نصب آیفون تصویری

  • نصب و تعمیرات حرفه‌ای
  • اعزام فوری برقکار ماهر

آیفون تصویری الکتروپیک یکی از محبوب ترین آیفون تصویری های ایرانی است که در انواع آیفون های یک واحده تا چند واحده و با تکنولوژی های مختلف به فروش می رسد. در نحوه نصب آیفون تصویری الکتروپیک به جای ۵ سیم که در مدل های جدید آیفون تابا وجود دارد، از ۴ سیم استفاده می شود. این سیم ها باید در محل کانکتور به صورت پیچی وصل شود.

به همین دلیل نیز ممکن است شیوه نصب آیفون تصویری های الکتروپیک کمی سخت به نظر برسد. در ادامه این مقاله هر یک از مراحل نصب و سیم کشی این آیفون را به صورت قدم به قدم بررسی خواهیم کرد تا این سختی برای شما به مراحلی آسان تبدیل شود. پس با اسپارد مگ همراه باشید!

آیفون تصویری الکتروپیک از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

پیش از اینکه به بررسی مراحل نصب آیفون تصویری الکتروپیک بپردازیم، لازم است با هر یک از اجزای آن به صورت یک به یک آشنا شویم. اجزای اصلی این آیفون تصویری عبارتند از:

مانیتور آیفون تصویری الکتروپیک

برند الکتروپیک انواع مانیتور ها را در ابعاد مختلف و قابلیت های متفاوت تولید می کند. برای بررسی تعدادی از محبوب ترین مدل های این برند می توانید به مقاله بهترین برند آیفون تصویری مراجعه کنید. شما می توانید برحسب نیاز و علاقه خود یکی از این مانیتورها را انتخاب و در واحد مربوطه نصب کنید.

در هر صورت هر مانتیوری را انتخاب کنید علاوه بر دکمه ها و تنظیمات روی مانتیور با ۵ ترمینال روبرو خواهید شد که عبارتند از:

  • ترمینال شماره ۱ برای تصویر
  • ترمینال شماره ۲ برای سمت مثبت
  • ترمینال شماره ۳ منفی
  • ترمینال ۴ برای قفل بازکن و صدا
  • ترمینال B یا شماره ۵ برای سیم زنگ

پنل زنگ آیفون تصویری الکتروپیک

علاوه بر نصب مانیتور در داخل واحدها به یک پنل زنگ در مقابل درب ورودی و بیرون ساختمان نیز نیاز خواهید داشت. پنل زنگ آیفون تصویری الکتروپیک از اجزایی از جمله شستی مخصوص زنگ به تعداد طبقات ساختمان، میکروفن و بلندگو، چراغ ال ای دی و دوربین های دارای قابلیت چرخش تشکیل شده است.

مواردی که اشاره شد در قسمت بیرونی پنل قابل مشاهده هستند. علاوه بر آنها در پشت پنل زنگ ۸ ترمینال وجود دارد که آشنایی با آنها برای آموزش نحوه نصب آیفون تصویری الکتروپیک ضروری است. ۸ ترمینالی پشت پنل زنگ خود به دو دسته ۴تایی تقسیم می شوند.

نظرات کاربران نصب آیفون تصویری

درخواست تعمیر آیفون تصویری

۴ تا ترمینال به صورت افقی برای مانیتور آیفون تصویری هستند و ۴ تا ترمینال دیگر به صورت عمودی برای اتصال ترانس تغذیه و سیم های درب باز کن تعبیه داده شده اند. وظیفه هر یک از این ترمینال ها در قسمت زیر قابل مشاهده است:

  • ترمینال ۱ افقی برای تصویر
  • ترمینال ۲ و ۳ افقی به ترتیب مثبت و منفی
  • ترمینال ۴ افقی برای صدا
  • ترمینال ۰ و ۱۲ عمودی برای منبع تعذیه
  • ترمینال L1 و L2 برای درب باز کن آیفون تصویری

