خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

هیچ چیز به اندازه یک کت و شلوار تمیز و اتوکشیده در ظاهر یک آقا تاثیر مثبت ندارد. کت و شلواری که از میان انواع البسه مردانه، احتمالا محبوب ترین آنها باشد و امروز دیگر کمتر کمدی را می توان پیدا کرد که در آن کت و شلوارهای مختلفی پیدا نشود. این پوشاک زیبا و در عین حال پر فروش، البته معایب خاص خود را نیز دارد که یکی از مهمترین آنها، دشواری در شستشوی آن است. شاید به همین خاطر باشد که نظافت کت و شلوار به وسیله خشکشویی ها رونق بسیار زیادی دارد.

با این وجود اما در زمان فعلی کت و شوار به عنوان پوشاک همه روزه بسیاری از آقایان مورد استفاده قرار گرفته و از این رو شستشو و خشکشویی کت در منزل اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است، زیرا اگر قرار باشد برای هر دفعه شستشوی لباس، مجبور باشیم آن را به خشکشویی بسپاریم، هزینه ها سر به فلک خواهند گذاشت! پس طبیعی است که کت و شلوار حداقل برای مصارف روزمره در منزل شسته شوند. شیوه شستشوی این پوشاک اما کمی متفاوت تر از سایر البسه بوده و فوت و فن های خاص خود را دارد که اگر رعایت نشوند، به کت و شلوار آسیب وارد می شود. در همین راستا در ادامه این مطلب به برخی از مهم ترین ترفندهای این فرایند اشاره کرده ایم؛ با ما همراه باشید.

خشکشویی کت و شلوار

اصلی ترین مراحل شستشوی کت و شلوار در منزل

شستشوی کت و شلوار به نحوی که به بافت آن آسیبی وارد نشده و طراوت روز نخست خود را حفظ کند، بدون به انجام مراحلی منظم و دقیق میسر نمی شود. شستشوی بی قاعده هم کت و شلوار را از چهره می اندازد و هم آلودگی ها و لکه های آن را به خوبی پاک نمی کند. دنبال کردن دو نکته زیر، مهمترین گام در یک شستشو و خشکشویی کت در منزل به شیوه ای اصولی و استاندارد است:

۱- کت و شلوار را بخارشویی کنید

توجه داشته باشید که شستشوی کت و شلوار به وسیله آب و صابون و مواد شوینده معمولی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در مقابل اما یکی از بهترین لوازم در شستشوی کت و شلوار در خانه، استفاده از دستگاه بخارشو است. به کمک این دستگاه پرزهای قرار گرفته روی کت پاک شده و آلودگی ها از روی آن تمیز می شوند. استفاده از محیط حمام به عنوان یک محفظه مرطوب و آویزان کردن کت و شلوار در آن به مدت معینی نیز می تواند در رفع آلودگی ها موثر باشد.

۲- از اتو کشیدن کت و شلوار (با اتوی آهنی) پرهیز کنید

اتوی آهنی به دلیل دمای بالایی خود به راحتی به بافت کت و شلوار آسیب زده و موجب زنگ پریدگی و حتی پارگی آن می شود. پیشنهاد می شود که برای صاف کردن کت و شلوار تمیز خود، یک لایه پارچه سفید روی لباس بندازید و سپس کت را اتو کنید تا امکان وارد آمدن آسیب به کت و شلوار به حداقل برسد.

نظافت کت

چگونه لکه روی کت و شلوار را پاک کنیم؟

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

اگر به هر دلیلی روی کت و شلوار شما لکه ای به جای ماند، بهتر است که کار برطرف کردن آن لکه را به خشکشویی های معتبر و حرفه ای بسپارید. زیرا از بین بردن لکه ای که روی کت و شلوار به جای مانده، نسبت به پاک کردن لکه میوه روی لباس معمولی، بسیار پیچیده تر بوده و در صورتی که کوچکترین اشتباهی صورت بگیرد، بافت کت آسیب دیده و هزینه زیادی به صاحب این لباس گران قیمت وارد می شود.

در عین حال اما اگر اصرار به برطرف کردن لکه در منزل دارید، بهترین راه استفاده از سرکه سفید است. در اجرای این روش کافی است که دو قاشق غذاخوری سرکه را در مقداری آب سرد بریزید و به وسیله یک پارچه تمیز این ترکیب را از بالا به پایین روی محلی که لکه شده است، بکشید. با انجام چندین باره این عمل، لکه به جای مانده روی کت (به شرطی که زمان زیادی از شکل گیری آن نگذشته باشد) به راحتی پاک می شود. اگر هم به هیچ عنوان در نزدیکی شما سرکه سفید یافت نمی شد، محل لکه را با آب سرد تمیز کنید تا لکه کمرنگ شود. البته دقت داشته باشید که به هیچ عنوان کت را چنگ نزنید، زیرا به بافت آن آسیب وارد شده و ممکن است به راحتی تغییر شکل داده و پاره شود.

