نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

انتخاب رنگ یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل است. ما برای رنگ کردن منزل خود دردسرهای زیادی را به جان می‌خریم و انتظار داریم نتیجه آن طوری باشد که تا چند سال آینده زیبایی خانه خود را تضمین کرده باشیم. اما چطور می‌توانیم بهترین رنگ را برای نقاشی دیوار انتخاب کنیم؟ انتخاب رنگ تا حد زیادی به سلیقۀ شخصی ما، سبک دکوراسیونی که بعداً قرار است در منزل خود پیاده کنیم و حال و هوایی که می‌خواهیم در هر قسمت از خانه ایجاد کنیم، بستگی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر دربارۀ انتخاب رنگ بگوییم.

سفید تنها یک رنگ نیست

از نظر بسیار از افراد بهترین رنگ نقاشی، سفید است. در نتیجه سفید یک رنگ کاملاً امن و زیبا برای دیوارهای منزل است. اگر این رنگ را انتخاب کنید، لازم نیست خیلی نگران این باشید که آیا با رنگ وسایل شما همخوانی دارد یا نه. به علاوه سفید در فضای خانه، حسی از تمیزی القا می‌کند. اما ما یک رنگ سفید نداریم. طیف عظیمی از رنگ‌های سفید وجود دارد که با یکدیگر متفاوت هستند.

رنگ سفید کاملا خالص یا به اصطلاح تمیز بیشتر برای سقف‌ها استفاده می‌شود تا یک میدان خنثی بالای سر ایجاد شود. اما اغلب رنگ‌های سفید که برروی دیوارها به کار می‌روند، درون خود کمی از رنگ‌های دیگر هم دارند. اگر در رنگ سفید کمی زرد، قهوه‌ای یا صورتی وجود داشته باشد به سمت گرم‌تر شدن می‌رود و اگر کمی سبز، آبی یا خاکستری داشته باشد به سمت سردی می‌رود.

برای اتاق‌هایی که نور طبیعی کمی دارند و اتاق‌هایی که فضای زیادی دارند و می‌خواهید کمی دنج‌تر به نظر برسند، سفید گرم مناسب است. اما اگر می‌خواهید اتاق را بازتر نشان دهید از سفید سرد استفاده کنید.

سیاه را نادیده نگیرید

عاقلانه به نظر نمی‌رسد که تمام دیوارهای یک اتاق را سیاه کنیم. رنگ سیاه فضا را بسته و خفه نشان می‌دهد. اما این به این معنی نیست که استفاده از رنگ سیاه کلاً ممنوع است. شاید رنگ سیاه، بهترین رنگ برای ساختمان نباشد اما در ترکیب با رنگ‌های دیگر جلوۀ بسیار خاصی خواهد داشت. می‌توانید از این رنگ برای ایجاد کنتراست استفاده کنید در نتیجه فضای منزل شما از یکدستی بیرون می‌آید و پیچیدگی تازه‌ای پیدا می‌کند.

سیاه به ویژه در کنار سفید یک ترکیب شیک و مدرن ایجاد می‌کند. این ترکیب در کابینت‌های مدرن زیاد دیده می‌شود. برای مثال می‌توان به کابینت‌های سفید در کنار یک جزیره که سنگ روی آن مشکی است، اشاره کرد. بنابراین اگر به چیدمان‌های مدرن علاقه دارید، خوب است به این ترکیب رنگی فکر کنید. لازم نیست در استفاده از این رنگ زیاده‌روی کنید. تنها کافیست در گوشه و کنار منزل خود کمی سیاه اضافه کنید و خانۀ خود را از سادگی بیرون بیاورید.

بهترین رنگ برای نقاشی دیوار اتاق خواب

ما هشت ساعت از مهم‌ترین ساعات شبانه‌روز خود را در اتاق خواب می‌گذرانیم، به ‌علاوه ممکن است این اتاق محل تحصیل یا کار ما نیز باشد، بنابراین بهتر است اینجا را کاملاً متناسب با کاربردی که دارد و سلیقۀ ‌شخصی خود رنگ کنیم.

جایی برای استراحت

اگر از اتاق خواب بیشتر برای استراحت و آرامش استفاده می‌کنید شاید ترکیب‌های رنگی آرامش‌بخش برای شما مناسب باشد. مثلاً می‌توانید ترکیب رنگ صورتی و سفید را انتخاب کنید یا از طیف‌های مختلف رنگ خاکستری استفاده کنید.

برای انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب به شخصیت خود و حسی که دوست دارید از اتاق خود دریافت کنید، فکر کنید. طیف ملایم رنگ بنفش مانند رنگ اسطوخدوس و ارغوانی نیز برای اتاق خواب بسیار پرطرفدار است.

