سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

دیگر کمتر خانه نوسازی را می توان پیدا کرد که از آبگرمکن یا موتورخانه های قدیمی و جاگیر استفاده کند. اما جای آنها را چه چیزی گرفته است؟ پاسخ ساده است: انواع پکیج های دیواری. پکیج دیواری مدرن تر است، ساختار پیچیده تری دارد، فضای کمتری اشغال می کند، مصرف انرژی بهینه تری دارد و آب داغ بسیار بیشتری را در اختیار کاربران ساختمان قرار می دهد. در نتیجه اصلا عجیب نیست که پکیج به یک جایگزین مطمئن و قابل اتکا برای آبگرمکن های قدیمی تبدیل شده است.

اما پکیج با همه خوبی هایش، همچنان یک عیب بزرگ دارد: قطعاتش زود به زود خراب می شوند و نیاز به تعمیر و سرویس پیدا می کنند. البته تعمیر برخی از این قطعات خیلی ساده است و نیاز به آموزش خاصی هم ندارد. اما برخی دیگر از قطعات پکیج به حدی پیچیده هستند که برای تعمیر آنها باید به طور ویژه آموزش ببینیم. یکی از این قطعات، برد پکیج است. برد پکیج خود از قطعات مختلفی تشکیل شده که در هماهنگی با یکدیگر کار می کنند. حال اگر برد پکیج خراب شد چکار کنیم؟ اساسا آیا برد پکیج قابل تعمیر است؟ دلایل خرابی برد پکیج چیست؟ و روش تعمیر برد پکیج چگونه است؟ به همه این سوالات در ادامه این مطلب پاسخ داده ایم؛ با ما تا انتها همراه باشید.

نحوه تعمیر برد پکیج

برد پکیج چیست و چطور کار می کند؟

برد پکیج مغز دستگاه است. این قطعه یک سری از اطلاعات را از طریق سنسورهای روی پکیج دریافت و پردازش می کند و سپس فرمان های لازم را به بخش های دیگر پکیج ارسال می کند. برد پکیج تشکیل شده از ده ها قطعه مختلف است (قطعاتی مثل آی سی، رله فن، فیوز و ترانس تغذیه) که در یک پنل الکترونیکی کنار هم قرار گرفته اند و با یکدیگر هماهنگ هستند. تقریبا همه بخش های پکیج از جمله فن، پمپ، و جرقه زن تحت نظر برد پکیج فعالیت می کنند. دقیقا همین خاطر است که نحوه کارکرد و میزان سلامت برد پکیج اهمیت بالایی در عملکرد کلی دستگاه دارد.

رایج ترین مشکلات برد پکیج چه چیزهایی هستند؟

برد پکیج به علت میزان کارکردی که دارد، در معرض انواع آسیب دیدگی ها است. از جمله مهمترین مشکلات پیش آمده برای برد پکیج (که تقریبا در انواع مدل های ایران رادیاتور، بوتانو لورچ مشابه هستند) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتمام عمر پکیج و منقضی شدن مدت زمان کارکرد قطعات آن
  • مستهلک شدن پکیج و از کار افتادن برد
  • خاموش شدن ناگهانی پکیج
  • جمع شدن گرد و خاک روی برد
  • نوسانات برق
  • سوختن برد در اثر برخورد آب بر روی سطح پکیج
  • جرقه نزدن پکیج

نکته: اکثر این مشکلات بوسیله اروری که روی صفحه نمایش پکیج ظاهر می شود، خود را نشان می دهند. ما قبلا در یک مطلب جداگانه معنی انواع ارورها را در عیب یابی پکیج ایران رادیاتور توضیح داده ایم.

نحوه تعویض برد پکیج

برد پکیج به چه دلایلی خراب می شود؟

نظرات کاربران سرویس پکیج

درخواست سرویس پکیج

خراب شدن برد پکیج هیچگاه بی دلیل نیست. تنها کافی است یکی از موارد زیر اتفاق بیفتد تا برد دستگاه آسیب ببیند و عملکردش مختل شود:

۱- نشستن گرد و خاک روی برد پکیج

نشستن گرد و خاک روی برد پکیج امری کاملا رایج است، اما اگر برد هر از چند گاهی تمیر نشود، مشکلات زیادی برای آن اتفاق می افتد. وجود این مسئله ممکن است در مواردی علاوه بر ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه، باعث سوختن برخی از قطعات الکتریکی مثل خازن و سیم‌ های رابط هم بشود. می توانید با مولتی متر وضعیت سلامت خازن و دیگر قطعات برد را بررسی کنید تا اگر سوخته بودند، آنها را تعویض نمایید.

