نصب کاغذ دیواری

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب حرفه‌ای

امروزه توجه به دیوارها در دکوراسیون منزل اهمیت بسیار بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. دیوار دیگر فقط وظیفه جدا کردن فضاهای مختلف خانه و تحمل وزن سقف را بر عهده ندارد و تاثیر زیادی در زیبایی محیط داخلی ساختمان دارد. دقیقا به همین خاطر است که نقاشی دیوارها و یا استفاده از انواع کاغذ دیواری تا این حد رونق گرفته است. اما آیا تنها می توان از رنگ و کاغذ برای زیباسازی دیوارها استفاده کرد؟ پاسخ به این سوال منفی است، زیرا در سال های اخیر انواع دیوار پوش ها به بازار عرضه شده اند که از نظر زیبایی و تنوع، جایگاه بسیار مهمی در ذهن طراحان دکوراسیون خانه دارند.

دیوارپوش ها به انواع گوناگونی مثل دیوارپوش چوبی، PVC، چرمی، سه بعدی و … تقسیم می شوند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را داشته و کاربرد ویژه ای دارند. همین تنوع در جنس و طرح هست که باعث شده استقبال از این دیوارپوش ها تا این حد چشمگیر باشد. اگر شما هم از رنگ و کاغذ دیواری خسته شده اید و می خواهید که با استفاده از انواع دیوارپوش های ساختمانی در دکوراسیون داخلی منزلتان تغییر ایجاد کنید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

انواع دیوار پوش منزل

دیوارپوش چیست؟ در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

همانطور که از نامش پیدا است، دیوارپوشش نوعی پوشش از جنس های مختلف است که روی دیوار قرار می گیرد و فضا را زیباتر و مدرن تر می کند. دیوارپوش (Wall Covering) که به اسم دیوارکوب نیز خوانده می شود، علاوه بر جنبه ظاهری، جنبه کاربردی بسیار بالایی نیز دارد و در بسیاری موارد به عنوان عایق صدا و حرارت نیز عمل می کند. این پوشش در خیلی از مغازه هایی که مخصوص دکوراسیون منزل بوده و یا در حوزه کاغذ دیواری و کفپوش خانه فعالیت می کنند، فروخته می شود و استفاده از آن مخصوصا در فضاهایی مثل فضاهای زیر ضرورت دارد:

  1. دیوارهایی که در معرض رطوبت و یا حرارت دائمی قرار دارند.
  2. دیوارهایی که در معرض ضربه های متوالی قرار دارند.
  3. دیوارهایی که به دلیل قرارگیری در فضاهای پر رفت و آمد، در معرض استهلاک بسیار بالا قرار دارند.
  4. دیوارهای اتاق نشیمن و یا آشپزخانه که استفاده از رنگ یا کاغذ دیواری برای آنها تکراری شده است.

دیوارپوش چه انواعی دارد؟

دیوارپوش ها از نظر کاربرد و همچنین متریالی که از آن تشکیل یافته اند، به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. ما در ادامه مهمترین انواع دیوارپوش را معرفی کرده ایم، اما اگر بخواهید به بهترین شکل از این دیوارپوش ها در چیدمان منزلتان استفاده کنید، توصیه می کنیم ضمن صرف هزینه خدمات دکوراسیون منزل، حتما از یک دیزانر حرفه ای کمک بگیرید تا نتیجه مطابق خواست شما باشد.

۱- دیوارپوش چوبی

دیوارپوش‌های چوبی از پرفروش ترین انواع دیوار پوش ها به حساب می روند. این پوشش ها از تخته های چوب که بسیار باریک هستند ساخته می‌ شوند. رنگ آمیزی این تخته ها نیز بسیار متنوع است، اما معمولا رنگ اصلی خود چوب بیشتر مورد استقبال قرار گرفته و شیوه نصب عمودی آنها نیز محبوب است. این دیوارپوش ها بخصوص در پشت تلویزیون، دیوارهای آشپزخانه و پشت تخت خواب بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. انواع دیوار پوش چوبی نیاز به زیرسازی ندارند، مقاومتشان بالاست و به عنوان عایق صدا عمل می کنند. البته قیمت آنها نیز نسبتا گران است و به دلیل آنکه نسبت به آب حساس هستند، هرگز نباید در محیط های مرطوب نصب شوند.

 انواع دیوار پوش چوبی

۲- دیوارپوش چرمی

نظرات کاربران نصب کاغذ دیواری

درخواست نصب کاغذ دیواری

دیوارپوش های چرمی که به صورت های رولی، تایلی و پنلی در بازار عرضه می شوند، حالتی بسیار لوکس به فضای داخلی خانه می دهند. به همین جهت استفاده از این دیوارپوش ها در سالن غذاخوری، اتاق نشیمن و پذیرایی و فضای پشت تخت خواب بسیار رایج است. دیوارپوش های چرمی عایق صدا و حرارت هستند و از این لحاظ نیز مزیت های زیادی دارند.

۳- دیوارپوش PVC

این دیوارپوش ها از پی وی سی ساخته شده اند و در برابر ضربه، حرارت و رطوبت بسیار مقاوم هستند. در واقع انواع دیوار پوش pvc از جمله بادوام ترین دیوارپوش های ساختمان به حساب می آیند که اتفاقا قابل شستشو با آب هم می باشند. همین استحکام بالا و مقرون بصرفه بودن باعث شده که استفاده از دیوارپوش هایی با جنس PVC در مکان هایی شلوغ و پر رفت و آمد (مثل مراکز خرید و هتل ها) بسیار رایج باشد.

