پاکسازی پوست بانوان

  • اعزام متخصص باتجربه
  • بهترین مواد اولیه

خشکی لب و پوسته شدن آن معضلی است که بسیاری افراد در فصول سرد و خشک سال با آن درگیر می شوند. البته این مشکل که در برخی موارد آزاردهنده است و آسایش را از شخص مبتلا سلب می کند، فقط به زمستان محدود نمی شود و می تواند علت های دیگری نیز داشته باشد. به خصوص آنکه برخی از عادات اشتباه ما پوست لب را بیشتر تحریک کرده و موجب می شوند که این مشکل بزرگ تر شود.

پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با علت های به وجود آمدن این مشکل بیشتر آشنا شده و راه حل هایی موثر برای برطرف کردن آن را امتحان کنید.

خشکی پوست لب

علت پوسته شدن لب چیست؟

علت پوسته شدن لب هر چیزی که باشد، بهتر است که برای آن فکری بکنید. البته این مشکل خوشبختانه در اکثر موارد خطرناک نیست و خیلی حاد نمی شود، اما به هر صورت کاملا اذیت کننده است و در بلندمدت می تواند عارضه های پوستی به وجود آورد. اگر لب شما هم مدام خشک شده و دور آن پوسته شده است، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را بخوانید و با مهمترین علل پوسته شدن لب آشنا شوید:

۱- کمبود آب در بدن

یکی از مواردی که اغلب دست کم گرفته می شود، اما در خشک شدن پوست بدن و پوست لب ها بسیار موثر است، کم آبی بدن است. به طور معمول روزانه باید هشت لیوان بنوشید (و در صورت موارد خاص مثل دیابت این عدد بیشتر هم می شود). در غیر این صورت آب کافی به بدن شما نرسیده و پوست لبتان خشک تر از حد معمول می شود.

۲- تنفس از راه دهان

افرادی که در خواب با دهان باز می خوابند یا به دلیل برخی مشکلات ریوی مجبورند از این راه تنفس کنند، بیش از دیگران در معرض خشکی لب ها قرار دارند.

۳- عفونت های قارچی

اگر ترک های ناشی از خشکی پوست در گوشه لب باشد، احتمال آنکه پوسته شدن لب به دلیل رشد عفونت های قارچی باشد، تقویت می شود. این مورد به خصوص در فصل گرما و در زمانی که لب در معرض رطوبت قرار می گیرد (مثلا زبان زدن به لب) بیشتر می شود. بهترین درمان برای این مورد، نوشیدن آب زیاد و اجتناب از زبان‌ زدن به لب‌ ها است.

۴- مصرف بیش از اندازه ویتامین A

نظرات کاربران پاکسازی پوست بانوان

درخواست پاکسازی پوست

اگر در مکمل های غذایی خود به مقدار بیش از حدی ویتامین A مصرف کنید، دیر یا زود با مشکل پوسته شدن لب هایتان مواجه خواهید شد.

پوسته پوسته شدن لب

۵- مصرف برخی داروهای خاص

مصرف داروهایی مانند آنتی بیوتیک، ضد آکنه صورت، انواع قرص های سرماخوردگی و … می توانند منجر به خشکی پوست ترک خوردن بخشی هایی از لب شوند. بعضی محصولات ضد پیری نیز بعد از تماس مستقیم با پوست می توانند چنین مشکلی را ایجاد کنند.

۶- مواد نامرغوب آرایشی

خیلی از مواد آرایشی نامرغوب نیز می توانند عاملی برای تحریک پوست خشک شدن لب ها باشند. به خصوص رژ لب و براق کننده ها می توانند با پوست لب واکنش نشان داده و موجب پوسته شدن لب شوند.

چه درمان های خانگی ای برای خشکی پوست لب وجود دارد؟

اگر پوست لبتان مدام خشک می شود، اول از همه باید چند راه حل خانگی و آسان را امتحان کنید. روش های خانگی که در ادامه برای شما فهرست کرده ایم برای برطرف کردن خشکی لب بسیار موثر هستند و شما را از هر درمان دیگری بی نیاز می کنند:

۱- اصلاح روتین زندگی

اولین و شاید مهمترین راهکار برای درمان خشکی پوست، اصلاح شیوه زندگی است. همانطور که گفتیم علت پوسته شدن لب در بسیاری موارد نوع زندگی ناسالم است. به همین جهت کافی است تا روش زندگی خود را تغییر دهید. مثلا طولانی مدت دوش نگیرید و یا اینکه مدام صورت را با آب داغ نشویید تا رطوبت پوست حفظ شود. همچنین به جای استفاده از کربوهیدرات، از میوه و سبزیجات در برنامه غذایی خود بهره ببرید. مصرف سیگار و الکل را نیز کاهش دهید تا شادابی و رطوبت صورت همیشه حفظ شود.

