خدمات کراتینه مو

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • بهترین تکنیک و مواد اولیه

امروزه از آلوئه ورا در بیشتر شامپو‌ها، ماسک مو، کرم‌های آرایشی و بهداشتی و… به عنوان یک عصاره مفید و سرشار از ویتامین E استفاده می‌شود. خواص آلوئه ورا برای پوست صورت و موها چندین سال است که بیش از پیش موردتوجه قرار گرفته است. بنابراین می دانیم که خواص آلوئه ورا برای مو در زمینۀ سلامت و همچنین زیبایی بی‌شمار است و باعث حفظ شادابی و درخشان نگه داشتن موهای شما خواهد شد. در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید تا بیشتر با فواید این گیاه فوق العاده برای پوست و مو آشنا شویم.

فواید آلوئه ورا برای سلامت مو

آلوئه ورا سرشار از خواص مختلف است که باعث حفظ سلامت و شادابی موهای شما خواهد شد. برخی از مهم‌ترین فواید آلوئه ورا برای مو و سلامت آن، عبارت‌اند از:

  • ترمیم سلول‌های مرده پوست: آلوئه ورا حاوی آنزیم‌های پروتئولیتیک است که در ترمیم سلول‌های مرده پوست موثر است.
  • جلوگیری از شوره سر و خارش پوست: اسیدهای چرب موجود در گیاه آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی هستند و از خارش و التهابات پوست سر جلوگیری می‌کند.
  • افزایش حالت شفافیت مو و جلوگیری از موخوره: آلوئه ورا ترکیب شیمیایی مشابه کراتینه مو را دارد و با مواد مغذی خود موها را شفاف کرده و به آن خاصیت ارتجاعی بیشتری می بخشد. علاوه بر این از شکستن موها نیز جلوگیری می‌کند.
  • جلوگیری از ریزش مو: ویتامین B12 و اسید فولیک از دیگر خواص آلوئه ورا برای مو است که از ریزش موهای شما جلوگیری می‌کند.
  • تقویت تار‌های مو: آلوئه ورا حاوی ویتامین‌های A ، C و E است. هر سه این ویتامین‌ها به گردش سلولی کمک کرده و رشد موهای سالم و درخشان را افزایش می‌دهند.

خواص آلوئه ورا برای مو

زیبایی مو با آلوئه ورا

یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی مو، سلامت و شادابی آن است. شما می‌توانید زیبایی مو با آلوئه ورا را به سادگی با استفاده از ژل‌های شرکتی یا ماسک موهای خانگی به خود هدیه دهید. این ماده مفید، با ترکیبات مغذی خود، باعث زیبایی و لطافت مو‌های شما خواهد شد. از جمله مهم‌ترین خواص آلوئه ورا برای زیبایی می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • نرم‌کننده و براق‌کننده مو: وجود ویتامین‌ E در این گیاه به‌عنوان یک نرم‌کننده طبیعی عمل کرده و باعث صاف شدن و براق شدن موهای شما می‌شود.
  • رفع چربی اضافی مو
  • حفظ لطافت و حال ابریشمی مو

خواص آلوئه ورا برای مو با توجه به جنس مو

از گیاه آلوئه‌ورا می‌توانید برای انواع موها استفاده کرده و خواص آن را روی موهای خود ببینید. به‌طور کلی، فواید آلوئه ورا برای مو باعث شده که این ماده بتواند تاثیرات بی‌نظیر خود را بر جنس موهای مختلف مثل موهای چرب، موهای شکننده، خشک یا آسیب دیده، مجعد و موهای طبیعی بگذارد.

ژل آلوئه ورا به‌صورت مایع، روغن و ژل در قرص‌ها، شامپوها، لوسیون‌ها، کرم‌ها و اسپری‌ها وجود هستند.

خواص آلوئه ورا برای موی رنگ شده

فواید آلوئه ورا برای موهای رنگ شده هم مانند موهای طبیعی بسیار زیاد است و باعث حفظ سلامت و جلوگیری از خشکی مو خواهد شد.

در واقع استفاده از آلوئه ورا روی مو و پوست سر به کاهش آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء‌ بنفش کمک می‌کند. ضمن اینکه آلوئه ورا فاقد پارابن‌ها، سولفات‌ها و عطرهای مصنوعی موجود در شامپوهای سنتی است. در نتیجه با حفظ چربی مفید پوست، مانع از خشکی و شکنندگی آن می‌شود و رنگ مو را حفظ کرده و از تغییر رنگ آن جلوگیری می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم مدتی پیش از دریافت خدمات رنگ مو با استفاده از آلوئه ورا سلامت مو و پوست سر خود را بهبود دهید.

نظرات کاربران خدمات کراتینه مو

خدمات کراتینه و ویتامینه

خواص آلوئه ورا برای موی رنگ شده

 

ترکیبات مغذی در آلوئه ورا

خواص آلوئه ورا برای مو به دلیل وجود ترکیبات مغذی آن است که باعث حفظ سلامت پوست مو می‌شود. این ترکیبات به‌طور کلی عبارت‌اند از:

  • ویتامین های گروه B ، A و E
  • اسیدهای آمینه ضروری
  • مواد معدنی مانند مس و روی
  • استروئیدهای گیاهی
  • اسیدهای چرب

روش تهیه ژل آلوئه ورا در خانه

ماسک‌‌های مو‌ شرکتی، معمولا حاوی روغن‌ها و ترکیبات حالت‌دهنده بیشتری نسبت به نرم‌کننده‌ها هستند. به همین دلیل در زمان استفاده، شما مدت طولانی‌تری آن را روی موهای خود گذاشته و سپس آبکشی می‌کنید. استفاده از ماسک مو آلوئه ورا خانگی با ترکیبات طبیعی علاوه ‌بر حفظ شادابی موهای شما، باعث حفظ حالت طبیعی مو نیز می‌شود.