ترانس تغذیه در آیفون تصویری الکتروپیک

در آیفون تصویری الکتروپیک از منبع تغذیه ۳۸۶ استفاده می شود. برق ورودی آن ۲۲۰ ولت و برق خروجی آن ۱۲ ولت AC است. فرقی نمی کند مدل آیفون تصویری الکتروپیک شما چه باشد، در هر صورت به عنوان منبع تغذیه از همین نوع ترانس استفاده می شود. توجه داشته باشید که ترانس حتما در محلی بدون رطوبت نصب شود.

قفل بازکن در آیفون تصویری الکتروپیک

برای برقدار کردن درب بازکن از جریان برق ۱۲ ولت استفاده می شود. توجه داشته باشید که حین نصب ترمینال بوبین درب بازکن باید با قسمت ثابت زنجیر آن هم جهت باشد. نکته دیگری که در نصب قفل بازکن باید توجه داشته باشید، تحت فشار قرار نگرفتن این قسمت است.

آشنایی با رشته سیم های رنگی آیفون تصویری الکتروپیک

برخلاف نحوه نصب آیفون تصویری تابا در نصب آیفون تصویری الکتروپیک به جای ۵ رشته سیم، ۴ رشته سیم رنگی داریم که هر یک از آنها وظایف زیر را برعهده دارند:

  • اولین سیم: سیم زرد مخصوص تصویر
  • دومین سیم: سیم قرمز مثبت
  • سومین سیم: سیم مشکی منفی
  • چهارمین سیم: سیم طوسی برای صدا و قفل

نحوه نصب آیفون تصویری الکتروپیک تک واحدی چگونه است؟

برای اینکه نصب آیفون تصویری تک واحدی و تک طبقه را به بهترین شکل انجام دهید باید با شیوه سیم کشی هر یک از اجزایی که پیش تر مورد بررسی قرار گرفت آشنا شوید. برای این منظور به ترتیب سیم کشی مانیتور، پنل و ترانس را در قسمت زیر توضیح داده ایم:

مراحل سیم کشی مانیتور تک واحدی

  • در قدم اول فویل روی کابل را جدا کنید تا زوج بندی سیمها را بررسی کنید. زوج بندی یعنی اینکه هر سیم رنگی باید با یک سیم سفید به هم تابینده شده باشد. مثلا زوج سیم سفید و زرد، سیم سفید و طوسی، سیم سفید و قرمز.
  • در نصب آیفون تصویری با یک سیم ارت روبرو خواهید شد. این سیم را از سایر سیم ها جدا نکنید.
  • در قدم بعدی باید سیم ها را به ترتیب به ترمینال پیچ کنید.
  • سیم زرد را به ترمینال شماره ۱، سیم قرمز را به ترمینال شماره ۲، سیم مشکی را به ترمینال شماره ۳، سیم طوسی را به ترمینال ۴ و سیم زنگ را به ترمینال ۵ یا B پیچ کنید. این سیم ها به ترتیب تصویر، جریان مثبت، جریان منفی و صدا را منتقل می کنند.

مراحل سیم کشی پنل آیفون

برای سیم کشی پنل زنگ آیفون تصویری الکتروپیک لازم است به ترتیب سیم زرد را به ترمینال ۱، سیم قرمز را به ترمینال ۲، سیم مشکی را به ترمینال ۳، سیم طوسی را به ترمینال ۴ وصل کنید. علاوه بر این سیم ها یک سیم سبز رنگ نیز وجود دارد. این سیم سیز برای زنگ آیفون است و باید آن را به کمک پیچ در قسمت پشتی شستی زنگ پنل ببندید.

