خدمات براشینگ مو

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نیروی ماهر

اگر جزو کسانی باشید که زیاد آرایشگاه می‌روید، احتمالاً با اصطلاح براشینگ مو آشنا هستید. کسانی هم که با اصطلاح‌های آرایشی زیاد میانه‌ای خوبی ندارند، اولین سوالی که می‌پرسند این است که براشینگ مو چیست؟

این گروه شاید تصور می‌کنند که براشینگ مو هم جزو کارهای مربوط به کوپ و مش است. در این مطلب می‌خواهیم دربارۀ سوال براشینگ مو چیست بیشتر تحقیق کنیم و به مزایا و معایب این کار بپردازیم.

براشینگ مو چیست؟

وقتی کارهای مربوط به مو مثل کوتاهی یا رنگ تمام می‌شود، معمولاً بیشتر آرایشگرها براشینگ مو را انجام می‌دهند. در براشینگ مو، آرایشگر با استفاده از سشوار و برس موها را حالت می‌دهد.

شاید فکر کنید که این کار لازم نیست و خودتان هم می‌توانید این کار را انجام دهید. ولی حالت مو با براشینگ زیباتر می‌شود و مدل مو بهتر خودش را نشان می‌دهد. علاوه بر سشوار و برس، گیره‌های تقسیم مو، شانۀ تقسیم، اسپری، کرم‌های تثبیت‌کننده مو و محلول‌های نرم‌کننده هم در براشینگ استفاده می‌شود.

براشینگ مو بانوان

مزایا و معایب براشینگ مو چیست؟

یکی از مزیت‌های اصلی براشینگ مو حفظ حالت و زیبایی مو است. فرقی نمی کند موهای شما بلند است یا از مدل موهای کوتاه زنانه است، در هر صورت برای ایجاد حالتی زیبا در مو به براشینگ مو نیاز خواهیدداشت. براشینگ به شما کمک می‌کند که در عروسی و مهمانی‌ها زیباتر دیده شوید. این کار حالت موهای شما را حفظ می‌کند و مانع از گره‌خوردن مو می‌شود. براشینگ ساده با برس و سشوار به رشد موها هم کمک می‌کند. قبل از شروع برس‌کردن به موها روغن بزنید. بعد با براشینگ روغن را در تمام سر پخش کنید.

معایب براشینگ مو

اگر بعد از هر حمام یا برای هر مراسم کوچک و بزرگی براشینگ مو را انجام دهید، موی شما آسیب می‌بیند. اولاً اینکه ساقۀ مو ضعیف شده و موها زودتر چرب می‌شود. ثانیاً، مو در اثر براشینگ زیاد ممکن است بسوزد و تارهایش نازک شود.

نظرات کاربران خدمات براشینگ مو

درخواست براشینگ مو

سشوار کشیدن از نزدیک و با حرارت زیاد در براشینگ هم به موها آسیب می‌زند. اگه در براشینگ، موها را به درستی سشوار نکشید، موهایتان می‌ریزد و خشک و شکننده می‌شوند.

معایب براشینگ مو

انواع براشینگ مو چیست؟

براشینگ هم مثل کوتاهی مو انواع مختلف دارد و با توجه به مدل موی شما مشخص می‌شود. مثلاً در براشینگ موی کوتاه ممکن است آرایشگر از برس‌های فلزی، سشوار و فرم‌دهنده‌ها استفاده کند. در براشینگ موی بلند و متوسط، معمولا مو را به چهار قسمت تقسیم می‌کنند.

در این حالت، برس‌های گرد و بزرگ بیشتر کاربرد دارد. معمولاً موهای بلند و متوسط را از داخل یا از بیرون سشوار می‌کشند. برای براشینگ موی فر به ابزارهای بیشتری نیاز دارید. اگر بخواهید موها را صاف کنید، باید از اسپری موی دوفاز استفاده کنید. در این حالت، سشوار کم‌قدرت پیشنهاد می‌شود.

براشینگ مو چگونه انجام میشود؟

براشینگ مو را خودتان هم می‌توانید در خانه انجام دهید. برای این کار به برس و سشوار احتیاج دارید. قبل از شروع براشینگ، باید موها را خوب بشویید و بعد با محلول‌های نرم‌کننده آن را نرم کنید. بعد نوبت به خشک‌کردن مو می‌رسد. می‌توانید موها را در هوا آزاد بگذارید یا با سشوار آن را خشک کنید.

با سشوار و برس می‌توانید حالت‌دهی مو را انجام دهید. با همین دو وسیله ساده می‌توانید در موها پف ایجاد کنید. اگر صورتتان گرد است، بهتر است قسمت‌های بالای سر را پف‌دار کنید و در صورتی که صورت کشیده‌ای دارید، در قسمت‌های بغل سر پف ایجاد کنید. در انتهای کار از حالت‌دهنده برای ثابت‌ نگه‌داشتن استفاده کنید.

