خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

احتمالا همه شما با خشکشویی آشنایی دارید و در سال حداقل یک بار لباس های خود را به خشکشویی هایی که به کارشان اعتماد دارید می سپارید. کار خشکشویی ها نظافت کامل لباس ها و برطرف کردن هرگونه آلودگی از روی آنها است. و اما سوالی که اینجا پیش می آید اینکه آیا خشکشویی لباس به تنهایی کفایت می کند؟ آیا نباید برای نظافت حداکثری لباس از روش های دیگری، مثل آبشویی و یا اتوشویی استفاده کرد؟

اگر اولین بار است که اسم آبشویی و اتوشویی را شنیده اید، تعجب نکنید. این خدمات در مقایسه با خشکشویی کمتر رایج هستند. حتی بسیاری از افراد تصور می کنند که آبشویی و اتوشویی همان نام دیگر خشکشویی است و هیچ تفاوتی با آن ندارد. واقعیت اما این است که فرق خشکشویی با اتوشویی و آبشویی بسیار عمده است و هریک از آنها کاربرد خاص خود را دارند. می خواهید در رابطه با این خدمات بیشتر بدانید و متوجه شوید که تفاوت های آنها با یکدیگر چیست؟ توصیه می کنیم تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

آبشویی لباس

خشکشویی چیست؟

احتمالا می دانید که در خشکشویی از آب برای شستشوی لباس ها استفاده نمی شود. در نتیجه در این شیوه نظافت لباس، به هیچ عنوان به الیاف پارچه آسیبی وارد نمی شود. دقیقا به همین خاطر است که لباس هایی با بافت حساس (مثل کت و شلوار)، لباس های شب و یا برخی لباس های ابریشمی را برای نظافت به خشکشویی ها می سپارید. در این فرایند لباس ها به جای آب، با موادی مثل پرکلرواتیلن شسته می شوند که سنگین تر از آب بوده و در عین حال قدرت تمیزکنندگی بسیار بالاتری دارند.

اتوشویی چیست؟

همانطور که از نام آن پیدا است، کارکرد اصلی اتوشویی صاف کردن چین و چروک های لباس است. در این فرایند از اتوهای فلزی داغ برای رفع چروک های لباس استفاده می شود. در واقع وزن بالا و گرمای بسیار زیاد کفی اتوهای خاص باعث کشیده شدن الیاف لباس ها می شود و آنها را صاف می کند. اتوشویی هم کیفیت لباس را در طول زمان حفظ می کند (باعث می شود همیشه نو به نظر برسند) و هم دوام واقعی آنها را افزایش می دهد.

فرق خشکشویی با اتوشویی چیست؟

اگر به خوبی به تعاریف خشکشویی و اتوشویی دقت کنید، متوجه تفاوت های میان این دو خدمت خواهید شد. با این حال ما در ادامه این مطلب تفاوت های میان این دو روش مانند کارایی و هدف از هر کدام را به شما توضیح داده ایم:

  • در خشکشویی لباس ها نظافت می شوند و لکه بری صورت می گیرد، اما در اتوشویی اولویت با تمیز کردن لباس ها نیست.
  • در اتوشویی هدف برطرف کردن چین و چروک لباس است، اما در خشکشویی هم چروک لباس برطرف می شود و هم آلودگی ها از بین می روند.
  • در فرایند خشکشویی از ماشین های خشکشویی استفاده می شود، اما وسیله اصلی در اتوشویی همان اتوهای فلزی است.

اتوشویی لباس ها

منظور از خدمات آبشویی چیست؟

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

آبشویی ساده ترین نوع شستشوی لباس است و حتما شما نیز بارها و بارها آن را تجربه کرده اید. در آبشویی لباس با آب و مواد شوینده معمولی مثل پودر، مایع شستشو، صابون و مایعات نرم‌کننده لباس شسته می شود. لباسشویی خانگی و حتی شستن لباس با دست یک مثال عالی برای فرآیند آبشویی است. لباس ها در روش آبشویی با ماشین لباسشویی خانگی با دور تند شسته می‌ شوند و سپس در خشک کن خشک می شوند. در نهایت نیز به کمک اتوی معمولی صاف می شوند.

آبشویی چه تفاوت هایی با خشکشویی دارد؟

تفاوت های آبشویی با خشکشویی و اتوشویی در موارد بسیاری مانند بوی لباس بعد از شستشو مشخص می شود با این وجود ما در ادامه این راهنما تفاوت های اساسی میان این روش ها را به شما توضیح داده ایم تا بتوانید با اطلاع از آنها بهترین روش شستن لباس را انتخاب کنید:

  • در خشکشویی از آب استفاده نمی شود و به جای آن حلال پرکلراتیلن نقش تمیزکنندگی لباس ها را برعهده دارد. این در حالی است که در آبشویی از مواد شوینده معمولی مثل پودر لباس یا صابون استفاده می شود و آب نقشی اساسی در نظافت لباس ها دارد.
  • لباس ها در فرایند خشکشویی درون ماشین مخصوص خشکشویی و در فرایند آبشویی در ماشین لباسشویی صنعتی قرار می گیرند.
  • آبشویی به نوعی مکل فرایند اتوشویی است. به این معنا که لباس ها بعد از آبشویی حتما به اتوشویی نیاز دارند. اما در خشکشویی احتیاجی به اتو کردن مجدد لباس ها نیست.
  • در فرایند خشکشویی لباس ها به صورت خشک تحویل داده می شوند و نیازی به خشک کردن جداگانه نیست. اما در آبشویی حتما باید به صورت مجزا لباس ها را خشک کرد. این کار معمولا با خشک کن صنعتی یا دور تند ماشین لباسشویی صنعتی انجام می شود.

