ساخت مبلمان سفارشی

  • ساخت مطابق با نیاز شما
  • ضمانت منصفانه‌ترین قیمت

خیلی از افراد در زمان خرید مبل، بیش از هر چیزی به ظاهر و مدل مبلمان توجه می‌کنند. البته که ظاهر مبلمان و انتخاب بهترین پارچه مبلی در زیبایی دکوراسیون منزل اهمیت بالایی دارد؛ اما نباید فراموش کرد که مواد اولیه به کار رفته در تولید مبل اهمیت بالایی در روش نگهداری، تمیز کردن و به طور کلی عمر مفید آن دارد. بنابراین باید نسبت به این موضوع نیز حساسیت لازم به خرج دارد. در همین راستا تصمیم گرفتیم که در این مقاله شما را با انواع فوم مبل آشنا کنیم. تا انتهای مقاله نکات بسیار مهمی را در خصوص ویژگی‌های انواع فوم مبلمان در اختیار شما قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

بهترین نوع فوم مبل چیست؟

فوم به کار رفته در ساختار مبل‌ها در کنار کیفیت، روش نگهدای و عمر مفید، روی شکل ظاهری مبلمان نیز اثرگذار است. اگر در نظر دارید که نسبت به استفاده از خدمات تعمیر مبلمان اقدام باید با این فوم ها و کیفیت هریک نیز آشنا شوید. به طور کلی دسته‌بندی انواع فوم مبل نیز بر اساس ساختار و مواد اولیه تشکیل‌دهنده فوم‌ها صورت می‌گیرد. در ادامه این مطلب انواع فوم مبل موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم:

۱. فوم سرد یا مموری فوم

معروف‌ترین مدل در انواع فوم مبل بدون تردید، مموری فوم است که در بازار ایران اصطلاحاً با نام فوم سرد شناخته می‌شود. در تولید این دسته از فوم‌ها از مواد اولیه پلیمری با نام ویسکوالاستیک استفاده می‌شود. دلیل نام‌گذاری این دسته از فوم‌ها با نام فوم سرد، به روش تولید آن‌ها برمی‌گردد. فوم سرد در دمای پایینی تولید می‌شود. همین نکته به ظاهر ساده باعث شکل‌گیری مهم‌ترین ویژگی این دسته از فوم‌ها یعنی ارتجاعی بودن شده است.

فوم سرد به راحتی می‌تواند وزن بدن افراد را در ساختار خود توزیع کند و به محض اینکه فشار از روی آن برداشته شود، به حالت اولیه بر می‌گردد. به همین دلیل فوم سرد بیشتر در تولید قسمت کفی مبل‌ها استفاده می‌شود. البته ناگفته نماند که قیمت فوم سرد در مقایسه با سایر انواع قوم مبلمان بیشتر است. به همین دلیل بیشتر در تولید مبلمان گران قیمت مانند مبل‌های سلطنتی از آن‌ها استفاده می‌شود.

دسته‌بندی انواع فوم مبل

۲. فوم گرم یا پلی اورتان

در بین انواع فوم مبل، باید به فوم گرم به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های پرکاربرد موجود در بازار اشاره کرد. در تولید این دسته از فوم‌ها از پلی اورتان استفاده می‌شود. نام‌گذاری آن‌ها تحت عنوان فوم گرم نیز به این دلیل است که در فرآیند آماده‌سازی، مواد اولیه در معرض دمای بالا پخته می‌شوند. همین اقدام باعث می‌شود که فوم گرم ساختار منسجم و سفتی پیدا کند. وقتی روی مبلمانی که از این فوم تولید شده، بنشینید به راحتی سفتی فوم را احساس می‌کند.

البته به مرور زمان فوم گرم، حالت نرم و منعطفی به خود می‌گیرد. همین مسئله باعث می‌شود که حالت اولیه خود را از دست بدهند. به عبارت دیگر وقتی روی مبل می‌نشینید، احساس گودرفتگی به شما دست می‌دهد. بنابراین اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که فوم گرم بهتر است یا فوم سرد، بدون تردید باید بگوییم که فوم سرد گزینه بهتری برای تولید مبلمان به شمار می‌رود.

۳. فوم با تراکم بالا

نظرات کاربران ساخت مبلمان سفارشی

درخواست ساخت مبلمان

در بین انواع فوم مبل، فوم گرم و سرد بیشترین کاربرد را دارند که به معرفی آن‌ها پرداختیم؛ اما در کنار آن‌ها مدل‌های دیگری از فوم نیز هستند که در صنعت مبلمان استفاده می‌شوند. فوم با تراکم بالا یکی از آن‌هاست. در تولید این فوم از پلی اورتان و برخی مواد پلیمری دیگر استفاده می‌شود. در بین انواع فوم مبلمان، فوم‌های با تراکم بالا به عنوان محکم‌ترین گزینه موجود در بازار شناخته می‌شوند. این دسته از فوم‌ها نیز عمدتاً برای کف مبلمان و تشک استفاده می‌شوند.

