پاکسازی پوست بانوان

  • اعزام متخصص باتجربه
  • بهترین مواد اولیه

حتما بارها و بارها اسم آلوئه ورا را از تبلیغات تلویزیونی شنیده اید و احتمالا تاکنون دریافته اید که این گیاهِ شگفت انگیز فوایدی دارد که آن را به برگ برنده برندهایی تبدیل کرده که در محصولاتشان از آلوئه ورا استفاده می کنند. البته متاسفانه در این باره بسیاری از اوقات اغراق شده و برخی از شرکت ها، آلوئه ورا را درمانی بر هر بیماری پوستی می دانند، حال آنکه آلوئه ورا صرفا با مرطوب کردن پوست، به نوعی مسکن و البته شاداب کننده پوست صورت و بدن است و از این حد تجاوز نمی کند. در این مطلب رمز و راز آلوئه ورا را به صورت دقیق بررسی کرده و از خواص آلوئه ورا برای پوست (که به طور علمی به اثبات رسیده و ربطی به تبلیغات برندها ندارد) سخن گفته ایم؛ با ما همراه باشید.

آلوئه ورا چیست؟

آلوئه ورا گیاهی کوچک با ساقه های بسیار کوتاه است که به طور طبیعی در شمال قاره آفریقا شرایط مناسبی برای رویش دارد و در آن محیط بسیار یافت می شود. برگ های آلوورا کاملا صاف و شاداب بوده و البته بسیار متراکم اند. ماده ای که در آلوئه ورا تاثیر شگرفی بر شادابی پوست دارد و موجب درمان عوارض پوستی می شود، ژل موجود در ساقه ها و برگ های این گیاه است. شرکت های مختلف که ادعای استفاده از ترکیبات آلوئه ورا را در محصولات خود دارند، معمولا از این این ژل که خود به خود مرطوب بوده و خاصیت خنک کنندگی نیز دارد، بهره می گیرند.

خواص آلوئه ورا برای پوست

خواص آلوئه ورا برای پوست صورت و بدن

ترکیب ژلاتینی آلوئه ورا که امروزه در بازار یافت می شود، در چند وجه برای پوست صورت و بدن خواص درمانی داشته و در عین موجب طراوت پوست می شود. مهم ترین فواید این ژل های آلوئه ورا عبارتند از:

آلوئه ورا و درمان سوختگی پوست

بدون تردید مهم ترین کاربرد آلوئه ورا، التیام پوستی است که دچار سوختگی شده است. فرقی نمی کند سوختگی شما چه منشائی داشته، بر روی کدام قسمت از صورت یا بدن شما اتفاق افتاده و یا اینکه چه مدت از زمان وقوع آن گذشته باشد؛ استفاده از ژل آلوئه ورا و مالیدن مقداری از آن در محل سوختگی، تاثیری شگفت انگیز دارد و موجب خنک شدن پوست و تسکین سوزش می شود.

آلوئه ورا و درمان آفتاب سوخنگی

آلوئه ورا خاصیت ضد التهابی دارد و موجب رطوبت پوست و خنک شدن آن می شود. از این رو در کاهش عوارض آفتاب سوختگی (که خود ناشی از کمبود آب در سلول های پوستی است) موثر است. البته آلوئه ورا اثر پیشگیرانه ای در رابطه با آفتاب سوختگی ندارد و به منظور جلوگیری از وقوع این رخداد، بهتر است از کرم ها ضد آفتاب استفاده نمایید.

آلوئه ورا و درمان خشکی پوست

یکی از فواید اصلی آلوئه ورا، آبرسانی منظم به تمام سلول های پوستی است. در همین راستا، ژل موجود در این گیاه موجب می شود تا رطوبت پوست تا حد امکان حفظ شود. بدین جهت است که به افرادی که پوست خشکی دارند، توصیه می شود تا بعد از خروج از حمام، آلوئه ورا به پوست خود بمالند (تا در حد امکان رطوبت پوست حفظ شده و از خشکی آن جلوگیری شود). البته در نظر داشته باشید که مصرف بیش از اندازه آلوئه ورا، خود موجب خشکی پوست می شود! از این رو به شدت مراقب حجم استفاده خود از آلوئه ورا باشید.

