خدمات کراتینه مو

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • بهترین تکنیک و مواد اولیه

داشتن موهایی صاف و لخت آرزوی خیلی از خانم ها است. مخصوصا خانم هایی که موهایشان خوش حالت نیست و دوست دارند موهایی نرم و درخشان داشته باشند. خوشبختانه امروزه روش هایی وجود دارد که به سادگی می تواند این آرزو را به واقعیت تبدیل کند و موهایی صاف و به نرمی ابریشم را برای خانم ها به ارمغان بیاورد. راه های زیادی برای صاف کردن موها وجود دارد که از میان آنها بدون شک بهترین گزینه، کراتینه کردن مو است. روشی که هم ریشه مو را تقویت می کند، و هم مدت زمان زیادی موها را صاف و نرم نگه می دارد.

صحبت از مدت زمان شد، به همین خاطر خوب است که به پرسش اصلی بسیاری از افراد پاسخ دهیم: اینکه ماندگاری کراتینه مو چقدر است؟ آیا با کراتینه کردن مو می توانیم مطمئن باشیم که تا چند ماه از شر کارهای اضافی خلاص شویم؟

خیلی از کسانی که می خواهند موهایشان را کراتینه کنند، می خواهند بدانند که تا چه مدت موهایشان خوش حالت باقی می ماند و هر چند وقت یک بار باید آن را تمدید کنند. متاسفانه بسیاری از افرادِ بی اطلاع پاسخ های نادرستی به این سوال می دهند که موجب گیجی مخاطب می شود. به همین خاطر بر آن شدیم که در مطلب زیر، کمی دقیق تر و مفصل تر در مورد مدت ماندگاری کراتینه مو صحبت کنیم. تا انتها همراهمان باشید.

کراتین مو چقدر میماند

کراتینه مو چه مزایایی دارد؟

اجازه بدهیم در ابتدا به این موضوع بپردازیم که کراتینه کردن مو اصلا چه فوایدی دارد. آیا فقط باعث صاف شدن موها می شود، یا مزایای دیگری هم دارد؟ در زیر نگاهی انداخته ایم با اصلی ترین مزایای کراتینه:

۱- صافی و لختی مو

این مورد مهمترین مزیت کراتینه کردن مو است. اگر از اتو کردن موهایتان خسته شده اید و نمی خواهید صبح ها که از خواب بیدار می شوید موهایی بهم ریخته و وز شده داشته باشید، استفاده از خدمات کراتینه مو بهترین راهکار است. کراتینه کردن مو از بهترین روش های کم حجم کردن مو، و همچنین مرتب تر کردن آنها است.

۲- هزینه مناسب

اشتباه نکنید! می دانیم که هزینه کراتینه مو در ابتدا نسبتا زیاد به نظر می رسد، اما به شما قول می دهیم که اگر موهایتان را کراتینه بکنید، تا مدت ها از انجام هر کار اضافی ای برای حالت دادن به موهایتان خلاص می شوید. مسئله ای که موجب می شود در بلندمدت صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها داشته باشید.

۳- مناسب برای انواع موها

نظرات کاربران خدمات کراتینه مو

خدمات کراتینه و ویتامینه

کراتینه روی انواع موهای چرب یا خشک جواب می دهد. فرقی هم نمی کند که اندازه موهایتان بلند است یا کوتاه، و یا اینکه پرپشت هستند یا کم پشت. زیرا کراتینه کردن روی انواع موها اثرگذار است.

مدت زمان ماندگاری کراتینه مو چقدر است؟

و اما می رسیم به اصل مطلب! اینکه واقعا کراتین مو چقدر میماند؟

متخصصان در پاسخ به این سوال، بازه های زمانی مختلفی را بیان کرده اند: از ماندگاریِ ۴ الی ۶ ماه گرفته، تا ماندگاریِ ۸ الی ۱۲ ماه. واقعیت اما این است که مدت ماندگاری کراتینه تا حد زیادی به مراقبت هایی بستگی دارد که بعد از کراتین کردن موها انجام می دهید. افرادی که به خوبی به موهایشان رسیدگی می کنند و توصیه های متخصص بعد از انجام کراتینه را جدی می گیرند، حتی تا بیش از ۱۲ ماه ماندگاری کراتینه دارند و موهایشان اکثرا صاف و براق خواهد بود. اما اگر مراقبت خوبی از موهای کراتینه شده به عمل نیاید، کراتینه موها بیش از ۴ ماه دوام نمی آورد.