۲- ریختن مایعات روی برد پکیج

گاهی اوقات به دلیل نشت شیر آب که در پشت پکیج قرار گرفته است، آب به درون دستگاه نفوذ می کند و روی برد می ریزد. برد قطعه ای الکترونیکی است و به رطوبت بسیار حساس است، به همین خاطر به محض تماس با آب دچار سوختگی می شود. ریختن آب روی برد پکیج حتی در مواردی باعث ایجاد جرقه در برد و همچنین قطعی برق و آتش سوزی در دستگاه می شود. اگر آب به پکیج نشتی داد، فقط سریعا جریان گاز را قطع کنید و از یک متخصص کمک بخواهید.

۳- مستهلک شدن پکیج

بعضی از قطعات سوار شده روی پکیج و برد ساعت مصرف دارند. یعنی بعد از استفاده شدن و پایان یافتن زمان مصرف‌ شان منقضی می شوند و باید آنها را تعویض کرد. در این حالت تعمیر دستگاه نیاز نیست و برخی قطعات باید عوض شوند. در مواردی هم با بالا رفتن عمر دستگاه و به دلیل استفاده طولانی مدت از پکیج، بعضی از قسمت‌ های دستگاه مثل برد آن فرسوده می شوند. چاره کار در این موارد تعویض برد است.

روش تعمیر برد پکیج بوتان

تعمیر برد پکیج چه مزایایی نسبت به تعویض آن دارد؟

زمانی که متوجه شدید برد پکیج خراب شده است، در تعویض آن عجله نکنید. اول ببینید که آیا می توان آن را تعمیر کرد یا خیر. دلیل این حرفمان در مزایای متعددی نهفته است که تعمیر برد پکیج نسبت به تعویض آن دارد. بیاید چند مورد از مهمترین مزایای تعمیر برد را با هم مرور کنیم:

  • قیمت تعمیرات پکیج معمولا بسیار بصرفه تر از هزینه تعویض برد است.
  • تعمیر برد پکیج سریع تر انجام می شود و اصطلاحا کارتان خیلی زودتر راه می افتد.
  • متخصصین تعمیرات پکیج معمولا مهارت بالایی در تعمیرات برد پکیج دارند و از این لحاظ کیفیت کار قابل قبول خواهد بود.
  • تا زمانی که از برد اصلی دستگاه استفاده می کنید و حتی در صورت خراب شدن آن را تعمیر می کنید، عملکرد دستگاه بهتر خواهد بود.

آیا برد پکیج قابل تعمیر است؟

پاسخ به این سوال به این نکته بستگی دارد که کدام قطعه از برد پکیج آسیب دیده باشد. به طور کلی اما می توان برد پکیج را قابل تعمیر دانست، به شرط آنکه آسیب سطحی باشد و قطعات اصلی آن درگیر نشده باشند. منظورمان از قطعات اصلی، اجزایی مثل آی سی هستند. به طور مثال زمانی که خازن‌ های روی برد در اثر تمیز نشدن گرد و غبار نشسته روی آنها و یا تماس با مایعات دچار خرابی و یا سوختگی می‌ شوند، باید نسبت به تعمیر آی سی اقدام کرد. اما چون قطعه آی سی باید برنامه نویسی گردد و ممکن است نمونه مناسب آن در بازار پیدا نشود (و یا در صورت پیدا شدن هزینه بالایی داشته باشد) بصرفه تر است که نسبت به تعویض برد پکیج اقدام کنید.

همچنین اگر برد پکیج بسوزد، باز هم کار منطقی تر آن است که به جای تعمیر، کل قطعه را تعویض کنید. بردی که یک بار سوخته باشد عملا قابل تعمیر نیست. اگر هم تعمیر شود، مدت زیادی کار نخواهد کرد. از این جهت به دلیل صرفه اقتصادی، و همچنین به دلیل کارکرد بهتر و طولانی تر پکیج بهتر است نسبت تعویض برد پکیج اقدام نمایید.