جایی برای دوپینگ

اگر به رنگ‌های شیک و پرزرق و برق علاقه دارید هم می‌توانید از رنگ طلایی در یک دیوار یا قرنیزها استفاده کنید یا حتی این رنگ را در وسایلی مانند چراغ خواب به کار بگیرید.

در نظر داشته باشید رنگ‌های خیلی تند و پر انرژی مانند قرمز یا نارنجی تند ممکن است در خواب شما اختلال ایجاد کند و باعث شود دیرتر به خواب بروید در حالیکه رنگ‌هایی مانند آبی به خواب سریع‌تر کمک می‌کنند.

بهترین رنگ برای نقاشی اتاق خواب

انتخاب بهترین رنگ برای پذیرایی

اتاق پذیرایی جایی است که شما از مهمان‌های خود پذیرایی می‌کنید؛ جایی که با دوستان خود می‌نشینید و دورهمی‌های دوستانه برگزار می‌کنید، پس انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی دیوار این فضا ضروری است. رنگ‌های سبز، بژ، خاکستری و آبی انتخاب‌های خوبی برای این اتاق هستند.

طبیعت در اتاق پذیرایی

رنگ سبز، حسی از آرامش و طبیعت را با خود به همراه خواهد داشت و حتی اگر اهل نگهداری از گل و گیاه نباشید با استفاده ار این رنگ می‌توانید کمی از حس طبیعت را به خانه خود بیاورید. بنابراین برای کسانی که فکر می‌کنند رنگ‌های خنثی خسته‌کننده هستند، سبز جایگزین خوبی خواهد بود.

خنثی اما کلاسیک

از طرف دیگر خاکستری یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق پذیرایی یا نشیمن است. اگر دوست دارید تابلوهای نقاشی یا آثار هنری را روی دیوار خود نصب کنید رنگ خاکستری برای شما مناسب خواهد بود. این رنگ خنثی هم با دکوراسیون‌های کلاسیک همخوانی دارد و هم در دکوراسیون‌های مدرن جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

آرامش و تناسب

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

آبی رنگ بسیار آرام و تثبیت‌کننده‌ای برای اتاق پذیرایی شما خواهد بود. اگر اتاق شما کف‌پوش‌های چوبی دارد رنگ آبی ترکیب بسیار شیکی با آنها ایجاد می‌کند زیرا این رنگ به‌راحتی با رنگ‌هایی مانند کرم و قهوه‌ای هماهنگ می‌شود.

مینیمالِ دوست داشتنی

اما اگر طرفدار دکوراسیون‌های مینیمال و نسبتاً ساده هستید رنگ بژ با سادگی ذاتی‌اش به شما کمک می‌کند. می‌توانید رنگ بژ را با طیف‌های مختلف از رنگ سفید هماهنگ کنید و جلوه‌ای خاص به اتاق پذیرایی خود ببخشید.

ریسکی اما متفاوت

اما یک رنگ دیگر که ممکن است در نگاه اول برای اتاق پذیرایی چندان مناسب به نظر نرسد مشکی است. اگر اتاق بزرگی دارید، طیف روشن‌تر رنگ مشکی در کنار قرنیزها و یا تابلوهایی با قاب سفید یک اتاق پذیرایی بسیار متفاوت و شیک را برای شما فراهم می‌کند.

به طور کل اگر اتاق شما کوچک است از فام‌های روشن‌تر هر رنگ استفاده کنید که فضا را بازتر نشان دهد. اما اگر می‌خواهید فضای شما دنج‌تر به نظر برسد می‌توانید از طیف تیره‌تر رنگ‌ها استفاده کنید.

بهترین رنگ برای نقاشی پذیرایی

اهمیت انتخاب نوع رنگ مناسب

علاوه بر اینکه رنگی که انتخاب می‌کنیم مهم است، باید به نوع رنگی که استفاده می‌کنیم هم توجه کنیم. بهترین نوع رنگ برای نقاشی شامل رنگ روغنی، رنگ پلاستیک و آکریلیک است که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. بهتر است قبل از انتخاب مزایا و معایب هرکدام از آنها را بشناسید تا با دید بازتری انتخاب کنید.

