خدمات قالیشویی

  • تضمین بالاترین کیفیت
  • شستشو و تحویل فوری

امروزه دیگر کمتر کسی پیدا می شود که قالی هایش را در خانه بشوید. در واقع با کوچکتر شدن متراژ ساختمان ها، اصلا فضایی برای شستشوی فرش ها باقی نمی ماند. در نتیجه بهترین کار برای شستن فرش ها، استفاده از خدمات ارائه شده توسط قالیشویی های معتبر است. قالیشویی ها فرش را در منزل شما دریافت می کنند و بعد از شستشوی کامل، آن را در محل تحویل می دهند. تا اینجای کار همه چیز ساده به نظر می رسد؛ اما واقعا شستشوی قالی به همین راحتی است؟

پاسخ به این سوال منفی است. چراکه انتخاب یک قالیشویی خوب و مطمئن، فرایندی زمان بر و دشوار است. مخصوصا در شهرهایی مثل تهران که تعداد شرکت های قالیشویی بسیار بالا است، این انتخاب سخت تر هم می شود. به همین خاطر در این مطلب نگاهی انداخته ایم به برخی از بهترین قالیشویی های غرب تهران که خدمات مرتبط با شستشوی فرش دستبافت و ماشینی را ارائه می دهند. در نتیجه اگر ساکن غرب شهر تهران هستید و می خواهید فرش هایتان را به دست بهترین قالیشویی در غرب تهران بسپارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

قالیشویی در غرب تهران

چرا بهتر است که شستشوی فرش را به قالیشویی ها بسپاریم؟

فرش یکی از بزرگترین دارایی های موجود در هر منزلی است. پس طبیعی است که شستشوی آن نیز باید با دقت بسیار بالایی صورت بگیرد تا ارزش آن همچنان حفظ شود. بخصوص آنکه نوع شستشوی هر فرش نیز متفاوت بوده و بسته به میزان آلودگی ای که دارد، باید شیوه متفاوتی را برای تمیز کردن آن پیاده کرد. به همین خاطر بهتر است که کار شستشو از همان ابتدا به متخصصین این حوزه سپرده شود. در ادامه به صورت خلاصه به برخی از اصلی ترین مزایای شستشوی فرش در قالیشویی ها اشاره کرده ایم:

۱- همه آلودگی های جزئی فرش تمیز می شوند

خیلی از آلودگی های فرش قابل دیدن نیستند. شستن فرش با شامپو فرش در بهترین حالت یک دوم گرد و غبار نشسته بر روی آن را تمیز می کند، زیرا اکثر ذرات آلودگی خیلی سریع به لایه های عمیق تر فرش می روند و به همین سادگی ها تمیز نمی شوند. به همین خاطر برای آنکه فرش کاملا تمیز شود (و در عین حال از حساسیت ناشی از گرد و غبار روی فرش جلوگیری شود)، بهتر است کار شستشو را به یک مجموعه حرفه ای بسپارید.

۲- بوی بد فرش برطرف می شود

دلیل اینکه فرش‌ ها حتی پس از یکی دو بار جارو کشیدن هنوز هم بوی بدی می دهند این است که بوی آنها معمولا از نیمه‌ پایینی الیاف بیرون می‌ آید که در دسترس جاروبرقی نیست. در واقعهیچ جاروبرقی ای وجود ندارد که بتواند عمق فرش را تمیز کند. بنابراین برای پاک کردن بوی بد فرش‌ ها، شستشوی اساسی فرش که تنها از عهده قالیشویی ها بر می آید، بهترین راه حل است.

۳- سخت ترین لکه ها نیز از بین می روند

فرش مستعد لکه شدن است. ممکن است لکه چایی، قهوه، شربت، خون و یا هر چیز دیگری روی آن بماند. در خیلی از مواقع پاک کردن لکه ها از روی فرش به آسانی امکان پذیر نبوده و حتما باید از مواد شیمایی خاصی استفاده کرد که تنها در قالیشویی ها یافت می شود. یکی قالیشویی معتبر می داند چطور از مواد شوینده استفاده کند که نه به الیاف فرش آسیب برسد و نه دیگر اثری از لکه ها باقی بماند.

۴- طول عمر قالی افزایش می یابد

نظرات کاربران خدمات قالیشویی

درخواست قالیشویی

با گذشت زمان، خاک، گرد و غبار، مواد آلرژی‌ زا و سایر آلایند ه‌ها روی فرش جمع می شوند و به تدریج در الیاف آن قرار نفوذ می کنند. امری که در نهایت می‌ تواند باعث شکسته شدن و خراب شدن الیاف شود. این مسئله مخصوصا در کاهش ارزش فرش های دستبافت تاثیر دارد. در مقابل، از بین بردن این خاک و آلاینده‌ های جمع شده در الیفا قالی، به افزایش طول عمر فرش و حفظ ارزش آن کمک می‌ کند. متاسفانه اغلب افراد به دلایل مختلف در شستشوی تخصصی فرش کوتاهی می‌ کنند. به عنوان مثال تصور می‌ کنند شستشوی فرش توسط قالیشویی بسیار گران است، در حالی که با سپردن فرش‌ ها به متخصصان قالیشویی، نه تنها کاملا تمیز می‌ شوند، بلکه با این کار عملا طول عمر فرش نیز افزایش پیدا می کند.

