تعمیرات آبگرمکن

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری سرویس‌کار

آبگرمکن های دیواری بوتان از جمله پرفروش ترین آبگرمکن ها در بازار ایران به شمار می روند. کیفیت قابل قبول محصولات ساخت بوتان و همچنین قیمت مناسب آنها باعث شده تا بوتان به عنوان یکی از بهترین مارک های پکیج دیواری، از محبوبیت بالایی میان مشتریان برخوردار باشد. اما آبگرمکن دیواری بوتان نیز مثل هر آبگرمکن دیگری به دلیل فعالیت زیادی که دارد، در معرض انواع آسیب ها است. آبگرمکن همیشه روشن است و آب ورودی به ساختمان را گرم می کند. این وظیفه در فصل سرما دوچندان هم می شود، زیرا گرم کردن رادیاتورها نیز بر عهده آبگرمکن خواهد بود. در نتیجه اصلا عجیب نیست که هر از چندگاهی یک قطعه از آبگرمکن خراب شود و نیاز به تعمیر پیدا کند.

خوشبختانه از آنجایی که آبگرمکن های بوتان ساخت ایران هستند، قطعاتشان هم به راحتی در بازار پیدا می شود. تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان نیز به دلیل ساختار ساده ای که دارد، نسبت به اکثر نمونه های ایرانی و خارجی ساده تر است. به طوری که حتی برخی از ایرادات جزئی آن را خودتان می توانید برطرف کنید. ما در همین راستا در ادامه این مطلب کمی بیشتر در مورد نحوه تعمیر آبگرمکن های دیواری بوتان صحبت کرده ایم. پس اگر برند پکیج شما هم بوتان است و می خواهید در ابتدا شانس خود را برای تعمیر آن امتحان کنید، تا انتها همراهمان باشید.

تعمیر آبگرمکن دیواری

از کجا بفهمیم که آبگرمکن بوتان نیاز به تعمیر دارد؟

مشکلاتی که برای آبگرمکن ها پیش می آیند، بسیار پرشمارند. از میان آنها اما چند ایراد بسیار بیشتر از بقیه رخ می دهند و مخصوصا در آبگرمکن های دیواری بوتان هم بارها دیده شده اند. اگر شما هم هر یک از نشانه های زیر را مشاهده کردید، هرچه سریع تر نسبت به تعمیر آبگرمکن دیواری منزلتان اقدام نمایید:

  • با وجود فشار خوب آب شهری، آب گرم خیلی کم فشار است.
  • آبگرمکن روشن می‌ شود، اما آب به خوبی گرم نمی‌ شود.
  • آبگرمکن پس از روشن شدن، به سرعت خاموش می‌ گردد.
  • آب خروجی حتی بعد از گذشت چند دقیقه اصلا داغ نمی شود.
  • آب خروجی از شیر رنگ و بوی بدی دارد.

وقتی که نشانه های بالا در پکیج ظاهر شدند، یعنی یک یا چند قطعه کار خود را به درستی انجام نمی دهند. به همین خاطر باید مشکل را ریشه یابی کنید و در صورت نیاز، قطعه معیوب را تعویض نمایید. ما در بخش زیر روش عیب یابی و تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان را توضیح داده ایم.

آبگرمکن آب را گرم نمی کند؟ اول علت وجود این مشکل را پیدا کنید

گرم نشدن آب آبگرمکن رایج ترین مشکلی است که برای آبگرمکن های دیواری بوتان پیش می آید. این مسئله معمولا به یکی از سه علت زیر بر می گردد:

۱- افت فشار گاز

در روزهای سرد زمستانی امکان افت فشار گاز مخصوصا در شهرهای سردسیر وجود دارد. در این صورت حتی اگر آبگرمکن کاملا سالم هم باشد، باز هم آب به خوبی گرم نمی شود. اینگونه مواقع چاره ای ندارید جز اینکه صبر داشته باشید تا فشار گاز به حالت عادی برگردد.

۲- افت فشار آب

نظرات کاربران تعمیرات آبگرمکن

درخواست تعمیرات آبگرمکن

گرم کردن آب اصلی ترین وظیفه آبگرمکن است. و آبگرمکن های بوتان برای این که بتوانند آب را به خوبی گرم کنند، می بایست فشار آب زیادی را در اختیار داشته باشند. شیرهای ورودی آب در صورتی که مشکل داشته باشند، افت فشار آب تشدید می شود. اگر حدس زدید مشکل گرم نشدن آب به این خاطر است،شیرهای ورودی آب به آبگرمکن را بررسی نمایید و در صورت نیاز آنها را تنظیم کنید. البته این کار به دانش و تجربه بالا نیاز دارد؛ در نتیجه توصیه ما کمک گرفتن از متخصصین است.