آلوئه ورا و درمان چین و چروک پوست صورت

نظرات کاربران پاکسازی پوست بانوان

درخواست پاکسازی پوست

البته که این عنوان اشتباه است و آلوئه ورا موجب درمان چین و چروک پوست نمی شود و برای برطرف کردن آنها باید به سراغ راه های پر خرج تر بروید. اما خبر خوب اینکه عصاره آلوئه ورا باعث می شود تا تعداد چین و چروک های صورت در حد فعلی باقی بماند و گسترده تر نشود.

خواص آلوئه ورا برای پوست صورت

آلوئه ورا و درمان زخم روی پوست

خواص آلوئه ورا برای پوست بدن کم نیستند، اما این مورد ویژه است. خاصیب ضد التهابی آلوئه ورا باعث می شود تا نسبت به هر زخمی روی پوست واکنش نشان داده و در درمان آن موثر واقع شود. با این حال باید توجه داشت که برخی از زخم هایی که گاه و بیگاه ایجاد شده و ظاهرا علت خاصی ندارند، نباید صرفا توسط آلوئه ورا تسکین پیدا کنند، بلکه بهتر است برای مقابله با آنها با پزشک مشورت کرد، زیرا برخی اوقات نشان از بیماری های خاصی دارند که هرچه زودتر باید نسبت به درمان آنها اقدام کرد.

آلوئه ورا و طراوت هرچه بیشتر پوست صورت

عصاره آلوئه ورا سرشار از ویتامین های C و E است. ویتامین هایی که اثری مستقیم در شادابی پوست داشته و موجب می شوند پوست صورت درخشنده تر شوند. تهیه ماسک خانکی آلوئه ورا و مالیدن آن به صورت به طور ویژه در طراوت مقطعی پوست تاثیرگذار است. ژل این گیاه همچنین موجب روشن شدن پوست شده و در برطرف کردن لکه های روی صورت تاثیر نسبی دارد.

آلوئه ورا و درمان جوش و آکنه پوست

از جمله مزایای شگفت آور آلوئه ورا، تاثیر آن در درمان جوش های پوستی است. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، این گیاه خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و از این رو پس از همنشینی با پوست جوش دار (چه روی صورت باشد و چه روی بدن) با آن واکنش نشان داده و تا حد امکان موجب برطرف شدن آنها می شود.

آیا آلوئه ورا مزایای دیگری نیز دارد؟

هرچند که کاربرد اصلی آلوئه ورا در درمان بیماری های پوستی و احیای پوست صورت و بدن است (و در واقع این خواص آلوئه ورا برای پوست است که آن را تا این حد مشهور کرده)، اما این گیاه پر از خاصیت فواید دیگری نیز دارد که برخی از مهم تر آنها به شرح زیر هستند:

تاثیر آلوئه ورا در سلامت دندان

آلوئه ورا به هیچ عنوان جایگزین خمیر دندان نمی شود، اما گاهی اوقات به عنوان مکمل می تواند خاصیت درمانی داشته و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری به عمل آورد.

تاثیر آلوئه ورا در متعادل کردن فشار خون

هرچند که این مورد همچنان به طور رسمی تائید نشده، اما تحقیقات نشان می دهند که استفاده از آلوئه ورا بی تاثیر در تصفیه خون نبوده و موجب می شود تا خون به صورت مناسب تری در رگ ها جریان پیدا کند. امری که خود موجب تعادل فشار خون می شود.

خواص آلوئه ورا برای پوست بدن

تاثیر آلوئه ورا در مقابله با حساسیت های فصلی

یکی دیگر از کاربردهای آلوئه ورا، استفاده از آن هنگام مواجهه با حساسیت های فصلی است. کافی است ژل آلوئه ورا جوشانده و بوخور داده تا شاهد تاثیر شگفت انگیز آن باشید.

