پاکسازی پوست بانوان

  • اعزام متخصص باتجربه
  • بهترین مواد اولیه

همه ما به زیبایی و طراوت پوست خود اهمیت می دهیم و ممکن است برای مشکلات پوستی خود از انواع شوینده ها، کرم ها، پماد ها و … استفاده کنیم. یکی از نگرانی های پوستی که در میان عده ای زیادی رواج دارد، تیره شدن پوست است. تیرگی ممکن است محدود به سیاهی دور چشم باشد و یا دراثر آفتاب سوختگی در سایر بخش های بدن نیز ایجاد شود. بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر تیرگی ها، استفاده از روغن روشن کننده پوست است. در مورد انتخاب بهترین روغن روشن کننده مطمئن نیستید؟ بله، کاملا حق با شماست. تعداد بسیار زیادی از این روغن ها در بازار موجود است. ما همه آن ها را برای شما معرفی خواهیم کرد تا با سلیقه و مصارف خود بهترین گزینه برای مراقبت های پوستی خود را انتخاب کنید.

روغن های مختلف چگونه پوست را روشن می کنند؟

روشن کردن پوست با روغن های مختلف

همان طور که اشاره کردیم، روغن های بسیاری وجود دارند که برای از بین بردن سیاهی و لکه های پوستی مناسب هستند. راز این مسئله در فرمولاسیون این روغن ها نهفته است. ویتامین A، ویتامین C و اسید لینوئیک سه عنصر روشن کننده پوست هستند که در ترکیبات تعدادی از روغن های گیاهی به وفور دیده می شوند. این ترکیبات همراه با خواص ویژه هر یک از روغن ها، روی تیرگی های پوست شما اثر کرده و روشنی و درخشندگی پوست را افزایش می دهند.

در ادامه این مقاله به بررسی ۱۵ روغن معجزه آسا در روشنی پوست و نحوه عملکرد آن ها خواهیم پرداخت. پس با اسپارد مگ همراه باشید.

آشنایی با روغن های معجزه آسا در روشن کردن پوست بدن!

دراین قسمت انواع روغن های روشن کننده و کارکرد آن ها روی پوست را بررسی خواهیم کرد. اگر می خواهید بدون استفاده از مواد شیمیایی و با ترکیبات طبیعی پوستی روشن و شفاف داشته باشید، به توضیحات زیر توجه کنید:

۱.    روغن گیاهی آرگان

 

روغن آرگان که به طلای مایع نیز معروف است، با در بر داشتن خواص ضد التهابی اثرات لکه ها و تیرگی را از روی پوست شما پاک خواهد کرد. علاوه بر خواص پاک کنندگی، برای جوان سازی پوست، از بین بردن جوش های پوستی، جلوگیری از خشکی پوست نیز مناسب است. روغن آرگان را می توانید برای رشد و لطافت بیشتر مو های خود هم استفاده کنید.

برای استفاده از روغن آرگان هر شب پوست خود را با آب صابون بشویید. مقداری از روغن را در دست خود بریزید و به آرامی روی بدن و صورت خود بمالید. مدت کوتاهی ماساژ داده و اجازه دهید تا صبح روز بعد بماند. پس ۱-۲ هفته تاثیر فوق العاده این روغن گیاهی روشن کننده را خواهید دید.

۲.    روغن بهار نارنج

همان طور که در قسمت آغازین این مقاله نیز اشاره شد، اسید ها و انواع ویتامین ها هستند که به روشن شدن پوست کمک می کنند. یکی دیگر از این مواد که در روغن های گیاهی بهار نارنج وجود دارد، ماده ای به نام هیدروکینون است. هیدروکینون ماده ای است که با فعل و انفعالات خاص خود، از رشد ملانین در پوست جلوگیری می کند. این ماده به طور طبیعی در روغن گرفته شده از بهار نارنج موجود است. فقط توجه داشته باشید که استفاده بی رویه از آن می توانید تاثیر معکوس بر زیبایی پوست شما داشته باشد.

۳. روغن گیاهی گل سرخ

روغن گل سرخ برای پوست

اگر به دنبال ماده روشن کننده قوی برای پوست خود هستید، پیشنهاد ما به شما روغن گل سرخ است. این ماده گیاهی با نام روغن گلاب نیز شناخته می شود. حتما ترکیبات گل سرخ را در محتویات شوینده های شیمیایی و تونر ها نیز مشاهده کرده اید. برای اثر بخشی بهتر می توانید از روغن گیاهی و طبیعی آن برای شادابی و درخشندگی پوست خود استفاد کنید. در کنار استفاده از روغن گل سرخ می توانید از گلاب نیز برای آبرسانی به سلول های پوست خود نیز کمک بگیرید.

