خدمات کراتینه مو

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • بهترین تکنیک و مواد اولیه

اتو کشیدن مو راهی بسیار ساده و کاربردی برای صاف کردن موهای مجعد و وزدار است. اگر تجربه استفاده از سشوار برای صاف کردن موها بعد از هر بار حمام رفتن را داشته باشید، به خوبی از مزایای استفاده از اتوی مو آگاهی خواهید داشت. اتو مو دردسرهای استفاده از سشوار را ندارد، در کوتاهترین زمان موها را حالت دار می کند و آنها را خیلی راحت اصطلاحا صاف شلاقی می کند. البته اگر موهایتان صاف است و می خواهید کمی آن را حالت دار و موج دار بکنید، باز هم اتوی مو به کارتان می آید، چراکه یکی از کاربردهای اتوی مو، فر کردن موهای صاف و لخت است.

در همین رابطه یک نکته مهم را نباید از یاد ببرید: با توجه به حرارت بالای اتوی مو آن چیزی که در استفاده از این وسیله اهمیت بسیار دارد، نحوه اتو کشیدن موها است. البته شیوه اتو کشیدن موها با اتوی مو چندان پیچیده نیست، اما اصولی دارد که حتما قبل از شروع کار باید با آنها آشنایی داشته باشید. به همین خاطر بر آن شدیم که در مطلب زیر آموزش اتو کردن مو را بیاوریم و مهمترین نکاتی را که قبل و بعد از اتو کشیدن مو باید رعایت نمایید، ذکر کنیم. تا انتها همراهمان باشید.

نحوه اتو کشیدن مو

چه کارهایی را باید قبل از اتو کردن موها انجام داد؟

برای آنکه به بهترین روش بتوانید موهایتان را اتو کنید باید از قبل چند کار ساده ولی در عین حال مهم را انجام دهید. انجام این کارها هم نحوه اتو کشیدن مو را ساده تر می کنند، و هم مدت زمان ماندگاری موهای صاف را افزایش می دهند (البته نه به اندازه مدت زمان ماندگاری کراتینه مو). مهمترین این کارها عبارتند از:

۱- شستن موها

قبل از اتو کشیدن مو باید به حمام بروید و موهای خود را خوب بشویید تا هیچ آلودگی و چربی بر سطح فولیکول های مو نباشد. برای آنکه موهایتان خوب شسته شوند و آماده اتو کشیدن شوند می توانید از شامپو و نرم‌ کننده به صورت همزمان استفاده کنید، اگر هم موهای خشک و وز دارید حتما با سرم آبرسان موها را تغذیه نمایید. همچنین توجه کنید که بعضی از شامپوها خاصیت براق‌کننده دارند. در نتیجه استفاده از این محصولات نیز برای صاف کردن موها با اتو بسیار مناسب هستند.

 ۲- جذب رطوبت موها با حوله

بعد از خروج از حمام با یک حوله نرم و تمیز موهایتان را به آرامی خشک کنید. هیچگاه حوله را محکم روی موها نکشید و خیلی آرام آن را روی سرتان تکان دهید. همین کار ساده هم باعث می شود اکثر رطوبت مو گرفته شود و موها به صورت تدریجی خشک شوند، و هم از ابتلا به موخوره جلوگیری می کند.

۳- خشک کردن موها با سشوار

برای آنکه بخواهید موهایتان را اتو بکشید، بهتر است در ابتدا کاملا آنها را خشک کنید و مطمئن باشید که هیچ رطوبتی در آنها وجود ندارد. انجام این کار با سشوار ممکن است. سشوار موها را صددرصد خشک می کند و آنها را برای اتوکشی آماده می کند. برای خشک کردن موها با سشوار، بهتر است درجه سشوار را در حالت گرمای ملایم قرار دهید و آن را در فاصله حدودا ۳۰ سانتی متری از موها قرار دهید.

نظرات کاربران خدمات کراتینه مو

خدمات کراتینه و ویتامینه

بهترین روش اتو کردن مو در خانه

آموزش اتو کردن مو در خانه

بعد از آنکه مراحل قبل را انجام دادید، باید فرایند اتو کردن موها را شروع کنید. در بخش زیر به صورت مرحله به مرحله آموزش اتو کردن مو را توضیح داده ایم:

۱- میزان حرارت اتو را تنظیم کنید

درجه مناسب برای اتو کردن موهایتان به حجم موها و جنس آنها بستگی دارد. به طور مثال اگر موهای ضخیم، خشک و وزی دارید، حرارت اتو را در حالت حداکثر (ماکزیمم) قرار دهید. اما اگر موهایتان نازک و ضعیف هستند، از دمای ملایم برای صاف‌ کردن آنها استفاده کنید. توصیه کلی ما این است که اتو کردن موهایتان را با دمای پایین شروع کنید و اگر دیدید که موها صاف نمی شوند دمای آن را بالا ببرید.

