پاکسازی پوست بانوان

  • اعزام متخصص باتجربه
  • بهترین مواد اولیه

تیره شدن پوست صورت از جمله مشکلاتی است که این روزها بسیاری افراد از بابت آن شکایت دارند. این معضل هم کیفیت آرایش شما را کاهش می دهد و از میزان شفافیت پوستتان می کاهد، و هم باعث می شود که صورتتان به زیبایی سابق نباشد. شاید به همین دلیل است که این روزها افراد بسیاری به دنبال بهترین روغن برای روشن شدن پوست صورت هستند.

وقوع این نوع مشکلات پوستی علت های زیادی نیز دارد؛ به گونه ای که همیشه در معرض آنها قرار دارید. خبر خوش اما اینکه مقابله با تیرگی پوست نیز راه حل های زیادی نیز دارد که استفاده از روغن های گیاهی یکی از آنها است.

روغن های گیاهی به دلیل اثر شگفت انگیز خود در روشن کردن پوست و ترمیم عارضه های پوستی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. به همین خاطر است که روغن های گیاهی بسیار متنوعی به بازار عرضه شده که انتخاب بهترین روغن برای روشن شدن پوست صورت را به فرایندی دشوار تبدیل کرده اند. به همین جهت در ادامه مطلب به معرفی برخی از این روغن ها می پردازیم و شما را با خواص هر یک از آنها آشنا می کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. با ما همراه باشید.

روغن گیاهی برای صورت

یک روغن گیاهی چطور باعث می شود که پوست صورت روشن شود؟

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که یک روغن گیاهی چه خواصی دارد که موجب می شود تا ظرف مدت کوتاهی پوست انسان روشن تر و شفاف تر شود؟

در پاسخ به این سوال مسائل مختلفی مطرح شده و این نکته به درستی به اثبات رسیده که استفاده موضعی از انواع روغن های گیاهی در ترمیم عارضه های پوستی تاثیر مثبتی داشته و موجب شفافیت بیشتر پوست صورت می شوند. دلیل این امر در ویتامین‌ های A و C نهفته است که در این روغن های گیاهی وجود دارند. البته وجود مواد مغذی دیگر (به خصوص ماده ای به نام اسید لینولئیک) نیز به همراه این ویتامین ها، در روشن تر کردن پوست صورت تاثیرگذارند. ما در ادامه این مطلب ضمن معرفی بهترین روغن ها برای روشن شدن پوست صورت، ترکیبات مفید آنها را نیز مورد بررسی قرار داده ایم تا با دانستن آن ها بتوانید موثرترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین روغن برای روشن شدن پوست صورت کدام است؟

اگر ترجیح می دهید که به جای پرداخت هزینه پاکسازی صورت بانوان، خودتان روغن مناسب را تهیه کرده و پوستتان را شفاف کنید، باید در قدم اول انتخاب درستی میان روغن های موجود داشته باشید. البته تنوع روغن های گیاهی و حتی شیمیایی موجود در بازار به قدری بالا است که انتخاب از میان آنها را به کاری دشوار تبدیل کرده است. ما در ادامه به برخی از بهترین نمونه های این روغن ها اشاره کرده ایم و شما را با خواص هر یک آشنا ساخته ایم:

۱- روغن بهار نارنج

نظرات کاربران پاکسازی پوست بانوان

درخواست پاکسازی پوست

روغن بهار نارنج در ساختار خود ماده ای طبیعی به نام هیدروکنین دارد. این ماده جلوی رشد ملانین های پوستی را گرفته و به این ترتیب مانع از تیرگی پوست می شود. اساسا این هیدروکنین به عنوان یکی از مواد اصلی روغن های روشن کننده پوست استفاده می شود. پس چه بهتر که از روغن بهار نارج استفاده کنید که به صورت طبیعی سرشار از این ماده است!

۲- روغن اسطوخودوس

این روغن انواع خواص درمانی را برای پوست دارد و اساسا به عنوان یکی از بهترین روغن های روشن کننده پوست بدن شناخته می شود. روغن اسطوخودوس هم از رشد رنگدانه ها جلوگیری می کند (که طبیعتا منجر به روشن شدن پوست می شود)، و هم جلوی خشکی پوست و لکه های تیره را می گیرد.

روغن اسطوخودوس برای پوست

۳- روغن رزماری

روغن رزماری سرشار از ویتامین E و C می باشد و به همین خاطر بسیاری اعتقاد دارند که بهترین روغن برای روشن شدن پوست صورت، همین روغن رزماری است. رتینول های موجود در ویتامین E این روغن باعث می شوند که پوست شفاف تر و صاف تر شود. از این رو به روغن رزماری، روغن جوان کننده پوست صورت نیز گفته می شود.

۴- روغن بادام

روغن بادام سرشار از ویتامین ها است و به همین خاطر منجر به شفاف تر شدن پوستتان می شود. به خصوص اگر دور چشم های شما سیاه شده است، استفاده مداوم از روغن بادام در از بین بردن آنها موثر است. همچنین اگر می خواهید که بعد از برنزه کردن، پوستتان باز شود، می توانید از این روغن بهره بگیرید.

