ساخت مبلمان سفارشی

  • ساخت مطابق با نیاز شما
  • ضمانت منصفانه‌ترین قیمت

برعکس گذشته که چیدمان منازل بیشتر بر روی فرش و پشتی به عنوان محل نشستن و استراحت متمرکز بود، امروزه مبلمان اصلی ترین لوازم در خانه شناخته شده و عملا هر خانه ای که از سبک های مبلمان شکیل تر و راحت تری بهره مند باشد، زیباتر و دلپذیرتر به نظر می رسد. استفاده از مبل راحتی در منازل تا حدی گسترش یافته که امروزه اگر وارد خانه ای شویم که از سرویس مبلمان بی بهره باشد، عملا شوکه می شویم.

علاوه بر اثرات زیباشناختی مبل که تاثیری بسیار اساسی در چیدمان و دکوراسیون منزل دارد، انتخاب مبل راحت که آسایش را برای ساکنین و مهمانان به ارمغان آورد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین جهت است که انتخاب محصول مناسب از میان انواع مختلف سرویس مبلمان که هر یک به منظور خاصی تهیه شده و کاربری مختص به خود را دارند، نیاز به دقت فراوان دارد. انتخابی که در انجام آن باید فاکتورهای مختلفی مثل جنس پارچه، کیفیت چوب (یا استیل)، میزان راحتی مبل و مواردی از این دست در نظر گرفته شوند. در ادامه این مطلب به منظور یاری شما در انجام انتخابی بهتر، به بررسی سبک های مختلف مبلمان پرداخته و هر یک را معرفی کرده ایم؛ با ما همراه باشید.

انواع مدل مبلمان

آشنایی با انواع سبک های مبلمان؛ بهترین ها کدام هستند؟

به طور کلی، مبلمان بسیار متنوع بازار در یکی از سه دسته اصلی زیر جای می گیرند:

  • مبلمان کلاسیک
  • مبلمان استیل
  • مبلمان راحتی

مغازه های فروش مبلمان معمولا بر یکی از دسته های فوق تمرکز کرده و مبلمان مرتبط با آن را به فروش می رسانند. برخی سرویس مبلمان استیل داشته، برخی مبل راحتی می فروشند و برخی در حوزه مبل کلاسیک کار می کنند. هر یک از این دسته های اصلی خود از تعداد بسیار بالایی سبک مختلف تشکیل پیدا کرده که بسته به متراژ، سلیقه و نیاز مشتری انتخاب می شوند.

انواع سبک مبلمان استیل

مبل استیل به دلیل دوخت پارچه و چوبی که در آن به کار می رود (گردو، راش و غیره)، معمولا قیمت بالایی داشته و بیشتر به منظور مهمانی های خاص تهیه می شوند. نقش و نگار کار شده روی پارچه و چوب های مبلمان استیل بسیار خاص و البته متنوع بوده که بسته به انتخاب مشتری به وی عرضه می شود. این نوع مبلمان به هیج عنوان برای استراحت مناسب نبوده و نمی توان از آنها به عنوان مبل نشیمن همیشگی استفاده کرد. برخی از مهمترین سبک های مبلمان استیل عبارتند از:

۱- مبل شزلون

این مبل ها طراحی نامتقارن داشته و در یک طرف یا دو طرف آن دسته‌ ­های گردی است که اگر در دو طرف کار شده باشد، یکی از آنها بزرگ­تر است.

انواع سبک مبلمان

۲- مبل منبت کاری شده

بدون شک از جمله گران ترین مبل های بازار هستند. روی چوب خاص این مبل ها نقش ها و منبت های زیادی دیده می شوند که هر یک محصول ساعت ها طراحی و اجرا هستند. این دسته از مبل های استیل بسیار تجملاتی به شمار می روند.

۳- مبل فرانسوی

این دسته از مبل های استیل در عین سادگی، بسیار شیک بوده و در عین حال از منحنی های زیبایی در ساخت آنها استفاده شده است. البته نباید فراموش کرد که مبل های استیل روش شستشو و نگهداری مخصوص خود را دارند و نباید با شستشوی غیراصولی به آن ها آسیب زد. بنابراین یادگیری نحوه تمیز کردن و شستشوی مبل استیل در خانه قبل از خرید آن ضروری است.

