اپیلاسیون بانوان

  • نرخ اتحادیه (۱۴۰۱)
  • رعایت اصول بهداشتی

امروزه از روش های متعددی برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می شود. این روش ها هم برای آقایان و هم برای بانوان قابل استفاده است که از جمله آنها می توان به استفاده از ژیلت، دستگاه اپیلاتور، لیزر موهای زائد و همینطور اپیلاسیون اشاره کرد. در روش اپیلاسیون موهای زائد به مراتب دیرتر از روش ژیلت و یا اپیلاتور رشد می کنند. به همین دلیل اپیلاسیون پوست بانوان بسیار بیشتر از سایر روشها مورد استفاده قرار می گیرد و افراد زیادی علاقمند هستند با آموزش اپیلاسیون مراحل مختلف آن را در منزل انجام دهند.

به این منظور در این مقاله مراحل ضروری پیش از اپیلاسیون، قدم های انجام آن در منزل و همینطور مراقبت های پس از آن را برای شما شرح خواهیم داد. پس در ادامه با اسپارد مگ همراه باشید!

چگونه پوست خود را برای اپیلاسیون آماده کنیم؟

اپیلاسیون موها را همراه با فولیکول ها از بین می برد، به این معنی که موهای بدن شما را از ریشه بیرون می کشد. در صورت استفاده از وکس یا موم بدون بررسی آموزش اپیلاسیون بدن، ممکن است میکروب ها به فولیکول های باز شده مو وارد شوند. اگر همانطور که ما در این مطلب آموزش داده ایم به صورت اصولی آموزش اپیلاسیون در منزل را دنبال کنید، به راحتی می توانید علاوه بر موهای زائد سلول های خشک و مرده پوست را نیز از بین ببرید. این کار پوست شما را صاف تر می کند، اما در از طرفی پوست در مقابل تحریک آسیب پذیرتر شده و حتی ممکن است با موم داغ بسوزد.

به همین دلیل است که آماده سازی و مراقبت های پیش از اپیلاسیون نقش اساسی در جلوگیری از مشکلاتی دارد که می تواند به پوست بدن آسیب برساند. تا زمانی که این مراحل را دنبال کنید، می توانید با خیال راحت موهای زائد خود را اصلاح کرده و از نتایج آن برای هفته ها لذت ببرید. این موارد در زیر قابل مشاهده هستند:

چگونه پوست خود را برای اپیلاسیون آماده کنیم؟

در صورت لزوم ابتدا موها را کوتاه کنید!

اگرچه موهای شما برای اپیلاسیون باید حداقل ۶ تا ۷ میلی متر باشد، موهایی که خیلی بلند هستند می توانند اپیلاسیون را سخت و دردناک تر کنند. آکادمی پوست آمریکا نیز توصیه می کند برای جلوگیری از مشکلات پوستی ابتدا موهای بلند را با استفاده از ابزار نظافت شخصی تمیز، مانند موبر الکترونیکی یا قیچی کوچکی کوتاه کنید.

لایه برداری را فراموش نکنید!

یک یا دو روز قبل از انجام اپیلاسیون، از یک اسکراب مناسب پوست خود برای لایه برداری استفاده کنید تا سلول های مرده پوست که در اطراف فولیکول های مو قرار گرفته اند از بین بروند. لایه برداری پوست بانوان باعث می شود موهای زیر پوستی شل شده و نتیجه اپیلاسیون بهتر از قبل شود.

فقط به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از اسکراب با دانه های درشت و فرمولاسیون قوی ممکن است اثر عکس روی پوست شما داشته باشد. پس پیش از بررسی آموزش اپیلاسیون بدون با موم این نکات ریز را در ذهن خود داشته باشید.

پوست خود را بشویید!

بهتر است پیش از جلسه اپیلاسیون یا انجام اپیلاسیون در منزل هرگونه آلودگی از جمله مواد آرایشی و حتی روغن های روشن کننده پوست را تمیز کنید. حتی می توانید از یک صابون ملایم نیز برای شستشوی پوست خود استفاده نمایید.

پیش از اپیلاسیون پوست خود را خشک کنید!

اگر با پوست خیس اپیلاسیون و استفاده از موم را شروع کنید به احتمال زیاد چسبندگی مورد نظر را دریافت نخواهید کرد. اگر زود زود عرق می کنید و پوستتان مرطوب می شود، می توانید از پودر تالک نیز استفاده کنید.این پودر علاوه بر محافظت از پوست در برابر رطوبت از کشیده شدن آن نیز جلوگیری می کند.

آموزش اپیلاسیون در منزل

آموزش اپیلاسیون در منزل

قدم های انجام اپیلاسیون در منزل عبارت اند از:

انتخاب موم یا وکس

شما دو را برای اپیلاسیون موهای زائد در منزل دارید:

  1. استفاده از موم گرم
  2. استفاده از موم سرد

هر دو این روش ها کاربردی و موثر هستند اما نحوه آماده کردن مواد هریک با دیگری متفاوت است. در موم گرم شما باید موم را داخل ظرف مخصوص ریخته و آن را داغ کنید. سپس موم راغ را روی پوست اعمال کرده و اب استفاده از پارچه مخصوص موها را از روی پوست جدا کنید.

