کوتاهی موی زنانه

  • متخصصین حرفه ای
  • اجرای انواع مدل مو

وقتی از مدل‌های موی برای بانوان صحبت می کنیم، معمولا اولین چیزی که به ذهن همه می رسد موهای بلند و لخت و براق است. در کنار موی بلند موی کوتاه نیز از مدل‌های زیبا و محبوب بانوان است. چنانکه امروزه انواع مختلف مدل موی کوتاه زنانه را مشاهده می کنیم. در واقع این مدل‌ها کوتاه از جدیدترین ترندهای سال‌های اخیر هستند.

اگر شما نیز دوست دارید یک تغییر اساسی به چهره خود بدهید، بهتر است با انواع اسامی مدل موهای کوتاه زنانه و دخترانه آشنا شوید. بی شک شما نیز از طرفداران این مدل‌ها خواهید شد. پس برای کسب اطلاعات کامل در خصوص بهترین مدل‌های کوتاه مو در ادامه با اسپاردمگ همراه باشید.

مدل موی کوتاه زنانه برای چه کسانی بهترین گزینه است؟

شاید در نگاه اول کوتاه کردن موهای بلند و امتحان کردن مدل‌های جدید سخت به نظر برسد. شما می توانید با یک آزمون ساده، به سوال “آیا مدل موی کوتاه دخترانه یا زنانه برای چهره من مناسب است؟” بهترین پاسخ را بیابید.

برای این آزمون به یک مداد و یک خط کش نیاز دارید. مداد را زیر چانه تان قرار دهید. سپس خط کش را نیز در زیر گوشتان بگذارید. نقطه تلاقی خط کش و مداد را اندازه گیری کنید. اگر این اندازه در حدود ۵ تا ۶ سانتی متر بود، موی کوتاه انتخاب فوق العاده‌ای برای شما خواهد بود. اگر این اندازه بیشتر یا کمتر از محدوده بالا بود، بهتر است سراغ مدل‌های دیگری بروید.

البته توجه داشته باشید که این تنها یک آزمون است. اصلی‌ترین مولفه برای انتخاب مدل موی کوتاه زنانه سلیقه و علاقه افراد است. پس اگر عاشق موهای کوتاه و فانتزی هستید به ندای قلب خود گوش داده و یکبار هم که شده مدل موی مورد علاقه خود را امتحان کنید!

مدل موی کوتاه زنانه

بهترین مدل های موی کوتاه زنانه و دخترانه

پیش از اینکه مدل موی مورد علاقه خود را از روی تصاویر پیدا کنید، بهتر است از یک آرایشگر ماهر نیز راهنمایی بخواهید و انجام کوتاهی را به وی بسپارید. برخلاف مدل‌های بلند، اجرای مدل‌های کوتاه به مهارت و تجربه ویژه نیاز دارد. بنابراین حتما از خدمات کوتاهی موی بانوان معتبر استفاده کنید.

خب، با دانستن این نکات مهم حالا نوبت به آشنایی با بهترین مدل مو کوتاه زنانه و دخترانه می رسد. برای بررسی هریک از این مدل‌ها در ادامه همراه ما باشید:

انواع مدل موی کوتاه پیکسی

وقتی در مورد مدل پیکسی صحبت می کنیم، تنها به یک نوع از مدل موی کوتاه اشاره نداریم. خود مدل پیکسی زیر مجموعه های مختلفی از مدل موهای کوتاه را شامل می شود که برای انواع سلیقه‌ها مناسب است. حتی می توانید از این مدل برای اصلاح سر کودکان نیز استفاده کنید.

مدل پیکسی را می توان از منعطف‌ترین مدل‌ها نیز دانست، زیرا شما می توانید بر اساس سلیقه خود میزان کوتاه و بلندی آن را مشخص کنید. در بیشتر مدل‌های پیکسی جلوی موها بلندتر از قسمت پشتی است. در نتیجه به راحتی می توانید چتری‌های خود را هر فرمی که دوست دارید سشوار کنید. براشینگ مو در این مدل بسیار حایز اهمیت است. علاوه بر این مدل باب به شما امکان فر کردن جلوی موها را نیز می دهد.

البته توجه داشته باشید که در مدل‌ موی پیکسی بسیار کوتاه، این امکان وجود ندارد و تاحدودی همه قسمت‌ها به صورت یکدست کوتاه می شوند. در ادامه انواع مدل‌ مو دخترانه کوتاه پیکسی را آورده‌ایم. شما می توانید با بررسی هریک از این مدل‌ها و کمک گرفتن از آرایشگر خود بهترین مدل را بر اساس چهره خود انتخاب کنید.

  • مدل پیکسی بلند ساده
  • پیکسی بلند لایه‌ای و فشن
  • مدل موی پیکسی بلند
  • مدل پیکسی لایه‌ای و کوتاه بلند

انواع مدل موی کوتاه پیکسی

مدل موی کوتاه زنانه باب

اگر نمی خواهید موهایتان را خیلی کوتاه کنید اما از موهای بلند و آسیب دیده نیز خسته شده‌اید، مدل باب بهترین انتخاب برای شماست. یکی خبر خوب دیگر هم داریم! مدل موی باب نیز همانند پیکسی در شکل‌های مختلف قابل اجرا است. در نتیجه این مدل نیز می تواند برای انواع فرم‌های صورت مناسب باشد.