خشکشویی کت در منزل و یا خشکشویی توسط مجموعه ای حرفه ای؟

انتخاب بین این دو گزینه که کت و شلوار در خانه خشکشویی شود و یا برای شستشو و خشکشویی به یک مجموعه تخصصی در بیرون از منزل سپرده شود، تا حد زیادی به اولویت های اشخاص بستگی دارد. طبیعی است که اگر نرخ خشکشویی در بیرون برای شما اهمیت چندانی نداشته و تنها به کیفیت نظافت لباستان اهمیت می دهید، خشکشویی پوشاک توسط افراد متخصص در این حوزه بهتر است؛ زیرا:

  • شستشو توسط مواد شویند خاص که حاوی پرکلرواتیلن هستند و هیچ آسیبی به تار و پود کت و شلوار وارد نمی کنند، صورت می گیرد.
  • لکه های به جای مانده روی لباس با احتمال بسیار بالایی کاملا محو می شوند.
  • بوی بد کت و شلوار کاملا رفع می شود و لباس بهتر شسته می شود.
  • شستشویی و اتوکشی کت و شلوار به صورت یکجا صورت می گیرد و لباس به صورت کاملا تمیز و مرتب به مشتری تحویل داده می شود.

شستشوی کت

با این حال اما اگر بحث هزینه اهمیت بالایی در انتخاب بین دو گزینه بالا دارد، خشکشویی کت در منزل یک انتخاب بسیار مناسب برای افرادی است که استفاده زیادی از کت و شلوار دارند. شستشوی کت در منزل اگر به صورت اصولی صورت بگیرد، لکه های کت را تا حدود قابل قبولی از بین برده، بوی بد لباس را رفع می کند و در عین حال هزینه بسیار کمتری نسبت به خشکشویی در بیرون دارد. به کمک این روش البته شاید کت و شلوار هیچ گاه آنطور که توسط خشکشویی های بیرون شسته و تمیز شود، مثل روز اول خود نشود، اما به هر صورت راهکاری منطقی و مطمئن برای کسانی است که قصد دارند در هزینه خشکشویی لباس های خود صرفه جویی کنند.

چند نکته در رابطه با نگهداری از کت و شلوار و شستشوی آنها

  • اگر کت و شلوار پرز گرفته و یا اینکه موی حیوانات روی آن نشسته است، به کمک یک فرچه نرم، پرزها و موها را پاک کنید.
  • شستشوی کت و شلوار در ماشین لباسشویی به بافت و رنگ آسیب می زند. در نتیجه در این فرایند هیچ گاه از ماشین لباسشویی استفاده نکنید.
  • برای پاک کردن لکه ها و رفع آلودگی کت و شلوار، در صورتی که نیاز به استفاده از آب شد، حتما از آب سرد بهره بگیرید، زیرا آب داغ به تار و پود لباس آسیب وارد می کند.
  • گاهی اوقات علائمی روی کت و شلوار وجود دارد که دما و شوینده مناسب برای شستشوی استاندارد را ذکر می کند. قبل از شروع فرایند خشکشویی، این راهنماها را مطالعه کنید.
  • کت و شلوار را در کاور‌هایی با اندازه و جنس مناسب نگهداری کنید و ترجیحا از چوب لباسی مناسب آویزان کنید تا خط اتوی آنها صاف باقی بماند.

نظافت کت و شلوار

حرف آخر اسپارد

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، خشکشویی کت در منزل عملی کاملا امکان پذیر بوده و به شرطی که با روش صحیح صورت گیرد، معمولا نتیجه مثبتی هم در بر دارد. با این وجود اما اگر کت شما بسیار آلوده بوده و یا اینکه ارزش بسیار بالایی دارد و پارچه آن خاص است، حتما کار نظافت آن را به یک مجموعه خشکشویی لباس معتبر و حرفه ای بسپارید تا از نتیجه کار مطمئن بوده و آسیبی به کت و شلوار شما وارد نشود. در آخر شما هم برای ما بنویسید که آیا تا به حال کت و شلوار خود را در منزل شسته اید؟ راضی بودید یا خیر؟ در قسمت کامنت ها منتظرتان هستیم.

خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع
درخواست خشکشویی