شما می‌توانید انواع مختلفی از ماسک‌های مو را از داروخانه یا به‌صورت آنلاین خریداری کنید. در عین حال یک روش ساده برای ساخت ماسک خانگی هم وجود دارد تا خواص آلوئه ورا  برای مو را به سادگی ببینید:

ژل آلوئه ورا را با روغن نارگیل ترکیب کنید تا یک ماسک موی ساده و در عین حال مؤثر درست کنید. روغن نارگیل به نرمی و لطافت بیشتر موهای شما کمک کند و همچنین باعث افزایش استحکام و درخشندگی آن می‌شود. ضمن اینکه به کاهش موخوره نیز کمک کند.

روش تهیه ژل آلوئه ورا در خانه

ریسک‌های استفاده از آلوئه ورا برای مو

استفاده از ژل آلوئه ورا برای مو به طور کلی بی خطر است. در عین حال علاوه ‌بر تمامی خواص آلوئه ورا برای مو ممکن است، افرادی به آن حساسیت داشته و با مصرف آن دچار آسیب‌های پوستی شوند.

اگر به سیر یا پیاز حساسیت داشته باشید، احتمال اینکه به آلوئه ورا هم حساسیت داشته باشید، وجود دارد. بنابراین در‌صورتی که تا کنون از ژل آلوئه ورا برای پوست یا موهای خود استفاده نکرده‌اید، قبل از استفاده از آن یک آزمایش ساده انجام دهید.

برای انجام این کار، ژل را روی ناحیه کوچکی از پوست آرنج داخلی یا مچ دست بمالید. اگر در عرض چند ساعت متوجه قرمزی، خارش یا تورم نشوید، استفاده از آلوئه ورا در ماسک مو برای شما بدون ضرر خواهد بود.

همچنین اگر از کرم‌های استروئیدی مانند هیدروکورتیزون استفاده می‌کنید، قبل از استفاده از آلوئه ورا حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

مهم‌ترین نکته در مصرف آلوئه ورا

پس دانستیم که آلوئه ورا تأثیرات زیادی در تقویت و حالت دادن به موهای طبیعی، تقویت رشد مو، حفظ حالت فر موی طبیعی، افزایش رطوبت، کاهش موخوره و جلوگیری از گره خوردن مو دارد. برای زیبایی مو با آلوئه ورا بهتر است، پس از بریدن آلوئه‌ورای تازه، در مدت کوتاهی از آن استفاده کنید. چرا که با قرار گرفتن در معرض هوا برخی ویتامین و اسیدهای آمینه را به طور کامل از دست داده و دیگر خاصیت اصلی خود را نخواهد داشت.

مهم‌ترین نکته در مصرف آلوئه ورا

نحوه استفاده از ژل آلوئه ورا

استفاده از ژل آلوئه ورا برای مراقبت از مو روش‌های متنوعی دارد. در واقع شما می‌توانید از ژل‌های خانگی یا آماده استفاده کنید. برای استفاده از آن کافی است قدم‌های زیر را به ترتیب طی کنید:

  • یک برگ از گیاه زنده آلوئه ورا را ببرید.
  • با استفاده از قاشق، ژل را جمع کنید (برخی دوست دارند آن را با روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنند.)
  • ژل یا مخلوط را مستقیماً به پوست سر مالیده و اجازه دهید تا یک ساعت باقی بماند.
  • از شامپوی ملایم برای شستن مو و پوست سر استفاده کنید.
  • در صورت نیاز این روند را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

خواص آلوئه ورا برای مو به عنوان ماسک مو

ماسک‌های مو نیز روشی محبوب برای استفاده از آلوئه ورا برای مراقبت از مو هستند. در این روش، آلوئه ورا را با یکی از موارد زیر مخلوط کنید:

  • عسل
  • روغن جوجوبا
  • سفیده تخم مرغ
  • زغال اخته

سپس این مخلوط روی پوست سر و موها ماساژ داده و از کلاه حمام استفاده کنید. اجازه دهید تا این ترکیب به مدت ۱۵ دقیقه تا ۱ ساعت روی موی شما باقی بماند و پس از آن با یک شامپوی ملایم آبکشی کنید.

ماسک آلوئه ورا

مدت زمان استفاده از ماسک آلوئه ورا

برای استفاده از ماسک آلوئه ورا باید به مدت زمان آن هم توجه داشته باشید تا خواص آلوئه ورا برای مو را به سادگی احساس کنید. بهترین نحوۀ مصرف ژل آلوئه ورا این است که به مدت ۱ یا نهایتاً ۶ ساعت آن را در موهای خود نگه دارید. توجه داشته باشید که آغشته نگه داشتن موها به آلوئه ورا در طولانی مدت باعث آسیب به مو خواهد شد.

جمع‌بندی

آلوئه ورا به عنوان یک ماده مغذی برای پوست و مو می‌تواند تا حد زیادی علاوه‌بر تأمین سلامت آن باعث حفظ شادابی و زیبایی موها شود. به همین دلیل علاوه‌ بر استفاده از محصولات بهداشتی حاوی آلوئه ورا مثل انواع شامپو و ماسک مو می‌توانید از این ماده مغذی، ماسک موی خانگی هم درست کنید. بدون شک خواص آلوئه ورا برای پوست را نیز نمی توان نادیده گرفت. شما از چه ترکیبات حاوی آلوئه ورا برای پوست و موی خود استفاده می کنید؟ این روش‌های تا چه حد در سلامت و شادابی موهای شما موثر بوده است؟

خدمات براشینگ مو

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نیروی ماهر