۲- ماسک عسل و وازلین

ترکیب این دو ماه یک محصول بسیار موثر برای درمان خشکی پوست لب است. در این روش ابتدا یک لایه عسل و یک لایه وازلین بر روی لب های خود بمالید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد صورتتان را تمیز کنید. انجام این کار به مدت یک هفته (روزی یک بار) در درمان بیماری بسیار موثر است. استفاده از این ترکیب حتی در مراحل پاکسازی پوست صورت در منزل نیزرایج است.

درمان پوسته شدن لب ها

۳- شکر و عسل

استفاده از شکر و عسل از جمله ساده ترین راه ها برای رفع خشکی پوست لب است. در این روش دو قاشق چای‌ خوری شکر را با یک قاشق چای‌ خوری عسل ترکیب‌ کنید و خمیر به دست آمده را به آرامی با دست روی لب خود بمالید و بعد از چند دقیقه صورتتان را تمیز کنید.

۴- روغن نارگیل

روغن نارگیل به خصوص برای پوسته شدن لب که در فصل زمستان اتفاق می افتد، بسیار موثر است. کافی است هر روز مقداری از آن را روی لب های خود بمالید تا همیشه مرطوب باقی بمانند.

۵- ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا در درمان انواع عارضه های پوستی اثری معجزه آسا دارد. برای برطرف کردن مشکل خشکی پوست لب نیز می توانید هر روز کمی از ژل آلوئه‌ ورا را روی لب های خود بمالید تا درد ناشی از ترک‌ خوردگی آن رفع شود لب شاداب تر شود. این روغن برای روشن شدن پوست صورت نیز بسیار موثر است.

۶- خیار

خیار یک آبرسان عالی برای پوست لب است و مخصوصا در برطرف کردن خشکی ای که ناشی از کم آبی باشد بسیار موثر است. در این روش یک تکه کوچکِ خیار را به آرامی روی لب های خود بمالید، و بگذارید عصاره آن حدود ۲۰ دقیقه روی لب ها باقی بمانند. سپس صورتتان را بشویید. انجام مداوم این کار باعث می شود که خشکی لب از بین برود.

اگر خشکی لب ها با روش های خانگی درمان نشد باید چکار کرد؟

اگر روش های خانگی را امتحان کردید اما خشکی پوست لب شما همچنان برطرف نشد، نوبت به اقدامات جدی تر می رسد. اول از همه پیشنهاد می کنیم که حتما با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا بهترین راهکار را به شما پیشنهاد دارد. البته راهکارهای موثر دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

اول اینکه برای به دست آوردن رطوبت از دست رفته پوست لب ها، از مرطوب کننده های با پایه قلیایی استفاده کنید. در صورتی که این مرطوب کننده ها رایحه های مضر نداشته باشند و کیفیتشان خوب باشد، در برطرف کردن خشکی لب ها واقعا موثرند.

دوم هم آنکه می توانید لایه برداری پوست را به کمک متخصص انجام دهید. البته هزینه لایه برداری پوست بانوان چندان پایین نیست، اما مطمئنا نسبت به نتیجه کار ارزش دارد. توجه داشته باشید که پوست خشک دور لب‌ ها سلول‌ های مرده‌ای دارد که  باعث بسته شدن منافذ و خشک تر شدن هرچه بیشتر آن می شوند. در این لایه برداری سلول های مرده برداشته می شوند و پوست جانی دوباره می گیرد. مناسب‌ ترین روش برای لایه‌ برداری پوست نیز  استفاده از مواد حاوی هیدروکسی اسید است که خشکی پوست را تشدید نکند.

خشکی پوست صورت و لب

چند نکته در رابطه با برطرف کردن خشکی پوست لب

  • قبل از خوردن هر وعده غذایی آب بنوشید. قبل از رفتن به رختخواب نیز یک لیوان آب بنوشید تا هم سموم از بدنتان دفع شود و هم رطوبت پوست حفظ شود.
  • اگر در فصل زمستان بخور بدهید، خشکی پوست لب تا حد زیادی رفع می شود.
  • کرم ضد آفتاب یک ماده بسیار موثر برای پیشگیری از خشکی پوست در فصل تابستان است.
  • لیس زدن و زبان زدن لب ها از جمله علت های اصلی پوسته شدن لب است. به همین خاطر ترجیحا این عادت را ترک کنید.

به خدمات پاکسازی و لایه برداری پوست صورت نیاز دارید؟

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، لایه برداری پوست صورت یکی از بهترین راهکارها برای رشته یابی علت پوسته شدن لب و رفع خشکی دائمی صورت و پوسته شدن لب ها است. اگر علاقه دارید که خدمات لایه برداری پوست صورت بانوان را به کمک بهترین متخصصین انجام دهید، می توانید روی کمک کارشناسان اسپارد حساب باز کنید. متخصصین ما آماده اند تا این خدمات را به کمک بهترین متریال و وسایل با بالاترین کیفیت انجام دهند تا ظرف مدت استانداردی نتیجه موردنظر شما حاصل شود.

پاکسازی پوست بانوان

  • اعزام متخصص باتجربه
  • بهترین مواد اولیه
درخواست پاکسازی پوست