تعمیر سینک ظرفشویی

  • اعزام سریع تعمیرکار
  • عیب‌یابی و تعمیر فوری

آیا تا به حال توجه کرده اید که در طول روز چند بار از سینک ظرفشویی استفاده می کنید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت باشد، پس احتمالا می دانید که سینک ظرفشویی چه نقش مهمی در بهداشت ظروف خانه و آشپزخانه تان ایفا می کند. احتمالا روزانه حداقل یکی دو بار ظرف هایتان را داخل آن می شویید و اضافه های غذا که بر روی آنها باقی مانده اند را پاک می کنید. اما همین اضافه ها و تکه های کوچک غذا اگر وارد لوله متصل به سینک ظرفشویی شوند، ممکن است مشکل جدی ای را به وجود آورند. در چنین زمان هایی باز کردن لوله سینک ظرفشویی اولین دغدغه شما خواهد.

به طور معمول سینک های ظرفشویی به وسیله صافی خود از ورود تکه های کوچک به داخل لوله جلوگیری می کنند، اما اگر روغن و برخی اضافات غذایی وارد لوله شوند، لوله سینک ظرفشویی بعد از مدتی اصطلاحا می گیرد. مشکلی که تا زمانی که برطرف نشود، همه ابعاد زندگی شما، مخصوصا آنهایی که به پخت و پز مرتبط هستند را تحت شعاع قرار می دهد. پس اگر می خواهید از وقوع این اتفاق جلوگیری کنید و یا اینکه با راه های باز کردن لوله سینک ظرفشویی آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

باز کردن لوله سینک ظرفشویی با جوش شیرین

چرا لوله سینک ظرفشویی می گیرد؟

برای آنکه به خوبی بتوانید از گرفتگی لوله جلوگیری کنید، باید از قبل با دلایل رخ دادن این اتفاق آشنا شده باشید. به طور کلی می توان دو عامل مهم را به عنوان اصلی ترین دلایل گرفتگی لوله سینک قلمداد کرد که ما در ادامه مطلب به معرفی این دو عامل پرداخته ایم:

۱- ورود روغن و چربی به داخل لوله

وقتی که ظرف غذا را با آب سرد در سینک می شویید، به ناچار مقداری روغن وارد لوله ظرفشویی می شود. همین روغن چسبیده به دیواره لوله، مواد غذایی را به خود جذب می کند که این عامل سبب تنگ تر شدن قطر لوله و در نهایت گرفتگی سینک می شود.

۲- ورود پسماند غذایی و اشیای اضافی به داخل لوله

هر چقدر هم که صافی خوبه داشته باشید، اما ممکن است تکه های بسیار ریز غذا، پرز، مو، تفاله چای و مواردی از این دست از صافی سینک رد شده و مسیر لوله را بعد از چند مدت مسدود کنند.

گرفتگی لوله سینک ظرفشویی چه نشانه هایی دارد؟

مشاهده علائمی مانند تخلیه کند آب نشان از گرفتگی لوله فاضلابتان دارد. در نتیجه تا کار دشوارتر نشده است، باید هرچه سریع تر نسبت به استفاده از خدمات لوله بازکنی اقدام نمایید. در ادامه این راهنما با مهمترین نشانه های گرفتگی لوله سینک ظرفشویی آشنا می شوید:

۱- تخلیه کند آب

نظرات کاربران تعمیر سینک ظرفشویی

درخواست تعمیر سینک

وقتی که مسیر لوله مسدود شود و آب به سختی از داخل آن رد شود، تخلیه آب به کندی صورت می گیرد. این مورد احتمالا رایج نشانه گرفتگی لوله متصل به سینک ظرفشویی است.

۲- استشمام بوی فاضلاب و مشاهده حشرات

اگر در اطراف صافی سینک ظرفشویی خود مدام حشرات موذی را مشاهده کردید، و یا اینکه برای چند روز بوی فاضلاب در آشپزخانه تان به مشام رسید، حتما احتمال گرفتگی لوله را در نظر بگیرید.

رفع گرفتگی لوله آشپزخانه

۳- گرفتگی های متناوب لوله

اگر لوله آشپزخانه تان هر از چند گاهی می گیرد و دوباره باز می شود، احتمالا با یک مشکل اساسی در سینک ظرفشویی خود روبرو هستید که به زودی خود را نشان خواهد داد. در چنین شرایطی می توانید از خدمات تعمیر سینک ظرفشویی اسپارد کمک بگیرید.