آیا استفاده از آلوئه ورا مضرات خاصی هم دارد؟

هرچند که در رابطه با عوارض آلوئه ورا گزارش واحدی وجود ندارد (و عملا ضرر خاصی پس از استعمال آن مشاهده نشده) اما همواره گفته اند که رعایت اعتدال در هر چیزی واجب است. این اصل در رابطه با بهره گرفتن از آلوئه ورا صدق می کند، زیرا اگر در مصرف آن افراط شود، مضرات متعددی مثل خشکی پوست را برای شخص استفاده کننده به همراه می آورد.

علاوه بر مورد فوق، گاهی اوقات دیده شده که مصرف آلوئه ورا موجب خارش شدید پوست شده، معده درد مختصری برای فرد ایجاد کرده و چند روزی موجب اختلالات کلیوی شده است. همچنین استفاده از ماده برای افرادی که از بیماری بواسیر رنج می برند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

بهترین روش استفاده از آلوئه ورا به چه صورت است؟

بسته به اینکه از ژل آلوئه ورا به چه منظوری استفاده شود، می توان به طریقی خاص آن را استعمال کرد. به تنهایی مالیدن ژل بر روی پوست البته شیوه ای ساده و در عین حال موثر است، اما برای اثربخشی بیشتر کار می توان آن را با مواد دیگر نیز ترکیب کرد و یک ماسک تقویتی ساخت. برخی از این مواد تقویتی عبارتند از:

  • ترکیب آلوئه ورا، عسل و دارچین (با نسبت ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری آلوئه‌ ورا و ۱/۴ قاشق غذاخوری دارچین)
  • ترکیب آلوئه ورا و چای سبز (با نسبت مساوی)
  • ترکیب آلوئه ورا و آبلیمو (با نسبت ۱/۴ قاشق چای‌ خوری آبلیمو و ۲ قاشق غذاخوری آلوئه‌ ورا)
  • ترکیب آلوئه ورا و ماست

چند نکته در رابطه با استفاده از ژل آلوئه ورا

  • آلوئه ورا به هیچ عنوان نمی تواند پاسخگوی بیماری های عمقی پوستی باشد و برای درمان اینگونه بیماری بهتر است که به پزشک متخصص مراجعه کنید.
  • اگر بعد از استفاده از آلوئه ورا دچار حساسیت دنباله دار شدید، از مصرف بعدی آن خودداری کنید.
  • استفاده از آلوئه ورا به طور کلی برای کودکان زیر ۱۲ سال و خانم های باردار توصیه نمی شود.
  • مدت زمانی که آلوئه ورا باید روی پوست بماند، بسته به هدف شما متغیر است. اما به طور کلی این زمان از ۱۵ دقیقه (برای برطرف کردن لک های کوچک) تا یک شبانه روز در نوسان است.
  • آلوئه ورا در تعادل وضعیت افرادی که موی چربی دارند، موثر است.
  • به هیچ عنوان ژل آلوئه ورا را نخورید، زیرا موجب اختلال در دستگاه گوارشی می شود.

تهیه ماسک صورت آلوئه ورا

حرف آخر اسپارد

هرچند که جای تردیدی وجود ندارد که خواص آلوئه ورا برای پوست قابل توجه است، اما بسیاری از مزایایی که برای آن بر می شمرند، بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و حقیقت ندارند. از این رو نباید پس از استفاده از ژل آلوئه ورا انتظار معجزه داشته باشید. با این وجود اگر مدتی از آلوئه ورا استفاده کردید و نتیجه نگرفتید، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا به کمک وی روند درمانی شما تسریع پیدا کند.

راستی آیا شما تا به حال تجربه استفاده از ژل آلوئه ورا را داشته اید؟ آیا از نتیجه به دست آمده راضی بوده اید یا آنطور که انتظار داشتید عمل نکرده است؟ با اشتراک تجربیاتتان در این رابطه (در زیر همین پست) دیگران را در چگونگی استفاده از این گیاه پر رمز و راز کمک کنید.

پاکسازی پوست آقایان

  • پاکسازی اصولی و حرفه‌ای
  • بهترین مواد اولیه