سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد

مبلمان استیل از جمله پرفروش ترین سبک های مبلمان منزل است که بیشتر جنبه تجملاتی دارد و به همین خاطر معمولا در اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه انواع مبلمان استیل در بازار یافت می شوند که بسته به فاکتورهای مختلفی، قیمت متفاوتی نیز دارند. به طور کلی اما مبلمان استیل قیمت بیشتری از مبلمان کلاسیک و راحتی دارد و از این رو نگهداری از آن و آشنایی با نحوه تمیز کردن مبل استیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. و خب طبیعی است که نظافت این نوع مبلمان و نحوه تمیز کردن مبل استیل یکی از مهمترین بخش های نگهداری از آن به شمار می رود.

شستشوی مبل استیل برخلاف نظافت سایر سبک های مبلمان منزل (مثل مبل ال و راحتی) اما کار چندان ساده ای نبوده و با انجام کوچکترین خطا، ضرر زیادی به صاحبان مبل وارد می شود. تمیز کردن مبلمان استیل فوت و فن های خاص خود را دارد و باید با دقت کامل صورت بگیرد. اگر علاقه مندید تا با نحوه تمیز کردن مبل استیل آشنا شوید و مبلمان خود را بهترین شکل تمیز کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه تمیز کردن مبل استیل

نحوه تمیز کردن مبل استیل در خانه به چه ترتیب است؟

نظافت مبل استیل در خانه به سادگی امکان پذیر است و خود شما می توانید آن را تمیز کنید، به شرط آنکه مراحل زیر به صورت دقیق و گام به گام انجام شوند:

۱- مبل را جارو بکشید

رویه مبلمان را با جاروبرقی به‌طور کامل جارو بکشید. برای انجام این کار، حتما قدرت مکش جاروبرقی را را روی درجه بالا بگذارید. همین‌طور از سری‌های کوچک‌تر استفاده کنید تا هم با قدرت بیشتری گرد و خاک پارچه مبلمان را بگیرید و هم سطوح زیرین پارچه نیز تا جای ممکن عاری از گرد و خاک شوند.

۲- مبل را گردگیری کنید

برخی از آلودگی های سطحی به راحتی و به کمک یک دستمال مرطوب پاک می شوند. تنها کافی یک دستمال نم دار را به آرامی رو تمامی نقاط مبل بکشید تا لکه ها و آلودگی هایی که به تازگی ایجاد شده اند، از بین بروند.

تمیز کردن مبل استیل

۳- مبل را شامپو بزنید

نظرات کاربران سرویس مبلشویی

درخواست سرویس مبلشویی

پس از تهیه شامپوی تمیزکننده مبل، مقداری از آن را با آب گرم مخلوط کنید (به نسبتی که روی بسته کالا نوشته شده است)، تا محلول خوب کف کند. پس از آن به کمک یک اسفنچ ابری تمیز، تنها کف ایجاد شده را روی سطح پارچه مبلمان خود پخش کنید. سپس اجازه دهید که کف حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی مبل باقی بماند تا آلودگی از روی سطح مبل شل شود. در نهایت به کمک یک پارچه تمیز کف ها را پاک کنید.

۴- بگذارید مبل خشک شود

بگذارید مبلمان به مدت یک روز به حال خودش رها باشد تا هم روغن به خورد چوب رفته و هم رویه مبلمان کاملا خشک شود. پس از آن می‌توانید با فشار کم جاروبرقی، بار دیگر رویه مبلمان را جارو کشیده و از مبلمان تمیزکاری و شسته شده خود لذت ببرید.

چگونه می توان لکه های مبل استیل را در خانه از بین برد؟

هیچ ماننده ای به اندازه جوش شیرین در تمیز کردن انواع لکه موثر نیست. این ماده قلیایی ملایم اثری معجزه آسا در از بین بردن لکه ها دارد و در طرز شستشوی مبل سلطنتی در خانه بسیار اهمیت دارد. البته استفاده از این روش نیز قواعد مخصوص خود را دارد. کافی است مقداری جوش شیرین را روی محل لکه ها بریزید و اجازه دهید تا حدود یک ساعت جوش شیرین با لکه ها واکنش نشان دهد. سپس سطح مبل را با یک دستمال تمیز پاک کنید و جارو بکشید. غالب لکه های سطحی مبل استیل به کمک همین روش از بین می روند.

ترکیب جوش شیرین و سرکه نیز پاک کننده دیگری است که نسبت به جوش شیرین خالی قوی تر بوده و موجب از بین رفتن لکه ها می شود. در این روش محلول سرکه و جوش شیرین را تهیه کرده و اجازه دهید تا مدتی با هم خوب واکنش نشان دهند. سپس این محلول آماده شده را روی لکه های مبل استیل بریزید و بگذارید به مدت یک شبانه روز روی همان لکه ها باقی بمانند؛ در آخر مبل را به کمک دستمال مرطوب و جارو تمیز کنید.

