طراحی دکوراسیون

  • طراحی مطابق با سلیقه شما
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان اهمیت بسیار بیشتری نسبت به دیزاین سایر اتاق خواب های منزل دارد. یک نوجوان فقط برای خواب به اتاقش نمی رود و در روز ساعت های زیادی را در آن صرف می کند. در واقع خانه اصلی نوجوان اتاق خوابش است. در آنجا درس می خواند، بازی می کند، با دوستانش صحبت می کند و در نهایت استراحت می کند. در نتیجه طبیعی است که برای دیزاین دکوراسیون چنین مکانی بخواهید بهترین ها را انجام دهید.

البته یک مشکل بزرگ وجود دارد؛ اینکه خیلی از اوقات ایده های نوجوان با طرح هایی که والدین در نظر دارند تطابق ندارد. همین مسئله جدل های زیادی را به وجود می آورد و در آخر اتاق هم به گونه ای طراحی می شود که هیچ یک از طرفین راضی نیستند. اما آیا شما هم می خواهید به همین مشکل دچار شوید؟ قطعا پاسختان منفی است. پس خبر خوشی برایتان داریم: اینکه با رعایت چند نکته و ترفند ساده می توانید بهترین طراحی ها را برای اتاق نوجوان پیاده سازی کنید. کافی است تا انتهای مطلب همراهمان باشید تا شما را با این ترفندها آشنا کنیم.

دیزاین اتاق خواب نوجوان

در طراحی دکور اتاق خواب نوجوان چه ترفندهایی وجود دارد؟

برای آنکه یک اتاق خواب با طراحی شیک و کاربردی داشته باشید، حتما باید چند ترفند مانند استفاده از رنگ های جسورانه و استیکرهای مرتبط را رعایت کنید تا اتاق سال ها قابل استفاده باشد. ما در ادامه تمام این ترفندهای ساده را به شما آموزش می دهیم:

۱- از رنگ های جسورانه استفاده کنید

برعکس روانشناسی رنگ ها در طراحی دکور اتاق خواب بزرگسالان، در اتاق های نوجوان بهتر است حتما از ترکیب رنگی سفید به همراه یک رنگ تند مثل قرمز، نارنجی و یا بنفش استفاده کنید. حتی می توانید یک بخش کوچک از دیوار را به این رنگ در بیاورید. در این رابطه حتما به تفاوت روحیات دخترها با پسرها در دیزاین اتاق خواب دخترانه و پسرانه توجه داشته باشید.

۲- کاغذ دیواری روی یکی از دیوارها ترکیب زیبایی دارد

انواع مختلفی کاغذ دیواری وجود دارد، از رنگ ها گرفته تا الگوها، چاپها تا تصاویر، پیدا کردن موردی که هم شما و هم نوجوانتان در مورد آن توافق داشته باشید کار خیلی سختی نیست. این امر به ویژه در پر کردن دیوارهای سفید و زیباسازی بسیار مفید است.

۳- از استیکر و تابلو روی دیوار کمک بگیرید

یک اتاق باید مطابق با سلیقه صاحب آن تزئین شود. اکثر نوجوان ها نیز علاقه مند به پوسترها و استیکرهای مختلف هستند. از این رو از این اشیای تزئینی در زیباسازی فضای اتاق (مطابق با سلیقه نوجوان) کمک بگیرید. فراموش نکنید که دیوارهایی پر و مملو از وسیله (مثل قفسه، پوستر و تابلو) یک شاخصه کلیدی اتاق افراد نوجوان است.

۴- به پرورش فکر خلاق نوجوان توجه کنید

نظرات کاربران طراحی دکوراسیون

درخواست طراحی دکوراسیون

بخش مهمی از خلاقیت انسان در دوران نوجوانی شکل می گیرد. قرار دادن وسایلی خاص در گوشه ای از اتاق می تواند تقویت کننده تفکر خلاقانه نوجوانان باشد. به همین منظور از ابزارهایی خاص مثل یک تخته سیاه یا تخته وایت برد و یا یک بوم نقاشی در گوشه ای از اتاق استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق نوجوان

۵- اهمیت زمین اتاق و کفپوش ها را دست کم نگیرید

در چیدمان و دکوراسیون اتاق نوجوان، کفپوش ها نیز اهمیت بالایی دارند. به همین منظور ترجیحا از کفپوش هایی استفاده کنید که حسی گرم را به بیننده منتقل کرده و تداعی کننده فضایی صمیمی باشند. به این منظور می توانید از گلیم هایی کوچک و رنگی استفاده کنید و ترجیحا از طرح پارکت و یا لمینت کمک بگیرید.

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان چه ویژگی های باید داشته باشد؟

بالاتر در مورد ترفندهایی توضیح دادیم که طراحی دکور اتاق خواب نوجوان را ساده تر می کنند. اما این اتاق لازم است که ویژگی هایی اساسی نیز داشته باشد تا به یک اتاق خواب واقعا مناسب برای نوجوانی ۱۲ تا ۱۸ ساله تبدیل شود. ما در ادامه مطلب برخی از مهمترین این ویژگی ها مانند چند منظوره بودن را به شما معرفی کرده ایم:

۱- باید چند منظوره باشد

همانطور که در ابتدای مطلب ذکر کردیم، نوجوانان به اتاق خود تنها به عنوانی محلی برای استراحت نگاه نمی کنند. از این رو این اتاق باید فضایی باشد که هم بتوان در آن مطالعه کرد، هم فیلم دید، هم استراحت کرد و وظیفه پذیرایی از مهمانان را بر عهده گرفت. جداسازی فضاهای مختلف اتاق تا حد امکان، چنین شرایطی را فراهم می کند.

