طراحی دکوراسیون

  • طراحی مطابق با سلیقه شما
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

بعضی ترجیح می‌دهند چیدمان خانه‌شان ساده و مینی‌مالیستی باشد در حالی‌که برخی دیگر ممکن است خانه‌ای شلوغ و گرم مانند خانه‌هایی به سبک بوهو یا روستیک را دوست داشته باشند. به هر حال انتخاب و سلیقه‌ی شما برای چیدمان هر گوشه از خانه، می‌تواند نشان‌دهنده شخصیت و سبک زندگی شما باشد. در ادامه از یازده نکته ساده برای شناخت شخصیت بر اساس مدل خانه‌داری و چیدمان خانه‌تان می‌گوییم. با ما همراه باشید.

به رنگ در ورودی خانه دقت کنید

هنگام ورود به خانه اولین تصویر، تصویر در ورودی خانه شماست! متخصص‌های رنگ‌شناسی عقیده دارند اگر رنگ در ورودی خانه شما قرمز است به این معنی است که شما می‌توانید بدون ترس و اضطراب نظر و عقیده‌تان را در جمع ابراز کنید، حتی اگر بقیه با آن مخالف باشند. درِ ورودی آبی‌رنگ به این معناست که احتمالا در زندگی‌تان سخت‌گیر نیستید و مسائل را آسان می‌گیرید. سبز، نشان‌دهنده اهمیت دادن به سنت‌ها و ارزش‌های زندگی است و اگر درِ ورودی خانه‌تان مشکی است احتمالا فردی محافظه‌کار هستید که ترجیح می‌دهید درباره مسائل زندگی شخصی‌تان با کسی صحبت نکنید.

در ورودی خانه

هر چه دقیق‌تر، کشوی جوراب‌ها به هم ریخته‌تر!

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد افرادی که در زندگی‌شان دقیق هستند و نظم و ترتیب برایشان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد احتمالا کشوی جوراب‌هایشان به هم‌ریخته و نامرتب است. متخصصان احتمال می‌دهند دلیل این موضوع آن است که افراد دقیق و منظم، وقت خود را صرف اولویت‌بندی و سازمان‌دهی بخش‌ها و مسائل مهم‌تر زندگی خود خواهند کرد تا مسائل ساده و پیش پا افتاده‌ای مانند مرتب کردن کشوی جوراب‌هایشان. 🙂

هر چه دقیق‌تر، کشوی جوراب‌ها به هم ریخته‌تر

اوضاع در زیر تخت شما مرتب است؟

حالا می‌خواهیم درباره اضطراب و ارتباط آن با تمیز بودن زیر تخت خوابتان صحبت کنیم. مرتب‌ترینِ انسان‌ها هم احتمالا جعبه‌ی خالی بعضی از لوازم خانه را زیر تخت‌شان نگهداری می‌کنند. به هر حال کمی به هم‌ریختگی و گرد و غبار برای زیر تخت طبیعی است. اما اگر شما از معدود افرادی هستید که به نظافت خانه، حتی نقاط دست نیافتنی زیر تخت هم اهمیت می‌دهید، احتمالا بدون آن‌که خودتان متوجه باشید در زندگی روزمره‌تان با استرس و اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنید. دانشمندان علوم اجتماعی معتقدند هر چه اضطراب فرد بیش‌تر باشد، تمایل او برای کنترل محیط اطرافش نیز بیش‌تر می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که نظافت نقاط بی‌اهمیت خانه نیز اهمیت زیادی پیدا کند.

آیا زیر تخت شما همه‌چیز مرتب است

قبل از استراحت، به طرح روبالشتی‌تان نگاه کنید

نظرات کاربران طراحی دکوراسیون

درخواست طراحی دکوراسیون

طرح پارچه روبالشتی‌تان حرف‌های جالبی برای گفتن دارد. راه‌راه‌های پهن به این معناست که به خودتان باور دارید و نگران حرف و حدیث‌های پشت سرتان نیستید. طرح‌های خال‌خالی احتمالا نشان‌دهنده روحیه‌ی سرزنده و شوخ شماست که اجازه می‌دهد به راحتی با دیگران معاشرت کنید و بقیه نیز از هم‌صحبتی با شما لذت ببرند. طرح‌های حیوانات بیانگر خلاقیت شماست، در حالی‌که نقش‌ونگارهای هندسی معمولا به این معنی است که لازم است به زندگی‌تان نظم دهید.

قبل از خواب، به طرح روبالشتی‌تان نگاه کنید

میزان تنهایی شما با درجه حرارت آب ارتباط دارد!

افراد درونگرا یا کسانی که تنهایی را ترجیح می‌دهند و یا به تنهایی زندگی می‌کنند معمولا زمان حمام کردن و دوش گرفتن‌شان طولانی‌تر است. مطالعات دانشگاه ییل (Yale university) نشان می‌دهد افرادی که زمان دوش گرفتن‌شان بیش‌تر است، بیش‌تر احساس تنهایی می‌کنند. محققان بر این باورند که این افراد در ناخودآگاه‌شان، حمام و دوش آب گرم را جایگزین گرمای احساسی رابطه‌شان می‌کنند.

