نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

اگر از یکنواختی دیوارهای منزل یا محل کارتان خسته شده اید، حتما نقاشی ساختمان با شابلون را جزو برنامه های کاری خود قرار دهید. کافی است دست به کار شوید و خودتان نحوه استفاده از شابلون را آموزش ببینید. خواهید دید که به راحتی می توانید روی دیوارهای منزلتان طرح های زیبایی را اجرا کنید که همیشه رویایشان را داشته اید.

خوشبختانه رنگ آمیزی ساختمان با شابلون کار چندان سختی نیست. این کار هم از نظر اقتصادی به صرفه است، هم زمان اندکی از شما می گیرد و هم موجب می شود که هر طرحی را که علاقه دارید، بتوانید روی دیوار پیاده کنید. تنها با یک آموزش مختصر و مفید خودتان می توانید همه فن حریف شوید. اگر همچنان به این صحبت ما شک دارید، در ادامه مطلب همراهمان باشید تا شما را با سیر تا پیاز نقاشی با شابلون آشنا کنیم.

نقاشی ساختمان با شابلون

شابلون دیواری در چه مکان هایی به کار می آید؟

شابلون بهترین جایگزین برای کاغذ دیواری است. یعنی اگر در بازار نمی توانید کاغذ دیواری مناسب با سلیقه تان را پیدا کنید، می توانید با استفاده از شابلون دیواری، طرح های مورد علاقه تان را پیاده کنید. جدای از آن آن، امروزه کاغذ دیواری ها قیمت پایینی ندارند و اگر قرار باشد کل دیوارهایتان را با کاغذ دیواری بپوشانید، هزینه زیادی را با صرف کنید. قیمت شابلون اما بسیار مناسب تر است و علاوه بر آن که جلوه بسیار زیبایی به منزل می بخشد، موجب صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود. در ادامه این مطلب بیشتر با شابلون دیواری و آموزش نقاشی با آن آشنا می شوید.

شابلون ها امروزه در انواع طرح ها و مدل ها در بازار عرضه می شوند. از طرح های خوشنویسی گرفته، تا جدیدترین مدل های نقاشی را می توانید به کمک رنگ آمیزی ساختمان با شابلون روی دیوار یا سقف منزلتان پیاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که کیفیت و ماندگاری بالای رنگ‌ های به کار رفته در شابلون باعث می شوند تا نتیجه کار بسیار مطلوب بوده و تا سال ها بتوانید از طرح خود لذت ببرید.

برای رنگ آمیزی دیوار چطور می توان شابلون ساخت؟

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

برای ساختن شابلون موردنظرتان مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برای کشیدن طرح خود، مقوا و فوم تهیه کنید.
  2. طرح مورد نظر خود را با خودکار یا مداد روی مقوا یا فومی که تهیه کرده اید، بکشید. البته برای آنکه کارتان ساده تر شود، می توانید طرح مورد نظرتان را روی مقوا پرینت بگیرید.
  3. به کمک یک کارتر طرح خود را از روی مقوا یا فوم برش دهید (انجام این کار اهمیت زیادی دارد، پس آن را با دقت پیش ببرید).
  4. شابلون شما به همین سادگی ساخته شده و می توانید آن را رنگ آمیزی نمایید.

رنگ آمیزی با شابلون

جهت انجام رنگ آمیزی ساختمان با شابلون به چه موادی نیاز داریم؟

برای آنکه دیوارهای ساختمان را به کمک شابلون زیباسازی کنید، باید وسایل و مواد مختلفی را تهیه کنید که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

  • غلطک مناسب رنگ آمیزی با شابلون
  • سینی غلطک
  • اسپری رنگ
  • چسب کاغذی مخصوص شابلون
  • استنسیل
  • نوار فلزی اندازه‌ گیری
  • دستمال پارچه ای
  • مداد نرم
  • چسب کاغذی
  • رنگ آکریلیک

بعد از آنکه این موارد را تهیه کردید، به سراغ فرایند رنگ آمیزی بروید.