و اما آموزش اپیلاسیون موم سرد چگونه است؟ استفاده از موم سرد بسیار آسان تر است اما آن هم دردسرهای مخصوص خود را دارد. اصلی ترین تفاوت آن با موم گرم عدم استفاده از پارچه مخصوص است. کافی است کمی صبر کنید تا موم حالت کشدار پیدا کند و سپس آن را مستقیما روی پوست اعمال کنید.

نحوه اعمال موم روی پوست

نظرات کاربران اپیلاسیون بانوان

درخواست اپیلاسیون بانوان

فرقی نمی کند از موم سرد استفاده کنید یا موم گرم، در هر صورت باید مواد را در جهت رویش مو روی پوست خود بمالید. توجه داشته باشید که موم به خوبی روی موها قرار بگیرد. در غیر این صورت مجبور خواهید بود بارها از مواد دیگری استفاده کنید بدون اینکه موهای زائد از بین رفته باشند.

آموزش اپیلاسیون در منزل

نحوه کشیدن مو از روی پوست

در این مرحله از نحوه آموزش اپیلاسیون می رسیم به مهم ترین بخش، یعنی جدا کردن موم و موهای زائد از روی پوست! در این مرحله پارچه را روی مواد قرار دهید و سپس دست خود را روی آن بکشید تا به خوبی روی موم بچسبد. حالا می توانید آن را در جهت خلاف رویش مو بکشید.

این مرحله نیازمند تمرین بیشتری نسبت به اعمال خود موم روی پوست است. توجه داشته باشید که کشیدن موهای زائد باید به سرعت و با شتاب انجام شود در غیر این صورت درد بسیار زیادی را تجربه خواهید کرد. برای جلوگیری از درد ناشی از کنده شدن موهای زائد می توانید نیم ساعت پیش از شروع اپیلاسیون از محلول لیدوکائین نیز استفاده کنید.

آموزش اپیلاسیون در منزل

موم های باقی مانده را تمیز کنید!

پس از اتمام اپیلاسیون ممکن است مقداری از موم سرد شده روی پوست باقیمانده باشد. می توانید این موم ها را با پارچه مخصوص بردارید و یا با یک حوله خیس شده با آب گرم نیز تمیز کنید.

از یک محصول پس از اصلاح استفاده کنید!

و اما می رسیم به آخرین مرحله از آموزش اپیلاسیون با موم! پس از تمیز کردن باقیمانده موم بهتر است بلافاصله از محصولات تسکین دهنده پوست استفاده کنید. برندهای مختلف ایرانی و خارجی انواع محصولات پس از اصلاح را ارائه می کنند که برحسب علاقه خود می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. علاوه بر این می توانید از خواص آلوئه ورا برای پوست بدن نیز بهره مند شوید.

اپیلاسیون بهتر است یا اصلاح مو با ژیلت؟

مشابه بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی، این مورد نیز به ترجیحات شخصی افراد بستگی دارد. اپیلاسیون و اصلاح دو روش کاملاً متفاوت برای از بین بردن موهای زائد هستند. اگر می خواهید برای مدت طولانی تری حدود ۳ تا ۴ هفته از شر موهای زائد خلاص شوید، بروید سراغ آموزش اپیلاسیون دست و زیربغل و سایر نقاط بدن.

اما اگر می خواهید بدون دردترین روش را به کار ببرید، بهتر است بروید سراغ اصلاح مو با ژیلت.

آموزش اپیلاسیون بدن

آیا بعد از اپیلاسیون موها دوباره پرپشت تر می شوند؟

با افسانه رایج اپیلاسیون آشنا شوید، ضخیم شدن موها! موهای شما نه تنها بعد از اپیلاسیون ضخیم تر نمی شوند، بلکه اگر به اندازه کافی اپیلاسیون انجام دهید، ممکن است در نهایت موها به مرور زمان نازک تر نیز شوند.

علت جوش زدن پس از اپیلاسیون چیست؟

جوش زدن می تواند نشان دهنده تحریک عمومی پوست باشد. پس لازم نیست نگران جوش های ریز روی پوست خود باشید. در هر صورت برای جلوگیری از تحریک پوست بهتر است استفاده از لوسیون پس از اصلاح را جدی بگیرید. همچنین استفاده از روش اصولی اپیلاسیون که در این مطلب معرفی کرده ایم نیز می تواند از جوش زدن ناشی از اپیلاسیون جلوگیری کند.

توجه داشته باشید اگر تعداد جوش ها بیش از حد معمول باشد، لازم است به پزشک مراجعه کنید. زیرا جوش های چرکی، بزرگ، دردناک با تعداد زیاد ممکن است نشانه ای از عفونت باشد.

سخن پایانی اسپارد!

در این مقاله همه مراحل مهم از آموزش اپیلاسیون را برای شما شرح داده و به سوالات پرتکرار درخصوص اپیلاسیون نیز پاسخ دادیم. اما انتخاب شما چیست؟ اپیلاسیون یا اصلاح موهای زائد با ژیلت؟ تجربه های خود را در زیر برای ما کامنت کنید!

اپیلاسیون بانوان

  • نرخ اتحادیه (۱۴۰۱)
  • رعایت اصول بهداشتی
درخواست اپیلاسیون بانوان