کوتاهی موی زنانه

  • متخصصین حرفه ای
  • اجرای انواع مدل مو

بله، درست متوجه شده اید! در این مقاله می خواهیم به بررسی روش های مختلف کم حجم کردن مو بپردازیم. حتما بارها و بارها با متون مختلفی در خصوص افزایش حجم مو و پرپشت نشان دادن آن روبرو شده اید. در همین حین که بسیاری از بانوان به دنبال افزایش حجم موهای خود هستند عده ای از موهای بیش از حد حجیم و وز کرده خسته شده اند.

اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که از موهای بیش از حد زیاد و پف کرده خود به تنگ آمدید، در ادامه با ما همراه باشید تا موثرترین و راحت ترین روش ها کاهش حجم مو را با شما در میان بگذارید! از جمله این روش ها می توان به کوتاهی مو به روش اصولی، استفاده از اتو مو و شستشوی مداوم اشاره کرد. بیایید هر یک از این روشها را با هم بیشتر بررسی کنیم!

چند روش برای کاهش حجم مو وجود دارد؟

در قسمت مقدمه به تعدادی از روش های مرسوم در کاهش حجم مو اشاره کردیم. اما بهترین روش چیست؟ چند نوع روش برای کاهش حجم مو وجود دارد؟ به طور کلی ۴ روش اساسی برای کاهش حجم مو وجود دارد که هر یک شامل نکات مختلفی می شوند. برای مثال کوتاه کردن مو شناخته شده ترین روش کم کردن حجم موها است. با این حال نمی توان هر کوتاهی را در این امر موثر دانست.

اگر شما نیز مشتاق دانستن این نکات هستید در ادامه با اسپارد مگ همراه باشید!

روش اول: شستشوی مو با شوینده مناسب ساده ترین روش کم کردن حجم موها!

شاید تعجب کرده باشید اما تنها با شستشوی مو همراه با رعایت نکات کلیدی و مهم نیز می توانید ظاهری کم حجم و مرتب تر به موهای خود ببخشید. در ادامه مهم ترین نکات در شستشوی مو برای کاهش حجم را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

۱) با فاصله دو تا چهار روز موهای خود را با شامپو بشویید!

اگر شما هم عادت دارید هر روز پس از دوش صبحگاهی یا بعد از یک روز کاری شلوغ موهای خود را شامپو بزنید، بهتر است این عادت خود را سریعا ترک کنید. به عبارتی استفاده روزانه از شامپو باعث می شود روغن طبیعی مو به صورت کامل از بین رفته و موها حالتی حجیم به خود بگیرند.

پس حداقل با فواصل دو روزه از شامپو استفاده کنید. بهتر است در این فواصل شامپو را به همه قسمت های مو بخصوص کف سر نیز اعمال کنید. به همین راحتی!

ساده ترین روش کم کردن حجم موها

۲) از مرطوب کننده و شامپوهای کم کننده حجم مو استفاده کنید!

در کنار بانوانی که هر روز محصولاتی برای افزایش حجم مو خریداری می کنند، کسانی که موهای بسیار حجیمی دارند باید دقیقا محصولاتی بالعکس تهیه کنند. در قدم اول بهتر است شامپویی انتخاب کنید که وز موها را از بین برده و آن را کم جم نشان دهد.

از طرفی تنها شامپو مناسب کفایت نخواهد کرد. لازم است نرم کننده و ماسک موهای حاوی موادی از جمله روغن بادام و یا آلوئه ورا نیز تهیه کنید تا موها لخت و صاف تر به نظر برسند. موهای شسته شده با چنین شوینده هایی در صورت خشک شدن درست کم حجم تر به نظر خواهند رسید!

روش دوم: خشک کردن موها با ۴ نکته ویژه برای کم کردن حجم مو!

پس از شستن مو لازم است عادات مرتبط با خشک کردن موهای خود را نیز تغییر دهید. با رعایت ۴  نکته زیر در خشک کردن مو می توانید موهای با حجم کمتر و دلخواه خود داشته باشید:

۱) موها را پس از شستشو به خوبی خشک کنید!

