سرویس کولر آبی

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • متخصص آموزش دیده

قدمت انواع سایبان در کشورهای بیابانی و گرم و خشک مثل ایران به هزاران سال رسیده و مردمان این گونه مناطق همواره از چنین وسیله های برای دوری از آفتاب استفاده کرده اند. سازه ساده و منعطف سایبان باعث شده است تا حتی بدوی ترین انسان ها اشکالی از آن را ایجاد کرده و به کار ببرند.

با این وجود اما سایبان در دنیای مدرن نیز کاربرد و اهمیت خود را از دست نداده و علاوه بر استفاده سنتی آن در جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به داخل ساختمان ها، به عنوان وسیله ای در جهت محافظت از کولر و هر خنک کننده دیگری به کار برده می شود. با این وجود اما همچنان شناخت کاملی نسبت به این وسیله پرکاربرد وجود نداشته و بسیاری از اهمیت آن غافل بوده، انواع آن را از هم تشخیص نداده و در خرید مورد مناسب آن با چالش روبرو می شوند. این مطلب در پی آن است تا شما را با صفر تا صد انواع سایبان کولر آشنا کرده و شما در انتخاب بهترین مورد یاری کند؛ با ما همراه باشید.

سایبان کولر برای چه نوع کولرهای مورد نیاز است؟

حتما این سوال برایتان پیش آمده که سایبان کولر چیست و اساسا آیا کولر شما به سایه بان نیاز دارد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت که اگر کولر شما شامل مورد زیر است، هرچه زودتر به فکر سایبان باشید:

  • تقریبا همه کولرهای گازی و آبی که در پشت بام و یا تراس خانه‌ ها قرار دارند، بهتر است از سایه با استفاده کنند؛ زیرا:
    اولا تابش مستقیم آفتاب روی کولرهای آبی، موجب تبخیر سریع‌تر آب و فرسایش کولر آبی می‌شود و
    ثانیا پنل خارجی کولر گازی که در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دارد و این آفتاب مستقیم، باعث فرسایش و خرابی زود هنگام کندانسور کولرهای گازی خواهد شد.

سایبان کولر گازی

حالا حتما به پاسخ سوال خود رسیدید؛ اینکه تقریبا تمامی کولرها آبی و گازی به سایبان احتیاج داشته و جای هیچ گونه تردیدی در استفاده از آن وجود ندارد. اما باید دید این سایبان ها چه مزایایی دارند و در واقع کاربرد سایبان کولر چیست که تقریبا برای تمامی کولرها (به خصوص کولرهای آبی) مورد نیاز هستند.

راستی اگر قصد تعمیر کولر منزل را دارید می توانید قبل از هر چیز از وبسایت اسپارد استعلام قیمت سرویس کولر آبی را بگیرید.

مزایای استفاده از سایه بان بر روی کولر

با توجه به استفاده از اغلب کولرهای آبی بر روی پشت بام ها، انتخاب و خرید یک سایبان خوب و باکیفیت می تواند مزایای زیر را با خود در بر داشته باشد:

  • افزایش طول عمر قطعات و جلوگیری از فرسایش بدنه کولر (چراکه با استفاده از سایه بان، کولر معمولا روی دور کند بوده و اجزای مختلف آن دیرتر فرسوده می شوند)
  • افزایش چند برابری بازده کولر
  • ایجاد صرفه جویی در مصرف برق (استفاده از سایه بان در حدود ۲۰ درصد باعث کاهش مصرف برق می شود)
  • صرفه جویی در مصرف آب (استفاده از سایه بان در حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد باعث کاهش مصرف برق می شود)
  • جلوگیری از آسیب دیدگی موتور کولر (یکی از دلایل اصلی سوختن الکترو موتور کولر آبی، گرم شدن بیش از اندازه موتور به علت کارکرد زیاد یا گرم شدن فضای داخلی کولر است. سایه بان جلوی گرم شدن فضای داخلی رو می گیرد)
  • مانعی برای زنگ ضدگی و تغییر رنگ بدنه کولر
  • موثر در کاهش صدای که توسط دریچه های کولر به گوش شما در محیط می رسد.
  • جلوگیری از نشستن برف و باران در طول سال بر روی سقف و بدنه کولر
  • قیمت بسیار مناسب
  • روش نصب ساده