داستان لباس‌ هایی که به اسم خشکشویی، آبشویی می‌شوند!

به صورت کلی بعد از تحویل لباس به خشکشویی، بسته به جنس و نوع البسه روش شستشو نیز انتخاب می‌ شود. لباس‌ هایی مانند لباس‌ های پشمی، لباس‌ های نخی، کت و شلوار و… حتما باید خشکشویی شوند تا بافت پارچه آسیبی نبیند. اما انواع دیگر لباس‌ ها مثل لباس‌ هایی که درصد مقدار الیاف پلاستیکی آن بیشتر از نخ است، بهتر است آبشویی شوند چراکه ممکن است در حین خشکشویی دچار آسیب شوند.

در خشکشویی‌ های نامعتبر، واحد خشکشویی سعی می‌ کند تا جایی ممکن از روش‌ های سنتی آبشویی به جای خشکشویی استفاده کند تا در هزینه‌ ها صرفه‌ جویی کند. به عنوان مثال پیراهن ساده مردانه را می‌ توان با دستگاه آبشویی نیز شست اما کیفیت شستشو به اندازه خشکشویی نخواهد بود و از عمر لباس می‌کاهد. در نتیجه بسیار مهم است که در انتخاب خشکشویی خود دقت لازم را داشته باشید.

فرق میان خشکشویی و اتوشویی و آبشویی

چگونه بعد از شستشو متوجه شویم لباس خشکشویی شده یا آبشویی؟

اگر شستشوی لباس را به خشکشویی‌ های معتبر و ممتاز سپرده‌ اید، دیگر جای نگرانی نیست. اما اگر بعد از تحویل لباس از خشکشویی احساس کردید لباس‌ ها معطر هستند و بویی شبیه به بوی مواد شوینده می‌ دهد، احتمالا لباس‌ ها آبشویی شده‌ اند. توجه به این نکته به خصوص در رابطه با خشکشویی کت بسیار اهمیت دارد. چرا که بعد از شستشوی لباس‌ ها با پرکلرین (یعنی روش خشکشویی) و قرار دادن لباس برای زمانی کوتاه در فضای آزاد، بوی مواد و پرکلرین از بین می‌ رود.

از میان خشکشویی، آبشویی و اتوشویی، کدام یک بهتر است؟

انتخاب از میان خشکشویی، آبشویی و اتوشویی کار ساده ای نیست و به بسیاری از فاکتورها بستگی دارد. مثلا اگر لباس شما کاملا تمیز است و فقط نیاز به اتو دارد، حتما از سرویس اتوشویی استفاده کنید که هیچ گونه تاثیری در عمر لباس نداشته و به سهولت قابل انجام است.

اما اگر لباس شما کثیف بوده و حتما نیاز به نظافت دارد، ضمن اطلاع از فرق خشکشویی با اتوشویی و آبشویی، باید از میان این خدمات یکی را انتخاب کنید. می‌دانید که خشکشویی از هر نظر نسبت به آبشویی برتری دارد. مگر آن که جنس و نوع لباس به نحوی باشد که نبایستی با پر کلرین شسته شود. این نکته را به خاطر داشته باشید: هرچه لباس به بدن نزدیک باشد، همانند تیشرت و پیراهن را به روش آبشویی و هر چه لباس از بدن دور باشد، همچون کت و پالتو را به روش خشکشویی می‌شویند.

چند نکته در رابطه با فرق اتوشویی و خشکشویی و آبشویی

  • خشکشویی نسبت به آبشویی و اتوشویی هزینه بیشتری دارد (قیمت خشکشویی) و از این رو خدمت لوکس تری به حساب می آید.
  • آبشویی احتمال ایجاد حساسیت در پوست انسان را به حداقل می رساند، اما می تواند برای تار و پود لباس مضر باشد.
  • بعضی از لباس‌ ها مثل چرم، جیر، نبوک و پوست حیوانات را نمی‌ توان خشکشویی یا آبشویی کرد. زیرا آب و مایع خشکشویی به آنها آسیب می زنند و از بین می‌ روند. از این رو این جنس از لباس‌ ها را با روغن، واکس و مواد دیگری تمیز می‌ کنند.
  • اگر لباستان کثیف نیست به هیچ عنوان از خشکشویی و آبشویی استفاده نکنید و به جای آن به سراغ اتوشویی روید. این کار دوام لباستان را افزایش می دهد و تغییر شکل و فرم آن جلوگیری می کند.
  • برخی لباس های خاص را به هیچ عنوان در خانه نشویید. از جمله این البسه می توان به لباس عروس، کت و شلوار و لباس‌ های مجلسی اشاره کرد. شستشوی این لباس ها در سرویس آبشویی نیز چندان منطقی نیست و ممکن است به بافت آنها آسیب وارد کند.

اتوشویی چیست

حرف آخر اسپارد

حالا که فرق خشکشویی با اتوشویی و آبشویی را متوجه شدید، احتمالا به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که کدام روش بهترین شیوه شستشوی لباس هایتان است. در همین رابطه خوشحال می شویم تا اگر تجربه مشابهی را در استفاده از هر یک از این خدمات داشته اید، در بخش نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.

خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع
درخواست خشکشویی