پس از شستشو آب اضافی مو را به طور کامل با حوله بگیرید. البته توجه داشته باشید که نباید موها را به هم بمالید زیرا باعث وز کردن و در نهایت افزایش حجم مو خواهد شد. پس به جای مالیدن موها به هم در حوله معمولی یک حوله میکروفیبر یا کتان را دور سر خود ببندید تا موها کاملا خشک شوند!

۲) اجازه دهید موها با جریان طبیعی هوا خشک شوند!

پس از اینکه خیسی موها از بین رفتن برای از بین بردن نم مو از سشوار استفاده نکنید. اگر شما نیز تا به امروز بعد از حمام سشوار را از جهات مختلف لابه لای موها خود می گرفتید، بهتر است از امروز این عادت را کنار بگذارید. سشوار کشیدن از هر جهت و به صورت نامرتب علاوه بر افزایش خشکی مو در وز دیده شدن موها نیز موثر است.

پس موهای خود را باز کنید و اجازه دهید به صورت طبیعی خشک شود. البته خشک شدن طبیعی مو ممکن است باعث ایجاد سردرد در برخی افراد شود. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید در نکته ۴ با ما همراه باشید تا سشوار کشیدن اصولی برای کم کردن حجم مو را با هم بررسی کنیم!

۳) از ماسک موهای پس از حمام استفاده کنید!

علاوه بر ماسک موها داخل حمام بهتر است محصولات رسیدگی به مو برای بیرون حمام نیز تهیه کنید. امروزه کرم، اسپری و سرم های مختلفی برای از بین بردن وز مو وجود دارد. این محصولات علاوه بر رسیدگی به بافت مو و از بین بردن وز، در کم حجم کردن مو نیز تاثیرگذار هستند.

نظرات کاربران کوتاهی موی زنانه

درخواست آرایشگر

سرم مو برای کاهش حجم موها

۴) با روش ویژه ای سشوار بکشید!

همانطور که در نکته ۲ نیز اشاره شد برای کاهش حجم مو لازم است با روش متفاوتی سشوار کشیده و موها را خشک کرد. کافی است قدم های زیر را دنبال کنید تا این بار با سشوار کشیدن حجم موهایتان بیش از حد افزایش پیدا نکند:

  • ابتدا موهای خود را شانه کنید. سپس پشت مو را به دو دسته، هر از یک از طرفین یک دسته و جلوی مو را نیز به دسته ای دیگر تقسیم کنید.
  • پس از جدا کردن این ۵ دسته مو، هر دسته را کمی تاپ دهید تا در جای خود محکم شود.
  • حالا از دسته جلویی مو شروع کنید به سشوار کشیدن. برس را زیر دسته مو قرار داده و سشوار را از بالای آن به سمت پایین حرکت دهید.
  • به همین ترتیب هر دسته مو را محکم بگیرید و به سمت پایین سشوار کنید.
  • در نهایت می توانید از واکس یا سرم نرم کننده مو نیز استفاده کنید تا موها کم حجم تر به نظر برسند.

اموزش کم حجم کردن مو با قیچی

روش سوم: کوتاهی مو، بهترین روش کم حجم کردن مو!

همانطور که اشاره شد هر یک از روش ها نکات بخصوص خود را دارند که در ادامه به بررسی هریک خواهیم پرداخت.

۱) پیتاژ مو را امتحان کنید!

پیتاژ مو نوعی کوتاهی است که با قیچی مخصوص انجام شده و تاثیر بسزایی در کاهش حجم مو دارد. به عبارتی می توان پیتاژ را اصلی ترین راهکار در کم حجم کردن موها نیز دانست. برخی کار پیتاژ را با تیغ در خانه نیز انجام می دهند. با توجه به اینکه تیغ ممکن است به بافت مو آسیب رسانده و موخوره ایجاد کند، بهتر است از خدمات کوتاهی مو برای پیتاژ کمک بگیرید!

اما پیتاژ چطور انجام می شود؟ در پیتاژ آرایشگر مطابق مراحل زیر پیش می رود:

  • برای پیتاژ باید ابتدا موها کاملا خشک شوند.
  • سپس موها به صورت دسته دسته جدا شده و در داخل قیچی نیمه باز مخصوص پیتاژ قرار می گیرند.
  • با قرار گرفتن دسته مو داخل قیچی، به آرامی آن را به سمت پایین می کشند.
  • حدود ۲ تا ۱ سانت مانده به انتهای موها دسته موها را از قیچی بیرون کشیده و شانه می کنند.
  • در صورت تمایل تا رسیدن به حجم طبیعی مو می توان این مراحل را تکرار کرد.

