پاکسازی پوست بانوان

  • اعزام متخصص باتجربه
  • بهترین مواد اولیه

پوست همه ما در طول زمان و با قرارگیری در معرض آلودگی های مختلف همانند ذرات معلق در هوا و یا لوازم آرایشی باقی مانده روی پوست کدر می شود. برای بازپس‌گیری طراوت و زیبایی قبلی پوست لازم است با استفاده از تعدادی محصول بهداشتی نسبت به تمیز کردن عمقی پوست اقدام کرد. بنابراین آشنایی با مراحل پاکسازی پوست در خانه برای همه سنین ضروری است.

البته پاکسازی پوست بدون دانستن نکات ریز و درشت قابل اجرا نیست. درنتیجه لازم است از خدمات پاکسازی پوست مخصوص بانوان و یا سرویس پاکسازی پوست ویژه آقایان استفاده کنید. اما اگر می خواهید خودتان به تنهایی برای زیبایی و سلامت پوست خود دست به کار شوید، لازم است نکات ضروری مراحل پاکسازی صورت در خانه را بدانید. برای بررسی این موارد در ادامه مقاله با اسپارد مگ همراه باشید.

پاکسازی پوست در خانه

پاکسازی پوست در خانه چندین مرحله دارد؟

شاید در قدم اول پاکسازی پوست غیرضروری و حتی راحت به نظر برسد اما در اصل قدم‌های مهم بسیاری را شامل می شود. برای اینکه بهترین نتیجه را از پاکسازی پوست بگیرید، لازم است هریک از مراحل اموزش پاکسازی صورت مردانه در خانه و همچنین صورت زنانه در منزل را با آگاهی کامل و به ترتیب انجام دهید. در ادامه این مراحل پاکسازی پوست در خانه را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

اولین قدم در پاکسازی صورت در خانه به صورت طبیعی چیست؟

اولین گامی که باید برای در مراحل پاکسازی پوست در خانه طی کنید خود از چندین مرحله تشکیل شده است. به طور کلی عمده هدف این قدم‌های لایه برداری و پاکسازی پوست برای روشن شدن پوست است. دقیقا همانند کاری که روغن های روشن کننده پوست انجام می دهند. ادامه این مطلب را بخوانید تا به بررسی این مراحل بپردازیم:

موهای خود را جمع کنید!

هرچند این مرحله بسیار مقدماتی است، اما حتما بستن موهایتان را با گیره و یا کلیپس فراموش نکنید. بدون جمع کردن موها هیچ یک از مرحله با استاندارد کافی انجام نخواهند شد. علاوه بر این می توانید از هدبندهای مخصوص شستشوی صورت نیز استفاده کنید تا همه گوشه کنار صورت خود را به صورت کامل تمیز کنید. البته توجه داشته باشید که انجام این مرحله معمولا برای پاکسازی صورت آقایان در خانه کاربرد ندارد، زیرا موهای آنها کم پشت تر و کوتاه تر است.

پاکسازی صورت آقایان در خانه

صورت خود را با پاک کننده تمیز کنید!

حتما این نکته بارها به گوشتان خورده است که باید در انتهای روز باید میکاپ صورت با پاک کننده مخصوص آرایش تمیز شود. همین کار را در مراحل پاکسازی پوست در خانه نیز انجام دهید. کافی است شوینده مخصوص خود را با راهنمایی داروساز و یا پزشک خود انتخاب نمایید.

این پاک کننده ها که میسلار واتر نیز نامیده می شوند علاوه بر شکل مایع در فرم لوسیون، کرم و روغن پاک کننده نیز ارائه می شوند. بهتر است پس از تمیز کردن پوست خود با این پاک کننده ها و یا هنگام استفاده از شوینده مخصوص، از آب ولرم استفاده کنید تا پوستتان از هرگونه آسیب محفوظ بماند.

پاکسازی طبیعی پوست

اسکراب را در مراحل پاکسازی پوست صورت فراموش نکنید!

