طراحی دکوراسیون

  • طراحی مطابق با سلیقه شما
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

سلیقه پسربچه ها معمولا با افزایش سن تغییر می کند؛ به همین دلیل بهتر است برای دیزاین اتاق خواب پسرانه سراغ گزینه های ساده و مینیمال تر بروید. به این ترتیب می توانید با تغییر سن و سلیقه تنها لوازم اتاق خواب را تغییر دهید نه نقاشی و کفپوش اتاق خواب را.

اگر شما نیز می خواهید بهترین انتخاب را داشته باشید در ادامه این مقاله با بررسی ۱۰ ایده ناب طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه با اسپارد مگ همراه باشید!

مهم ترین نکته در دیزاین اتاق خواب پسرانه چیست؟

پیش از اینکه در این مطلب به برسی ایده های مختلف طراحی دکور اتاق خواب پسرانه بپردازیم لازم است یک نکته مهم را یادآوری کنیم. این نکته چیزی نیست جز کمک گرفتن از فردی که مشغول طراحی دکوراسیون اتاق خوابش هستید. حتی اگر پسربچه ای ۵ ساله نیز باشد بهتر است درخصوص رنگ لوازم و مواردی از این دست نظرخواهی کنید. علاوه بر تاثیر روانشناسی مثبت این کار روی کودکان، نتیجه دیزاین اتاق کاملا مطابق سلیقه کودک خواهد بود. وقت گذراندن در چنین محیطی در رشد کودکان نیز تاثیر مثبتی دارد.

۱۰ ایده طراحی اتاق خواب پسرانه

بیایید بدون معطلی به بررسی ایده های جذاب و محبوب در طراحی اتاق خواب پسرانه بپردازیم. البته تعدادی از این ایده ها ممکن است جنبه کودکانه داشته باشند که برای طراحی اتاق خواب پسرهای جوان و نوجوان پیشنهاد نمی شود.

این ۱۰ ایده عبارتند از:

استفاده از یک تم ویژه گزینه مناسبی برای طراحی اتاق خواب پسرانه است!

برای اینکه یک اتاق خواب فقط محیطی پر از لوازم مختلف و تخت خواب و میز و … نباشد لازم است اول از همه یک تم ویژه برای اتاق انتخاب کنید. درواقع تم شخصیت به فضا بخشیده و محیطی سرگرم کننده پدید می آورد.

برای انتخاب تم همانطور که پیش تر نیز اشاره شد می توانید از سلایق و علاقمندی های خود کودک و یا نوجوان نیز بهره مند شوید. با استفاده از این اطلاعات می توانید اتاق خواب را به محیط کمپی در یک جنگل و یا سرزمین عجایب و یا کشتی بزرگی وسط دریا تبدیل کنید!

تم اتاق خواب پسرانه

از ترکیب رنگها پر جنب و جوش و خنثی غافل نشوید!

یکی از رنگهای محبوب در طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه رنگ نارنجی و قهوه ای است. در نظر داشته باشید که نباید تنها به رنگهای جیغ و پرانرژی محدود شوید. این رنگها علاوه بر اینکه چشم را خسته می کنند از نظر روانی نیز ممکن است آرامش کودک و حتی نوجوانان را بهم بریزند.

پس لازم است رنگهای خنثی را نیز در کنار قرمز و نارنجی قرار دهید. برای مثال می توان به ترکیب سرمه ای و قرمز و یا ترکیب نارنجی و توسی اشاره کرد. از دیگر رنگهای محبوب پسران می توان به رنگ سبز و آبی نیز اشاره کرد.

برای مثال می توانید یک تکه از دیوار ورودی کنار درب اتاق را به رنگ نارنجی نقاشی کنید و در سایر دیوارهای اتاق بروید سراغ رنگ توسی و سایر رنگهای خنثی محبوب فرد. جالب است بدانید این نوع طراحی رنگ در اتاق خواب پسر جوان نیز همانند اتاق خواب پسربچه ها جواب می دهد.

نقاشی اتاق خواب پسرانه

تخت خواب و سایر مبلمان را از گزینه های ساده تری انتخاب کنید!

حتما تخت خواب هایی به شکل ماشین رالی و یا کشتی دیده اید. این گزینه ها برای کودکان زیر ۱۰ سال معمولا گزینه خوبی هستند اما اگر نمی خواهید پس از یک تا دوسال مجددا هزینه زیادی صرف خرید سرویس خواب بکنید، بهتر است بروید سراغ گزینه های ساده تر!

برای مثال تخت خواب چوبی با طیف های مختلف قهوه ای تا توسی و مشکی می تواند بهترین انتخاب برای دیزاین اتاق خواب پسرانه باشد. در کنار تخت خواب خریدازی صندلی هایی راحت و هماهنگ با رنگ اتاق خواب نیز پیشنهاد می شود.

البته در ذهن خود داشته باشید که منظور از تخت خواب صرفا تخت های ساده و معمولی نیست شما می توانید با به کار گرفتن خلاقیت خود تخت هایی جذاب و جالب تک نفره و حتی دو طبقه طراحی کنید.

نظرات کاربران طراحی دکوراسیون

درخواست طراحی دکوراسیون

تخت خواب پسرانه

کلکسیون محبوب پسرها را فراموش نکنید!