میزان تنهایی شما با درجه حرارت آب ارتباط دارد

قهوه‌ساز و قهوه محبوبتان از شخصیتتان می‌گویند

گنجه‌ای که در آن از قهوه‌ها نگهداری می‌کنید هم می‌تواند بیانگر شخصیت شما باشد. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که تمایل به نوشیدن قهوه‌ی فوری دارند، معمولا کارهایشان را به تعویق می‌اندازند. افراد جدی که احساساتشان را سرکوب می‌کنند معمولا قهوه‌شان را تلخ و بدون شیر و شکر می‌نوشند. در پایان، کسانی که لته قهوه محبوبشان است، افرادی گرم و خوش‌قلب هستند.

قهوه‌ساز و قهوه محبوبتان از شخصیتتان می‌گویند

افراد موفق اول تخت‌خواب‌شان را مرتب می‌کنند!

مرتب کردن تخت خواب می‌توان نشان‌دهنده این موضوع باشد که تا چه حد اهل ورزش کردن هستید و یا این‌که چقدر شغل‌تان را دوست دارید. اگر فکر می‌کنید زمان گذاشتن برای مرتب کردن تخت خواب، بیهوده است احتمال این‌که از شغل‌تان به اندازه کافی لذت نمی‌برید را افرایش می‌دهد. نتایج یک نظرسنجی با جامعه آماری ۶۸ هزار نفر نشان می‌دهد اکثر کسانی که صبح‌ها تخت خواب‌شان را مرتب می‌کنند، به شغل‌شان علاقه دارند و به طور منظم ورزش می‌کنند. روانشناسان عقیده دارند دلیل این موضوع آن است که افراد شاد برای داشتن یک زندگی منظم ( به جای شلوغی و هرج و مرج) همیشه تلاش می‌کنند.

ترجیح می‌دهید چه چیزی روی دیوار نصب کنید؟

روانشناسان عقیده دارند نصب تابلو یا پوستر با نقل‌قول‌ها و جملات انگیزه‌بخش می‌تواند نشانگر این باشد که صاحب‌خانه با ملال و روزمرگی دست و پنجه نرم می‌کند. به همین دلیل است که سعی می‌کند از محیط خود به عنوان راهی برای آرام کردن خود و از بین بردن استرس و نگرانی‌ها در طول روز استفاده کند.

صندلی از قدرت مذاکره‌تان می‌گوید!

صندلی شما از قدرت مذاکره‌تان می‌گوید. تخقیقات نشان داده است که افراد هنگام نشستن روی صندلی‌های محکم و سخت در مقایسه با یک صندلی نرم و راحت، قدرت مذاکره قوی‌تری دارند.
طبق یافته‌های یک مطالعه که در مجله ساینس (Science) منتشر شده است، کسانی که روی صندلی‌های سخت و محکم نشسته بودند، هنگام مذاکره نیز غیرانعطاف‌پذیرتر از بقیه بودند و به همین دلیل توافق در زمان طولانی‌تری حاصل شد چرا که افراد به جای پذیرش و سازگاری بر پیشنهادهای خودشان اصرار می‌ورزیدند.

صندلی از قدرت مذاکره‌تان می‌گوید

محققان می‌گویند یک سطح فیزیکی سخت و محکم روی ناخودآگاه ذهن شما تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل بهتر است هنگام تصمیم گرفتن درباره مسائل مهم خانوادگی، اتاق نشیمن را برای این کار انتخاب کنید.

وقتی کمد شما به جای لباس از خاطراتتان نگهداری می‌کند!

کمد لباس شما می‌تواند نشان دهد تا چه حد به خاطرات گذشته‌تان وابسته هستید. آیا هنوز در بین لباس‌های شما اثری از لباس‌های قدیمی، لباس‌هایی که کوچک شده‌اند، یونیفرم‌ها و لباس‌کار مربوط به شغلی که قبلا داشته‌اید، پیدا می‌شود؟ اگر پاسختان مثبت است درنظر داشته باشید شما بیش‌تر از آن‌که به لباس‌های قدیمی‌تان وابسته باشید، به خاطراتتان وابسته‌اید. شاید بهتر باشد از لباس‌هایی که دیگر نمی‌پوشید ولی برایتان خاطره‌انگیزند، عکس بگیرید و بعد آن‌ها را از خودتان دور کنید. کمد لباس‌تان برای لباس‌های جدید به فضا نیاز دارد! 🙂

وقتی در کمد به جای لباس از خاطراتتان نگهداری می‌کنید

هر چه به‌هم ریخته‌تر، خلاق‌تر!

یک خانه به هم‌ریخته و نامرتب نشان دهنده چیست؟ احتمالا جواب می‌دهید «داشتن صاحب‌خانه‌ای شلخته و نامرتب». اما به‌خاطر داشته باشید نتیجه بسیاری از تحقیقات نشان داده که افراد خلاق معمولا وضع خانه‌شان آشفته و به هم‌ریخته است. آن‌ها در محیط‌های شلوغ بهتر از بقیه مکان‌ها می‌توانند به ایده‌های جدید برسند. البته یک خانه و زندگی تمیز و مرتب هم نشان دهنده صاحب‌خانه‌ای سخاوتمند و مهربان است.

طراحی دکوراسیون

  • طراحی مطابق با سلیقه شما
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
درخواست طراحی دکوراسیون