۴- دیوارپوش MDF

ام دی اف از جنس نوعی چوب فشرده است که روکشی مقاوم روی آن زده می شود. به همین خاطر دوام MDF نیز مثل PVC بالاست و مخصوصا در برابر ضربه استحکام قابل قبولی دارد. شاید دیوارپوش های از جنس ام دی اف را در راهروی ورودی اتاق برخی از هتل ها دیده باشید. این دیوارپوش ها در عین مقاومت بالا در برابر ضربه، در مورد رطوبت و آب حساس هستند و به همین خاطر از آنها در فضاهای مرطوب مثل حمام، سرویس بهداشتی و سونا استفاده نمی شود.

بیشتر بخوانید: رنگ مخصوص چوب چیست؟

۵- دیوارپوش سنگی

از میان انواع دیوار پوش منزل، دیوارپوش سنگی یکی از محبوبترین پوشش ها برای دیوار به حساب می رود. از سنگ های طبیعی و مصنوعی در مکان هایی مثل پشت تلویزیون، یک قسمت از اتاق نشیمن، دیوارهای آشپزخانه، جزیره آشپزخانه و فضای پشتی شومینه استفاده می شود. این دیوارپوش ها دوام بسیار بالایی دارند و در برابر سرما، گرما، رطوبت و ضربه بسیار مقاوم هستند و به همین خاطر در بلند مدت صرفه اقتصادی دارند، هرچند که در زمان خرید احتمالا باید پول زیادی را بابت آنها پرداخت کنید.

دیوارپوش سنگی

۶- دیوارپوش کناف

این دیوارپوش ها از جنس پنل های گچی با روکش کاغذی هستند که مخصوصا به عنوان عایق صدا مورد استفاده قرار می گیرند. خیلی اوقات روی کناف رنگ زده می شود تا با یکنواختی خود را با سایر مکان های خانه حفظ کند. دیوارپوش های کناف سبک بوده و علاوه بر آنکه در برابر حرارت و آتش ایمن هستند، قیمت مقرون بصرفه ای هم دارند.

۷- دیوارپوش آلومینیومی

دیوارپوش های آلومینیومی همانطور که از اسم آن پیداست، از قطعات کوچک آلومینیوم ساخته شده اند. این دیوارپوش ها وزن اندکی دارند و به کمک چسب بسیار قدرتمندی که در پشت خود دارند، به سادگی به روی دیوار نصب می شوند. تنوع طرح و و رنگ این دیوارپوش ها بسیار بالاست و مخصوصا در محیط هایی مثل آشپزخانه بسیار کاربردی اند.

۸- دیوارپوش سه بعدی

این دیوارپوش ها بسیار مدرن هستند و از متریال مختلفی مثل فایبرگلس، چرم، ام دی اف و بتن دکوراتیو تهیه می شوند. دیوارپوش های سه بعدی علاوه بر آنکه جلوه بسیار خاصی را به فضای داخلی منزل می بخشند، عایق رطوبت، صدا و حرارت هستند و از این لحاظ نیز کاربرد زیادی دارند. البته اگر تمایلی به پرداخت هزینه های بالای دیوارپوش سه بعدی ندارید می توانید از روش نقاشی سه بعدی ساختمان استفاده کنید.

دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش یا رنگ؟ کدام یک بهتر است؟

این یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که افراد دائما از ما می پرسند. در پاسخ به این سوال باید به دو نکته مهم اشاره کرد. اولا اینکه بسیار مهم است که چه نوع دیوارپوشی را مدنظر داشته و می خواهید آن را با چه نوع رنگی (روغنی، اکریلیک، پلاستیک) مقایسه کنید. دوما اینکه که دیوارپوش و رنگ هرکدام نسبت به دیگری مزیت هایی دارند، اما آنچه که مهمترین فاکتور در انتخاب شما است، کاربردی است که از هریک انتظار دارید.

مثلا از لحاظ هزینه، طبیعتا رنگ گزینه بصرفه تری خواهد بود و به طور میانگین حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از دیوارپوش (مخصوصا نمونه های ارزشمند آن مثل دیوارپوش سنگی) ارزان تر می شود. زیبایی و تناسب دیوارپوش با محیط فاکتور دیگری است که حتما باید مدنظر قرار دهید. مثلا برای مکان های کوچک، استفاده از دیوارپوش چندان توصیه نمی شود. در عین حال کیفیت و دوام اکثر دیوارپوش ها نسبت به انواع رنگ بیشتر است و از این لحاظ مدت زمان طولانی تری از دیوارپوش خود لذت خواهید برد. پس مشخص است که جواب قطعی برای این سوال وجود ندارد و برای استفاده از هریک از این گزینه ها باید شرایط خود را بسنجید.

چرا نصب اصولی انواع دیوار پوش اهمیت زیادی دارد؟

فرقی نمی کند که چه نوع دیوارپوشی را انتخاب کرده و یا آنکه اساسا می خواهید از کاغذ دیواری یا رنگ برای زیباسازی دیوارهای خانه تان استفاده کنید، زیرا در هر صورت توصیه می شود که در فرایند نصب انواع دیوار پوش ها حتما از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. خدمات نصب کاغذ دیواری، نقاشی دیوار و اجرای انواع دیوارپوش ها امری کاملا تخصصی است و به همین خاطر اگر در حین پیاده سازی آنها استانداردهای لازم درنظر گرفته نشود، دیوارپوش به درستی روی دیوار سوار نشده و بعد از مدتی مجبور خواهید بود که جهت تعمیر آنها مبلغ بیشتری را هزینه کنید.

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)