میشه برد پکیج رو تعمیر کرد؟

آیا تعمیر رله های برد پکیج امکان پذیر است؟

برد پکیج وظیفه قطع و وصل کردن برق به دیگر اجزای پکیج را برعهده دارد. این وظیفه مهم توسط رله ها صورت می گیرد. حال اگر این رله ها خراب شدند چکار باید کرد؟ آیا بردی که رله هایش خراب شده قابل تعمیر است؟

خوشبختانه پاسخ به این سوال مثبت است. برخلاف خرابی آی سی که تنها با تعویض کل برد رفع مشکل می شود، آسیب دیدگی رله را به راحتی روی همان برد قدیمی می توان برطرف کرد. ایراد رله ها را هم می توان با استفاده از اهم متر پیدا کرد و هم با یک تست ساده. به این ترتیب که هنگامی که دستگاه را روشن می کنید، صدایی مثل قطع و وصل شدن کنتاکت را می شنوید. در این مواقع باید به رله فن ضربه بزنید. اگر رله شروع کرد به کار کرد، نشان می دهد که رله فن خراب است و باید آن را تعویض کنید.

حتما در نظر داشته باشید که اگر عیب مربوط به رله فن پکیج بود، برای جلوگیری از خرابی تمام برد، باید تمام رله ها را تعویض کنید، چون هر رله خراب می تواند به رله های دیگر هم آسیب وارد کند. فقط توجه کنید که بایستی رله با ولتاژ مناسب جایگزین رله معیوب قبلی نمایید.

آیا تعمیر برد پکیج بصرفه است؟

معمولا بله! برد پکیج از جمله گران ترین قطعات دستگاه است. به همین خاطر بهتر است که تا جای ممکن آن را تعمیر کنید و فقط زمانی که دیدید واقعا کاری از دستتان بر نمی آید، آن را تعویض کنید. تعمیر برد پکیج از لحاظ اقتصادی کاملا بصرفه تر است. این موضوع از جهتی دیگر نیز تائید می شود. یعنی زمانی که برد پکیج را عوض می کنید، در واقع برد اصلی دستگاه را دور انداخته اید. و خب حتما می دانید که هیچ بردی همان برد اصلی پکیج نمی شود. بردهای جایگزین احتمال خرابی بیشتری دارند و بدین ترتیب در بلندمدت هزینه های بیشتری روی دست کاربر می گذارند.

نکته: البته در صورتی که از همان ابتدا مشخص بود که مشکل جدی است و با تعمیر از بین نمی رود، بهتر است کل قطعه را تعویض کنید. به این شکل هم عملکرد دستگاه بهبود پیدا می کند، هم هزینه بیهوده ای را صرف تعمیراتی که نتیجه ای ندارد نمی کنید.

نحوه تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور

چطور یک تعمیرکار ماهر برد پکیج پیدا کنیم؟

برد پکیج قطعه ای کاملا تخصصی است. اگر تعمیر آن را به افرادی ناوارد بسپارید، در واقع زحمت خودتان را زیادتر کرده اید. برای تعمیر برد پکیج باید از کسانی کمک بگیرید که در این کار از تجربه کافی برخوردارند و می توانند از عهده کار به خوبی برآیند. البته همیشه یک مشکل اساسی در کمک گرفتن از تکنسین های ماهر وجود دارد: اینکه اساسا چطور افرادی مطمئن و ماهر را پیدا کنیم! در بازار تعمیرات پکیج آنقدر دست زیاد شده است که تشخیص بهترین افراد واقعا کار ساده ای نیست. از هر کسی هم که سوال کنید آیا برد پکیج قابل تعمیر است، پاسخ مثبت می دهد، اما در نهایت نمی تواند مشکل را به شیوه ای اصولی برطرف کند.

اما نیازی نیست بیش از این نگران باشید. ما در اسپارد جمعی از حرفه ای ترین تکنسین ها را گردهم آورده ایم که کلیه خدمات تعمیرات و سرویس پکیج را به مشتریان ارائه می دهند. می خواهید بدانید آیا برد پکیج قابل تعمیر است؟ یا اینکه علاقه دارید مشکل گرم نشدن آب ساختمانتان در سریع ترین زمان رفع شود؟ نظرتان در مورد سرویس پکیج منزلتان چیست؟ هر کدام از این کارها را که داشتید، می توانید روی کمک متخصصین اسپارد حساب باز کنید. ما بهترین ها را به محل شما اعزام می کنیم و مطمئن می شویم که عیب دستگاه شما کاملا برطرف می شود. کافی است همین حالا سفارشتان را به صورت آنلاین ثبت کنید و بقیه کار را به ما بسپارید.

سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست سرویس پکیج