تمیز کردن مبل استیل

نحوه تمیز کردن مبل استیل با دستگاه چگونه است؟

از آن‌ جایی که با دستگاه مبلشویی تنها قسمت پارچه‌ ای مبل را می‌توان تمیز کرد، هزینه شستشو نسبت به هزینه مبلشویی یک دست مبل هفت نفره پارچه‌ ای کمتر خواهد بود. قسمت‌ های چوبی مبل را بعدا می‌ توانید با گلیسیرین یا روغن مخصوص چوب تمیز کنید و جلا دهید.

فرایند شستشوی مبل به کمک دستگاه با پر کردن مخزن دستگاه با آب گرم شروع می‌ شود. در مرحله بعد متخصص مبلشویی مقداری از ماده شوینده را در محفظه مخصوص دستگاه می‌ ریزد و کار مبلشویی عملا آغاز می‌ شود. مدت زمان لازم برای شستشوی مبل استیل به تعداد مبلمان و فرم مبل بستگی دارد، اما برای یک دست مبل هفت نفره این زمان بیشتر از یک ساعت نخواهد بود. بعد از آماده‌ سازی دستگاه، به کمک نازل متخصص مبلشویی تمام قسمت‌ های پارچه‌ای مبل را با دقت و مهارت تمیز می‌ کند.

بعد از تمیز کردن مبل، پیش از آن‌ که کف و آلودگی‌ های جدا شده از مبل خشک شوند یا به داخل بافت مبل نفوذ کنند، به کمک دستگاه وکیوم مکش می‌ شوند. با انجام آبگیری کامل، مطمئن خواهید بود که آلودگی‌ ها کاملا از بافت مبل خارج شده و رطوبت به مبل شما آسیبی نمی‌ زند.

آیا استفاده از خدمات تخصصی مبل شویی منطقی است؟

همانطور که بالاتر بیان کردیم، شستشوی مبل استیل در خانه نیز به راحتی میسر است. اما در بسیاری اوقات آلودگی مبلمان استیل به حدی است که شستشوی آن به کمک سرکه و جوش شیرین امکان پذیر نبوده و حتما باید از خدمات تخصصی مبل شویی استفاده کرد که از دستگاه برای نظافت انواع مبلمان استفاده می کنند (طبق دستورالعملی که در این مطلب گفته شد).

گذشته از آن بسیاری از افراد اعتقاد دارند که شستشوی میل در خانه به کمک سرکه و جوش شیرین و حتی شامپو فرش چندان عاقلانه نیست. زیرا ساختار مبلمان استیل به نحوی است که رطوبت به داخل آن نفوذ کرده و در بلند مدت به بافتش آسیب وارد می کند. به خصوص آنکه بسیاری از مبل های استیل قیمت بالایی دارند و هرگونه آسیب به آنها عملا باعث می شود که خسارات زیادی به صاحبان مبلمان وارد شود. بدین ترتیب طبیعی است که شستشوی اساسی و حرفه ای مبلمان به کمک دستگاه و توسط افراد حرفه ای صورت بگیرد تا نتیجه به بهترین شکل ممکن به دست آید.

شستشوی مبل استیل در خانه

حرف آخر اسپارد

در میان انواع مبلمانی که در بازار به فروش می رسند، مبلمان استیل ارزش بیشتری دارد. کارکرد این نوع مبلمان که بیشتر هنگام پذیرایی از مهمان خود را نشان می دهد، به حدی اهمیت دارد که ساکنین منزل در نظافت و نگهداری از این نوع مبلمان حداکثر سعی و تلاش خود را انجام می دهند. با این وجود اما آلودگی مبل امری اجتناب ناپذیر بوده و هر کاری بکنید، باز هم زمانی خواهد رسید که باید به سراغ شستشوی مبل بروید و با نحوه تمیز کردن مبل استیل آشنا شوید!

اگر این مطلب را تا اینجا دنبال کرده اید، احتمالا با در جریان روش شستشوی مبلمان استیل قرار گرفته اید و به خوبی نظافت آن در خانه و توسط افراد حرفه ای را فرا گرفته اید. با این حال توصیه ما این است که اگر ارزش بسیار زیادی برای مبلمان خود قائل هستید و می خواهید مثل روز اول تمیز بشوند، حتما ضمن استعلام قیمت مبل شویی در منزل، کار نظافت آنها را به مجموعه های حرفه ای نظافت مبلمان بسپارید. در پایان نیز مانند همیشه خوشحال می شویم اگر تجربیات خود در رابطه با نظافت مبلمان منزل را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد
درخواست سرویس مبلشویی