نصب سرامیک

  • کاشی کاری حرفه‌ای
  • اعزام فوری نصاب ماهر

کاشی کاری یکی از اصلی ترین شاخه های بنایی است. این حرفه تا همین اواخر همواره توسط استادکارها اجرا شده و به دلیل فوت و فن هایی که دارد، از جمله کارهای کاملا تخصصی به شمار می رفته است. امروزه اما با گذر زمان وضعیت تغییر کرده و به مرور لوازمی به بازار عرضه شده اند که روش چسباندن کاشی با چسب را به کاری کاملا دلپذیر و البته ساده تبدیل کرده اند.

در همین رابطه، اگر می خواهید در قسمتی از منزلتان کاشی نصب کنید، اما به نظرتان قیمت نصب کاشی بالا است، باید با فرایند کاشی کاری با چسب آشنا شوید، زیرا دقیقا همان چیزی است که نیازهایتان را برآورده می کند. این فرایند به آسانی اجرا می شود و روی هر سطحی نیز قابل انجام است. فرقی نمی کند که چه میزان تجربه قبلی داشته، و یا اینکه روی چه سطحی می خواهید کاشی کاری کنید، زیرا اگر روش چسباندن کاشی با چسب را بلد باشید، کارتان به بهترین شکل پیش خواهد رفت. هدف ما از نگارش این مطلب، آموزش صفر تا صد نحوه کاشی کاری با چسب است؛ با ما همراه باشید.

طریقه چسباندن کاشی با چسب

کاشی کاری با چسب از چه مراحلی تشکیل شده است؟

اگر در هنگام کاشی کاری کمی دقت داشته باشید، به راحتی می توانید فرایند نصب کاشی با چسب را به پایان برسانید. تفاوتی ندارد که چسب مورد استفاده شما از نوع پودری باشد یا نوع خمیری، زیرا نحوه کار با همه آنها یک شکل است. تنها کافی است محاسبه متراژ کاشی مورد نیاز را به درستی انجام داده و مراحلی که در ادامه این مطلب معرفی کرده ایم را به دقت پیاده کنید:

۱- زیرسازی کنید

سطحی که قرار است در آن کاشی کاری کنید را خوب بررسی کنید تا هیچ ناهمواری ای نداشته و کاملا آماده بنایی باشد. به همین منظور می توانید از پرایمر روی سطوح گچی و چوبی استفاده کنید. همچنین دقت کنید که سطح بستر شما از هرگونه آلودگی و چربی و … تمیز باشد.

۲- چسب کاشی را آماده کنید

اگر از چسب های خمیری استفاده می کنید، نیاز به آماده سازی ندارید. اما برای چسب های پودری باید چسب را با مقدار معینی آب مخلوط کنید تا چسبندگی لازم به دست بیاید. توصیه می شود که حتما مطابق دستورالعمل نوشته شده روی جعبه پودر عمل کنید تا چسب به دست آمده به اندازه کافی قدرت چسبندگی داشته باشد.

۳- چسب را به دیوار یا زمین بزنید

برای انجام این کار در ابتدا با کمک ماله چسب را روی سطح دیوار یا کف بزنید و آن را خوب صاف کنید تا آماده نصب کاشی شود. اینکه ضخامت مناسب چسب باید چقدر باشد، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برای اطمینان می توانید این مورد را از یک استادکار بنایی سوال کنید.

نظرات کاربران نصب سرامیک

درخواست نصب سرامیک

نصب کاشی با چسب

۴- کاشی ها را نصب کنید

در این مرحله نوبت به بخش اصلی کار می رسد. برای نصب کاشی ها، از کنج دیوار و بالای خط شمشه شروع کنید اولین کاشی را به دیوار بچسبانید. سپس کاشی های بعدی را در امتداد آن قرار دهید تا به کف برسند. استادکاران بنایی در همین رابطه توصیه می کنند که در هنگام چسب کاری سعی کنید مساحت های کوچکی را در چسب بزنید (به اندازه ۳ تا ۴ کاشی) تا بتوانید تراز بودن آنها را قبل از خشک شدن چسب بررسی کنید.

۵- بند کشی کنید

بعد از گذشت ۲ تا ۳ روز از نصب کاشی، به منظور اطمینان از تراز بودن کاشی و درست بودن کاشی کاری انجام شده، باید بند کشی را انجام دهید. برای این کار، ملات دوغاب سیمان را در فواصل خالی بین کاشی‌ ها بریزید تا سطح کاملا یکدست، منظم و تراز شود. اضافات چسب و ملات کاشی را نیز با یک اسفنج پاک کنید.