انواع سایبان کولر بر اساس کارکرد آنها

نظرات کاربران سرویس کولر آبی

درخواست سرویس کولر آبی

اکنون که احتمالا با خواندن مزایای استفاده از سایبان برای کولر آبی یا گازی منزل، شرکت و یا مغازه خود، خواهان تهیه آن شده اید، بهتر است با انواع آن آشنا شده تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید:

الف) سایبان تاشو یا جمع شدنی

این نوع از سایبان‌ ها را می‌ توان بسته به شرایط نور خورشید بسته یا باز کرد. سایه بان‌ های را بر سر در مغازه‌ ها و فروشگاه‌ ها بسیار دیده‌ایم. هدف فروشگاه‌ ها از به‌کارگیری این نوع از سایبان‌ ها جلوگیری از نفوذ نور خورشید به فضای داخل است. این سایبان ها خود به دو نوع دستی و ماشینی تقسیم می شوند (در نوع ماشینی، باز و جمع شدن سایه بان به صورت اتوماتیک و بدون دخالت نیروی دست انجام می گیرد).

سایبان پارکینگ

ب) سایبان ثابت

این سایه بان ها یک سایه دائمی و همیشگی را فراهم‌ می‌ کنند. معمولا نیز برای افزایش استحکام آنها از ستون کمک گرفته می شود (احتمالا چنین سایه بان هایی را در پارکینگ های عمومی مشاهده کرده اید).

ج) سایبان قابل حمل

سایبان‌ های قابل حمل یکی از پرکاربردترین سایبان‌ های موجود در بازار هستند که با توجه به قابلیت‌ های منحصر به فردی که دارا هستند‌ می‌ توان آن‌ ها را در شرایط و مکان‌های مختلفی به کار گرفت. مهم ترین انواع این سایه بان ها عبارت اند از:

  • چتری
  • کانوپی یا خیمه
  • خود ایستا

این سایبان ها به راحتی با شما به همه جا آمده و از این مزیت بزرگ (یعنی سادگی در حمل و نقل) برخوردار هستند. از طرفی باید توجه داشت که  استحکام و مقاومت آن ها عمدتا پایین است و اصلا مناسب به کار بردن در شرایط بد آب و هوایی نیستند.

انواع سایبان بر اساس جنس پوشش

جنس پوشش یک سایه بان به منزله استخوان در بدن انسان است. در واقع مهم ترین عامل در دوام یک سایه بان، کارکرد آن و با اهمیت ترین موردی که هنگام خرید باید به آن توجه کرد، همین جنس پوشش است. بدین منظور سایبان ها را بر اساس جنس پوشش نیز به انواع مختلفی تقسیم کرده اند که مهم ترین آنها عبارت اند از:

  • سایبان آکریلیک
  • سایبان وینیل
  • سایبان فلزی
  • سایبان فایبرگلاس
  • سایبان متشکل از مواد طبیعی

نکات مهم هنگام خرید سایه بان کولر آبی:

الف) قیمت محصول:

توجه داشته باشید که انواع سایبان قیمت بالایی نداشته و می توانید با بودجه ای حداقلی نیز سایبان مناسب خود را تهیه کنید. از این جهت قبل از هر چیز از میزان مبلغی که می خواهید صرف کنید، اطمینان حاصل کنید تا بتوانید گزینه های ممکن را به دقت بررسی نمایید.

