نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

شاید هیچ چیزی به اندازه وسایل استیل در آشپزخانه زیبا نباشد. تعداد لوازم استیل در آشپزخانه زیاد است و به هر گوشه ای از آن که نگاه کنید، وسیله ای از این جنس را پیدا خواهید کرد. سینک های استیل ظرفشویی هم تقریبا در هر خانه ای دیده می شوند. این سینک ها با هر نوع دکوراسیونی همخوانی پیدا می کنند و در عین حال استحکام و دوام بالایی داشته و به خصوص برای شستشوی مداوم انواع ظروف بسیار کاربردی هستند. اما برای سالم نگه داشتن آنها مطالعه یک راهنمای تمیز کردن سینک ضروری است.

سینک های ظرفشویی استیل به دلیل کارکرد خاص خود، در معرض انواع آلودگی ها قرار دارند. پسماندهای غذایی، روغن و چربی، تفاله چای، پوست میوه و مواردی از این دست، به تنهایی برای کثیف کردن هر وسیله ای کافی هستند، حالا فرض کنید که همه اینها را یکجا درون سینک ظرفشویی پاک می کنید! از این رو باید نسبت به نظافت سینک خود حساسیت زیادی داشته و هر از چند گاهی آن را تمیز کنید. در همین راستا مطلب زیر را که راهنمای تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل می باشد، آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

تمیز کردن سینک استیل

چرا شستن سینک ظرفشویی استیل اهمیت زیادی دارد؟

خیلی از مردم تصور می کنند که به دلیل تماس همیشگی سینک با آب و مواد شوینده شیمایی، احتیاجی نیست که سینک را بشوییم. رنگ نقره ای این سینک ها نیز به صورتی است که آالودگی را به خوبی نشان نمی دهد و در نتیجه به چنین تصوری دامن زده می شود. این تصور اما غلط بوده و باید گفت که آب و رطوبت موجود در سینک نه تنها به تمیز شدن آن کمکی نمی کند، بلکه اتفاقا محیط مناسب تری را برای رشد باکتری ها فراهم می کند.

در همین راستا باید توجه داشت که سینک ظرفشویی محل نظافت و مکانی برای تمیز کردن ظروف، میوه ها و مواد غذایی مختلف است. از این رو اگر به صورت دوره ای تمیز نشود، حتما انواع میکروب ها در آن رشد پیدا می کنند و مشکلاتی برای وضعیت سلامتی ساکنین خانه به وجود می آید.

بیشتر بخوانید: چگونه خانه را تمیز کنیم؟

هر چند یک بار باید سینک ظرفشویی را شست؟

پیشنهاد ما این است که بعد از تمیز کردن موادی مثل گوشت خام، سبزیجات و حتی میوه ها، ترجیحا سینک را نظافت کنید. در غیر این صورت به عنوان راهنمای تمیز کردن سینک پیشنهاد می کنیم که حداقل هفته ای یک بار سینک را تمیز کنید و از بهداشت آن مطمئن شوید. به طور معمول نیز یکی از وظایف کارکنان شرکت های نظافت منزل، تمیز کردن آشپزخانه و سینک ظرفشویی است.

راهنمای تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل به بهترین روش

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

برای آنکه بتوانید سینک ظرفشویی خود را به بهترین شکل ممکن تمیز کنید، می توانید راهکارهای زیر را بسته به امکاناتی که در منزل در اختیار دارید، انجام دهید:

تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل

۱- آب داغ و مایع ظرفشویی

احتمالا ساده ترین روش برای تمیز کردن سینک ظرفشویی تان، استفاده از آب و مایع ظرفشویی است. کافی است مقداری مایع ظرفشویی روی یک دستمال نخی نم دار بریزید و ظرفشویی را تمیز کنید. سپس با آب سینک را بشویید تا کاملا پاک شود. توجه کنید که این مایع مخصوصا در پاک کردن چربی ها بسیار موثر است. فقط توجه داشته باشید که ترجیحا اسکاچ یا سیم ظرفشویی را برای تمیز کردن سینک به کار نبرید، زیرا به مرور باعث خوردگی سینک می شوند و احتمال آلودگی آن را بیشتر می کنند.

۲- جوش شیرین و لیمو

جوش شیرین و لیمو هم کاملا طبیعی بوده و از این جهت برای کسانی که به مواد شیمیایی حساسیت دارند بسیار مناسب هستند، و هم اینکه قدرت پاک کنندگی مطلوبی دارند. برای استفاده از این دو ماده، ابتدا مقداری جوش شیرین را با کمی آبلیمو ترکیب کنید. ترکیب بدست آمده را در همه نقاط سینک پخش کنید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه به حال خود باقی بماند. سپس سینک را با آب داغ بشویید. اگر هم با مسواک نرم داخل سینک را با جوش شیرین تمیز کنید، سینکتان براق تر می شود.

