خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

خدمات شستشو و اتوی لباس را به نام خشکشویی می‌شناسیم. اما حقیقت آن است که خشکشویی تنها یکی از روش‌های شستشوی لباس است که توسط واحدهای خشکشویی انجام می‌شود. گاهی بعد از تحویل لباس‌ها، مسئول ثبت سفارش‌ها به شما توصیه می‌کند لباس‌هایتان آبشویی شوند و گاهی تنها روش شستشو خشکشویی است.

برای آشنایی با فرق خشکشویی و آبشویی و تشخیص بهترین روش برای شستشوی البسه تا انتها با ما همراه باشید.

فرق خشکشویی و آبشویی در پرکلر پلی‌اتیلن است!

همان‌طور که از نامش پیداست در خشکشویی دیگر خبری از خیس شدن و چروک شدن بافت لباس‌ها در حین شستشو نیست چرا که به جای آب از یک حلال شیمیایی به نام «پرکلرین پلی‌اتیلن» استفاده می‌شود. این مایع که با نام «پر کلر» بین خشکشویی‌ها رایج است، بدون آن‌که به بافت لباس آسیبی وارد کند با خاصیت لکه‌زدایی خود لباس را کاملا تمیز و نو می‌کند.

پر کلر به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده و لکه‌زدا نه بوی نامطبوعی دارد و نه لباس را خیس و چروک می‌کند. در کنار تمام این مزایا، پرکلرین یک عیب بزرگ نیز دارد و آن هم قیمت بالای آن است. پرکلرین که به صورت بشکه‌ای خریداری می‌شود و معمولا هر بشکه بسته به تعداد سفارش‌های خشکشویی، هر ماه یا هر دو ماه یکبار باید تهیه شود.

داستان لباس‌هایی که به اسم خشکشویی، آبشویی می‌شوند

به صورت کلی بعد از تحویل لباس به خشکشویی، بسته به جنس و نوع البسه روش شستشو نیز انتخاب می‌شود. لباس‌هایی مانند لباس‌های پشمی، لباس‌های نخی، کت و شلوار و… حتما باید خشکشویی شوند تا بافت پارچه آسیبی نبیند. اما انواع دیگر لباس‌ها مثل لباس‌هایی که درصد مقدار الیاف پلاستیکی آن بیشتر از نخ است، بهتر است آبشویی شوند چرا که در حین خشکشویی دچار آسیب می‌شوند.

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

در خشکشویی‌های نامعتبر، واحد خشکشویی سعی می‌کند تا جایی ممکن از روش‌های آبشویی به جای خشکشویی استفاده کند تا در هزینه‌ خشکشویی کند. به عنوان مثال پیراهن ساده مردانه را می‌توان با دستگاه آبشویی نیز شست اما کیفیت شستشو به اندازه خشکشویی نخواهد بود و از عمر لباس می‌کاهد.

چگونه بعد از شستشو متوجه شویم لباس خشکشویی شده یا آبشویی؟

اگر شستشوی لباس را به خشکشویی‌های معتبر و ممتاز سپرده‌اید، دیگر جای نگرانی نیست. اما اگر بعد از تحویل لباس از خشکشویی احساس کردید لباس‌ها معطر هستند و بویی شبیه به بوی مواد شوینده می‌دهد، احتمالا لباس‌ها آبشویی شده‌اند. چرا که بعد از شستشوی لباس‌ها با پرکلرین و قرار دادن لباس برای زمانی کوتاه در فضای آزاد، بوی مواد و پرکلرین از بین می‌رود. در ادامه این راهنما می توانید سایر تفاوت های میان خشکشویی و آبشویی را نیز بخوانید.

چه لباس‌هایی حتما باید خشکشویی شوند؟

انواع البسه به جز مواردی خاص مانند لباس‌هایی که درصد الیاف پلاستیکی آن بالاست، با روش خشکشویی قابل شستشو هستند. اما در این میان لباس‌هایی هستند که به هیچ عنوان نباید در خانه شسته شوند و یا آبشویی شوند. فهرست این لباس ها را می توانید در ادامه این راهنما بخوانید:

  • لباس عروس
  • کت و شلوار
  • لباس‌های مجلسی
  • لباس‌های مجلسی که روی آن نگین‌دوزی و منجوق‌دوزی شده
  • پرده
  • لباس خواب و…

حالا که با فرق خشکشویی و آبشویی آشنا شده‌اید، می‌دانید که خشکشویی از هر نظر نسبت به آبشویی برتری دارد. مگر آن که جنس و نوع لباس به نحوی باشد که نبایستی با پر کلرین شسته شود. اگر می‌خواهید لباس‌هایتان با بهترین کیفیت خشکشویی شوند، باید شستشوی لباس‌ها را به خشکشویی‌های ممتاز شهر بسپارید.

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای ثبت سفارش خشکشویی استفاده از اپلیکیشن‌ اسپارد به عنوان اپلیکیشن مورد تائید اتحادیه خشکشویی است که تنها با خشکشویی‌های معتبر هر محله از شهر همکاری می‌کند. به کمک این خدمات بدون نیاز به حضور در خشکشویی، پیک خشکشویی لباس‌ها را در محل از شما تحویل گرفته و بعد از شستشو به شما تحویل خواهد داد. چه چیزی بهتر از این؟ شستشوی به‌موقع و با کیفیت لباس‌ها در خشکشویی‌های ممتاز و درجه یک اتحادیه خشکشویی!

خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع
درخواست خشکشویی