۲- باید دلباز و پر از آرامش باشد

نحوه نورپردازی، نوع پرده و رنگ دیوارها و اکسسوری ها باید به طوری باشند که علاوه بر تامین سلیقه نوجوان، حس شادی و طراوت را به او منتقل کنند. مثلا حتما پیشنهاد می شود که اتاقی که به سوی پنجره نورگیر است به نوجوان اختصاص داده شود. همچنین از آنجایی که یکی از کاربردهای اصلی اتاق، مطالعه و درس خواندن است، باید به نحوی چیده شود که شلوغ نبوده و حس آرامش را به نوجوان منتقل کند.

دکور اتاق نوجوان

۳- باید یک نقطه کانونی داشته باشد

می توانید برای انتقال حس امنیت بیشتر به نوجوان، یک محل مشخص را به نقطه کانونی اتاق تبدیل کنید تا نوجوان از قرار گرفتن در آن حس آرامش داشته باشد. مثلا می توانید یک مبل راحتی و یک صندلی را در گوشه ای از اتاق قرار دهید و آنجا را تبدیل به نقطه اصلی و آرامش بخش اتاق کنید. نقطه ای که نوجوان هر زمان خواست به آنجا برود و با خیال راحت فیلم تماشا کرده یا کتاب مورد علاقه اش را مطالعه کند.

۴- باید وسایل نظم دهنده داشته باشد

نوجوانان معمولا نامنظم هستند. اما وجود برخی وسایل درون اتاق باعث می شود که این بی نظمی تا حدی کنترل شود. از جمله چنین وسایلی می توان به کمد دیواری، قفسه های عمودی یا افقی روی دیوار، سطل آشغال زیر میز و پاف پایین تخت اشاره کرد.

چند ایده خلاقانه برای دیزاین اتاق خواب نوجوان

در قسمت های بالای اصول و ترفندهایی را توضیح دادیم که رعایت آنها برای طراحی دکور هر اتاق خواب نوجوانی لازم هستند. در این بخش اما چند ایده جذاب و البته جسورانه را مطرح می کنیم که بسته به سلیقه نوجوان می توان آنها را در اتاق اجرا کرد. البته در پیاده سازی این ایده ها باید وضعیت مالی خود را نیز در نظر داشته باشید و بی گدار به آب نزنید. اگر هم می توانید هزینه خدمات طراحی دکوراسیون را به جان بخرید و کار را به یک دیزاینر ماهر بسپارید، اجرای ترفندهای زیر ساده تر می شود:

  • از هنر چاب روی اکسسوری ها استفاده کنید. می توانید تصاویر و نمادهای مورد علاقه نوجوان را روی اشیای مختلف اتاق مثل روبالشی، ماگ و یا چراغ خواب چاپ کنید.
  • وجود وسایلی مثل آکواریم می تواند منجر به رشد تفکر خلاقانه نوجوان باشد. اهمیت بهره گرفتن از چنین وسایلی را دست کم نگیرید.
  • می توانید با استفاده از صندلی تاب دار و یا صندلی راک، فضایی منحصربفرد در اتاق ایجاد کنید.
  • نقاشی های خاص روی دیوار ایده ای جسورانه و البته جذاب است. می توانید بخشی از دیوار اتاق را مناسب با سلیقه نوجوان (مثلا تصویر یک فوتبالیست در طراحی اتاق خواب پسرانه) نقاشی کنید.

دکوراسیون اتاق خواب

  • نوجوانان عاشق حریم خصوصی هستند. به همین خاطر می توانید مثلا دور تخت آنها را پرده بزنید که حس آرامش و امنیت زیادی به آنها القا شود.
  • وسایل مورد علاقه نوجوان را در دید قرار دهید. مثلا اگر نوجوان عاشق تنیس است، راکت تنیس آن را در محلی قرار دهید که در دید باشد. فراموش نکنید که اتاق خواب به نوعی نشان دهنده سبک زندگی فرد نیز می باشد.
  • کاغذ دیواری های گرافیکی یک پیشنهاد عالی برای مدرن نشان دادن اتاق است. بخصوص نوجوانان بالغ به این طرح ها علاقه زیادی دارند.
  • سعی کنید حداقل در بخشی از اتاق از رنگ های پر رنگ استفاده کنید تا نشان دهید اتاق فضای زنده ای دارد.

چطور خدمات طراحی دکوراسیون اتاق خواب را با کیفیت بالا دریافت کنیم؟

رعایت کردن اصولی که در این مطلب معرفی کرده ایم تضمین کننده ایجاد یک اتاق خواب جذاب و پر از حس امنیت برای نوجوان است. اما اگر واقعا به فکر بهترین دیزاین ها هستید و می خواهید طراحی دکور اتاق خواب نوجوان خود را به حرفه ای ترین دیزاینرها بسپارید، متخصصین مجموعه اسپارد آماده خدمت رسانی به شما هستند. کارشناسان خدمات طراحی دکوراسیون منزل اسپارد ضمن رعایت استانداردهای روانشناختی دیزان فضای داخلی منزل، بروزترین متدها را در طراحی چیدمان منزل شما به کار می برند. پس اگر می خواهید که سال های سال از دکوراسیون خانه خود لذت ببرید، حتما روی کمک ما حساب باز کنید!

طراحی دکوراسیون

  • طراحی مطابق با سلیقه شما
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
درخواست طراحی دکوراسیون