پیتاژ مو

۲) موخوره های ساقه مو را به صورت مرتب از بین ببرید!

مرتب کردن ساقه موها یا همان سرقیچی زدن تاثیر بسیار زیادی در از بین رفتن حالت وز مو و همینطور مو خوره دارد. نا مرتب بودن ساقه موها باعث بیش از حد حجیم و نامرتب دیده شدن موها می شود. در نتیجه سرقیچی زدن مو در بازه های زمانی ۲ تا ۴ ماهه به صورت مرتب و پیوسته نیز می تواند روشی آسان و بی دردسر برای کم حجم کردن مو باشد!

کوتاه کردن موخوره ها

۳) مدل کوتاهی درستی را انتخاب کنید تا موهایتان کم حجم تر به نظر برسد!

مدل موهای متوسط که نه خیلی بلند هستند و نه خیلی کوتاه زیبایی خاصی به چهره افراد می بخشند اما برای کم حجم نشان دادن مو بهتر است با اسامی مدل موی کوتاه زنانه آشنا شوید و سپس به سراغ مدل موی کوتاه زنانه بروید. انتخاب مدل موهای کوتاه زنانه علاوه بر اینکه انتخاب جسورانه ای است و ظاهر شما را به طور کلی متحول خواهد کرد، در کاهش حجم مو نیز بی تاثیر نیست.

پس بار دیگر که برای کوتاهی مو به آرایشگاه مراجعه کردید از مدل های کوتاه و کمتر لایه ای استفاده کنید تا موهایتان مرتب دیده شده و حجم کمتری داشته باشد! برای مثال یک مدل پیکسی کوتاه و مرتب می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد!

چگونه حجم مو را کم کنیم

روش چهارم: کم کردن حجم مو با ترفند های مختلف صافی مو!

آخرین روشی که برای کم حجم کردن مو مورد بررسی قرار خواهیم داد، صاف کردن مو با روش های گوناگون است. بیایید با هم نگاهی به آنها بیندازیم:

۱) از اتوی مو استفاده کنید!

اولین چیزی که برای صاف کردن مو به ذهن همه می رسد استفاده از اتوی مو است. البته استفاده مکرر و طولانی مدت از اتوی مو ممکن است به بافت مو نیز آسیب برساند. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از سرم و اسپری دو فاز نیز کمک بگیرید. در این صورت گرمای اتو و یا حتی سشوار آسیب کمتری به موهای شما وارد خواهد کرد. اگر نمی دانید اسپری دو فاز چیست روی لینک آبی کلیک کنید!

آموزش حجم گیری مو در خانه

۲) از کراتینه صافی و احیا کمک بگیرید!

اگر می خواهید موهایتان برای مدت طولانی تری کم حجم و صاف به نظر برسد، بد نیست از خدمات کراتینه نیز کمک بگیرید! در این روش ماندگار از محصولات و مواد ویژه برای صافی طولانی مدت مو استفاده می شود. برای دریافت قیمت کراتین مو مردانه و یا زنانه می توانید سفارش خود را به صورت رایگان در اسپارد ثبت کنید!

بهترین روش کم حجم کردن مو چیست؟

با توجه به مطالبی که پیش تر بررسی کردیم، می توان بهترین روش های کم کردن حجم مو را به ترتیب زیر نام برد: کوتاهی مو در منزل، استفاده از خدمات براشینگ مو در خانه به شکل صحیح و اصولی، صافی مو با خدمات کراتینه و ویتامینه مو در منزل. شما می توانید همه این خدمات را با ثبت سفارش به صورت رایگان از متخصصین اسپارد در تهران و کرج دریافت کنید.

برای بهره مندی از هر یک از خدمات بالا کافی است روی لینک آبی مربوط به هریک کلیک کنید تا به صفحه ثبت سفارش منتقل شوید. به همین راحتی و بدون مراجعه به آرایشگاه و اتلاف وقت، با مقرون به صرفه ترین هزینه بهترین خدمات را برای کم حجم کردن موها دریافت کنید!

خدمات کراتینه مو

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • بهترین تکنیک و مواد اولیه