آکریلیک، پلاستیک یا رنگ روغن

برای مثال رنگ آکریلیک ضد رطوبت است و در مقابل سایش مقاومت زیادی دارد. این رنگ به نسبت با محیط زیست سازگارتر است و در انواع مات، براق و نیمه‌برق پیدا می‌شود. رنگ پلاستیک و رنگ روغن به نسبت قدیمی‌تر هستند و با کیفیت‌های مختلف و متنوعی در بازار یه فروش می‌رسند. رنگ روغن به نسبت رنگ پلاستیک دوام بیشتری دارد اما بوی نامطبوع آن موقع رنگ کردن ممکن است برای شما آزاردهنده باشد.

رنگ های دکوراتیو

انواع رنگ مولتی‌کالر، بلکا و پتینه، رنگ های دکوراتیو هستند که می‌توانند فضای متفاوتی به خانه شما ببخشند. می‌توانید از این رنگ‌ها بر روی بخشی از خانه مثلا یکی از دیوارها استفاده کنید تا بافت متفاوتی را تجربه کنید.

برای انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی دیوار اصلا عجله نکنید و سعی کنید انواع رنگ را از نزدیک ببینید، ویژگی‌های هرکدام را بشناسید و سپس انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی افراد با دیدن خانه آن ها! عجیب اما واقعی

گام‌هایی برای انتخاب رنگ

شاید چند نکته زیر به شما کمک کند، بتوانید در سریع‌ترین زمان بهترین رنگ برای نقاشی دیوار را انتخاب کنید:

  1. به کاربرد هر اتاق توجه کنید. اگر می‌خواهید یک اتاق را برای خواب آماده کنید بهتر است از رنگ‌های ملایم و آرامش‌بخش مانند آبی و یا سبز استفاده کنید. اما اگر اتاقی را برای بازی فرزندان خود آماده می‌کنید یا قصد دارید اتاق حال خود را پر از شور و نشاط طراحی کنید، رنگ‌های پرشوری مانند نارنجی و قرمز گزینه‌های خاصی خواهند بود.
  2. به مبلمان خود توجه کنید. شاید هنوز وسایل خانه خود را تهیه نکرده باشید یا به دلیلی بخواهید همه آنها را عوض کنید، اما اگر اینطور نیست، رنگ دیوارها باید با وسایلی که دارید مطابقت داشته باشند. می‌توانید برای انتخاب رنگ، دو یا سه وسیله مورد علاقۀ خود را در نظر داشته باشید. به این ترتیب تعدادی از رنگ‌ها خودبه‌خود حذف شده و کار شما راحت‌تر می‌شود.
  3. الهام بگیرید. برای انتخاب بهتر می‌توانید از عکس‌هایی که در سایت‌های اینترنتی و مجلات مختلف می‌بینید الهام بگیرید. برای چند روز فقط در مجلات و سایت‌های مختلف بگردید و عکس‌های مورد علاقه خود را جدا کنید.
  4. خلاق باشید. در انتخاب رنگ جسارت به خرج دهید و سعی کنید از رنگ کردن خانه خود بیشترین استفاده را ببرید. گاهی استفاده از ترکیب‌های رنگی در چشم‌انداز خانه تاثیر زیادی دارد. شما می‌تواند با متمایز کردن رنگ یک دیوار بخشی از فضای موجود در خانه را از باقی فضا جدا کنید. همچنین با ایجاد تضاد رنگی یک نمای تازه در خانه ایجاد کنید. حتی می‌توانید از سقف اتاق به منزله دیوار پنجم استفاده کنید و آن را هم با یک رنگ خاص متفاوت کنید.
  5. از یک متخصص کمک بگیرید. قطعاً نظرات یک متخصص طراحی داخلی به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. نظرات و سلایق خود را به طراح مورد نظر خود بگویید تا با دانشی که دارد، ذهنیات شما را عملی کند.

نکات مهم برای انتخاب رنگ دیوار

کلام آخر

رنگ دیوار در دکوراسیون منزل  از آنچه که فکر می‌کنید مهم‌تر است. اگر از رنگ‌های همیشگی خسته شده‌اید و دوست دارید ایده‌های تازه‌ای در منزل خود پیاده کنید، به سراغ رنگ‌های جسورانه و متفاوت بروید.

در انتخاب رنگ به سبک و رنگ‌بندی وسایل خانه و سلیقۀ خود توجه کنید. زیرا دکوراسیون منزل شما می‌تواند نمود بیرونی برای تفکر و علایق شما باشد. از مجلات و سایت‌های دکوراسیون الهام بگیرید. حتی می‌توانید یک تخته برای خود بسازید و تصویر پارچه‌های مورد علاقه، رنگ‌هایی که دوست دارید و حتی مناظر طبیعی الهام‌بخش را بر روی آن بزنید و از آنها استفاده کنید تا بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان خود را انتخاب کنید.

 

 

 

 

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)
درخواست نقاش ساختمان