کراتینه کردن مو

در واقع می توان اینطور عنوان کرد که مدت زمان ماندگاری کراتینه مو به طور میانگین حدود ۸ ماه است. اگر بعد از این مدت کراتینه موهایتان را تمدید کنید، چند ماه دیگر نیز می توانید از داشتن موهایی درخشان، نرم و صاف لذت ببرید. اما به طور کلی فراموش نکنید که پارامترهای مختلفی بر مدت کراتینه مو تاثیرگذارند که می توانند این عدد ۸ ماهه را کم و زیاد کنند. در ادامه به این پارامترها اشاره کرده ایم.

نکته: توجه داشته باشید که ذکر این اعداد به این معنا نیست که مثلا بعد از ۷ ۸ ماه موهای شما مثل روز اول وز و فر و خشک شود. اثر کراتینه به مرور و با رشد موها از بین می رود و منظور از آوردن مدت زمان میانگین ۸ ماهه برای ماندگاری کراتینه این است که موهای شما تا چه زمانی بهترین حالت را دارند و اکثر تارهای آن مانند روز اول خواهند ماند.

ماندگاری کراتینه مو به چه عواملی بستگی دارد؟

کراتینه بعضی افراد ۴ ماه هم دوام نمی آورد، اما برخی دیگر تا بیش از یک سال موهای کراتینه شده دارند و نیازی به تمدید آن هم احساس نمی کنند. دلیل این مسئله چیست؟ چه فاکتورهایی بر زمان ماندگاری کراتینه تاثیرگذارند؟ در بخش زیر به این سوال پاسخ داده ایم:

۱- کیفیت مواد کراتینه

تنوع برندهای تولیدکننده مواد کراتینه در بازار بسیار زیاد است. هرکدام از محصولات تولیدی این برندها کیفیت و قیمت متفاوتی دارند. مثلا برند کلوسترپروفشنال که یک محصول شناخته شده در زمینه مواد کراتینه مو به شمار می رود، واقعا کیفیت بالایی دارد، اما به همان میزان قیمتش نیز چشمگیر است. با این حال توصیه ما این است که اگر برای موهایتان ارزش قائلید، در خرید مواد کراتینه با دست باز عمل کنید و بهترین ها را انتخاب کنید.

۲- مراقبت های بعد از کراتینه

لیستی از کارهای مراقبتی بعد از انجام کراتین مو وجود دارند که در بخش بعدی به آنها اشاره کرده ایم. طبیعتا هرچه مراقبت بیشتری از موهای کراتینه شده تان داشته باشید (مثلا از ماسک مو استفاده کنید و تا جای ممکن به طرف رنگ مو و دکلره نروید) کراتینه مو ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

۳- جنس مو

جنس مو نیز عاملی مستقیم بر مدت بقای کراتینه است. موهای کوتاه و کم پشت مدت بیشتری کراتین را در خود نگه می دارند. در نقطه مقابل، هر چقدر که رشد مو سریع تر باشد، کراتین مو مدت کمتری ماندگاری خواهد داشت.

۴- رژیم غذایی

تاثیر این فاکتور به اندازه موارد قبلی نیست، اما همچنان می توان رژیم غذایی سالم را عاملی مهم در افزایش ماندگاری کراتین دانست. هر چقدر که آب بیشتری به پوست و مو برسد، ریشه آنها بیشتر تقویت شده و مواد کراتینه را مدت بیشتری در خود نگه می دارند.

ماندگاری کراتین مو

چطور می توان زمان ماندگاری کراتینه را بیشتر کرد؟

رعایت چند نکته ساده زیر تاثیر قابل توجهی بر افزایش مدت زمان ماندگاری کراتینه مو دارد:

  • همیشه در حمام از ماسک موهای خوب و اورجینال که حاوی ویتامین و پروتئین هستند استفاده کنید تا کراتین مو به طور طبیعی تمدید و تقویت شود.
  • در صورت امکان حداقل تا ۳ روز بعد از کراتینه کردن مو، موهایتان را نشویید. البته برخی از مواد کراتینه قابلیت شستشوی فوری دارند، اما به هر شکل توصیه می شود که یک فاصله ۳ روزه را بین کراتینه و شستشوی موهایتان در نظر بگیرید.
  • حتما و حتما از شامپوهای مخصوص کراتین که بدون سولفات هستند استفاده کنید.
  • مواد کراتین مانند یک لایه دور تا دور ساقه مو را می پوشانند. بنابراین بهتر است زود به زود موهایتان را نشویید تا این مواد خاصیت خود را از دست ندهند و مدت بیشتری روی موهایتان باقی بمانند.
  • سعی کنید که در طول روز مدت بیشتری موهایتان را آزاد بگذارید. بستن دائمی موها هم خود مو را ضعیف می کند، و هم به کراتینه آن آسیب وارد می کند.
  • برای آنکه ماندگاری کراتینه مو بیشتر باشد، تا جای ممکن از موادی که به صورت غیرطبیعی باعث خشکی و سفتی مو می شوند (مثل ژل، موس مو، تافت و کتیرا) استفاده نکنید.

ماندگاری کراتینه

  • به هیچ عنوان کارهایی مثل رنگ کردن، دکلره و دکوپاژ موها را بعد از کراتینه انجام ندهید. در نتیجه اگر از رنگ موهایتان راضی نیستید و می خواهید تنوعی به آنها دهید، بهتر است قبل از انجام کراتینه دست به کار شوید.
  • اتو مو و بابلیس دشمن کراتین مو هستند و به موهایی که کراتینه شده اند، آسیب زیادی وارد می کنند. تا جایی که می توانید کمتر از این دستگاه ها استفاده کنید.
  • موادی که در آب استخر و دریا وجود دارند برای موهای کراتینه شده بسیار مضر است. در نتیجه هر وقت خواستید وارد آب استخر یا دریا شوید، حتما کلاه مخصوص شنا به سر کنید تا کراتین مو آسیب نبیند.
  • موهای کراتینه شده نباید به صورت طبیعی خشک شوند. مخصوصا اگر به استخر رفتید و آب به موهایتان رسید، سریعا آن را خشک کنید تا مدت زمان زیادی خیس نمانند.
  • سشوار هم رابطه چندان خوبی با کراتینه ندارد، اما استفاده از آن هم اجتناب ناپذیر است. به همین خاطر حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که موقع استفاده از آن، آن را روی درجه متوسط و باد ملایم (یعنی داغ نباشد) قرار دهید.
  • ترجیحا از روبالشتی های ساتن یا ابریشم استفاده کنید که باعث مرطوب ماندن مو می شوند و ریشه آن را تقویت می کنند.
  • اگر بعد از کراتینه نوک موها لخت و صاف نایستاد و همچنان حالت وز خود را حفظ کرد، می توان از روغن طبیعی آرگان استفاده نمایید.

مهارت آرایشگر و تاثیر آن بر افزایش ماندگاری و کیفیت کراتینه مو

یک آرایشگر باتجربه و حرفه ای از مواد مرغوب برای کراتینه مو استفاده می کند. چنین آرایشگری به خوبی با مراحل کراتینه مو آشنا است و بارها و بارها انواع مو را کراتینه یا ویتامینه کرده است. حتی مشاوره های آرایشگران حرفه ای در مورد مراقبت های بعد از کراتینه کردن مو، تاثیر قابل توجهی در بالا بردن مدت زمان ماندگاری کراتینه مو دارد. دقیقا به همین خاطر است که توصیه می کنیم فرایند کراتینه موی خودتان را به افرادی بسپارید که در این زمینه جواب خود را پس داده اند و می دانند که چطور می توان به بهترین شکل مو را کراتینه کرد.

مدت ماندگاری کراتینه کردن مو

ما در مجموعه اسپارد در همین راستا با گردهم آوردن جمعی از بهترین متخصصین کراتینه مو، کلیه خدمات مربوط به این حوزه را به صورت سیار ارائه می دهیم. در صورت استفاده از خدمات ما دیگر لازم نیست که ساعت ها در آرایشگاه معطل بمانید، بلکه این آرایشگر است که به منزل شما مراجعه می کند و همانجا صفر تا صد کار را انجام می دهد. اگر علاقه مندید که از باکیفیت ترین خدمات کراتینه مو بهره مند شوید و تا ماه ها و حتی سال ها از صاف و لخت بودن موهایتان لذت ببرید، حتما روی کمک ما حساب باز کنید.

خدمات کراتینه مو

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • بهترین تکنیک و مواد اولیه
خدمات کراتینه و ویتامینه