۳- رسوب گرفتن مبدل حرارتی

فیلترها، الکترودها، لوله ها و مبدل های حرارتی از جمله قطعاتی هستند که در گذر زمان رسوب می گیرند. ما قبلا در یک مطلب جداگانه در مورد نحوه رسوب زدایی آبگرمکن دیواری بوتان توضیح داده ایم که با مطالعه آن می توانید مبدل حرارتی را رسوب گیری نمایید و مشکل گرم نشدن آب را برطرف کنید.

تعمیر آبگرمکن بوتان

علت خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن بوتان

این مسئله نیز میان برخی مدل های پکیج بوتان بسیار شایع است. دلیل اصلی خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن بوتان یکی از موارد زیر است:

  • افت فشار گاز؛
  • افت فشار آب ورودی؛
  • خراب شدن شمعک؛
  • خراب شدن واشر؛
  • تنظیم نبودن شعله آبگرمکن؛
  • خراب شدن مشعل آبگرمکن.

توجه داشته باشید که خاموش شدن آبگرمکن از آن دست مشکلاتی است که اگر به طور اصولی عیب یابی نشود، می تواند به تدریج کل قطعات دستگاه را از بین ببرد. از همین رو است که توصیه می کنیم هزینه تعمیر آبگرمکن دیواری توسط تکنسین را به جان بخرید و در صورت بروز این مشکل، حتما از یک فرد کاربلد کمک بخواهید.

رفع مشکل کم بودن شعله پکیج دیواری بوتان

اگر شعله آبگرمکن به اندازه کافی قدرت نداشته باشد، مثل این است که دستگاه اصلا روشن نشده است. در نتیجه رفع ایراد کم بودن شعله آبگرمکن از جمله مهمترین کارها در فرایند تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان است. این ایراد معمولا یا به ترموکوپل مربوط است یا به شمعک. اما قبل از اینکه بخواهید این دو قطعه حساس را بررسی کنید، می توانید با انجام مراحل ساده زیر، شانستان را برای درست شدن مشکل شعله آبگرمکن امتحان کنید:

  1. آبگرمکن دیواری بوتان را خاموش کنید.
  2. کمی صبر کنید تا دمای دستگاه کاهش یابد.
  3. درب آبگرمکن را به آرامی باز کنید.
  4. پیچ های مشعل آبگرمکن را باز کنید.
  5. با دستمال و کمی مایع شوینده مشعل و نازل آبگرمکن را تمیز کنید.
  6. سپس مشعل را مجدد وصل کنید و آبگرمکن را روشن کنید.
  7. اگر مشکل برطرف شده بود، یعنی نیازی به تعویض ترموکوپل و شمعک وجود ندارد.

آموزش تعمیر آبگرمکن بوتان

نوسان دمای آب و رفع این مشکل با تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان

تا به حال این تجربه را داشته اید که در حین استحمام، آب مدام سرد و گرم شود؟ منشاء این مشکل به آبگرمکن بر می گردد و معمولا دو دلیل اصلی دارد:

۱- کاهش فشار آب

بالاتر هم توضیح دادیم که اگر شیرهای ورودی دستگاه تنظیم نباشند، فشار آب دائما کم می شود. این افت فشار می تواند باعث نوسان دمای آب شود، زیرا با افت فشار شمعک داخل آبگرمکن مرتب خاموش و روشن می گردد و در نتیجه دما هم بالا و پایین می رود. برای رفع این مشکل نیز کافی است شیرهای ورودی آب را تنظیم کنید تا فشار آب وارد شده به دستگاه به حالت اولیه برگردد.

۲- خراب شدن ترموستات

خراب شدن ترموستات هم می تواند از جمله دلایل نوسانات دمایی آب باشد. مشکل اینجا است که اگر ترموستات خراب شود، در اکثر موارد قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود. تعویض این قطعه هم حتما باید توسط متخصص صورت گیرد.

رفع ایرادات مربوط به شمعک آبگرمکن دیواری بوتان

آن دسته از آبگرمکن های دیواری بوتان که شمعک یا پیلوت دارند (یعنی اکثر مدل ها)، با یک مشکل دیگر هم دست به گریبانند: روشن نشدن یا روشن نماندن شمعک. این مشکل به این صورت است که با زدن فندک و فشردن شیر تنظیم شعله شمعک روشن نمی‌ شود. یا اینکه اگر هم روشن شود، با رها کردن شیر، شمعک خاموش می‌ شود. از جمله اصلی ترین دلایل خاموش شدن شمعک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرابی ترموکوپل
  • وجود مشکل در بویین
  • رسوب گرفتن فیلترها یا الکترودهای آبگرمکن
  • مشکلات مربوط به پیلوت
  • اختلال واشر دیافراگم
  • نصب اشتباه شیر آب سرد و گرم

ما قبل تر در مطلبی جداگانه به طور مفصل به بررسی علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن پرداخته ایم که با مطالعه آن می توانید مشکل دستگاهتان را ریشه یابی کنید و ایراد را برطرف نمایید.

عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان

چرا آبگرمکن بوتان جرقه می زند ولی روشن نمی شود ؟

یکی از مشکلاتی که خیلی از کاربران آبگرمکن بوتان با روبرو هستند، جرقه زدن آبگرمکن و روشن نشدن آن است. این مسئله می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. ممکن است مشکل از لوله کشی ساختمان و جابه جایی آب گرم و سرد باشد. یا مشکل می تواند به سنسور جریان گاز مربوط باشد که از کار افتاده باشد. یکی از دلایل پیش پا افتاده هم می‌ تواند باز نبودن شیر گاز باشد. رسوب گرفتگی الکترودها نیز از دیگر دلایلی است باعث می شود آبگرمکن بعد از جرقه زدن خاموش شود. در اکثر مواقع این مسئله را خودتان هم می توانید حل کنید، به جز در شرایطی که سنسور جریان گاز خراب شده باشد که در این شرایط توصیه می کنیم حتما از متخصص کمک بگیرید.

نحوه هواگیری آبگرمکن دیواری بوتان چگونه است؟

هواگیری آبگرمکن عملکرد دستگاه را بهبود می بخشد و باعث می شود که خیلی از مشکلاتی که در بر اثر گذشت زمان برای پکیج بوجود می آیند، از بین بروند. به همین خاطر بد نیست که هر سال یک مرتبه طبق دستورالعمل زیر، آبگرمکن دیواری خود را هواگیری نمایید (توجه داشته باشید که روش هواگیری در تمامی مدل های بوتان تقریبا مشابه هم است و به ترتیب زیر انجام می شود):

  1. در ابتدا آبگرمکن را خاموش کنید.
  2. اگر آبگرمکن گازی است، شیر گاز را ببندید و چند دقیقه صبر کنید تا دمای آبگرمکن کاهش یابد (اگر هم آبگرمکن برقی است، کافی است برق ورودی به آن را قطع کنید).
  3. شیرهای آب ورودی (دو شیر دریچه‌ ای و توپی) را ببندید.
  4. در این مرحله باید آب باقی مانده در لوله آب گرم را خالی کنید. برای این کار هر یک از شیرهای آب گرم خانه را که به آبگرمکن نزدیکتر است باز کنید تا آب تخلیه شود.
  5. حالا باید دستگاه را هواگیری کنید. در آبگرمکن یک شیر، با عنوان شیر تخلیه طراحی شده است. برای تخلیه کامل آبگرمکن، نیاز به باز کردن این شیر است. برای این کار دو کار را می‌ توانید انجام دهید:
    اول: گرفتن یک سطل در زیر شیر، و دوم: وصل کردن یک شلنگ به شیر و قرار دادن آن در محلی دیگر که آب پس از خروج، در آن خالی شود.
  6. احتمالا در هنگام تخلیه شدن آب، صداهایی از آبگرمکن به گوشتان برسد. این صدا، در واقع همان هوایی است که در حال تخلیه شدن از آبگرمکن است.
  7. پس از تخلیه شدن کامل آب و به اتمام رسیدن صدا، اقدام به بستن شیر تخلیه کنید.
  8. هواگیری آبگرمکن بوتان به همین سادگی انجام شد! حالا می توانید مراحل قبل را به طور برعکس طی کنید و آبگرمکن را روشن نمایید.

تعمیرات ابگرمکن دیواری بوتان

اگر می خواهید کار تعمیر آبگرمکن بوتان به بهترین شکل انجام شود!

همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، برخی از مشکلات جزئی آبگرمکن های دیواری بوتان را خودتان هم می توانید برطرف کنید. کافی است طبق توضیحاتی که در این مطلب ارائه کردیم، آبگرمکن را عیب یابی کنید و دلیل وجود مشکل را متوجه شوید. اگر مسئله سطحی بود، بهتر است برای صرفه جویی در هزینه تعمیر آبگرمکن خودتان دست به کار شوید، اما اگر مشکل جدی تر بود و هر کاری کردید برطرف نشد، حتما باید از یک متخصص کاربلد و باتجربه کمک بگیرید.

و اما از کجا می توان یک تکنسین حرفه ای پیدا کرد؟ چطور به متخصصی دسترسی پیدا کنیم که آبگرمکن منزلمان را به بهترین شکل تعمیر کند؟

پاسخ شما همین جا است! ما در مجموعه اسپارد جمعی از بهترین های سرویس و تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان را دور هم جمع کرده ایم تا کلیه خدمات مورد نیاز برای انواع آبگرمکن های دیواری و ایستاده را به شهروندان تهرانی و کرجی ارائه دهند. اگر از مشکلات پکیج منزلتان خسته شده اید و می خواهید یک بار برای همیشه از شر ایرادات آن خلاص شوید، باید کار را به کاردان بسپارید. کافی است سفارشتان را در اسپارد ثبت کنید و با خیال راحت چای بنوشید؛ ما آبگرمکن را مثل روز اول تحویلتان می دهیم!

تعمیرات آبگرمکن

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست تعمیرات آبگرمکن