انواع مبلمان راحتی

همانطور که از اسم آن پیدا است، هدف از طراحی این دسته مبل ها راحتی هرچه بیشتر استفاده کنندگان از آنها است. مبلمان راحتی بیشتر در فضای ورودی خانه استفاده می شود، برای استراحت و تماشای تلویزیون مناسب بوده، مبل شویی آنها ساده تر است و به نسبت دو دسته دیگر، از فروش بالاتری برخوردار است. طراحی این دسته از مبل ها نیز بسیار جسورانه تر از سایر انواع سرویس مبلمان است و همه سال ها طرح های بسیار نوآورانه در این دسته عرضه می شود. برخی سبک های مبلمان راحتی که به طور ویژه مورد توجه جوان ها قرار دارند، عبارتند از:

۱- مبل ال (L)

پرفروش ترین و محبوب ترین دسته از میان انواع مختلف مبلمان راحتی، همین مبل های ال می باشند. مبل ال به طور ویژه برای خانواده های کم جمعیت که می خواهند یک سرویس در منزل خود داشته باشند، بسیار مناسب است.

انواع مدل مبل

۲- مبل لاوسون

مبلمان بسیار راحت لاوسون علاوه بر ظاهر جذاب، قابلیت تنظیم ارتفاع (به وسیله نشیمنگاه متحرک) داشته و با جابجایی کوسن می توان بدن را به خوبی بر روی آن جای داد.

۳- مبل تخت خواب شو

این مدل برای سوئیت های بسیار کوچک مناسب است و عملا کار مبل و تخت را همزمان انجام داده و موجب استفاده بهینه تر از فضا می شود.

۴- مبل دسته غلتکی انگلیسی

نظرات کاربران ساخت مبلمان سفارشی

درخواست ساخت مبلمان

عرض قابل توجه قسمت نشیمنگاه، متریال مورد استفاده و دسته های منحنی شکل بسیار خاص باعث شده اند تا استفاده از این مبل بسیار راحت بوده و حس لذت بخشی داشته باشد.

مبل انگلیسی

۵- مبل میان سده

این سبک از طراحی در مبلمان از اواسط قرن بیستم باب شد. مبل میان سده مستطیل شکل بوده و دارای خطوط صاف، تشکچه‌ها و پشتی‌ های کوک زده شده هستند.

۶- مبل بریج واتر

مبل های بریج واتر راحتی نسبی داشته و معمولا از ظاهری زیبا برخوردارند. دسته های این نوع مبلمان کوتاه تر از پشتی آنها است.

۷- مبل فوتون

مبل های فوتون هم قابلیت دارند تا به سرعت به یک تخت خواب راحت و مناسب تبدیل شوند. طراحی این مبل به صورتی بوده که در ادارات بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

انواع مدل مبلمان کلاسیک

سومین مورد از میان دسته های اصلی سرویس مبلمان، مبل های کلاسیک می باشند که به علت قدمتشان به این نام خوانده می شوند. این دسته از مبل ها که در ابتدا در اروپا مورد استفاده قرار گرفته و سپس به سایر نقاط دنیا گسترش پیدا کردند، مثل مبلمان استیل مناسب مهمانی ها بوده و نمی توان به عنوان مبلمان راحتی روی آنها حساب باز کرد. این دسته از مبل ها البته نسبت به مبلمان استیل ظرافت های کمتری داشته، منبت کاری چندانی ندارند و جنس چوبشان معمولی تر است. برخی از مهمترین مدل های مبلمان کلاسیک عبارتند از:

۱- مبل کوهان شتری

پشتی این دسته از مبل ها به مانند کوهان شتر بوده (یک کوهانه یا دو کوهانه!) و به همین جهت به این اسم معروف شده است. راحتی و زیبایی این دسته از مبل ها متوسط است. در این مدل از مبلمان، به طور ویژه از چرم استفاده می شود و از این لحاظ تمیز کردن آن شرایط خاص خود را دارد (همانطور که احتمالا می دانید، تمیز کردن مبل چرم، فوت و فن خود را دارد)

سبک مبلمان

۲- مبل کابریول

مدل کابریول اصالت خاصی داشته و در عین سادگی، بسیار زیبا و با وقار است. این دسته از مبل ها همچنان بسیار پرفروش هستند.

