سرویس کولر آبی

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • متخصص آموزش دیده

در این مقاله به یکی از مهم‌ترین بخش‌های رسیدگی به کولر آبی یعنی نحوه تعویض پوشال کولر خواهیم پرداخت. ازآنجایی که تعویض پوشال کار چندان سختی نیست می توانید برای انجام آن خودتان نیز به تنهایی دست به کار شوید. البته پیش از تعویض پوشال کولر آبی لازم است با برخی نکات مهم آشنایی داشته باشید تا بدون آسیب زدن به سایر بخش‌های کولر این کار را به انجام برسانید. پس برای فراگیری این نکات و مراحل مهم با اسپارد مگ همراه باشید.

پوشال کولر آبی چیست و از چه موادی ساخته می شود؟

کم کم با از راه رسیدن فصل گرما و نزدیک شدن به تابستان، موضوع رسیدگی و سرویس کولرهای آبی و گازی بیشتر در محیط های مختلف مطرح می شود. درواقع هرسال برای بهتر شدن عملکرد کولر، تعمیر و تعویض برخی از بخش‌های آن لازم است از خدمات ویژه سرویس کولر آبی و یا خدمات سرویس کولر گازی استفاده کرد.

در قدم اول و پیش از بررسی سایر نکات کلیدی درخصوص نحوه تعویض پوشال کولر، بهتر است به چیستی و جنس آن بپردازیم. حتما شما نیز رشته‌های چوب مانند به یکدیگر فشرده شده در دیواره و بدنه کولرهای آبی را پیش‌تر دیده اید. این رشته چوب‌های کوچک پوشال نامیده می شوند.

این رشته‌ها توسط ماشین‌های مخصوص پوشال سازی ساخته شده و به هم فشرده می شوند. درنهایت در بسته بندی های توری شکل به فروش می رسند. برخلاف گذشته امروزه می توان انواع مختلفی از پوشال‌های مخصوص کولر آبی را در بازار یافت. از جمله آنها می توان به پوشال‌های معمولی و سلولزی اشاره کرد.

پوشال کولر آبی چیست

چرا استفاده از پوشال در کولر آبی ضروری است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، پوشال‌ها ساختاری چوبی و متخلخل دارند اما علت این ویژگی‌ها چیست؟ چه چیزی استفاده و توجه به زمان تعویض پوشال کولر آبی را پراهمیت کرده است؟ خب، علت اصلی استفاده از کولر ایجاد جریان هوای خنک در محیط است. پوشال نیز در راستای همین هدف به بهبود عملکرد کولر آبی کمک می کند.

در واقع این ساختار چوبی و فیبری پوشال باعث می شود آب در آن به خوبی حفظ شود. با حرکت پره‌های متصل به الکتروموتور باد تولید شده با برخورد به آب موجود در پوشال‌ها به ایجاد هوای خنک و سرما کمک می کند.

نظرات کاربران سرویس کولر آبی

درخواست سرویس کولر آبی

علاوه براین کولر با قرار گرفتن در محیط باز همانند حیاط یا پشت بام به صورت مکرر در معرض آلودگی‌ها و انواع حشرات موذی قرار می گیرد. درنتیجه محافظی برای کولر لازم است تا جلوی ورود این موارد را گرفته و از سلامت سیستم تنفسی افراد اطمینان به عمل آید. پوشال به خوبی این وظیفه را برعهده گرفته و از وارد شدن ذرات گرد و غبار و آلودگی به جریان هوا نیز جلوگیری می کند. علاوه بر این برای به حداقل رساندن آسیب‌های وارده به کولر می توانید از انواع سایبان کولر آبی نیز استفاده کنید.

درنتیجه کوچک‌ترین ایراد و مشکل در ساختار پوشال می تواند به صورت جدی نحوه کارکرد کولر را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل آشنایی با نحوه تعویض پوشال کولر برای ارتقا عملکرد آن ضروری است.

بهترین مارک پوشال چیست؟ چه نوع پوشالی بهترین کارایی را دارد؟

حالا که با پوشال و وظایف آن در کارکرد مناسب کولر آبی آشنا شدیم، بهتر است اولین قدم به سوی نحوه تعویض پوشال کولر آبی را نیز برداریم. در این مرحله لازم است با بهترین مارک و برترین نوع پوشال آشنا شویم تا از میان گزینه‌های مختلف بهترین را برای کولر آبی خود انتخاب کنیم.

بهترین پوشال‌های معمولا از چوب درخت صنوبر، سپیدار و یا تیره بید ساخته می شوند. در واقع علت بهترین نامیده شدن این جنس از پوشال‌ها به دلیل نگهداری بهتر و بیشتر آب در منافذ پوشالی است. اما از بین پوشال‌های سلولزی جدید و پوشال‌های قدیمی کدامیک بهتر است؟ پوشال‌های سلولزی بافت صاف و یکدست تری دارند، درنتیجه آب را بهتر در خود نگه می دارند. همین ویژگی آن‌ها را بهترین نوع پوشال‌ها تبدیل کرده است.

پس پیش از تعویض پوشال به بهترین مارک آن نیز توجه کنید زیرا به اندازه انتخاب بهترین مارک کولر آبی حایز اهمیت است.

بهترین مارک پوشال

پوشال های سلولزی چه تاثیری بر افزایش راندمان کولر آبی دارند؟

در قسمت پیشین گفتیم که پوشال‌های سلولزی بهترین گزینه ممکن برای تعویض پوشال کولر آبی هستند. بیایید بیشتر به توضیح این مسئله بپردازیم تا این بار با اطمینان خاطر بیشتر این نوع از پوشال را برای کولر آبی خود انتخاب کنید.