بیشتر بخوانید: راهکارهای درخشان کردن ظروف مسی با کمک لیمو و جوش شیرین!

۳- نمک دریایی و لیمو

لیمو و حتی نمک دریایی در بسیاری آشپزخانه ها یافت می شوند و از همین رو استفاده از این روش نیز بسیار ساده است. بخصوص آنکه لیمو خاصیت پاک کنندگی بسیار زیاد و نمک هم خاصیت سایندگی خوبی دارد. در این روش باید یک لیموی تازه و نسبتا بزرگ را به دو نیم کرده و آن را داخل ظرف نمک (به حدودا یک سوم فنجان نمک نیاز است) فرو کنید. سپس لیمو را که حالا به نمک آغشته شده است، درست مثل یک برس در دست بگیرید و آن را روی سینک بکشید تا کاملا تمیز و براق شود.

شستن سینک ظرفشویی

۴- سرکه سفید

این روش برای تمیز کردن انواع لکه ها بسیار موثر است. سرکه سفید یک لکه بر بسیار قوی است و برای تمیز کردن لکه های آب، چربی و روغن به کار می رود. کافی است مقداری سرکه سفید را داخل سینک اسپری کنید و با یک پارچه نرم سطح سینک را تمیز کنید. این روش بخصوص برای کسانی که حساسیت پوستی دارند مناسب است.

سرکه سفید می تواند بهترین جایگزین برای پاک کننده های چند منظوره باشد و معایب کمتری دارد. اگر شما هم از طرفداران پاک کننده ها و اسپری های چند منظوره هستید پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده مجدد از آن ها حتما با مزایا و معایب پاک کننده های چند منظوره آشنا شوید.

۵- آرد

شاید برای شما هم عجیب به نظر برسد، اما آرد یکی از بهترین مواد در تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل است. قدرت پاک کنندگی این ماده به قدری است که احتمالا می توانیم از آن به عنوان بهترین تمیزکننده استیل یاد کنیم. روش کار با آرد نیز بسیار ساده است. کافی است مقداری آرد را روی سینک و بخصوص نقاط آلودگی بپاشید و سپس با یک پارچه تمیز و خشک سطح آن را تمیز کنید. در نهایت نیز سینک را خوب با آب داغ بشویید تا از برق افتادن آن لذت ببرید!

چند نکته در رابطه با تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل

  • برای آنکه پوستتان هیچگونه آسیبی نبیند، بهتر است در هنگام تمیزکاری دستکش به دست کنید.
  • حتما بعد از پایان شستشوی سینک، سطح آن را کاملا خشک کنید تا بعد از مدتی لکه نشود. به طور کلی خشک کردن سینک به صورت روزانه باعث می شود که جای لکه کمتر روی آن باقی بماند.
  • ترجیحا از جرمگیر و همینطور سفیدکننده برای تمیز کردن سینک استیل خود استفاده نکنید، زیرا در بلند مدت موجب می شوند که سطح کار کدر شود.
  • اگر مسواک بدون استفاده ای در منزل دارید، حتما از آن برای تمیز کردن نقاط کور سینک استفاده کنید. مخصوصا برای پاک کردن رسوب و آهک موجود در سینک، این مسواک ها بسیار موثرند.
  • می توانید بعد از شستشوی سینک با کمک هر یک از روش های بالا، از یک پارچه میکروفایبری برای برق انداختن آن کمک بگیرید. این کار باعث می شود سینک نو به نظر برسد.
  • موادی مثل جوش شیرین علاوه بر خاصیت پاک کنندگی، در باز کردن لوله سینک ظرفشویی نیز موثرند.

تمیز کردن سینک آشپزخانه

حرف آخر اسپارد

روش هایی که در این مطلب توضیح دادیم، راهکارهایی بسیار کاربردی در نظافت سینک ظرفشویی بوده و به راحتی می توانند جایگزین شوینده های شیمیایی شوند. البته در استفاده از این روش ها نیز باید دقت کنید و چه در تهیه مواد و چه در نحوه استفاده از آنها دستورالعمل ها را رعایت نمایید تا نتیجه مطلوب به دست آید. بخصوص اگر اخیرا در منزل خود مهماندار بوده اید و هزینه خدمات پذیرایی در منزل را به جان خریده اید، حتما نسبت به شستشوی سینک ظرفشویی و کلیه لوازم آشپزخانه توجه لازم را داشته باشید. در همین راستا خوشحال می شویم تا اگر شما نیز تجربه ای از شستشوی سینک داشته اید، در بخش نظرات همین مطلب راهنمای تمیز کردن سینک استیل، آنها را با ما در میان بگذارید.

تعمیر سینک ظرفشویی

  • اعزام سریع تعمیرکار
  • عیب‌یابی و تعمیر فوری