۴. روغن هسته انگور

شاید ترکیبات روغن انگور را نیز در کرم های شیمیایی مختلف دیده باشید. اگر به دنبال اثر بخشی بیشتری هستید، بهتر است از روغن انگور طبیعی استفاده کیند. اصلی ترین خاصیت این روغن روشن کردن پوست صورت و بدن است اما خواص آن تنها به این مورد محدود نمی شود. علاوه بر خواص روشن کننده، در کاهش چربی پوست و ایجاد آکنه نیز موثر است. روغن هسته انگور را می توانید برای کاهش شوره سر و تقویت مو های خود نیز به کار ببرید.

۵. روغن گیاه اسطوخودوس

حتما اسم دمنوش اسطوخودوس به گوشتان خورده است و یا شاید نوشیدن این دمنوش خوش عطر را تجربه کرده باشید. گیاه اسطوخودوس به داشتن خواص آرامش بخشی شهرت دارد. روغن اسطوخودوس نیز مانند گیاه آن بر آرامش پوست و ترمیم آن تاثیر گذار است. برای مثال می توان از این روغن روشن کننده پوست صورت برای از بین بردن لک ها، از بین بردن جای زخم نیز استفاده کرد. این روغن با تاثیرگذاری بر تولید رنگدانه های پوستی، میزان آن را کاهش داده و پوست را روشن و درخشان می کند.

۶.  روغن رزماری

رزماری از گیاهانی است که با عطر و بوی خاص خود، خواص و کاربرد های بسیار متنوعی دارد. از جمله آن ها می توان به استفاده از آن در آشپزی، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و … اشاره کرد. این روغن را می توان در لوازم بهداشتی متنوعی مشاهده کرد اما وقتی می توانیم از روغن طبیعی این گیاه استفاده کنیم، چرا باید سراغ مواد شیمیایی برویم؟ پیش تر نیز اشاره کردیم که روغن های روشن کننده پوست انواع مختلفی از ویتامین ها را در خود دارند. ویتامین C و ویتامین E موجود در روغن رزماری وظیفه روشن کردن پوست شما را بر عهده دارد. ترکیب این دو ویتامین علاوه بر روشن کردن پوست، در جوانسازی پوست و مراقبت از مو نیز موثر است.

پس حتما استفاده از روغن رزماری را در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود جای دهید.

۷.  روغن زرد چوبه

نظرات کاربران پاکسازی پوست بانوان

درخواست پاکسازی پوست

شاید قبلا هم استفاده از پودر زردچوبه در ماسک های مختلف برای از بین بردن آکنه و لکه های پوستی را دیده باشید. زرد چوبه از ترکیبات جادویی است که در کاهش التهاب بسیار موثر است. اگر به دنبال روشی خانگی و طبیعی برای روشن کردن پوست خود هستید، حتما باید از روغن زردچوبه نیز استفاده کنید. می توانید این روغن را یک تا دو بار در هفته روی پوست صورت و بدن خود ماساژ دهید. به مرور و پس از چندین هفته متوجه روشن شدن پوست، کاهش جای جوش و لک های پوستی خواهید شد. علاوه بر این موارد، روغن زردچوبه در باز پس گیری رطوبت پوست نیز عملکرد بسیار خوبی دارد؛ بنابراین روغن زردچوبه را نیز در گوشه ای از دهن خود یادداشت کنید.

۸.  روغن بادام

روغن بادام روشن کننده پوست

این خوراکی خوشمزه علاوه بر خواصی که بر سلامتی بدن، سیستم گوارش و سیستم ایمنی دارد، در مراقبت از پوست نیز بسیار موثر می باشد. سیاهی دور چشم از موارد آزار دهنده ای است که عده زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند. روش طبیعی و بی ضرر برای از بین بردن این سیاهی ها، استفاده از روغن بادام است. با استفاده از ماساژ دور چشم با روغن بادام، از سیاهی های دور چشم و پوست خود خداحافظی کنید.