بهترین قالیشویی تهران

یک قالیشویی خوب چه معیارهایی دارد؟

برای آنکه متوجه شوید یک قالیشویی کار خود را به درستی انجام می دهد یا خیر، باید چند پارامتر را در نظر بگیرید. در ادامه به مهمترین این پارامترها اشاره کرده ایم:

۱- فعالیت مجاز و داشتن پروانه قالیشویی

یک قالیشویی معتبر حتما زیر نظر اتحادیه قالیشویی کار می کند. این اتحادیه بر کیفیت شستشو نظارت دارد و در نتیجه قالیشویی هایی که از اتحادیه قالیشویی پروانه فعالیت داشته باشند، ملزم به رعایت اصول بالای کیفی در شستشوی فرش های شما هستند.

۲- استفاده از متریال باکیفیت

کیفیت مواد شوینده مورد استفاده در قالیشویی اهمیت بسیار بالایی دارد. متاسفانه برخی قالیشویی ها به دلیل آنکه هزینه تمام شده کمتر شود، از مواد نامرغوب استفاده می کنند که باعث می شود تار و پود فرش آسیب ببیند.

۳- شستشو به روش سنتی و مکانیزه

از دیگر عواملی که نشان می دهد یک قالیشویی قابل اطمینان است، همین امکان شستشو به روش های مختلف است. معمولا فرش های ماشینی با دستگاه های مکانیزه و فرش های دستبافت به روش سنتی و تحت نظر متخصص قالیشویی شسته می شوند. بدین ترتیب بهره وری بالاتر می رود و در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود.

۴- تعیین قیمت شستشو به صورت شفاف

یک قالیشویی دارای مجور ملزم به رعایت تعرفه های اعلام شده توسط اتحادیه قالیشویی است. بدین ترتیب آنها اجازه نخواهند داشت که قیمت گزافی را از مشتری دریافت نمایند و همه چیز زیرنظر اتحادیه خواهد بود. از این رو حتما مطمئن شوید که هزینه های اعلام شده توسط قالیشویی حتما مطابق با تعرفه رسمی قالیشویی باشد و به صورت شفاف همان اول کار اعلام شود.

خدمات جانبی قالیشویی

۵- ارائه خدمات جانبی

یک قالیشویی خوب خدمات کاملی را به مشتری ارائه می کند. خیلی اوقات صرف شستشوی فرش هایتان کفایت نمی کند و ممکن است به خدمات جانبی دیگری مثل ترمیم رنگ یا ریشه‌ بافی نیاز داشته باشد. حتی گاهی اوقات خودتان متوجه این مسئله نمی شوید، اما نیروی متخصص قالیشویی این نکته را به شما یادآوری می کند. به هر حال در این گونه موارد باید مطمئن شوید که قالیشویی چنین سرویس هایی را ارائه می کند یا نه. این سرویس های جانبی از جمله مهمترین مزایایی هستند که توسط قالیشویی های معتبر ارائه می شوند.

بهترین قالیشویی های غرب تهران کدامند؟

هر قالیشویی معمولا بر منطقه ای خاص از تهران تمرکز دارد. دلیل این مسئله بزرگی شهر و سختی در نقل و انتقال فرش ها است. در نتیجه ساکن هر منطقه از تهران که هستید، بهتر است به دنبال قالیشویی های معتبر همان ناحیه باشید. ما در ادامه به چند نمونه از برترین قالیشویی های غرب تهران اشاره کرده ایم:

  • قالیشویی سلطانی
  • قالیشویی ادیب
  • قالیشویی بنفشه
  • قالیشویی نوین
  • قالیشویی کارینو
  • قالیشویی پاکمهر
  • قالیشویی مهباف

این قالیشویی ها همگی سال ها تجربه فعالیت در زمینه شستشوی فرش را داشته و کلیه خدمات شستشوی قالیچه، شستشوی فرش دستباف و ماشینی، و همچنین دیگر خدمات تعمیرات فرش مثل رفوگری و رنگرزی را هم انجام می دهند.

قالیشویی مکانیزه تهران

چطور به بهترین قالیشویی غرب تهران دسترسی داشته باشیم؟

قالیشویی هایی که بالاتر ذکر کردیم، همگی کاملا معتبر هستند و به صورت تخصصی در زمینه شستشوی انواع فرش فعالیت می کنند. اما ما یک پیشنهاد جذاب تر برای شما داریم. پیشنهاد ما استفاده از خدمات ممتاز قالیشویی مجموعه اسپارد است. در اسپارد به مجموعه ای از بهترین قالیشویی های شهرهای تهران و کرج دسترسی دارید. در نتیجه دست شما در انتخاب بهترین و بصرفه ترین قالیشویی کاملا باز است. می توانید کیفیت هر قالیشویی را به صورت شفاف بررسی کنید و براساس تعرفه مشخص شده توسط اتحادیه، از همان ابتدا در جریان هزینه های قالیشویی قرار بگیرید. ما در اسپارد دسترسی شما را به بهترین قالیشویی های غرب تهران برقرار می کنیم. تنها کافی است سفارش خود را ثبت کنید تا خیالتان از بابت شستشوی اصولی فرش هایتان راحت شود!

خدمات قالیشویی

  • تضمین بالاترین کیفیت
  • شستشو و تحویل فوری
درخواست قالیشویی