۳- مبل مصری

این مدل مبل شباهت زیادی به مبل های استیل داشته، با پارچه مخمل روکش می شوند و طرح های بسیار متنوعی روی کوسن های آن وجود دارد. چوب به کار رفته در این مدل از مبل کلاسیک اغلب با طرح های خاصی منبت‌ کاری شده و گاهی حتی طلاکاری می‌ شود.

۴- مبل لهستانی

چوب به کار رفته در این مدل مبل بسیار ساده و در عین حال پارچه آن با نقش های مختلف تزئین می شود. فروش این دسته از مبل های کلاسیک بسیار بالا است.

۵- مبل نیمکتی

مبل­ های نیمکتی را به صورت نیمکت‌­های عریض و بسیار راحت طراحی می‌شوند. از زیباترین­‌های سبک کلاسیک است.

چند نکته در رابطه با انتخاب سرویس مبلمان مناسب

تا به اینجای کار به خوبی با بهترین سبک های مبلمان آشنا شدید و دریافتید که هر یک چه سبکی داشته، برای چه جایی مناسب بوده و چه میزان راحتی دارند. در انتها اما بد نیست چند نکته ویژه را در رابطه با انتخاب سرویس مبلمان بازگو کنیم که شما را در برگزیدن بهترین سرویس یاری کند:

  • در هنگام خرید مبلمان، به همخوانی آن با سایر وسایلتان دقت کنید. به طور مثال به هیچ عنوان زیبا نیست که مبلمان استیل خود را در کنار وسایل مدرن خود قرار دهید.
  • جنس پارچه و فوم مبل در خرید مبلمان اهمیت بالایی دارد. استفاده از فوم و اسفنج و پارچه با کیفیت در تولید مبل باعث خواهد شد که نشمینگاه یا تکیه‌گاه مبل شما به مرور زمان شکل خود را از دست ندهد و دفرمه نشود.
  • بهترین چوب ها برای خرید مبلمان، چوب های گردو، راش و روس هستند. ترجیحا کارهایی را خریداری نمایید که از این چوب ها در آنها استفاده شده باشد.
  • متراژ منزل خود را در هنگام خرید سرویس مبلمانتان مورد توجه قرار دهید. برخی سرویس ها بسیار بزرگ هستند و به سختی در خانه جای گرفته و نمای نه چندان جالبی به آن می دهند.
  • به طور کلی مبلمان استیل برای خانه های بزرگ با اتاق پذیرایی ای دلباز، و مبل های راحتی برای خانه هایی کوچکتر و جمع و جورتر مناسب می باشند.
  • از لحاظ قیمتی، ابتدا مبل های استیل، سپس مبلمان کلاسیک و در مرحله بعدی مبلمان راحتی و کاناپه ها قرار می گیرند. کیفیت چوب به کار رفته، حجم منبت کاری و نقش و نگارهای روی چوب و تزئینات روی پارچه و میزان دوام مبل از جمله مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت سرویس مبلمان می باشند.

مبل راحتی

حرف آخر اسپارد

آشنایی با انواع سبک های مبلمان و تفاوت های آنها با یکدیگر، پیش نیازی ضروری برای هر خانواده ای به شمار می رود که قصد دارد تا سرویس مبلمان جدیدی را خریداری نماید. در غیر این صورت ممکن است مبلمانی خریداری شود که چندان همخوانی ای با فضای داخل خانه نداشته و بیشتر موجب هدررفت پول شود. اگر شما هم تجربه خرید و استفاده هر یک مبل های ذکر شده در این مطلب را داشته و یا ایده و سوالی در رابطه با برخی از سبک های فوق دارید، خوشحال می شویم در قسمت کامنت ها، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ساخت مبلمان سفارشی

  • ساخت مطابق با نیاز شما
  • ضمانت منصفانه‌ترین قیمت
درخواست ساخت مبلمان