نفوذ کرده به بافت لباس را به خود جذب کند.
  4. با استفاده از جاروبرقی پودر بچه را از روی لباس جمع کنید.
  5. حالا می توانید با روش معمول همیشگی به صورت دستی یا در ماشین لباسشویی لباس خود را بشویید.

نشاسته ذرت و تاثیر آن بر لکه چربی روی لباس

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

نشاسته ذرت از موادی است که شاید در آشپزخانه بیشتر خانه‌ها موجود باشد. پس اگر لباستان لک شد به سرعت با استفاده از این روش برای از بین بردن لکه چربی روی لباس اقدام کنید:

  1. نشاسته ذرت را خورد کرده و روی لکه لباس قرار دهید. اجازه دهید به مدت یک ربع روی لکه چربی بماند.
  2. با استفاده از یک اسفنج یا دستمال مرطوب نشاسته را از روی لباس خود تمیز کنید.
  3. لباس را آب سرد بشویید تا نشاسته به صورت کامل از بین برود.
  4. با توجه به اطلاعات درج شده در برچسب مراقبتی لباس، آن را خشک کنید.

ژل آلوئه ورا و از بین بردن لکه چربی

حتما تاکنون انواع خواص آلوئه ورا به گوشتان خورده است. این ماده علاوه بر خواص خوبی که بر پوست و مو دارد در پاک کردن لکه چربی نیز موثر است، به خصوص اگر این لکه چربی ناشی از کره باشد. پس سریع‌تر مقداری ژل آلوئه ورا تهیه کرده و برای از بین بردن لکه چربی روی لباس بر اساس مراحل زیر دست به کار شوید:

  1. ابتدا لباس خود را در آب گرم قرار داده و اجازه دهید کمی خیس بخورد.
  2. سپس مقداری از ژل آلوئه ورا برداشته و محکم روی لکه چربی نقش بسته روی لباس بکشید. استفاده از حرکات دورانی در این مرحله برای تمیز شدن سریع‌تر لکه کره بهتر است.
  3. لباستان را آب گرم بشویید.
  4. در هوای آزاد لباس را خشک کنید.

آلوئه ورا برای تمیز کردن لک چربی

چطور لکه چربی کهنه و قدیمی را از روی لباس تمیز کنیم؟

شاید پس از مدت‌ها که کمد لباس را باز می کنید با لکه چربی کهنه به جای مانده از یک مهمانی قدیمی روبرو شوید. در چنین مواقعی لازم است مراحل و مواد متفاوتی را برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس طی کنید. کافی است مقداری مایع ظرفشویی دم داست داشته باشید و کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. پیش از شستن لباس با آن این مراحل را انجام دهید. پس حتما و حتما مراحل از بین لکه چربی از روی لباس باید روی لباس خشک انجام شود.
  2. یک تکه مقوا یا یک حوله سفید و تمیز را زیر لکه قرار دهید. این کار از انتقال لکه چربی به سایر قسمت‌های تمیز لباس جلوگیری می کند. به این ترتیب می توانید با خیالی راحت نسبت به پاک کردن لکه چربی قدیمی اقدام کنید.
  3. با استفاده از یک دستمال یا اسفنج مرطوب، روغن و چربی اضافی روی لباس را از بین ببرید. برای این کار دستمال مرطوب را روی لکه چربی قرار داده و روی آن بکشید. تا از بین رفتن روغن اضافی این مرحله را تکرار کنید.
  4. اکنون نوبت به استفاده از مایه ظرفشویی می رسد. چندین قطره از این مایع را روی لباس ریخته و با استفاده از یک برس شستشوی لباس یا یک مسواک روی لباس بسابید. پس از این حدود ۵ دقیقه اجازه دهید مایع ظرفشویی روی لباس باقی بماند تا به صورت کامل به عمق لکه نفوذ کند.
  5. لکه را با آب گرم آبکشی کنید تا مایع ظرفشویی روی آن شسته شود. سپس می توانید با روش معمول همیشگی لباس خود را بشویید.
  6. اجازه دهید تا لباس در هوای آزاد خشک شود. پس از خشک شدن می توانید بهتر در مورد محو شدن لکه چربی از روی لباس نظر دهید. اگر هنوز رگه‌هایی از لکه چربی روی لباس قابل مشاهده بود، مراحل بالا را مجدد تکرار کنید.

از بین بردن لکه چربی از روی لباس

از بین بردن لکه چربی روی پارچه حریر

حریر از جمله ظریف‌ترین و حساس‌ترین پارچه‌های موجود در بازار است، در نتیجه بهتر است برای از بین بردن لکه چربی از روی آن از مواد خانگی استفاده نکنید. اگر به خدمات خشکشویی دسترسی نداشتید، می توانید از لکه برهای تخصصی برای از بین بردن لکه چربی روی پارچه حریر کمک بگیرید. با این روش می توانید ریسک و احتمال تخریب بافت پارچه را به حداقل برسانید.

قبل از اینکه به پایان نزدیک شویم پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در مورد نحوه جلوگیری از آب رفتن لباس های نخی تهیه کرده ایم را هم بخوانید.

سخن پایانی!

توجه داشته باشید که همیشه بهترین راه حل از بین بردن لکه‌های مختلف روی لباس‌ها، بخصوص لباس‌های حساس و گران قیمت استفاده از خدمات خشکشویی است. اگر مدت زمان کافی برای استفاده از این خدمات را نداشتید، می توانید از روش‌‌های خانگی کمک بگیرید. همان طور که بررسی شد ۵ ماده شامل جوش شیرین، گچ، نشاسته ذرت، پودربچه، آلوئه ورا و مایع ظرفشویی بهترین گزینه‌ها برای تمیز کردن لکه چربی هستند.

شما از چه روش‌هایی برای از بین بردن لکه چربی روی لباس استفاده می کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع
درخواست خشکشویی