ب) نوع سایبان:

سایبان کولر آبی انواع مختلفی دارد و باید بسته به حالت کولر خود یکی از آنها را انتخاب و خریداری نمایید. اگر موقعیت کولر شما به گونه‌ ای است که ساختمان‌ های بلند اطراف آن وجود دارد و فقط ساعاتی از ظهر نور خورشید سقف آن را می‌ گیرد، بهتر است مدل‌ های سقفی را انتخاب کنید و هزینه اضافی نپردازید. اما اگر خانه شما حالت ویلایی داشته و یا آپارتمانی به دور آن نیست و به گونه‌ ای است که بیشتر ساعات روز جلوی نور خورشید قرار دارد، بهتر از برای آن فول کاور خریداری کنید.

ج) جنس سایبان: در بالا به طور کامل در مورد انواع و جنس سایبان صحبت کردیم. در اینجا تنها اشاره می کنیم که بهتر از سایبان شما از جنسی باشد که هم جلوی نور مستقیم آفتاب را گرفته و هم ضد آب باشد تا از نفوذ برف و باران به داخل کولر جلوگیری کند. البته توجه داشت که حتما باید هوا به داخل کولر جریان داشته باشد.

سایبان آکرلیک

د) نوع نصب: برای نصب برخی سایبان‌ ها باید بدنه کولر خود را با دریل سوراخ کاری کنید و برخی مدل‌ ها نیاز به جوشکاری دارند. پیشنهاد ما این است که به سراغ مدل هایی روید که کم دردسر بوده و خود شما با تخصص پایین می توانید کار نصب آن را انجام دهید.

ه) سایز کولر آبی: کولر آبی‌ دارای سایزهای مختلف هستند که معروف‌ترین سایز آن‌ها ۳۵۰۰ ، ۵۵۰۰، ۶۵۰۰ تا هفت هزار می‌ باشد. شما باید دقیقا سایبان مخصوص کولر خود را خریداری کنید؛ نه بزرگ تر و نه کوچک تر، در غیر این صورت، با مشکل در نصب سایبان مواجه خواهید بود.

و) برند محصول: همواره از اهمیت برند کولر و اطمینان از محصولات تولید شده توسط آن برند گفته ایم. اعتبار برند در مورد سایبان نیز مهم بوده و کیفیت سایبان کولر را معین می کند. در همین جهت پیشنهاد می شود سایبانی از برندی مطرح، با خدمات پس از فروش مناسب تهیه شود تا دردسرهای بعدی به حداقل برسد.

چند نکته در رابطه با نگهدای از سایبان کولر

  • ترجیحا بعد از فصل تابستان سایبان را جمع کنید تا طول عمر آن افزایش یابد. مگر آنکه سایبان شما به درد فصل زمستان نیز بخورد (و ضد آب باشد) که در این حالت، نیازی به جمع کردن سایبان نیست.
  • سایبان را به خوبی و محکم در جای خود نصب کنید. اگر در این حوزه تخصص ندارید، حتما از کارکنان خدمات منزل حرفه ای استفاده کنید تا سایبا شما با اولین باد و باران کنده نشود!
  • سایبان را طوری نصب کنید که آب روی آن جمع نشود و در صورت بارندگی تمام آب روی سایبان روی زمین خالی شود (و روی سایبان نماند). آب سایبان را پوسیده کرده و طول عمر آن را کاهش می‌دهد.

حرف آخر اسپارد

استفاده از سایبان نه تنها به طول عمر کولر شما کمک کرده و باعث می شود باد خنک تری روانه ساختمان شما شود، بلکه به علت اثرگذاری در کاهش مصرف آب و برق، به نوبه خود در رابطه با کاهش معضلات زیست محیطی نیز نمره قبولی می گیرد. از این رو نصب سایبان یکی از مواردی است که برای هر کولری لازم بوده و تاخیر در انجام آن، به زودی شما روانه خدمات سرویس و تعمیرات کولر اسپارد خواهد کرد!

سرویس کولر آبی

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • متخصص آموزش دیده
درخواست سرویس کولر آبی