شاید فکر کنید در طراحی دکور اتاق خواب پسرانه تنها نکته مهم توجه به هزینه نقاشی و خرید مبلمان مناسب است. درحالیکه یکی از نکته های مهم ایجاد محیطی برای کلکسیون محبوب پسرانه است. اما منظور از کلکسیون پسرانه چیست؟

این مورد براساس سلیقه افراد متفاوت است. آیا پسربچه شما به فوتبالیست ها علاقمند است یا به کشتی ها؟ به جمع کردن ماشین های کوچک قدیمی علاقه دارد یا به نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی؟

محیط خلاقانه ای برای مطالعه طراحی کنید!

معمولا بیشتر سالهای نوجوانی با آزمون ها و امتحانات مختلف همراه است؛ به همین دلیل طراحی محیط مطالعه از ضروری ترین بخش های دیزاین اتاق خواب پسرانه است. برای این منظور گزینه های زیادی پیش رویتان است که می توانید برحسب اندازه اتاق خواب بهترین مورد را انتخاب کنید.

برای مثال اگر فضای بزرگی در اختیار داشته باشید، بد نیست یک دیوار را سراسر به قرارگیری میزی بزرگ و قفسه های کتاب اختصاص دهید اما اگر فضای کوچکی داشته باشید بهتر است از میزهای کم جا و یا تاشو استفاده کنید.

ایده طراحی اتاق خواب پسرانه

نورپردازی اتاق خواب برای جوان های گیمر!

بیشتر پسربچه ها از سنین کودکی تا نوجوانی و حتی پیری به گیم بازی کردن علاقمند هستند. با پیشرفت های حاصل شده در تکنولوژی فضای گیمینگ نیز تاحدود زیادی تغییر پیدا کرده است. بد نیست در دیزاین اتاق خواب پسرانه این تغییرات را درنظر بگیرید.

برای مثال می توانید با نورپردازی های خاص محیطی جذاب و هیجان انگیز برای بازی های کامپیوتری فراهم کنید. این نورپردازی تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و نتیجه نهایی طراحی دکوراسیون خواهد داشت.

نورپردازی اتاق خواب

 محیطی برای ورزش نیز در نظر بگیرید!

اگر فضای مناسبی در اختیار داشته باشید می توانید از لوازم ورزشی نیز برای تکمیل اتاق خواب استفاده کنید. برای مثال می توان به تردمیل، دوچرخه و یا یک کیسه بوکس اشاره کرد. پس اگر پسربچه تان به ورزش علاقمند باشد، طراحی محیطی که یادآور ورزش باشد بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

اتاق خواب پسرانه ورزشی

استفاده از طرح های گرافیکی را فراموش نکنید!

برای اینکه به سمت سبک رترو از سبک های مورد علاقه پسران حرکت کنید، می توانید طرح های گرافیکی نیز به کار ببرید. بسته به سلیقه خود این طرح ها در کاغذ دیواری، پوشش پارچه ای مبلمان و حتی پرده ها ظاهری زیبا و مدرن به اتاق خواب پسرانه می بخشند. البته به شرطی که نیم نگاهی هم به جدیدترین طرح ها و مدل های پرده اتاق خواب بیندازید.

طرح های گرافیکی اتاق خواب پسرانه

یادگیری را با دیزاین اتاق خواب پسرانه ترکیب کنید!

تا اینجا بیشتر به سرگرم کنندگی اتاق خواب اشاره داشتیم در حالیکه می توانید این سرگرمی را با یادگیری روزانه نیز همراه کنید. برای مثال یک دیوار را به یک نقشه دور دنیا اختصاص دهید تا علاوه بر برانگیزاندن حس ماجراجویی علم جغرافیا کودکان را نیز افزایش دهید.

برای این منظور می توانید یک نقشه از ستارگان و صورت های فلکی در سقف یا تصاویری از دنیای دایناسورها و گیاهان نیز استفاده کنید.

طراحی دکور اتاق خواب پسرانه

از لوازمی با بیش از یک کاربرد استفاده کنید!

آخرین ایده پیشنهادی ما برای دیزاین اتاق خواب پسرانه، استفاده از مبلمان و یا لوازمی با بیش از یک کاربرد است. برای مثال بد نیست در انتخاب تخت سراغ گزینه هایی بروید که دارای کشوهای مخصوص لباس و نگهداری اسباب بازی نیز هستند.

یا در انتخاب دراور کوچک گزینه چرخ دار را انتخاب کنید تا کودک بتواند با حرکت دادن آن به عنوان میز جلوی پنجره و یا در کنار تخت خواب نیز از آن استفاده کند. به این ترتیب علاوه بر داشتن طراحی خلاقانه بیشترین کابرد از وسایل را نیز فراهم خواهید کرد.

طراحی دکور اتاق خواب پسرانه

چطور بهترین اتاق خواب پسرانه را طراحی کنیم؟

علاوه بر نکات و ایده هایی که در خصوص دیزاین اتاق خواب پسرانه در قسمت اول این محتوا بررسی کردیم، همواره استفاده از کمک های متخصصین می تواند به کار شما سرعت و زیبایی بیشتری ببخشد. برای این منظور ما در اسپارد خدمات طراحی دکوراسیون منزل را نیز برای شما ارائه می کنیم.

برای استفاده از کمک های متخصصین اسپارد می توانید سفارش خود را به صورت رایگان ثبت کرده و منتظر مراجعه متخصص در زمان مقرر شده باشید. به این ترتیب می توانید بهترین اتاق خواب پسرانه را با کمترین زحمت و بالاترین کیفیت داشته باشید!

طراحی دکوراسیون

  • طراحی مطابق با سلیقه شما
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
درخواست طراحی دکوراسیون