بیشتر خوانید: کاشی و سرامیک ارزان از کجا بخرم؟

استفاده از چسب کاشی چه مزایا و معایبی دارد؟

شاید شما هم شنیده باشید که استفاده از چسب کاشی مزایای فراوانی مانند سرعت بخشیدن به کاشی کاری دارد. با این حال پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا یکبار دیگر مهمترین مزایای استفاده از چسب کاشی را با هم بررسی کنیم:

  • سرعت نصب کاشی با چسب بسیار بالا است و کار در کمترین زمان ممکن به نتیجه می رسد.
  • چسب استحکام قابل قبولی در کوتاه مدت دارد (به خصوص چسب های پودری) و در بازه زمانی ۲ تا ۳ ساله به راحتی شل نمی شوند.
  • چسب فضای کمی را اشغال می کند و در نتیجه اگر روش چسباندن کاشی با چسب را امتحان کنید، فضای بیشتری را در اختیار خواهید داشت.
  • برخی از چسب های مخصوص حالت عایق دارند. به همین خاطر آب و رطوبت به پشت کاشی های نصب شده با چسب نفود نمی کند. این مسئله دو مزیت دارد: اول آنکه کاشی های نصب شده هیچ گاه شل نمی شوند و دوم آنکه امکان رشد باکتری و میکروب در آن محیط به حداقل می رسد.

نحوه چسباندن کاشی با چسب

در عین حال اما استفاده از چسب برای کاشی کاری معایب و ایرادات خاص خودش را هم دارد که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

  • استحکام کاشی های نصب شده با چسب در مقایسه با کاشی های نصب شده با ملات نسبتا پایین تر است (چسب هر چقدر هم که با کیفیت باشد، به اندازه ملات مخصوص استحکام ندارد).
  • چسباندن کاشی با چسب تنها برای دیوار و کف کاربردی است و برای کاشی کاری سقف ساختمان بهتر است که از ملات بنایی استفاده کرد.
  • کاشی کاری با چسب های خمیری در محیط های مرطوب (مثل استخر) چندان توصیه نمی شود.

چند نکته در رابطه با چسباندن کاشی با چسب مخصوص

  • در روش چسباندن کاشی با چسب باید ۳ الی ۴ ساعت صبر کنید تا چسب کاشی خودش را به خوبی بگیرد و بتواند کاشی‌ ها را به دیوار یا کف بچسباند.
  • به هیچ عنوان کاشی های خانه را با چسب یک دو سه نچسبانید. زیرا دوام اینگونه چسب ها برای کاشی و سرامیک زیاد نیست.
  • دقت کنید که چسب کاشی از کناره ها به بیرون درز نکند. اما در صورتی که این اتفاق افتاد، چسب را با یک دستمال مرطوب از روی کاشی پاک کنید.
  • همچنین توجه کنید که در هنگام چسباندن کاشی با چسب، حتی ذره ای از چسب بر روی کاشی ها نریزد. با این حال اگر چسب روی کاشی ریخت در همان لحظه آن را پاک کنید.
  • نصب کاشی جدید روی کاشی های قدیمی به کمک چسب های مخصوص امکان پذیر است. تنها کافی است هم روی کاشی قدیمی و هم پشت کاشی جدید را خوب چسب کاری کنید.
  • بند کشی و تراز کردن کاشی ها در زیبایی کار تاثیر بسزایی دارد. پس حتما آن را جدی بگیرید. اگر هم استادکار کارتان را انجام می دهد، حتما اهمیت این مرحله را به وی گوشزد کنید.
  • بهتر است تا ۲ هفته در محلی که کاشی کاری شده آب نریزید و آنجا را مرطوب نکنید.
  • برای حمام و توالت بهتر است از چسب پودری استفاده کنید چون دارای قدرت چسبندگی بیشتری است.

کاشی کاری با چسب

حرف آخر اسپارد

اگر تا به اینجای مطلب را به دقت خوانده باشید، متوجه شده اید که چسباندن کاشی با چسب کار چندان دشواری نیست. تنها کافی است که مراحل بالا را به دقت طی کنید تا از فرایندی که خودتان انجام داده اید لذت ببرید. البته همیشه راه مطمئن تر و کم زحمت تری هم برای انجام کارهایتان وجود دارد. می توانید از خدمات نصب کاشی و سرامیک متخصصین اسپارد استفاده نمایید تا خیالتان از بابت همه چیز راحت بوده و بهترین نتیجه ممکن به دست بیاید. روی کمک ما حساب باز کنید:)

نصب سرامیک

  • کاشی کاری حرفه‌ای
  • اعزام فوری نصاب ماهر
درخواست نصب سرامیک