سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد

همانند فرش ها، مبلمان منزل نیز از جمله وسایلی هستند که در معرض آلودگی های بسیاری قرار دارند. شما در طول یک روز ممکن است با لباس های نه چندان تمیزی که بیرون از خانه پوشیده اید، روی مبل بنشینید، بر روی آنها غذا بخورید و یا حتی بر رویشان دراز بکشید. پس طبیعی است که احتمال کثیف شدن چنین وسیله ای بسیار بالا باشد. در نتیجه نظافت مبلمان و شستشوی دوره ای آنها امری لازم برای هر خانه ای تلقی می شود.

با این وجود اما مبل شویی کار ساده ای نبوده و تنها به کمک یک اسفنج یا پارچه تمیز امکان پذیر نیست. به طور مثال نحوه تمیز کردن و شستشوی مبل استیل در خانه با سایر مبل ها متفاوت است. با این وجود استفاده از دستگاه هایی مانند بخارشو در انجام این فرایند می تواند کمک کننده باشد. طریقه شستن مبل با بخارشو البته فوت و فن های خاص خود را دارد و به کمک چند ترفند است که می توان مبل را در کوتاه ترین زمان به بهترین شکل تمیز کرد. اگر شما هم مبل های آلوده ای دارید که می خواهید بدون استفاده از مواد شیمیایی آنها را در خانه شستشو دهید و در عین حال دستگاه بخارشوی خود را خریده اید و علاقه دارید که طرز کار استاندارد با آن را فرا بگیرید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه شستشوی مبل با بخارشوی

شستشوی مبل به کمک دستگاه بخارشو

کار اصلی دستگاه بخارشو، تولید بخار آب است. به کمک این بخار آب که دمای بسیار بالایی دارد، کلیه ذرات گرد و غبار، ویروس ها، ساس، میکروب ها، ذرات چربی و خلاصه هر ماده اضافی ای از بین می روند. بخار تولید شده توسط دستگاه های بخارشوی خانگی بسته به مدل دستگاه متغیر است، اما به طور معمول همه آنها به میزانی قدرتمند هستند که بتوانند آلودگی های نشسته بر روی مبلمان منزل را پاک کنند.

به طور ویژه اما نحوه شستن مبل با بخارشو برای مبل هایی که الیاف مقاومی دارند، بسیار مناسب است. در این وسیله از هیچ نوع ماده شیمیایی ای استفاده نشده و در عین حال مبلمان کاملا تمیز و خوشبو می شود. در عین حال توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این دستگاه به مبلمان منزل و پارچه آن آسیب وارد نکنید. این درست است که قدرت بخارشوهای خانگی به اندازه بخارشوهای صنعتی نیست، اما برخی از پارچه های مبلمان (مثل پارچه مخمل) بسیار حساس بوده و در صورتی که دمای بخار زیاد باشد، ممکن است آسیب ببیند. برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی، دفترچه راهنمای بخارشو را از قبل مطالعه کنید و درجه دستگاه را ترجیحا در حالت متعادل نگاه دارید.

طریقه شستن مبل با بخارشو در چند مرحله

برای آنکه بخارشو عملکرد حداکثری داشته و نظافت مبل به بهترین شکل صورت بگیرد، رعایت چند مرحله در انجام فرایند شستشوی مبلمان ضروری است. این مراحل به ترتیب عبارتند از:

۱- مبل را کاملا گردگیری کرده و تمیز کنید

در مرحله نخست باید کلیه زوایای مبل را گردگیری کرده و هرگونه شیء اضافی ای که روی آن وجود دارد را بردارید. برای انجام این کار، ابتدا کوسن ها را از روی مبل برداشته و کلیه نقاط مبل (مخصوصا مکان های کور) را به کمک یک جاروبرقی تمیز کنید. این کار را به کمک سری مناسب جاروبرقی انجام دهید تا مبل آسیبی نبیند و در عین حال همه اشیاء اضافی از روی آن برداشته شود. با انجام این کار نظافت مبل با دستگاه بخارشو ساده تر می شود.