نقاشی ساختمان با شابلون چطور انجام می شود؟

مراحل رنگ آمیزی ساختمان با شابلو به شرح زیر می باشد:

  1. در ابتدا رنگ خود را بسازید. به همین منظور می توانید از سینی غلطک استفاده نمایید و رنگ ها را با هم ترکیب نمایید تا رنگ موردنظرتان به دست بیاید.
  2. در مرحله بعد باید شابلونی را که از قبل تهیه کرده اید (مطابق با دستورالعملی که بالاتر توضیح دادیم) با کمک چسب کاغذی به دیواری که قصد دارید آن را نقاشی کنید بچسبانید. توصیه می شود که برای انجام این کار حتما چسب مخصوص شابلون را از ابزارفروشی ها تهیه نمایید تا نتیجه کار بهتر باشد.
  3. در مرحله سوم با استفاده از غطلک یا اسپری ای که تهیه کرده اید (بستگی به سلیقه و البته توانایی های شما دارد) نقاشی را شروع کنید. البته طبیعتا استفاده از غلطک فومی به علت جلوگیری از ریزش رنگ توصیه می شود (دقت داشته باشید که در صورتی‌ که شابلون شما دارای طرح های ظریف و پیچیده است، بهتر است از قلم‌ مو برای رنگ آمیزی دیوار بهره بگیرید).
  4. رنگ آمیزی خود را تا زمانی که تمام طرح را نقاشی بکنید، روی دیوار ادامه دهید. در همین رابطه پیشنهاد می شود که رنگ آمیزی را از قسمت های خارجی طرح شروع کنید و به تدریج به قسمت های داخلی شابلون بروید.
  5. در این مرحله بعد از آنکه مطمئن شدید رنگ کاملا خشک شده است و خود را روی دیوار گرفته است، شابلون را از روی دیوار بردارید. در برداشتن شابلون دقت کنید، زیرا اگر آن را با بی احتیاطی بکشید، ممکن است رنگ به هر طرفی پاشیده شود.
  6. در مرحله آخر نیز چسب دور شابلون را بکنید.

شابلون

چند نکته در رابطه با نقاشی سقف و دیوار با شابلون

  • کیفیت رنگ انتخابی شما در کیفیت نهایی رنگ آمیزی با شابلون بسیار موثر است. از این رو در هنگام خرید، سعی کنید بهترین برند رنگ ساختمانی را انتخاب کنید.
  • در هنگام رنگ آمیزی با شابلون حتما سرعت بالایی داشته باشید، زیرا معطلی و کند عمل کردن در فرایند نقاشی دیوارها منجر به نفوذ رنگ به قسمت زیر شابلون شود.
  • اگر می خواهید از یک شابلون برای چند بار استفاده کنید، اصلا نیاز به شستشوی آن ندارید، زیرا شابلون های فومی و مقوایی چند بار مصرف بوده و می توانید بارها از آنها استفاده کنید.
  • اگر لازم دارید که در بین کار رنگ آمیزی استراحت کنید، غلطک یا قلم مو را با استفاده از نایلون پلاستیکی کاملا بپوشانید تا رنگ آن خشک نشود.
  • در صورتی که برای رنگ کردن دیوار منزلتان از قلم مو استفاده می‌کنید، بهتر است قلم مو را با حرکات دایره‌ ای روی شابلون بکشید. این کار باعث می‌ شود دیوار به صورت یکدست نقاشی شود و در نهایت نتیجه کار بی نقص و زیبا به دست بیاید.
  • در مقدار استفاده از رنگ دقت کنید. زیرا رنگ با حجم زیاد ممکن است به زیر شابلون نفوذ کرده و طرح شما را به هم بزند. پس پیشنهاد می شود که با لایه‌ های نازک رنگ، ساختمان خود را با شابلون رنگ‌ آمیزی کنید.

رنگ شابلون

چطور برای اولین بار با شابلون رنگ آمیزی ساختمان انجام دهیم؟

اگر برای اولین بار می خواهید رنگ آمیزی ساختمان با شابلون را امتحان کنید، ترجیحا از طرح های ساده استفاده کنید تا نتیجه کار مطابق با آن چیزی باشد که مدنظرتان است. همچنین حتما تمام نکاتی که در این مطلب گفته شده است را رعایت کنید. در همین راستا می توانید با یک نقاش حرفه ای ساختمان نیز مشورت کنید تا به دیوار منزلتان آسیبی وارد نشود و زیباترین طرح ها روی آن پیاده شود. اگر هم تجربه ای مشابه از نقاشی منزل یا محل کارتان با کمک شابلون داشته اید، خوشحال می شویم که آن را در بخش نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)
درخواست نقاش ساختمان