این دسته از فوم‌ها عمر مفیدی در حدود دو برابر فوم‌های سرد دارند. با این وجود به دلیل مشکلاتی که برای سیستم تنفسی انسان به همراه دارند، چندان بکار گرفته نمی‌شوند. برای شستشوی این فوم ها می توانید از روش شستشوی مبلمان در منزل کمک بگیرید.

فوم مبل متراکم

۴. فوم لاتکس

لاتکس یکی دیگر از انواع فوم مبلمان است. شکل‌پذیری مناسب به عنوان مهم‌ترین ویژگی این دسته از فوم‌ها شناخته می‌شود. معمولاً در تولید مبلمان و تشک‌هایی که مدت زمان نشیمن روی آن‌ها خیلی زیادی است، از فوم لاتکس استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که فوم لاتکس از مواد اولیه کاملا طبیعی و پایدار تولید می‌شود. از این حیث خطری برای سلامتی انسان به دنبال ندارد. معمولا هزینه تعمیر مبلمان با لاتکس بالاتر از سایر موارد است.

۵. فوم پلی استر فشرده

پلی استر فشرده یکی از ارزان‌قیمت‌ترین انواع فم مبلمان موجود در بازار است. به مرور زمان این دسته از فوم‌ها فشرده می‌شوند و به دلیل اینکه حالت ارتجاعی ندارند، در همان حالت فشرده باقی می‌مانند. از نظر ساختاری نمی‌توان پلی استر را به عنوان یک نوع فوم به حساب آورد. با این وجود مرسوم است که پلی استر فشرده را نیز در ردیف فوم‌ها طبقه‌بندی می‌کنند.

فوم پلی استر برای مبل پاسیو یا مبلمان‌هایی که کمتر استفاده می‌شوند، مناسب است. نکته مهم در خصوص فوم پلی استر فشرده آن است که به راحتی قابلیت شستشو دارد و خیلی زود خشک می‌شود.

۶. فوم سلول باز

اگر در بین انواع فوم مبل، به دنبال گزینه‌ای هستید که سریع خشک شده، خاصیت ضدمیکروبی داشته و از چگالی متوسط برخوردار است، فوم سلول باز بهترین انتخاب پیش روی شماست. گردش هوا به سبب ساختار سلول باز، درون این فوم‌ها به خوبی شکل می‌گیرد و به همین جهت بعد از خیس شدن به سرعت خشک می‌شوند. با این وجود این دسته از فوم‌ها استحکام چندانی ندارد و صرفاً برای مبلمانی که به صورت محدود استفاده می‌شوند، مناسب است.

انواع فوم برای مبل

۷. فوم سلول بسته

فوم سلول بسته در برابر نفوذ آب مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. به طوری که وقتی آب روی آن ریخته شود، به صورت شناور باقی می‌ماند. بنابراین فوم سلول بسته را می‌توان در تولید انواع مبلمان با رویه پارچه‌هایی از جنس مختلف استفاده کرد. البته نباید فراموش کنید که این دسته از فوم‌ها قیمت بالایی نیز دارند.

۸. فوم ویژه

به تازگی مدل جدیدی به انواع فوم مبل اضافه شده است که کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. این نوع فوم با هدف تجمیع خصوصیات مثبت فوم سرد و گرم در یک محصول تولید شده است. فوم ویژه علاوه بر دارا بودن خاصیت ارتجاعی، از استحکام و سفتی خوبی نیز برخوردار است. به همین دلیل می‌توان این نوع فوم را به عنوان بهترین گزینه برای تولید انواع مبلمان به شمار آورد.

کدام یک از انواع فوم مبل در برابر شستشو مقاوم تر است؟

در این مقاله به معرفی انواع فوم مبل پرداختیم. انتخاب گزینه مناسب از بین انواع فوم‌های موجود بستگی به نیاز مشتریان دارد. محل استفاده مبلمان، تعداد دفعات استفاده، جنس رویه و مدل مبلمان از مهم‌ترین عواملی هستند که باید در انتخاب فوم مبل در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید که نحوه شستن مبل در منزل ممکن است به فوم مبل آسیب برساند به خصوص اگر مبلمان شما از فوم سرد تهیه شده باشد. در نتیجه پس از انجام تغییرات در مبلمان بهتر است از خدمات مبل شویی نیز کمک بگیرید تا مبلمان بار دیگر دچار مشکل نشوند.

ساخت مبلمان سفارشی

  • ساخت مطابق با نیاز شما
  • ضمانت منصفانه‌ترین قیمت
درخواست ساخت مبلمان