پس از شستشوی کامل صورت و از بین بردن آلودگی های سطحی نوبت به تمیز کردن سلول های مرده پوست می رسد. برای این منظور می توانید از اسکراب های شیمیایی متنوع و یا انواع ترکیبات خانگی استفاده کنید. فراموش نکنید که استفاده از این ترکیبات چه برای پاکسازی صورت آقایان در خانه و چه برای پاکسازی پوست صورت بانوان الزامی است. در همین راستا چند ترکیب از بهترین اسکراب و یا لایه بردارهای طبیعی در زیر آورده شده است: (استفاده از قاشق چای خوری پیشنهاد می شود.)

  • یک قاشق از پودر جو دوسر+ یک قاشق روغن زیتون+ یک قاشق عسل
  • یک قاشق عسل+ یک قاشق پودر بادام+ یک قاشق آب
  • یک قاشق عسل+ یک قاشق شیر+ یک قاشق شکر

اسکراب از مراحل پاکسازی پوست در خانه

بار دیگر صورت خود را بشویید!

پس از انجام مرحله اسکراب نیز شستشوی مجدد پوست ضروری است. زیرا ممکن است مقداری از شوینده و یا دانه های اسکراب در گوشه و کنار صورت جابماند که باید آنها را با آب ولرم تمیز کنید.

ماساژ صورت را برای پاکسازی پوست رد خانه جدی بگیرید!

این مرحله معمولا در آرایشگاه ها نیز انجام می شود. پس برای تکمیل مراحل پاکسازی پوست در خانه شما نیز باید این مرحله را طی کنید. اما علت آن چیست؟ درواقع ماساژ میزان خونرسانی به پوست را افزایش داده و نشاط به آن می بخشد.

برای انجام ماساژ صورت می توانید از ابزارهای متعدد موجود در بازار نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای انجام ماساژ باید از پیشانی و شقیقه ها شروع کرده و به سمت بینی و گونه حرکت کنید. در قدم آخر بروید سراغ ماساژ چانه و فک و لبها.

ماساژ پوست

با قدم دوم از مراحل پاکسازی صورت آشنا هستید؟

نظرات کاربران پاکسازی پوست بانوان

درخواست پاکسازی پوست

پس از اینکه در گام اول پوست صورت به صورت کامل تمیز شد می توانیم قدم دوم و مهم‌تری از مراحل پاکسازی پوست در خانه را شروع کنیم. در این مراحل هدف اصلی ما باز کردن منافذ برای افزایش رطوبت و آبرسانی به پوست صورت است. بیایید نحوه انجام این گام ها را مرور کنیم:

برای داشتن پوستی شفاف از بخور استفاده کنید!

بخور صورت پس از تمیز شدن آلودگی ها در افزایش رطوبت پوست صورت بسیار موثر خواهد بود. برای انجام بخور می توانید از دستگاه های بخور مخصوص صورت استفاده کنید. اگر دستگاه بخور دم دست ندارید، کافی است یک کتری و یا قابلمه آب جوش داشته باشید.

پس از به جوش آمدن آب صورت خود را با فاصله مناسبی روی بخار آب بگیرید. توجه داشته باشید که فاصله صورت از آب جوش بسیار مهم است زیرا احتمال سوختگی پوست در فاصله نزدیک وجود دارد. حین بخور می توانید از روغن های گیاهی آرامش بخش همانند برگ لیمو یا اسطوخودوس نیز استفاده کنید.

پاکسازی پوست در منزل

ماسک صورت مناسب برای پوست خود را استفاده کنید!

برای اینکه  مراحل پاکسازی پوست در خانه به صورت حرفه‌ای تری انجام شود، لازم است از ماسک صورت نیز استفاده کنید. امروزه انواع مختلفی از ماسک های آماده برای انواع پوست صورت با ویژگی های مختلف وجود دارد. اگر می خواهید به جای ماسک های شیمیایی از ترکیبات طبیعی استفاده کنید به دستور آماده کردن ماسک برای انواع پوست در قسمت زیر توجه کنید:

  • مخصوص پوستهای معمولی: یک قاشق غذاخوری عسل + یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا
  • مخصوص پوست چرب: یک قاشق غذاخوری عسل + یک قاشق غذاخوری گل آرایشی بهداشتی
  • مخصوص پوست خشک: یک قاشق غذاخوری عسل + یک عدد موز له شده

بهتر است ماسک های خانگی را به مدت یک ربع روی پوست خود قرار دهید تا به طور کامل تاثیر داشته باشید. برای سایر انواع ماسک ها که از داروخانه تهیه می کنید باید براساس دستورالعمل روی بسته بندی آن پیش بروید.