در واقع وقتی آب وارد کولر می شود یک وظیفه اصلی و اولیه دارد و آن خیس کردن پوشال‌ها است. با خیس شدن پوشال باد ایجاد شده توسط موتور کولر به پوشال برخورد کرده و درنتیجه هوای خنک و مطبوعی وارد محیط داخلی ساختمان می شود.

در پوشال‌های سلولزی برخلاف سایر پوشال‌ها آب به صورت یکنواخت سطوح را خیس می کند زیرا دارای ساختاری منسجم و یکدست هستند. همین ویژگی مثبت راندمان کولر را افزایش داده و در بیشتر خنک کردن محیط تاثیر می گذارد.

نحوه تعویض پوشال کولر آبی در منزل!

خب، حالا می رسیم به مهم‌ترین بخش از این مقاله! همانطور که گفتیم تعویض پوشال کولر آبی برای بهبود عملکرد و ایجاد هوای خنک بسیار حایز اهمیت است. درنتیجه لازم است قبل از گرم شدن هوا و فرارسیدن فصل تابستان نسبت به تعویض پوشال‌ها اقدام کنید. پس از این مرحله می توانید برای تعمیر سایر بخش‌های کولر از خدمات تعمیر و سرویس کولر آب نیز کمک گرفته و تابستان دلنشینی را تجربه کنید.

حالا بیایید مراحل مهم از نحوه تعویض پوشال کولر را با هم بررسی کنیم:

  1. پیش از دست به کار شدن برای باز کردن بدنه کولر و تعویض پوشال کولر آبی، برق را قطع کنید. هرچند تعویض پوشال ارتباطی با قسمت‌های برقی کولر ندارد اما همواره رعایت نکات ایمنی مهم‌ترین اصل در سرویس کولر است.
  2. برای باز کردن دریچه کولر و نصب مجددی آن بعد از تعویض پوشال، از دستکش مناسبی استفاده کنید تا از رسیدن هرگونه آسیب به دست‌ها جلوگیری شود.
  3. نحوه قرارگیری سیم‌های روی پوشال را به خوبی در ذهن خود نگه دارید تا پس از طی مراحل نحوه تعویض پوشال شیوه نصب مجدد سیم‌ها را فراموش نکنید.
  4. حالا می توانید سیم‌های نگهدارنده را به آرامی باز کنید. در واقع این سیم‌ها از افتادن پوشال پس از نصب جلوگیری می کنند.
  5. اکنون پوشال‌های قدیمی را از قاب آن خارج کرده و کنار بگذارید.
  6. دریچه های کولر آبی را به خوبی شستشو دهید. معمولا در اثر تبخیر آب مقداری زیادی از گچ و املاح دور دریچه ا جمع می شوند که شستشوی آنها خالی از لطف نیست. همانند تمیز کردن انواع لکه‌ها می توانید ایجا نیز از سرکه استفاده کنید.
  7. برای جلوگیری از ایجاد فشار مضاعف بر پمپ آب کولر آبی پس از نصب پوشال جدید، بهتر است آن‌ها را خیس کنید. اگر پوشال‌های خیس نباشند کولر مدت زیادی برای خیس کردن پوشال‌های جدید فعالیت خواهد کرد. همین فعالیت ممکن است به خرابی برخی قسمت‌های بخصوص پمپ بیانجامد.
  8. پوشال جدید را به خوبی در قاب آن قرار داده سیم‌ها را محکم ببندید. در صورت عدم رعایت این مرحله ممکن است پوشال افتاده و خنک کردن هوا عملی نشود. همینطور این اتفاق می تواند به اتفاقات بدتری همانند آسیب دیده موتور و سوختن کولر آبی نیز سبب شود.
  9. قابهای بدنه را به آرامی در جای خود قرار داده و محکم کنید. حالا می توانید برق کولر را وصل کرده و از هوای خنک لذت ببرید. توجه داشته باشید، در صورت نیاز پیش از بستن قاب می توانید روغن کاری موتور کولر آبی را نیز انجام دهید.

نحوه تعویض پوشال کولر آبی

خیس کردن پوشال جدید را پس از نصب فراموش نکنید!

در توضیح مراحل نحوه تعویض پوشال کولر نیز اشاره مختصری خیس کردن پوشال‌های جدید کردیم. درواقع خیس بودن پوشال‌های نه تنها از رسیدن هرگونه آسیب به پمپ و موتور کولر آبی جلوگیری خواهد کرد، بلکه از بروز آلرژی در افراد نیز موثر است.

پوشال‌های جدید حالت خامی دارند و مقداری زیادی خرده چوب و گرد و غبار درون آن‌های جمع شده است. اگر این ذرات به هوای داخلی ساختمان وارد شوند، بی شک باعث ایجاد حساسیت و مشکلات تنفسی در افراد خواهند شد. درنتیجه لازم است حتما از پوشال‌های کاملا خیس شده استفاده کرد. حتما این نکته در هنگام تعویض پوشال کولر آبی در ذهن داشته باشید!

خیس کردن پوشال ها

  سخن پایانی اسپارد!

هرچند نحوه تعویض پوشال کولر آبی ساده بنظر می رسد اما بهتر است پیش از بررسی نکات مهم در خصوص آن دست به کار نشوید. البته توجه داشته باشید که همواره می توانید برای انجام مهارت‌های فنی مورد نیاز در منزل از سرویس‌های مختلف همانند خدمات تعمیر و سرویس کولر آبی کمک بگیرید. برای این منظور کافی است سفارش خود را در اسپارد ثبت کنید تا متخصصین در زمان مقرر به محل مراجعه کنند! ضمنا می توانید هزینه سرویس کولر آبی را نیز از اسپارد استعلام بگیرید.

سرویس کولر آبی

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • متخصص آموزش دیده
درخواست سرویس کولر آبی