سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد

سرویس مبلمان منزل از جمله مهمترین بخش های دکوراسیون خانه است. وقتی که فردی برای نخستین بار وارد منزل شما می شود، احتمالا قبل از هر چیزی نگاهش به مبلمان می افتد. پس طبیعی است که ظاهر مبلمانتان برایتان اهمیت زیادی داشته باشد و زمانی که نو و تمیز باشد، از نگاه کردن به آن لذت ببرید. اما مبلمان شما همیشه هم سالم و نو نوار باقی نمی ماند و معمولا در اثر گذشت زمان کهنه می شود. البته در این صورت هم نیاز نیست زیاد نگران شوید و به فکر خرید سرویس جدید بیفتید، چون تعویض روکش مبلمان یک راه حل بسیار بهتر و به صرفه تر است.

به طور کلی طبیعی است که مبلمان منزل بعد از مدتی کهنه و فرسوده شود. هر چقدر هم که جنس و کیفیت آن خوب باشد، بالاخره با گذشت زمان و سال ها استفاده، به اصطلاح از رنگ و رو رفته و فنرهایش به سر و صدا می افتند. در نتیجه طبیعی است که بخواهید برای تعمیر آن آستین ها را بالا بزنید و روکش هایش را عوض کنید. برای همین کار بهتر است از قبل با این فرایند آشنا شده و در رابطه با هزینه تعویض روکش مبلمان بیشتر بدانید.

رویه کوبی مبلمان

تعویض روکش مبل چیست و از چه مراحلی تشکیل شده است؟

تعویض روکش مبلمان که خیلی اوقات به آن رویه کوبی مبل نیز گفته می شود، معمولا از دو بخش مجزا تشکیل می شود: در بخش اول، کلاف مبل با مواد زیر کار پر می‌ شود و در مرحله دوم، پارچه رومبلی جدید بر روی مبل کشیده شده و مبلمان دوباره زیبایی ظاهری خود را بازیابی می کند. توجه داشته باشید که اگر زیرکاری مبلمان شما آسیب دیده باشد، لازم است که حتما زیرکاری مبلمان را تعمیر و یا تعویض کنید و بعد از آن رویه جدید را روی آن بکشید. اما اگر زیرکاری مبلمانتان سالم باشد، نیازی به تعویض و تعمیر آن نیست و تنها کافی است روکش مبلمان را عوض کنید.

تعویض پارچه مبل چطور انجام می شود؟

اگر می خواهید روکش مبلمانتان را خودتان عوض کنید، اول از همه باید مطمئن شوید که استخوان بندی مبلمان توان این تغییر را دارد. در غیر این صورت ابتدا زیرکار آن (انواع فوم مبل، اسفنج، فنرها و …) را تعمیر کنید و سپس طبق دستورالعملی که در ادامه این مطلب آورده ایم، روکش جدید را روی آن بکشید:

۱. روکش قدیمی را از روی مبلمان جدا کنید

در مرحله اول، باید روکش کهنه را از روی مبلمان جدا کنید. برای این کار ابتدا محل اتصال پارچه به کلاف مبل را پیدا کرده و با دقت پارچه کشیده روی مبل را که با منگنه و یا چسب به بدنه مبل متصل شده، جدا کنید.

۲. روکش جدا شده را اندازه گیری کنید

در این مرحله روکش جدا شده از مبل را در کف زمین پهن کنید و آن را اندازه‌ گیری کنید. همچنین الگوی روکش جدید را از روی همین روکش قدیمی بردارید تا کارتان تمیز تر باشد. سپس روکش جدید را به کمک پارچه دوز تهیه کنید.

۳. روکش جدید را روی مبل سوار کنید

نظرات کاربران سرویس مبلشویی

درخواست سرویس مبلشویی

در مرحله آخر، روکش جدید را درست مثل روکش قبلی به کلاف مبل بچسبانید یا منگنه کنید. انجام درست این مرحله بسیار اهمیت دارد و حتما باید کارتان تمیز باشد. در نتیجه می توانید از یک فرد با تجربه نیز کمک بگیرید. به همین منظور، برای اینکه بتوانید پارچه مبل را به طور کامل روی کار بخوابانید و در هیچ قسمتی پارچه از تشک بلند نشود،، این کار را به آرامی و با حوصله زیاد انجام دهید. سعی کنید هنگام چسبندن پارچه بر روی کلاف مبل، نه آنقدر پارچه را بکشید که احتمال پاره شدن پیش بیاید و نه آنقدر پارچه را شل بگیرید که چین بیفتد.

تعویض رویه مبل

هزینه تعویض روکش مبل چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

طبیعی است که فرایند تعویض رویه مبل یا همان رویه کوبی مبل نسبت به تعویض کامل سرویس مبلمان و یا هزینه تعمیرات مبلمان به صرفه تر باشد، اما به هر حال باید از قبل تخمین مناسبی از این هزینه داشت تا بتوان به اطمینان بیشتری نسبت به انجام آن اقدام کرد. در همین راستا باید گفت که هزینه رویه کوبی مبل همیشه یکسان نبوده و بسته به عوامل مختلفی تغییر می کند. مهمترین این عوامل موثر در هزینه تعویض روکش مبل در ادامه این مطلب بررسی شده اند:

۱. نوع پارچه مبل بر هزینه تعویض رویه موثر است

پارچه های مختلف قیمت کاملا متفاوتی دارند. مثلا پارچه ارزشمندی که برای تعویض رویه مبل استیل مورد استفاده قرار می گیرد، ارزش و قیمت بیشتر از یک پارچه معمولی برای مبلمان راحتی دارد. از این رو هرچه قیمت پارچه تعویضی بیشتر باشد، هزینه نهایی کار نیز بالاتر خواهد رفت.