مراحل سیم کشی ترانس تغذیه و قفل بازکن

  • دو سیم مربوط به منبع تغذیه را به موازات سیم چراغ ال ای دی ببندید.
  • این دو سیم را به ترمینال شماره ۰ و ۱۲ در ترمینال ترانس تغذیه وصل کنید.
  • برای سیم کشی قفل بازکن، سک سمت رشته سیم را به دو پایه قف وصل کنید.
  • سمت دیگر سیم ها را به ترمینال L1 و L2 پشت پنل ببندید.
  • در ادامه برق ۲۲۰ ولت را به مانیتور خود وصل کنید.
  • پیش از روشن کردن مانیتور سیم های فاز و نول پشت مانیتور را نیز به سیم های فاز و نول ساختمان متصل کنید.

مراحل نصب آیفون تصویری دو تا هفت طبقه الکتروپیک

برخلاف نحوه نصب آیفون تصویری الکتروپیک تک واحدی، در نصب آیفون تصویری برای ساختمان های ۲ تا ۷ طبقه  به صورت نیمه مشترک انجام می شود. در واقع مراحل اتصال کردن ۴ رشته سیم رنگی زرد، آبی، سفید و قرمز برای همه طبقات مثل مراحل نصب آیفون تصویری تک واحدی است. تنها یک رشته سیم اختصاصی برای سیم زنگ از هر واحد به پنل زنگ وصل می شود.

غیر از این مراحل وصل کرن پایه های L1 و L2 و پایه های ۰ و ۱۲ همانند نصب آیفون تک واحدی برای قفل درب بازکن و ترانس تغذیه است.

نحوه نصب آیفون تصویری الکتروپیک در ساختمان های بیش از ۷ طبقه چگونه است؟

شیوه نصب آیفون تصویری برای ساختمان هایی که بیش از ۷ طبقه دارند، کمی متفاوت از مواردی که پیش تر مورد بررسی قرار گرفت است. برای چنین ساختمان هایی باید از سوئیچر استفاده کرد. سوئیچر وظیفه تقسیم زنگ میان واحدها را برعهده دارد.

به عبارتی در این ساختمان ها از هر واحد پنج رشته سیم به سمت سوئیچر هدایت می شود. در انتها خود سوئیچر نیز به پنل زنگ جلوی درب ساختمان وصل می شود. پس از اینکه همه رشته سیم ها مطابق موارد بالا وصل شدند نوبت به وصل کردن پایه های قفل بازکن و ترانس تغذیه می رسد.

بهترین روش نصب آیفون تصویری الکروپیک چیست؟

در این مقاله نخوه نصب آیفون تصویری الکتروپیک یک طبقه، چند طبقه و آیفون همراه با دو پنل را بررسی کردیم. اما بهترین روش نصب آن چیست؟ چطور می توان آیفون تصویری را به گونه ای نصب کرد با مشکلات و تعمیرات ثانویه روبرو نشد؟ بهترین متخصص نصب آیفون تصویری را از کجا می توان پیدا کرد؟

پاسخ همه این پرسش ها نزد متخصصین حرفه ای اسپارد است. برای انواع آیفون تصویری را در کوتاه ترین زمان و به بهترین شیوه نصب کنید تنها کافی است سفارش خدمات نصب آیفون تصویری را در اسپارد ثبت کنید. به این ترتیب می توانید بهترین خدمات را از بهترین نصاب آیفون تصویری نزدیک به محل زندیگ خود دریافت کنید.

نگران هزینه ها هستید؟ با ثبت سفارش رایگان قیمت نصب آیفون تصویری نیز پیش از ارائه خدمات توسط متخصص به شما ارائه می گردد. به این ترتیب می توانید با مقرون به صرفه ترین قیمت آیفون تصویری و پنل زنگ الکتروپیک را در منزل و یا محل کار خود در استان تهران و البرز (کرج) نصب کنید.

نصب آیفون تصویری

  • نصب و تعمیرات حرفه‌ای
  • اعزام فوری برقکار ماهر
درخواست تعمیر آیفون تصویری