اصلاح صورت بانوان

  • اعزام فوری متخصص باتجربه
  • رعایت کامل اصول بهداشتی

آلوئه ورا به عنوان یکی از شناخته شده ترین و موثرترین گیاهان برای پوست در تولید انواع مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از گیاه آلوئه ورا با رواج مراقبت از پوست در خانه بسیار افزایش یافته است. چنان که می توان این گیاه را در دستور تهیه بسیاری از ماسک های خانگی نیز مشاهده کرد. اما مگر خواص آلوئه ورا برای پوست چیست؟

برای مثال گیاه آلوئه ورا را می توان یکی از اعضای اصلی پاکسازی پوست بانوان در منزل نیز دانست. درنتیجه برای استفاده بهتر و موثرتر بهتر است با همه خواص آلوئه ورا برای پوست آشنا شد. برای این منظور، در این مقاله تمامی این خواص را به صورت یکجا برای شما آورده ایم. پس با اسپارد مگ همراه باشید.

آلوئه ورا چیست و چطور می توان از آن استفاده کرد؟

حتما بارها پیش از این با اسم آلوئه ورا در ترکیبات محصولات بهداشتی روبرو شده اید یا حتی ممکن است این گیاه را خودتان نیز در منزل استفاده کرده باشید اما برای بررسی بهتر لازم است ابتدا به صورت کامل با این گیاه و ویژگی های آن آشنا شویم.

براساس علم گیاه شناسی بیش از ۴۲۰ نوع آلوئه ورا وجود دارد که بهتر است برای پوست تنها از یک نوع آن استفاده شود. این نوع از آلوئه ورا که برای پوست مفید است، صبر زرد نام دارد. که ما در ادامه این راهنما به معرفی آن پرداخته ایم و روش استفاده از این گیاه را آموزش داده ایم. یادتان باشد تنها قسمتی که ما استفاده می کنیم قسمت ژلاتینی داخل گیاه آلوئه ورا است که به داشتن خواص آبرسانی، ضدالتهابی، روشن کنندگی و … زبانزد همه است.

برای استفاده از این قسمت ژلاتینی کافی است برگ گیاه آولئه ورا را شکست و با فشار دادن ژل آن را مورد استفاده قرار داد. برای بهره مندی از خواص آلوئه ورا برای پوست صورت و بدن می توان از ژل آلوئه ورا آماده موجود در بازار نیز استفاده کرد. البته این محصولات معمولا ترکیبات دیگری همانند واکسینه و کالاندولا نیز دارند.

آلوئه ورا چیست

با همه خواص آلوئه ورا برای پوست آشنا شوید!

شما نیز محصولی برای از بین بردن لک های صورت می خواهید؟ محصول مرطوب کننده و آبرسان چطور؟ شفاف شدن پوست و درمان لکهای قهوه ای صورت چطور؟ بهترین محصولی که می تواند پاسخگوی بیشتر مشکلات پوستی باشد، ژل آلوئه ورا است. در ادامه همه این موارد را یک به یک برای شما توضیح خواهیم داد.

نظرات کاربران اصلاح صورت بانوان

درخواست اصلاح صورت بانوان

(البته توجه داشته باشید که پیش از به کار بردن هر محصولی، حتی آلوئه ورا بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید.)

خواص آلوئه ورا برای پوست خشک

بخش زیادی از آلوئه ورا آب است در نتیجه می توان آن را محصولی اثربخش برای آبرسانی عمقی پوست دانست. علاوه بر پوست های خشک آلوئه ورا با جذب چربی برای برای پوست های چرب نیز مفید است. پس می توانید مرطوب کننده ای را که پس از حمام استفاده می کنید با آلوئه ورا جایگزین کنید تا رطوبت و نرمی پوستتان به خوبی و بهتر از قبل حفظ شود.

بهترین درمان برای آکنه التهابی!

اگر به خاطر داشته باشید پیش‌تر نیز اشاره کوچکی به ضد التهاب بودن گیاه آلوئه ورا کردیم. درنتیجه درمان آکنه های التهابی همانند ندول و جوش های چرکین را می توان از اصلی ترین خواص آلوئه ورا برای پوست دانست.

برای از بین بردن لکهای صورت و یا آکنه های التهابی می توان آلوئه ورا را در روتین پوستی خود قرار داد. در موارد شدید می توان آن را روزی سه بار با کمک پارچه نخی و تمیز روی پوست زد. البته بهتر است پیش از استفاده تست حساسیت نیز انجام داد.

برای این کار مقداری از آلوئه ورا را به پوست دست خود بزنید و ۲۴ ساعت صبر کنید. اگر هیچ علامت التهابی روی پوست دست ایجاد نشد، می توانید برای پوست صورت نیز از آن استفاده کنید.

خواص آلوئه ورا برای آکنه صورت

درمان آفتاب سوختگی های جزئی

در میان خواص آلوئه ورا برای پوست چندان اشاره ای به پیشگیری از سوختگی نشده اما پس از آفتاب سوختگی می توان از خواص ضد التهابی آن بهره مند شد. در سایر سوختگی های جزئی و کوچک نیز می توان از ژل آلوئه ورا سه بار در روز استفاده کرد.

برای مثال برای سوختگی کوچک انگشت دست هنگام آشپزی می توانید از آلوئه ورا استفاده کرده و روی آن را با گاز استریل بپوشانید.

تسکین و درمان اگزما

اگزما یکی از بیماری های پوستی شایع است که پس از شیوع کرونا و استفاده مکرر از ضدعفونی کننده ها به وفور دیده می شود. از جمله خواص آلوئه ورا برای پوست می توان به تسکین اگزما نیز اشاره کرد. در واقع خاصیت مرطوب کنندگی آلوئه ورا به خوبی از ایجاد خارش و خشکی در پوست جلوگیری می کند.