۵ روش کاربردی برای باز کردن لوله سینک ظرفشویی

وقتی که متوجه شدید لوله سینک ظرفشویی آشپزخانه تان گرفته است، بهتر است که خودتان چند ترفند را برای باز کردن آن امتحان کنید. به این ترتیب هم لازم نیست هزینه خدمات لوله بازکنی را پرداخت کنید، و هم در سریع ترین زمان ممکن مشکلتان را برطرف خواهید کرد. در ادامه ۵ ترفند بسیار کاربردی را برای رفع انسداد لوله آشپزخانه توضیح داده ایم:

۱- آب جوش

آب جوش برای گرفتگی های بسیار سطحی که معمولا به دلیل ورود روغن و چربی داخل لوله ایجاد شده اند، معمولا جواب می دهد. کافی است که به اندازه یک سطل آب داغ را به طور ناگهانی داخل لوله بریزید تا چربی های سطحی از دیوار لوله کنده شوند و از بین بروند. این روش ساده ترین و دم دستی ترین راه برای باز کردن لوله سینک ظرفشویی است.

باز کردن لوله با جوش شیرین

۲- محلول جوش شیرین و سرکه

هر جا که پای آلودگی مطرح است و می خواهید که با آن آلودگی مقابله کنید، اسم جوش شیرین و سرکه هم به میان می آید! به همین خاطر می گویند باز کردن لوله سینک ظرفشویی با جوش شیرین و سرکه یکی از بهترین روش ها برای رفع گرفتگی لوله آشپزخانه است. این دو ماده معجزه آسا با خاصیت پاک کنندگی فوق العاده خود می توانند پسماندهای غذایی، چربی و پرز موجود در لوله را از بین ببرد. کافی است که نصف پیمانه جوش شیرین را با نصف پیمانه سرکه سفید مخلوط کنید و محلول به دست آمده را به آرامی داخل لوله بریزید. یک ساعت صبر کنید و بعد از یک ساعت آب داغ را به آرامی داخل لوله بریزید تا انسداد آن برطرف شود. بخصوص برای از بین بردن گرفتگی های جزئی، این روش بسیار کاربردی است.

۳- تلمبه لاستیکی

در قدیم از این روش بسیار استفاده می شد. اگر در خانه تلمبه لاستیکی داشتید، سطح سینک را کمی آب بریزید و سپس قسمت لاستیکی تلمبه را روی خروجی سینک قرار دهید. این تلمبه را چند بار بالا و پایین کنید تا به کمک فشار هوا گرفتگی لوله برطرف شود.

۴- آویز لباس

می توانید به کمک آویز لباس برای خودتان یک فنر خیلی به درد به خور بسازید. آویزتان را بردارد و خمیدگی های آن را صاف کنید. سپس از یک طرف آن را کج کرده و به حالت قلاب در بیاورید. این آویز را به آرامی درون لوله ببرید و به دیواره ضربه بزنید تا گرفتگی ها از آن کنده شوند و از بین بروند.

۵- جوهر نمک

جوهر نمک برای رفع گرفتگی انواع لوله فاضلاب است و یکی از بهترین لوله بازکن های خانگی است. اما به دلیل گازهای سمی ای که از خود متصاعد می کند، در هنگام کار با آن حتما باید احتیاط کنید. در همین راستا  بینی و دهان خود را با ماسک کاملا بپوشانید و دستکش بپوشید. سپس با احتیاط فراوان یک پیمانه از این ماده را با مقدار زیادی آب به خوبی مخلوط کنید و آن را داخل لوله بریزید. حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت در داخل لوله آب جوش بریزید. این روش به خصوص برای از بین بردن گرفتگی های کمی عمیق تر کاملا موثر است.

به خدمات لوله بازکنی سینک ظرفشویی نیاز دارید؟

اگر همه روش های بالا را انجام دادید، اما باز هم بوی فاضلاب داخل آشپزخانه تان می پیچید و نمی توانستید گرفتگی لوله را برطرف کنید، احتمالا باید از متخصصین لوله بازکنی کمک بگیرید. این افراد معمولا به تجهیزات خاصی مجهز هستند (مثل فنر برقی) که می تواند عمیق ترین گرفتگی ها را نیز از بین ببرد. البته در انتخاب متخصص لوله بازکنی حتما دقت نمایید که به فرد معتبر و مطمئنی مراجعه بکنید تا کار به بهترین شکل انجام شده و کثیف کاری زیادی صورت نگیرد. متخصصین اسپارد در همین راستا آماده اند که شما را در مقابله با این مشکل همراهی کنند.

فنر زدن لوله سینک ظرفشویی

حرف آخر اسپارد

گرفتگی لوله آشپزخانه یک مشکل اساسی است و تا زمانی که کاملا از بین نرود، ساکنین خانه را اذیت می کند. به همین خاطر در درجه اول توصیه می کنیم که با رعایت برخی نکات ساده از به وقوع پیوستن آن خودداری کنید و درجه دوم پیشنهاد می کنیم که بعد از گرفتگی، حتما در سریع ترین زمان نسبت به باز کردن لوله سینک ظرفشویی اقدام کنید تا مشکل به طرز ساده تری از بین برود. همچنین خوشحال می شویم که اگر اتفاقی مشابه برای شما نیز رخ داده است، حتما در بخش نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.

خدمات لوله بازکنی

  • مراجعه فوری
  • مناسب‌ترین قیمت