برای مثال  اگر صورت کشیده‌ای دارید و می خواهید صورتتان کمی گردتر به نظر برسد، بهتر است باب لایه‌ای همراه با چتری را استفاده کنید. یا اگر می خواهید صورتتان کشیده‌تر دیده شود، باید سراغ مدل باب زاویه دار بروید. باب از مدل موهای کوتاه زنانه محسوب می شود اما با اضافه کردن چتری و رنگ‌ها فانتزی می توانید فرمی دخترانه ایجاد کنید.

در هر صورت برای انتخاب مدل موردنظر خود حتما باید از آرایشگاه‌ها ماهر کمک بگیرید. در غیر این صورت ممکن است نتیجه نهایی همانند چیزی که در عکس‌ها می بینید نباشد و با صد افسوس منتظر بلند شدن موهایتان بمانید.

خب، بیاید نگاهی به لیستی از مدل مو کوتاه زنانه باب بیندازیم:

  • مدل باب لایه دار
  • مدل موی باب کوتاه و نامتقارن
  • مدل باب لیر(موهای فرعون‌ها را در فیلم‌ها به خاطر دارید؟ بله نام این مدل باب لیر است.)
  • باب مواج
  • مدل موی باب بلند
  • کوتاهی مدل باب همراه با چتری

نظرات کاربران کوتاهی موی زنانه

درخواست آرایشگر

مدل موی کوتاه زنانه باب

مدل موی آندرکات زنانه

یکی از مدل‌های ترند سال ۲۰۲۱ مدل آندکات بود. این مدل در سال جدید نیز به وفور دیده می شود. در نتیجه می توان مدل مو کوتاه زنانه آندکات را از ترندهای تابستان ۱۴۰۱ نیز دانست.

شاید از روی اسم آن، فرم و شکل مدل آندرکات را حدس زده باشید. در این مدل بخش زیرین مو بسیار کوتاه شده و یا با موزر تراشیده می شود. در نتیجه در مدل کوتاه آندکات دستتان کاملا باز است. می توانید تنها قسمتی از پشت مو را بتراشید و یا همه کناره‌های مو را.

دقت داشته باشید که در مدل آندکات کل یک قسمت از مو تراشیده نمی شود، تنها لایه‌ههای زیرین با موزر برداشته می شود و قسمت‌های رویی همچنان باقی است. برای زیباتر شدن آندکات می توانید از ترکیب رنگ موهای خاص نیز استفاده کنید.

مدل آندکات را نیز می توان از کوتاهی‌های نسبتا سخت دانست. آندرکات برای اینکه ظاهری زیبا به چهره شما بدهد باید توسط متخصصین و آرایشگران بسیار خبره انجام شود. حتما مدل‌ موهای تراشیده با شکل و طرح‌های مختلف را دیده‌اید. ایجاد این طرح‌ها روی موی تراشیده تنها کار آرایشگران باتجربه است.

مدل موی آندرکات زنانه

مدل موی تخم مرغی یا قارچی

از دیگر مدل‌ موهای کوتاه دخترانه و جذاب است. مدل موی تخم مرغی چهره شما را بچه‌گانه تر نشان خواهد داد. به همین دلیل از مدل‌های محبوب برای کوتاه کردن موی دختر بچه‌ها نیز است. این مدل را می توان ترکیبی از مدل باب و پیکسی نیز دانست. تصویر زیر نمونه‌ای از مدل موی تخم مرغی است.

مدل موی تخم مرغی یا قارچی

مدل موی هندسه‌ای

از دیگر مدل موهای دخترانه و فانتزی است که کاملا بر اساس چهره افراد انجام می شود. همان طور که از نام آن نیز مشخص است، اصول خاصی در این مدل رعایت نمی شود. تنهای می توان خط قیچی‌های کاملا واضح و مستقیم را بر اساس اعضای صورت مشاهده کرد.

مدل موی فارا زنانه

این مدل نسبتا قدیمی است که با گاهی با اسم کوتاه و بلند نیز شناخته می شود. البته همچنان فرم‌های مدرن ترین از مدل فارا را می توان مشاهده کرد. برای کوتاه کردن موها به این مدل باید مو را به چهار قسمت تقسیم کرده و با مهارت خاصی به روش زیگراگی آن را کوتاه کرد.

این مدل نیز در فرم‌های بلند تا بسیار کوتاه قابل اجرا است. اگر دوست دارید حال و هوای تازه‌ای به موهای خود بدهید و چارچوب نظم و ترتیب را بشکنید، مدل مو کوتاه زنانه فارا را انتخاب کنید.

مدل موی فارا زنانه

سخن پایانی!

اولین نکته‌ای که پیش از کوتاه کردن موهای خود باید رعایت کنید، توجه به فرم صورت است. برای صورت‌های کشیده، گرد، مثلثی و … مدل‌های ویژه‌ای مناسب هستند. برای تشخیص این مسئله تنها راه حل مشاوره گرفتن از آرایشگران خبره است.

شما چطور؟ تابحال از مدل موی کوتاه زنانه استفاده کرده‌اید؟ کدام مدل را بیشتر دوست دارید و می خواهید در سال جدید امتحان کنید؟ اگر به دنبال یک تغییر جذاب هستید و حوصله رفتن به آرایشگاه را ندارید، می توانید از خدمات کوتاهی مو بانوان در منزل توسط آرایشگران زنانه اسپارد استفاده کنید.

کوتاهی موی زنانه

  • متخصصین حرفه ای
  • اجرای انواع مدل مو
درخواست آرایشگر