۹.  روغن نارگیل

تصاویر روغن نارگیل را روی بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی می توان مشاهده کرد که نشان دهنده خواص معجزه آسای آن برای پوست و مو است. جالب است بدانید اسید ها نیز در کنار ویتامین های مختلف در روشن کردن پوست موثر هستند. ماده ای در این روغن وجود دارد، اسید لوراسیک است که پوست را درخشان و روشن می کند. این روغن روشن کننده پوست صورت در جلوگیری از موخوره و رشد مو نیز بسیار موثر است. از دیگر علل محبوبیت این روغن در مراقبت از پوست، عطر و بوی خوش آن است.

۱۰. روغن درخت چای

روغن روشن کننده پوست

روغن درخت چای نیز از جمله مواردی است که در انواع کرم های آرایشی به کار برده می شود. این روغن با تنظیم چربی پوست، به کاهش آکنه و روشن شدن پوست بدن و صورت کمک می کند.

۱۱. روغن سیاه دانه

بیشترین کاربرد روغن سیاه دانه در مراقبت و تقویت مو است اما برای ترمیم پوست نیز موثر است. از روغن سیاه دانه می توانید برای از بین بردن سیاهی دور چشم، زیر بغل و کشاله ران استفاده کنید.

۱۲. روغن چوب صندل

پوست تان در مقابل نور آفتاب ملتهب شده است؟ اگر پاسخ شما نیز بله است باید به صورت منظم از روغن چوب صندل استفاده کنید. پس از گذشت مدت کوتاهی تاثیر آن بر روشن شدن پوست بدن و صورت را خواهید دید.

۱۳. روغن اکالیپتوس

با شنیدن اسم گیاه اکالیپتوس، معمولا آدامس های خنک و خوش عطر تداعی می شوند. این خاصیت خنک کنندگی در روغن اکالیپتوس نیز وجود دارد و موجب کاهش التهابات پوستی و روشن شدن رنگ پوست می شود.

۱۴. روغن آووکادو

روغن گیاهی آووکادو روشن کننده پوست

روغن آوکادو برای انواع مشکلات پوستی موثر است . از جمله مهم ترین آن ها می توان به آفتاب سوختگی و تیرگی پوست اشاره کرد. این روغن با دربر داشتن آنتی اکسیدان ها و پروتئین های متفاوت به ساخت کلاژن و لطافت پوست کمک می کند. از طرفی نیز با تاثیر بر رنگدانه ها پوست را درخشان می کند.

۱۵. روغن جوانه گندم

جوانه گندم علاوه بر خواص معجزه گر در سلامت سیستم گوارش، بر زیبایی و درخشش پوست نیز اثر گذار است.

نکات مهم در استفاده از روغن های روشن کننده برای پوست بدن

پیش از اضافه کردن هر یک از این روغن ها به روتین مراقبت پوستی خود، بهتر است تعدادی نکات را در نظر داشته باشید. این نکات عبارت اند از:

  • پیش از به کار بردن این روغن ها، بهتر است تست حساسیت انجام دهید. برای انجام این کار مقدار کمی از روغن مورد نظر را روی پوست دست خود ماساژ داده و کمی صبر کنید. اگر پوست شما دچار خارش یا التهاب نشد می توانید از آن استفاده کنید.
  • ترکیب کردن دو روغن متفاوت از کارهایی است که می توان برای کسب نتیجه بهتر انجام داد. توجه داشته باشید که در برخی از موارد ترکیب دو روغن می تواند نتیجه عکس به شما بدهد. پیش از این کار از عطاران یا دیگر افراد متخصص این حوزه کمک بگیرید.
  • به کار بردن تعداد متفاوتی از این روغن ها در بازه زمانی محدود ممکن است به پوست شما آسیب برساند.
  • استفاده بیش از حد ممکن است باعث ایجاد لک و افزایش تیرگی ها شود. پس لازم نیست چندین بار در روز از این روغن های استفاده کند. استفاده هفتگی را روزانه می تواند گزینه بهتری باشد.

انواع روغن های گیاهی

سخن پایانی!

روغن های گیاهی بر خلاف کرم ها و سایر محصولات بهداشتی، فاقد مواد افزودنی هستند؛ بنابراین اثر بخشی بهتری خواهند داشت. یکی از روغن های بررسی شده دراین مقاله را بر حسب نیاز های پوستی خود انتخاب کنید. در مدت کوتاهی با سیاهی های پوست بدن خود خداحافظی خواهید کرد!

پاکسازی پوست آقایان

  • پاکسازی اصولی و حرفه‌ای
  • بهترین مواد اولیه