۲. اندازه مبلمان و نوع ساختارش بر قیمت رویه کوبی تاثیر دارد

هرچه یک مبلمان بزرگ تر باشد، هم پارچه بیشتری می برد و هم زمان طولانی تری را از تعمیرکار مبل صرف می کند. در نتیجه قیمت نهایی کار نیز بالاتر می رود. ساختار مبل و اسکلت آن نیز بر این هزینه موثر است، زیرا برخی مبل ها ابعاد خاصی داشته و تعویض روکش آنها با دشواری بیشتری همراه است.

۳. میزان آسیب زیرکار مبل (مخصوصا فوم، اسفنج ها و فنرها) بر قیمت نهایی اثر دارد

اگر زیرکار مبل شما آسیب دیده باشد و تعمیرکار علاوه بر تعویض روکش مجبور شود که اسفنج ها، فوم ها و فنرها را نیز تعویض کند، قیمت نهایی کار بسیار افزایش پیدا می کند. در این رابطه حتما از قبل مطمئن شوید که با توجه به میزان آسیب دیدگی، آیا ارزش دارد که روکش مبل تعویض شود یا خیر.

۴. مقدار دستمزد استادکار بر تعیین قیمت رویه کوبی مبل تاثیرگذار است

طبیعتا هرچه مهارت و تجربه یک تعمیرکار بیشتر باشد، هزینه دریافتی توسط وی نیز افزایش می یابد. همچنین عواملی مثل ظرافت پارچه تهیه شده جهت تعویض، ضخامت پارچه (هرچه ضخیم تر باشد هزینه هم بالاتر می رود)، میزان زمانی که صرف انجام کار می شود و حتی هزینه حمل و نقل نیز بر مبلغ دستمرد استادکار اثرگذارند.

تعمیر روکش مبلمان

آیا هزینه رویه کوبی به نوع مبلمان نیز بستگی دارد؟

برای خیلی از افراد سوال است که آیا هزینه تعویض رویه انواع مبلمان با یکدیگر متفاوت است و یا آنکه همه آنها تعرفه ای تقریبا برابر دارند؟ در پاسخ باید گفت که هزینه تعویض روکش انواع مبل چندان متفاوت نیست. در ادامه چرایی این موضوع را توضیح می دهیم.

مثلا قیمت تعویض رویه مبل چرم یا نرخ رویه کوبی مبل راحتی خیلی تفاوت ندارد. بلکه آنچه که در قیمت نهایی تاثیرگذار است، نوع پارچه مورد استفاده است. به طور مثال پارچه مبلمان استیل معمولا ظریف تر بوده و به همین خاطر قیمت تعویض آن نیز بالاتر است. به طور کلی به یاد داشته باشید که هرچه پارچه خریداری شده ارزشمندتر بوده و نقوش برجسته تری داشته باشد، قیمت روکش کردن آن نیز بالاتر می رود.

چطور پارچه مناسبی برای رویه کوبی مبل انتخاب کنیم؟

برای آنکه بتوانید پارچه مناسبی را به عنوان پارچه جدید مبلمان خود در نظر بگیرید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • اول آنکه میزان بودجه خود را دقیقا مشخص کنید. توجه داشته باشید که تنوع پارچه های مبلی در بازار بسیار زیاد است، در نتیجه باید تخمین دقیقی از قیمت پارچه و همچنین هزینه تعویض روکش مبل داشته باشید تا بتوانید انتخاب خوبی انجام دهید.
  • دوم آنکه با توجه به نوع استفاده تان، پارچه مناسبی را تهیه کنید. مثلا پارچه های چرم مصنوعی چندان برای خانه هایی که در مناطق گرم قرار دارند مناسب نیست، و یا اینکه تمیز کردن برخی پارچه ها سخت است و لازم است که وقت زیادی را صرف آن کنید. در نتیجه همه این فاکتورها را در نظر بگیرید و سپس خرید خود را انجام دهید.
  • همچنین حتما به برخی ویژگی های خاص خود و سایر اعضای خانواده تان توجه کنید. به عنوان مثال اگر آلرژی دارید، احتمالا پارچه‌ های پشمی و مخملی به دلیل ایجاد پرز برای شما مناسب نباشند. و یا مثلا اگر در خانه حیوان خانگی دارید، انتخاب پارچه چرمی برای مبلمان شما انتخاب خوبی نیست، زیرا حیوان به راحتی به پارچه آسیب وارد می کند.
  • در آخر اینکه توصیه می کنیم بعد از تعویض رویه مبلمان، با نحوه دوخت کاور برای مبل نیز آشنا شوید تا از این طریق بتوانید میزان عمر و دوام روکش مبل هایتان را بالا ببرید.

نحوه عوض کردن روکش مبلمان

حرف آخر اسپارد

همانطور که دیدید، هزینه تعویض روکش مبل هر اندازه هم که باشد، باز هم از قیمت تعویض کل سرویس ارزان تر است. از این رو اگر زیرکار مبلتان آنقدر خراب نبود که دیگر تعویض روکش فایده ای برای آن نداشته باشد، توصیه می کنیم که حتما رویه کوبی را به عنوان یک گزینه به صرفه مدنظر داشته باشید. حتی اگر نمی خواهید که از خدمات تعمیر مبلمان استفاده کنید و علاقه دارید خودتان دستتان به کار شوید، می توانید در خانه نیز این کار را انجام دهید. در همین راستا خوشحال می شویم تا اگر تجربه مشابهی در این حوزه داشته اید، در بخش نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.

ساخت مبلمان سفارشی

  • ساخت مطابق با نیاز شما
  • ضمانت منصفانه‌ترین قیمت