نصب سرامیک

  • کاشی کاری حرفه‌ای
  • اعزام فوری نصاب ماهر

یکی از سخت ترین کارهایی که یک معمار هنگام کاشی کاری و اساسا نصب هرگونه کفپوش انجام می دهد، نحوه محاسبه متراژ کاشی است. در این فرآیند یک معمار باید حساب بکند که در هر متر مربع به چند عدد کاشی نیاز است. اگر شما هم به دنبال روشی آسان برای محاسبه متراژ کاشی هستید این مطلب را تا انتها بخوانید.

بهترین روش محاسبه متراژ کاشی چیست؟

برای محاسبه این عدد روش های مختلفی وجود دارد. ساده ترین آنها این است که ابتدا ابعاد هر کاشی را محاسبه کرده سپس و آن را تقسیم بر کل مساحت محیط کنیم. این گونه مشخص می شود که به چند عدد کاشی برای محل مورد نظر احتیاج داریم. روش های دیگری هم وجود دارند که در ادامه بیشتر درمورد آنها توضیح می دهیم.

البته سایر روش ها نیاز به محاسبات ریاضی دقیق تری داشته و از این رو چندان پیشنهاد نمی شوند، به خصوص آنکه امروزه سایت ها و اپلیکیشن های مختلفی برای محاسبه آنلاین سرامیک کف وجود دارند که با وارد کردن اندازه محیطِ مکانی که نیاز به کاشی کاری یا سرامیک کاری دارد، به صورت آنلاین و سریع تعداد کاشی مورد نیاز را محاسبه و اعلام می کنند.

با این وجود توصیه ما محاسبه دستی تعداد کاشی مورد نیاز است، زیرا در اغلب موارد نتیجه بسیار دقیق تری به شما ارائه داده و باعث خواهد شد تا برنامه ریزی دقیق تری برای بودجه خود و محاسبه قیمت نصب کاشی و سرامیک داشته باشید. در ادامه این مطلب می توانید بهترین روش محاسبه متراژ کاشی را به صورت گام به گام یاد بگیرید.

محاسبه متراژ انواع سرامیک

نحوه محاسبه تعداد کاشی و سرامیک مورد نیاز برای دیوار و کف ساختمان چگونه است؟

همانطور که پیش از این گفتیم، محاسبه متراژ کافی روش مخصوص خود را دارد. اگر در محاسباتی از این دست حرفه ای نیستید، نگران نباشید. کافی است از محاسبه آنلاین سرامیک کف استفاده کرده و یا دستورالعمل هایی که در ادامه این مطلب آورده ایم را دنبال کنید تا بتوانید دقیق ترین اعداد را به دست آورید. همچنین اگر قصد کاشی کاری دیوار آشپزخانه را دارید پیشنهاد می کنیم آموزش طریقه نصب کاشی بین کابینت ها را بخوانید.

البته برای راحتی بیشتر می توانید از نرم افزار محاسبه متراژ کاشی و سرامیک نیز استفاده کنید. البته فرمول های زیر نیز کار نرم افزار را به صورت دستی و مرحله به مرحله پیش می برند. بیایید نگاهی به این مراحل سه گانه بیندازیم:

مرحله اول؛ به دست آوردن مساحت محیطی که نیاز به کاشی کاری دارد

نظرات کاربران نصب سرامیک

درخواست نصب سرامیک

در گام نخست تعداد مکان هایی را که می خواهید کاشی کاری کنید درآورده و در ذهن داشته باشید. سپس طول و عرض هر یک از این مکان ها را جداگانه در آورده و در هم ضرب کنید تا مساحت هر کدام از آنها به دست آید. مثلا فرض کنید که می خواهید دو دیوار را که طول آنها ۳ متر و عرض یکی ۱.۵ متر و عرض دیگری ۱ متر است را کاشی کنید. در این حالت مساحت دیوار نخست ۴.۵ متر و مساحت دیوار دوم ۳ متر است.

اما هر قسمتی از ساختمان اینقدر صاف و اصطلاحا “تودست” نبوده و شکل های خاصی داشته و ناصاف هستند. در چنین مواردی طبق دستور زیر پیش بروید:

برای قسمت‌ های گرد مانند در ساختمان، شعاع محیط را به توان دو برسانید (در خودش ضرب کنید) و حاصل را در عدد پی یا همان ۱۴/۳ ضرب کنید. مثلا فرض کنید فضایی دایره ‌ای شکل به قطر ۴ متر در یک زمین داریم که می‌خواهیم آن را سرامیک کنیم. مساحت سطح اینطور محاسبه می‌شود:

۲*۲*۳.۱۴ = ۱۲.۵۶

برای مکان هایی با شکل L شکل، در ابتدا سطح را به دو قسمت مستطیل شکل تقسیم کنید و سپس مساحت هر کدام را جداگانه حساب کنید و  در نهیات با هم جمع بزنید.  چنین حالتی به خصوص در ورودی های منازل دیده می شود. مثلاً اگر کف راهرو از دو مستطیل عمود بر هم با طول و عرض( ۵ و ۳ ) و ( ۶ و ۳ ) متر تشکیل شده باشد مساحت کل برابر با ۱۵ به اضافه ۱۸ متر مربع است.