۲- موهایتان را به دسته های مختلف تقسیم کنید

برای آنکه راحت تر به موهایتان دسترسی داشته باشید، باید آنها را به دسته های مختلفی تقسیم بندی کنید. مثلا می توانید آنها را به سه دسته موهای بالایی (یعنی موهایی که در جلوی سر قرار دارند)، موهای میانی (یعنی موهایی که بالای گوش قرار دارند) و موهای پایینی (یعنی مابقی موها) تقسیم نمایید. سپس هر یک از این دسته را به چند دسته دیگر تقسیم کنید (بهتر است دسته های کوچکتر عرض حدودا ۵ سانتی متری داشته باشند) و با گیره آنها را بالا نگه دارید.

۳- اتو کردن موها را شروع کنید

اتوکشی را از دسته ها و لایه‌ های زیرین مو شروع کنید. برای این کار یک دسته را باز کنید و با کمک اتوی داغ، موها را کاملا صاف کنید. فقط مراقب داغی اتو مو باشید، ممکن است در اثر استفاده نادرست پست سر یا موها را بسوزانید. همچنین به ریشه‌ مو خیلی نزدیک نشوید و صاف‌ کردن را از یک سانتی‌ متر بعد از ریشه شروع کنید.

شیوه اتو کشیدن مو در خانه

۴- اتو کشیدن را به شکل صحیح انجام دهید

برای آنکه نتیجه بدست آمده مورد رضایتتان باشد، حتما باید به درستی از دستگاه اتوی مو استفاده کنید. به این منظو موهایتان را بین دو صفحه‌ داغ اتو قرار دهید و اتو را محکم در دست بگیرید. سپس اتو را از ریشه تا نوک مو به آرامی و با ریتمی ثابت و یکنواخت حرکت دهید. فقط حواستان به این مسئله باشد که یک قسمت از مو را برای زمان طولانی لای صفحات اتو نگه ندارید، زیرا باعث آسیب رساندن به آنها می شود.

هر دسته مو را ۲ تا ۳ مرتبه اتو کنید و در مرتبه تا چند ثانیه این کار را انجام دهید. البته اگر موهای شما نازک و شکننده هستند، یک بار اتو کشیدن آنها کافی است و به اندازه کافی اثرگذار خواهد بود. هرچه هم حرارت دستگاه بیشتر باشد، تعداد دفعات اتوکشی کمتر می شود.

نکته: اگر متوجه بلند‌شدن بخار از روی مو شدید، نگران نشوید. به طور طبیعی داغی اتو باعث می شود که رطوبت باقی‌ مانده در موها خشک شوند. البته اگر بوی سوختگی مو را حس کردید، فورا میزان حرارت اتو را کاهش دهید.

۵- اتو کردن موها را به اتمام برسانید

پس از اتمام کار و زمانی که تمام موها را صاف کردید، مجددا به سشوار احتیاج دارید. برای این منظور سشوار را روی باد سردیا گرم بسیار ملایم تنظیم کنید و یک دقیقه موهای خود را در معرض این باد سرد قرار دهید. این کار کمک می‌ کند که صافی مو ماندگارتر شود. همچنین برای تثبیت بهتر صافی موها می توانید از اسپری مو مخصوص استفاده کنید تا در طول روز موها صاف باقی بماند. استفاده از سرم براق کننده و ضد وز مو نیز به ماندگاری صافی در طول روز کمک خواهد کرد. البته اگر می خواهید موهایتان برای مدت طولانی صاف باقی بمانند، بهتر است با صرف هزینه کراتینه مو، صاف بودن موهایتان را تا چند ماه بیمه کنید.

اشتباهی که نباید در فرایند اتو کردن مو مرتکب شوید

یکی از اشتباهات بزرگی که برخی افراد قبل از اتو کردن موهایشان انجام می دهند این است که به آنها روغن می زنند. این کار هم فرایند اتوکشی را دشوار می کند، و هم به ریشه آنها آسیب می زند. هیچگاه قبل از اتو کردن مو نباید از روغن های گیاهی استفاده نمایید. به جای این کار بهتر است شوینده ها و همچنین اسپری های دو فازی مو که محافظ حرارت هستند استفاده نمایید.