۵- روغن زیتون

روغن زیتون تنها به عنوان یک چاشنی خوشمزه برای انواع سالادها کاربرد ندارد. بلکه می توانید از این روغن برای روشن تر شدن پوست خود استفاده نمایید. البته تاثیر روغن زیتون برای رفع لکه های پوستی و چین و چروک پوست صورت نیز بسیار شگفت انگیز است.

۶- روغن آرگان

روغن آرگان یا همان “طلای مایع” در روشن تر کردن پوست فوق العاده عمل می کند. برطرف کردن جای زخم و جوش و نیز از بین بردن لکه های قهوه ای صورت از دیگر کاربردهای این ماده می باشد. با این وجود همچنان بسیاری از مردم از اثرات این ماده بی خبرند و به جای آن به روش های پرخطر روی می آورند.

۷- روغن نارگیل

روغن نارگیل دقیقا مثل روغن بهار نارنج جزو عصاره های پایه بسیاری از روغن های روشن کننده پوست است. این روغن ترکیباتی دارد که به از بین بردن التهابات پوستی، لکه های تیره و قرمزی‌ ها و جای زخم روی پوست کمک می‌کند و در نتیجه موجب روشن تر شدن پوست می شود.

روغن نارگیل برای صورت

۸- روغن کرچک

روغن کرچک نیز سرشار از خواص است. این روغن به طور ویژه برای پوست و مو بسیار کاربردی است و اگر به طور منظم آن را استعمال کنید، پوستی شفاف تر و روشن تر خواهید داشت.

۹- روغن سنجد تلخ

روغن سنجد تلخ مقدار بسیار زیادی اسید لینولئیک و اسیدهای آلفا لینولئیک دارد. این اسیدهای هم جلوی رشد ملانین های پوستی را می گیرند و هم به مرور باعث لایه برداری پوست می شوند. این روغن همچنین در از بین بردن جای آفتاب سوختگی، آکنه و لکه های کهنه بسیار موثر است.

۱۰- روغن جوانه گندم

یکی دیگر از روغن هایی که هم خاصیت خوراکی دارد و هم در رفع عارضه های پوستی موثر است، همین روغن جوانه گندم می باشد. این روغن در شفافیت بیشتر پوست و روشن شدن آن موثر است و مانند سایر روغن های گیاهی، به رفع چین و چروک پوست صورت نیز کمک می کند.

۱۱- روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس علاوه بر روشن تر کردن رنگ پوست صورت، خواص درمانی و خنک کنندگی نیز دارد، به طوری که استعمال آن برای رفع انواع عارضه ها توصیه می شود.

۱۲- روغن کشمش سیاه

این روغن گیاهی به طور مستقیم از مویز (کشمش سیاه) گرفته می شود. روغن کشمش برای جلوگیری از خشکی  پوست صورت، برطرف کردن چین و چروک و افزایش شفافیت پوست کاربرد دارد.

نحوه استفاده از روغن های گیاهی به چه صورت است؟

روش استفاده از انواع روغن های گیاهی تقریبا یکسان است. در واقع اگر از این روغن ها به منظور روشن شدن پوست خود استفاده می کنید، باید دستورالعمل زیر را به کار ببرید:

هر شب قبل از خواب مقداری از روغن مورد نظر را روی پوست خود مالیده و به آرامی آن را ماساژ دهید (حدود ۵ دقیقه ماساژ را ادامه دهید). سپس اجازه دهید که روغن چند دقیقه بر روی پوست صورتتان باقی بماند. بعد از آن به کمک آب ولرم خوب صورت را بشویید تا اثرات روغن از بین برود.

در عین حال همواره باید نسبت به واکنش های آلرژیک این روغن های گیاهی هشیار باشید. به همین جهت در ابتدا مقداری کمی از این روغن را روی پوست خود تست کنید و زمانی که مطمئن شدید نسبت به آن حساسیت ندارید، دستورالعمل فوق را اجرا کنید. البته اگر به روغن حساسیت دارید، می توانید ابتدا آن را به پنبه بزنید و سپس پنبه را به صورت خود بمالید. انجام این کار به مدت چند هفته باعث می شود که پوستی شاداب تر و روشن تر داشته باشید.

انواع روغن برای پوست صورت

حرف آخر اسپارد

در مطلب بالا ۱۲ مورد از اتواع روغن های گیاهی موجود در بازار را معرفی کردیم. طبیعتا روغن های روشن کننده به همین موارد محدود نمی شوند، اما انتخاب بهترین روغن برای روشن شدن پوست صورت با شما است. اگر هم می خواهید که نسبت به نتیجه کار مطمئن باشید و بهترین خدمات ممکن را دریافت نمایید، می توانید از سرویس لایه برداری پوست صورت بانوان اسپارد استفاده نمایید تا ظرف مدت کوتاهی پوستی روشن تر و شفاف تر از قبل داشته باشید.

پاکسازی پوست آقایان

  • پاکسازی اصولی و حرفه‌ای
  • بهترین مواد اولیه