نظرات کاربران سرویس مبلشویی

درخواست سرویس مبلشویی

نحوه شستن مبل با بخارشو

۲- لکه های سرسخت روی مبل را تمیز کنید

گاهی اوقات لکه هایی روی مبل به جای مانده اند (مثل لکه چربی یا لکه چای) که پاک کردن آنها تنها با دستگاه بخارشو امکان پذیر نیست. از این رو بهتر است که قبل از استفاده از این دستگاه، این لکه ها را با یک دستمال مرطوب و یا مواد شوینده مناسب (که به بافت پارچه مبل آسیب نزنند) تمیز کنید. برای این کار مقداری مایع شوینده (یا حتی سرکه سفید و جوش شیرین) را در محل لکه های اسپری کنید و صبر کنید (حدود ۵ دقیقه) تا لکه در آنها حل شود. سپس به کمک یک پارچه تمیز محل را پاک کنید.

۳- دستگاه بخارشو را آماده برای نظافت کنید

بعد از نظافت مقدماتی مبلمان، نوبت به آماده سازی دستگاه بخارشو برای تمیز کردن می رسد. برای آماده سازی بخارشو، حتما دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید تا ضمن اطمینان از اینکه مناسب برای شستن مبلمان می باشد، از چگونگی استفاده از دستگاه و میزانی که باید آب داغ در محفظه آن بریزید، اطلاع پیدا کنید. به طور معمول در محفظه دستگاه بخارشو (هنگامی که خاموش است) باید تنها مقداری آب داغ بریزید و ترجیحا هیچ مایع شوینده ای به آن اضافه نکنید؛ زیرا معمولا بخار آب داغ برای نظافت مبل کفایت می کند و نیاز به مایع شوینده ندارد. سپس سری مخصوص را به دستگاه وصل کرده و با روشن کردن بخارشو، مقداری بخار را آزاد کنید و صبر کنید تا مایعات اولیه خارج شده و فقط بخار خشک تولید شود.

۴- فرآیند شستشوی مبلمان را آغاز کنید

بعد از آماده شدن دستگاه، در مرحله مقابل آخر نحوه شستشو مبل با بخارشوی، به سراغ کوسن ها و تشک هایی که از قبل جدا کرده اید بروید و شستشو را از آنها آغاز کنید. سپس شستشوی خود مبل را انجام دهید و آب و بخار را روی همه زوایای آن آزاد کنید. البته دقت کنید که مقدار این آب و بخار زیاد نباشد که به مبل آسیب وارد نشده و مدت زمان خشک شدن پارچه آن بیش از اندازه طول نکشد (که در این صورت احتمال فرسوده شدن آن بالا می رود).

۵- اجازه دهید تا مبلمان خشک شود

بعد از اتمام فرایند شستشوی مبلمان به کمک دستگاه بخارشو، پارچه ها نم داشته و بهتر است که مدتی به آنها زمان دهید تا خوب خشک شوند. در این مدت روی آنها ننشینید و با باز گذاشتن پنجره ها یا روشن کردن پنکه، فرایند خشک شدن را تسریع کنید. با خشک شدن مبل ها عملا کار شما پایان پیدا کرده و می توانید از نتیجه تلاشتان لذت ببرید!