همچنین پیشنهاد می کنیم که در هنگام خرید دستگاه اتو مو دقت داشته باشید. متاسفانه انواع مدل ها و برندهای بی کیفیت اتو مو در بازار وجود دارند که نه تنها موها را خوب صاف نمی کنند، بلکه به علت عدم پخش درست و متوازن حرارت، موجب آسیب رساندن به موها می شوند. از همین رو است که توصیه می کنیم در صورت امکان حتما محصولی را خریداری کنید که از کیفیت برند آن مطمئن هستید.

نحوه اتو کردن موی مردانه

چند نکته در مورد اتو کشیدن موها در خانه

  • اگر موهایتان زود به زود وز می شوند باید بعد از اتو کشیدن هر قسمت از موها، روی آنها اسپری بزنید.
  • در ابتدا گفتیم که اتوی مو برای فر کردن مو هم به کار می آید. به این منظور کافی است موهای خود را دور صفحه اتو بپیچید و نگه دارید. برای این که فرهای درشتی ایجاد کنید، موها را دو تا سه مرتبه دور صفحه اتو بپیچید و صبر کنید.
  • برای ایجاد فرهای ریز، استفاده از اتوهایی که عرض کمتری دارند، بهتر است. دلیل این مسئله این است که می توانید موها را بیشتر به دور اتو بپیچید و فرهای کوچکتر ایجاد کنید.
  • برای این که بتوانید موهایتان را با اتو مو پرحجم‌تر کنید، کافی است موها را به سمت بالا اتو بکشید. با این روش موها پرحجم‌تر نشان داده می‌ شوند.
  • ترجیحا قبل از اتو کردن موها از شامپوی بدون سولفات و آب‌ رسان برای شست‌ و‌ شوی مو استفاده کنید.
  • اگر دائما موهایتان را اتو می کنید، از نرم کننده نیز برای رطوبت رسانی به موهایتان بهره ببرید.

یک ترفند طلایی برای اتو کردن موهایی که وز زیادی دارند

ممکن است موهایتان وز زیادی داشته باشید و هر کاری می کنید خوب حالت نگیرد و صاف نشود. در این صورت نیازی نیست نگران باشید، زیرا با یک ترفند ساده می توانید موهایتان را صاف کنید: به این ترتیب که همزمان با اتو کشیدن از شانه مو هم استفاده کنید.

برای این منظور شانه موی چوبی دندانه ریزی را انتخاب کنید که فاصله دندانه ها با یکدیگر کم باشد. در یک دست اتو مو و در دست دیگر شانه را نگهدارید. اول شانه را روی موها بکشید و بلافاصله بعد از آن اتو مو را روی مو بکشید. طوری که در آخر هر دو دست هم زمان پایین بیایند. این کار تاثیر فوق العاده ای در صاف کردن بدحالت ترین موها دارد.

نحوه اتو کردن مو در خانه

اتوی مو یا کراتینه مو؟ کدام روش برای صاف کردن موها بهتر است؟

راه های زیادی برای صاف کردن موها وجود دارد که تنها یکی از آنها آموزش اتو کردن مو است. از دیگر روش هایی که برای صاف کردن مو مورد استفاده قرار می گیرد می توان به کراتینه کردن موها اشاره داشت. البته اینکه کدام یک از این روش ها بهتر است، تا حد زیادی به سلیقه شما و همچنین هدفتان از صاف کردن موها بستگی دارد. اتوی مو به طور موقت موها را صاف می کند و موها با یک بار شستشوی سر دوباره حالت مجعد پیدا می کنند. در حالی که کراتینه تا حدود ۶ ماه موها را صاف نگه می دارد. پس اگر علاقه مندید که تا مدت ها موهایی صاف و لخت داشته باشید، کراتینه مو را پیشنهاد می دهیم.

در همین راستا توصیه می کنیم که کراتینه کردن موهایتان را حتما در مراکز معتبر انجام دهید. مواد کراتینه حساسیت زیادی دارند و اگر کیفیت مناسبی نداشته باشند، به ریشه موهایتان آسیب جدی وارد می کنند. ما در مجموعه اسپارد به خوبی از اهمیت این مسئله آگاهی داریم و به همین خاطر از بهترین مواد در فرایند کراتینه کردن موها استفاده می کنیم. اگر علاقه مندید که از بهترین خدمات کراتینه موی بانوان بهره مند شوید و تا ماه ها از موهای صاف و زیبای خود لذت ببرید، حتما روی کمک متخصصین ما حساب باز کنید. کافی است سفارشتان را به صورت آنلاین ثبت کنید و بقیه کار را به ما بسپارید؛ مطمئنا از نتیجه کار راضی خواهید بود.

خدمات براشینگ مو

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نیروی ماهر