البته بهتر است قبل از سشوار کشیدن از اسپری های دو فاز محافظ در برابر حرارت استفاده کنید تا از سوختگی موهای شما جلوگیری کند. اگر نمی دانید اسپری دو فاز مو چیست ما پیش از این در یک مقاله به صورت کامل در مورد این اسپری ها توضیح داده ایم.

نکات مربوط به براشینگ مو

اگر نکات مربوط به براشینگ مو را رعایت کنید، موهایتان هیچ‌وقت آسیب نمی‌بیند. اولین نکته این است که درجه حرارت سشوار را تنظیم کنید و آن را درجه پایین نگه دارید. دقت کنید که بعد از رنگ‌کردن، موها را سشوار نکشید چون حرارت به موی رنگ‌شده آسیب می‌زند.

همیشه در براشینگ، فاصله بین سری سشوار تا ساقه مو را رعایت کنید. اگر قبل از سشوار از سرم یا ماسک مو استفاده کنید، سشوار کشیدن راحت‌تر می‌شود. در نهایت این‌که، برس‌های سرامیکی را برای براشینگ انتخاب کنید. چون این برس‌ها آسیب کمتری به موها می‌زند.

تمیزی برس هم در براشینگ تاثیر دارد. سعی کنید هرچند وقت یک‌بار برس‌ها را تمیز کنید. برای تمیزکردن برس می‌توانید از صابون مایع، محلول‌های ضدعفونی‌کننده و آب استفاده کنید.

نکات مربوط به براشینگ مو

برای براشینگ مو به چه ابزارهایی احتیاج دارید؟

اگر دوست دارید خودتان در خانه براشینگ را به صورت حرفه‌ای انجام دهید، به ابزارهای مناسب احتیاج دارید. سشوارهای مختلفی برای براشینگ مو وجود دارد. بعضی‌ها پرقدرت‌تر هستند و بعضی‌ها هم ضعیف‌تر عمل می‌کنند. بهتر است از سشوارهای حرفه‌ای استفاده کنید تا مویتان کمتر آسیب‌ ببیند.

برس‌های معمولی برای براشینگ مناسب نیستند. برای اینکه بتوانید با سشوار کار کنید و گرمای آن را به موها انتقال دهید، از برس‌های تخصصی براشینگ استفاده کنید. برس‌های سرامیکی انتقال گرما را به بهترین نحو انجام می‌دهند. دسته‌ی برس هم در انتخاب آن اهمیت دارد. برس براشینگ نباید دست را خسته کند.

محصولات مراقبت از مو در انجام براشینگ به شما کمک می‌کنند. واکس مو، کرم مو و سرم مو از جمله این محصولات هستند. سرم مو برای موهای نازک و ضعیف مناسب است. معمولاً سرم‌ها ویتامین‌ها و روغن‌های مختلف دارند و موهای شما را تقویت می‌کنند.

کرم مو بافت متفاوتی دارد و موها را چرب نمی‌کند. کرم‌های مو را می‌توانید برای موهای صاف، مجعد و فر استفاده کنید. اگر می‌خواهید حالت موها را برای مدت‌زمان طولانی حفظ کنید از واکس مو استفاده کنید.

وسایل موردنیاز برای براشینگ مو

هزینه براشینگ مو چقدر است؟

هزینه براشینگ مو با توجه به حرفه‌ای بودن آرایشگر، ابزارها و لوازم مورد استفاده و اندازه موهای شما بستگی دارد. اگر آرایشگر از روغن‌ها و کرم‌های مختلف برای حالت‌دادن به موی شما استفاده کند، هزینه بیشتری می‌گیرد. موهای بلند زمان بیشتری برای براشینگ احتیاج دارند، پس قطعا هزینه براشینگ بیشتری هم دارند. براشینگ موهای کوتاه هم به مهارت خاصی احتیاج دارد.

سخن پایانی!

در این مطلب سعی کردیم راجع به براشینگ مو و مزایا و معایب آن صحبت کنیم. براشینگ مو یکی از کارهای متداولی است که آرایشگرها بعد از کوتاهی با برس، سشوار و روغن‌های مو انجام می‌دهند. اگر می‌خواهید به عروسی یا مهمانی بروید، حتما به خدمات براشینگ مو احتیاج پیدا می‌کنید. این کار کمک می‌کند که حالت موی شما حفظ شود. در چنین مواقعی بهتر است از آرایشگرها کمک بگیرید.

خدمات براشینگ مو

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نیروی ماهر
درخواست براشینگ مو