نحوه شستشو مبل با بخارشوی

آیا نحوه شستشوی مبل با بخارشوی همیشه یکسان است؟

سرویس های مبلمان در مدل های گوناگونی عرضه شده (آشنایی با انواع مختلف سرویس مبلمان) که در ساخت هر یک از آنها متریالی متفاوت به کار رفته و پارچه هایی با جنس های مختلف دارند. پس طبیعی است که این سوال پیش بیاید که آیا شستشوی همه انواع این مبل ها با دستگاه بخارشو یکسان است؟

در پاسخ باید عنوان کرد که معمولا هر یک از دستگاه های بخارشو مناسب برای نوعی خاص از پارچه مبلمان بوده که در دفترچه راهنمای آنها آمده است (و البته برخی از دستگاه ها برای بسیار از پارچه ها مناسب هستند). با این حال اما شستشوی مبلمان چرم به کمک دستگاه بخارشو نیاز به دقت و وسواس بیشتری داشته و در تنظیم درجه حرارت بخار، مقدار آب مصرفی و حتی مواد شوینده ای که برای پاک کردن لکه ها استفاده می شود، باید با احتیاط بیشتری عمل کرد و آنها را ملایم تر به کار گرفت.

همین مورد در رابطه با شستشوی مبلمان با پارچه مخمل نیز صدق می کند. این پارچه ها بسیار حساس بوده و آسیب پذیرند. در نتیجه برای اطمینان از اینکه بخارشو به آنها آسیبی وارد نمی کند، بهتر است ابتدا از اینکه رنگ پس نمی دهند مطمئن شد و سپس به کمک بخارشو آنها را تمیز کرد.

چند نکته در رابطه با شستشوی مبلمان با بخارشو

  • اگر بعد از اتمام کار، هنوز لکه های بر روی مبل به جای مانده بود، به کمک مواد تمیز کننده (مثلا آب و صابون و یا آب و سرکه، به شرطی که به بافت پارچه آسیب نزنند) لکه را خوب تمیز کنید و بار دیگر محل لکه را با دستگاه بخارشو نظافت کنید تا اثرات لکه کاملا از بین برود.
  • به هیچ عنوان مخزن دستگاه را از آب سرریز نکنید و بیش از اندازه به یک نقطه از مبل بخار نزنید، زیرا ممکن است الیاف مبلمان آسیب ببیند و زمان خشک شدن آن طولانی شود.
  • قبل از شروع فرایند اصلی، بخارشو را روی نقطه ای پنهان از مبل تست کنید و مدتی صبر کنید تا مطمئن شوید مبل رنگ پس نمی دهد و به الیافش آسیب وارد نمی شود.
  • در صورت امکان، بعد از اتمام فرایند، بار دیگر مبل را جاروبرقی بزنید.
  • به خاطر داشته باشید که هرچه مبل زودتر خشک شود، دوام آن بالاتر رفته و تمیزی آن بیشتر خود را نشان می دهد. از همین رو از وسایلی مثل سشوار و پنکه در انجام سریع تر این فرایند کمک بگیرید.
  • بخارشویی مبل در از بین بردن عوامل آلرژی زا که روی پرزهای مبلمان وجود دارند، موثرند. در نتیجه توصیه می شود که به صورت دوره ای نسبت به بخارشویی مبلمان منزل خود اقدام نمایید.

شستن مبل با دستگاه بخارشوی

حرف آخر اسپارد

شستشوی مبلمان به کمک دستگاه بخارشو در عین سادگی نیاز به دقت بالا و حساسیت ویژه دارد. در صورتی که موارد احتیاطی در طریقه شستن مبل با بخارشو رعایت نشود، احتمال وارد آمدن آسیب به مبل بسیار بالا می رود. در عین حال اما شستشوی دقیق و توام با مراقبت مبل به کمک بخارشو باعث می شود تا همه عوامل آلودگی به سادگی از بین رفته و مبل تمیز شود. البته باید توجه داشت که برخی از آلودگی ها به حدی به عمق مبل نفوذ کرده که با انجام ترفندهای خانگی برطرف نمی شوند. برای شستن مبل هایی با آلودگی های عمیق توصیه می شود که حتما از خدمات مبل شویی در منزل بهره بگیرید که مبل را مثل روز اول برق انداخته و بدون وارد آوردن هیچ گونه آسیبی، آن را کاملا تمیز می کنند.

سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد
درخواست سرویس مبلشویی