فرآیند پاکسازی پوست با ماسک

صورت خود را خوبی بشویید!

پس از سپری شدن ۱۵ دقیقه از قرارگیری ماسک روی پوست صورت، نوبت به شستشوی کامل آن می رسد. هرچند برخی ماسک ها هیچ ردی روی پوست نمی گذارند اما حتی باید پس از این نوع ماسک ها نیز پوست را شست، زیرا ممکن است حالت چسبناکی روی پوست داشته باشد. انجام این مرحله در فرایند پاکسازی پوست آقایان در خانه بسیار ضروری است، زیرا ماسک استفاده شده ممکن است حالت چسبندگی بیشتری روی پوست پیدا کند.

آبرسانی پوست آخرین قدم از پاکسازی پوست در خانه!

حالا که پوست صورت کاملا تمیز شده و منافذ پوستی نیز در دسترس هستند می توان آبرسانی را به طور عمقی انجام داد. دو محصول اصلی برای آبرسانی پوست صورت در مرحله آخر از پاکسازی پوست در خانه، تونر و مرطوب کننده است. بیایید این محصولات و نحوه استفاده از آنها را بررسی کنیم:

استفاده از تونر در پاکسازی

هدف اصلی تونرها تنظیم پی اچ پوست صورت و افزایش سلامتی آن است. انواع مختلفی از تونرهای پوستی با ویژگی های مختلف را می توانید در داروخانه ها بیابید. برای مثال تعدادی از تونرهای با داشتن الکل برای پوست های جوش دار و چرب استفاده می شوند. اگر می خواهید کل مراحل پاکسازی صورت با مواد طبعی انجام شود، بهتر است سراغ مواد زیر بروید و به عنوان تونر از آنها استفاده کنید:

مراحل پاکسازی صورت

  • گلاب
  • نارون کوهی
  • سرکه سیب

استفاده از کرم مرطوب کننده در پاکسازی پوست

در قدم آخر از فرایند پاکسازی پوست در منزل، و پس از به کاربردن تونر، پوست تاحدودی خشک می شود برای نرم و مرطوب کردن پوست صورت خود باید از یک محصول دیگر نیز استفاده کنید. این محصول چیزی نیست جز کرم مرطوب کننده و یا آبرسان که معمولا به صورت روزمره استفاده می شود.

در این مرحله نیز به جای استفاده از کرم های مرطوب کننده برندهای معتبر می توانید از ترکیبات طبیعی و گیاهای نیز استفاده کنید. از جمله این ترکیبات می توان به روغن بادام، روغن جوجویا و روغن آرگان اشاره کرد. علاوه براین می توانید از خواص آلوئه ورا نیز برای آبرسانی نهایی پوست خود بهره‌مند شوید. به همین راحتی، مراحل پاکسازی صورت در خانه به پایان می رسد!

تونر در پاکسازی پوست

سخن پایانی اسپارد!

در مطلب بالا هر یک از مراحل سه گانه از مراحل پاکسازی پوست در خانه را بررسی کردیم. کافی است یکبار این روتین ماهانه را امتحان کنید تا برای همیشه آن را ادامه دهید. اگر می خواهید پاکسازی به صورت حرفه‌ای تری انجام شود، می توانید سراغ خدمات پاکسازی آرایشگاهی و کلینیکی بروید.

شما چطور؟ چه تجربه‌ای از پاکسازی طبیعی پوست در منزل داشته‌اید؟

پاکسازی پوست آقایان

  • پاکسازی اصولی و حرفه‌ای
  • بهترین مواد اولیه