محاسبه متراژ سرامیک

مرحله دوم؛ فرمول محاسبه متر مربع سرامیک

در این مرحله باید اندازه هر یک از کاشی ها و یا سرامیک ها را محاسبه کنید. این کار بسیار ساده بوده و با ضرب کردن طول در عرض هر کاشی به دست می آید. البته در بسیاری موارد از قبل مساحت هر کاشی تعیین شده و روی جعبه آنها نوشته شده است و نیازی به محاسبه آن نیست.

مرحله سوم؛ نحوه محاسبه تعداد سرامیک کف

در مرحله آخر وقتی مجموع مساحت مورد نیاز برای کاشی کاری و مساحت هر یک از کاشی ها را به دست آوردید، باید جمع مساحت تمام سطوح را به مساحت یک کاشی تقسیم کنید تا تعداد کاشی‌ ها بدست بیاید. البته به دلیل مشکلات احتمالی، مقداری کاشی اضافه تر خرید کنید تا اطمینان شما از نتیجه بخش بودن فرآیند و نبودن هرگونه مشکل به حداکثر برسد. به همین راحتی نحوه محاسبه تعداد سرامیک کف نیز به پایان می رسد!

نحوه محاسبه تعداد سرامیک کف

مقدار لوازم جانبی مورد نیاز برای نصب کاشی را چطور محاسبه کنیم؟

پس از اینکه با نحوه محاسبه متر مربع کاشی آشنا شدید نوبت به بدست آوردن میزان لوازم جانبی موردنیاز می رسد. ازجمله مهم ترین لوازم جانبی مورد نیاز برای نصب کاشی می توان به قرنیز و چسب اشاره کرد. نحوه محاسبه هریک در ادامه این مطلب قابل مشاهده است:

نحوه محاسبه مقدار قرنیز

معمولا در نصب کاشی و سرامیک برای پذیرایی و سالن های مختلف از قرنیز نیز استفاده می شود. پس از اینکه با نرم افزار محاسبه متراژ کاشی و سرامیک و یا به صورت دستی محاسبه کاشی مورد نیاز را به پایان رساندید نوبت به بررسی متراژ قرنیز می رسد.

برخلاف مراحل قبلی که از فرمول محاسبه متر مربع سرامیک یا تعداد سرامیک استفاده می کردیم، در این مرحله تنها کافی است متراژ محیط و دور کار را بدست بیاوریم. یعنی دیگر خبری از فرمول و محاسبات پیچیده نیست.

برای این منظور متراژ دور تا دور محیط سرامیک شده را با متر و به دقت اندازه گیری کنید. سپس این اندازه ها را با هم جمع زده و در قیمت هر متر قرنیز ضرب کنید تا هزینه نهایی خرید قرنیز نیز بدست بیاید. توجه داشته باشید که در تهیه قرنیز هم بهتر است حداقل چند سانتی متر بیشتر از محیط اندازه گیری شده سفارش دهید.

نحوه محاسبه مقدار قرنیز

نحوه محاسبه مقدار چسب مصرفی

بهتر است میزان چسب را نیز پس از اتمام نحوه محاسبه متر مربع کاشی و سرامیک بدست بیاورید. به طور معمول برای هر متر مربع کاشی کاری ۴ کیلوگرم چسب پودری برای کف و یا ۴ کیلوگرم چسب خمیری برای کاشی کاری دیوارها نیاز است.

توجه داشته باشید که چسب خمیری به هیچ ماده دیگری نیاز ندارد اما برای استفاده از چسب پودری به آب نیاز خواهید داشت. البته در صورت علاقه و یا تشخیص متخصص می توانید به جای چسب پودری از سیمان و پودر سنگ نیز برای نصب کاشی و سرامیک کف استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کاشی و سرامیک ارزان از کجا بخرم؟

متراژ هر بسته سرامیک چقدر است؟

پس از اینکه با نرم افزار محاسبه متراژ کاشی و سرامیک و یا به صورت دستی و دقیق طبق مراحل پیش ارقام مورد نیاز را بدست آوردید نوبت به خرید سرامیک و کاشی می رسد. در این مرحله نیز باید بدانید که برحسب محاسبه آنلاین سرامیک کف به چند بسته سرامیک نیاز خواهید داشت.

برای این سوال پاسخ یکسان و مشخصی وجود ندارد. زیرا متراژ بسته سرامیک های مختلف با یکدیگر متفاوت است. برای بدست آوردن متراژ سرامیک موجود در هر بسته می توانید اطلاعات و مشخصات روی هر بسته را مطالعه کرده و از فروشنده ها کمک بگیرید.

نحوه محاسبه متراژ کاشی

محاسبه آنلاین سرامیک کف با اسپارد!

برخلاف آنچه که شاید در ابتدا به نظر بیاید، محاسبه متر مربع کاشی و سپس تعداد کاشی و سرامیک مورد نیاز برای نصب در هر بخش از ساختمان کار چندان دشواری نبوده و هر فردی حتی اگر با ریاضیات چندان میانه خوبی نداشته باشد، می تواند نسبت به محاسبه آن اقدام نماید. با این وجود اگر احتمال می دهید که ممکن است عدد به دست آمده شما صحیح نبوده و یا آنکه نیاز دارید دقیق ترین عدد را برای فضاهای کوچک و با شکل عجیب محاسبه کنید، با مشاوران خدمات آنلاین منزل اسپارد تماس بگیرید تا شما را تا رسیدن به نتیجه راهنمایی نماییم. با استفاده از خدمات نصب کاشی و سرامیک اسپارد می توانید به آسانی و بدون دردسر ظاهر خانه یا محل کار خود را دگرگون کنید.

نصب کفپوش

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب ماهر