ترمیم بریدگی و خراش های کوچک پوستی

اگر خراش کوچکی روی پوست دست و یا صورتتان ایجاد شده است می توانید برای رهایی از احساس سوزش و درد روزی یک تا سه بار از مقداری ژل آلوئه ورا استفاده کنید. خواص آلوئه ورا برای پوست تنها محدود به درمان خراش نمی شود بلکه در بریدگی های کوچک نیز موثر است.

درنتیجه می توانید به جای استفاده از پمادهای حاوی آنتی بیوتیک از آولئه ورا نیز برای ترمیم بریدگی استفاده کنید. آلوئه ورا با داشتن ساختار مولکولی ویژه اسکارپ پوست را با افزایش میزان کلاژن سازی افزایش داده و از ورود و رشد باکتری ها به قسمت بریده شده جلوگیری می کند. همانند سایر موارد در درمان بریدگی نیز حتما از عدم حساسیت به این گیاه اطمینان حاصل کنید.

ترمیم بریدگی و خراش های کوچک پوستی با آلوئه وار

از بین بردن تبخال و پسوریازیس

علت اصلی تبخال اطراف دهان ویروس هرپس است. آلوئه ورا را می توان از جمله مواد ضد این ویروس دانست. پس این بار برای درمان تبخال می توانید دوبار در روز مقداری از ژل این گیاه را روی تبخال بمالید تا سریع تر از بین برود.

در میان خواص آلوئه ورا برای پوست علاوه بر از بین بردن تبخال می توان به کاهش التهاب و خارش ناشی از پسوریازیس نیز اشاره کرد. نحوه استفاده از آن برای پسوریازیس دقیقا مشابه تبخال است.

خواص آلوئه ورا برای پوست سر چیست؟

آلوئه ورا علاوه بر پوست صورت برای پوست سر نیز مفید است و می توان از آن برای از بین بردن خارش پوست سر نیز استفاده کرد. پس اگر پوست سر شما نیز پوسته پوسته شده است می توانید برای درمان التهاب و خارش از خواص آلوئه ورا بهره مند شوید. اسیدهای چرب موجود در این گیاه به خوبی این مشکل پوستی را نیز کمرنگ می کنند.

توجه داشته باشید که خواص آلوئه ورا تنها به درمان های مربوط به پوست صورت که در این مطلب گفته شده اند محدود نمی شود بلکه برای پوست بدن نیز مفید است. علاوه بر این می توان از خواص آلوئه ورا برای مو نیز اشاره کرد که در مطالب اسپارد مگ به آنها پرداخته ایم.

خواص آلوئه ورا برای پوست سر

آیا مصرف آلوئه ورا برای پوست عوارض جانبی دارد؟

نه تنها آلوئه ورا بلکه هر گیاه دارویی دیگر نیز در صورت استفاده نادرست و نامناسب ممکن است به پوست آسیب برساند. براساس گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا ژل خارج شده از گیاه آلوئه ورا هشدار جدی ندارد اما سایر محصولات و ژل های بازاری پس از انجام تست حساسیت باید مورد استفاده قرار بگیرند. به همین دلیل ما در ادامه این مطلب هشدارهای استفاده از آلوئه ورا را برای شما فهرست کرده ایم.

پس اگر در اولین استفاده خود دچار مشکل پوستی شدید بهتر است سریع تر این مشکل را پزشک خود در میان بگذارید. بهترین کار این است که پیش از ایجاد چنین عارضه ای درخصوص استفاده از آلوئه ورا با پزشکان مشورت کنید.

از جمله دیگر هشدارهای استفاده از آلوئه ورا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای ترمیم و درمان سوختگی های شدید به هیچ عنوان سراغ آلوئه ورا نروید زیرا نه تنها تاثیری در بهبودی نخواهد داشت بلکه ممکن است روند چرخه درمان طبیعی بدن در ترمیم زخم ها را نیز کندتر کند.
  • بسیاری از افراد در استفاده از آلوئه ورا اندکی سوزش و احساس خارش احساس می کنند. اگر این احساس خفیف تر نشده و به کهیر یا جوش تبدیل شد، بهتر است سریعا مصرف آلوئه ورا متوقف کنید.
  • خوردن آلوئه ورا فایده و تاثیری بر پوست ندارد و خواص آلوئه ورا برای پوست بیشتر به حالت موضعی محدود می شود. از آنجایی که این گیاه حاوی ملین است با خوردن آن ممکن است دستگاه گوارش شما دچار ناراحتی شود.
  • پیش‌تر به خاصیت میکروب زدایی آلوئه ورا اشاره کردیم. توجه داشته باشید که این خاصیت فقط در بریدگی و یا خراش های بسیار کوچک موثر است و نباید از آن برای درمان پوست عفونی استفاده کرد زیرا عوارض بسیار بدی برای فرد و روند درمان خواهد داشت

عوارض آلوئه ورا برای پوست

سخن پایانی اسپارد!

در این مقاله به انواع خواص آلوئه ورا برای پوست اشاره کرده و هریک را توضیح دادیم. برای بهره مندی بیشتر از این خواص بهتر است پیش از مصرف با پزشک خود نیز مشورت کنید. در صورت بروز هریک از عوارض اشاره شده در پاراگراف بالا سریعا مصرف آن را قطع کنید. شما تا به حال از آلوئه ورا استفاده کرده اید؟ این گیاه چه خواصی برای پوست شما داشته است؟

اصلاح صورت آقایان

  • اعزام فوری پیرایشگر ماهر
  • براساس نرخ اتحادیه (۱۴۰۱)