سرویس کفسابی (سنگسابی)

  • اعزام فوری نیروی ماهر
  • ضمانت منصفانه‌ترین قیمت

موزاییک ها نیز همانند سایر انواع کفپوش ها به مرور زمان کدر شده و زیبایی خود را از دست می دهند. این آلودگی ها معمولا با روش های شستشو معمولی که در خانه انجام می شود از بین نمی روند و به روش های تخصصی تر نیاز دارند. اینجاست که کفسابی موزاییک وارد بحث می شود. استفاده از این ترفند علاوه بر افزایش سرعت نظافت کیفیت بالاتری نیز در مقایسه با سایر روشها دارد.

در ادامه این مقاله به بررسی اطلاعات تکمیلی در خصوص انواع موزاییک و نحوه تمیز کردن آنها با کفسابی خواهیم پرداخت. در انتها نیز مزایای این روش را مورد بررسی قرار می دهیم. پس اگر می خواهید به پاسخ همه سوالات خود در خصوص روش کفسابی انواع موزاییک برسید در این مقاله ای اسپارد مگ همراه باشید!

کفسابی موزاییک چیست

موزاییک چیست و چطور تمیز می شود؟

برای اینکه بتوانید نظافت موزاییک ها را بهتر انجام دهید لازم است با ساختار موزاییک ها بیشتر آشنا شوید. موزاییک ها انواعی از کفپوش های بتنی هستند که تراکم بالایی دارند. در تولید آنها معمولا از ماسه، سنگدانه، سیمان، پودر سنگ و آب استفاده شده و با قرار دادن این ترکیبات تحت فشار بالا موزاییک تولید می شود.

یک موزاییک خود از دو لایه تشکیل می شود. مواد سازنده هر یک از این لایه ها عبارتند از:

  • لایه رویی و یا رنگی موزاییک که طرح و نقش آن را تشکیل داده است، از سیمان، پودر سنگ، آب و دیگر ترکیبات رنگی ساخته می شود. موزاییک های طرح دار را نباید ساب زد بلکه برای تمیز کردن آنها باید از فرچه های ساده و بکسری استفاده شود. برای دیگر موارد می توان به راحتی از همه تجهیزات کفسابی موزاییک استفاده کدر.
  • لایه زیرین و اصلی موزاییک که از سیمان، آب و ماسه تشکیل شده است و نسبت به لایه اول ضخامت و استحکام بیشتری دارد.

موزاییک چیست و چطور تمیز می شود؟

کفسابی موزاییک بهتر است یا کفشویی موزاییک؟

این دو عبارت معمولا به جای هم به کار برده می شوند اما تفاوت هایی دارند. برای اینکه بهترین گزینه را برای تمیز کردن موزاییک ها انتخاب کنیم اول باید با تفاوت این دو روش آشنا شویم. کفسابی موزائیک روشی است که یک لایه نازک روی موزاییک را ساب زده و صیقل می دهد. به این ترتیب ظاهری براق، صاف و تمیز ایجاد می شود.

اما چه زمانی باید از کفسابی انواع موزاییک استفاده کرد؟ از موارد استفاده کفسابی می توان به زمانی که بدون بررسی پیشین از مواد شیمیایی اسیدی استفاده کرده اید و موزاییک ها دچار خوردگی شده اند یا زمانی که موزاییک ها خراش برداشته اند و لابه لای خراش ها جرم گرفته است یا زمانی که در پارکینگ رد لاستیک ماشین ها روی موزاییک ها رد انداخته است و بسیاری موارد مشابه دیگر.

و اما منظور از کفشویی موزاییک چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کرد؟ اگر موزاییک ها برجستگی های بزرگی داشته باشند نمی توان از روش کفسابی برای آنها استفاده کرد. با توجه به این نکته تنها راه ممکن برای نظافت آنها استفاده از کفشویی موزاییک است. در نتیجه در انتخاب بین کفسابی و کفشویی باید به نوع موزاییک توجه داشت. برای این منظور می توانید از متخصصین خدمات کفسابی کمک بگیرید.

کفسابی موزاییک یا کفشویی

کفسابی موزاییک برای کدام انواع موزاییک قابل اجرا است؟

علاوه بر نکاتی که در مورد کفسابی موزائیک های طرح دار و برجسته ارائه شد، لازم است اشاره کنیم که کفسابی برای هر دو نوع موزاییک های داخلی و خارجی قابل اجرا است. از جمله موزاییک های داخلی می توان به موزاییک های داخلی واحد های مسکونی، اداری و تجاری اشاره کرد.

موزاییک های خارجی نیز کفپوش های موزاییکی هستند که در حیاط منزل، پارکینگ و یا راه پله ها استفاده می شوند. معمولا خدمات کفسابی موزاییک بیشتر برای محیط های خارجی مثل پارکینگ و راه پله ها مورد استفاده قرار می گیرد اما در صورت نیاز می توان از این خدمات برای صیقل دادن موزاییک های داخل واحدها نیز استفاده کرد.

کفسابی موزائیک چه مزایایی دارد؟

تا اینجا با تعریف کفسابی و دیگر نکات مهم دیگر در خصوص آن آشنا شدیم. اما چرا باید از خدمات کفسابی استفاده کنیم؟ مگر کفسابی برای موزاییک ها چه فایده ای دارد؟ در ادامه با بررسی مزایای مختلف کفسابی انواع موزاییک همراه ما باشید:

۱- کفسابی همه جرم، آلودگی و تیرگی روی موزاییک ها را از بین می برد.

اولین مزیتی که کفسابی موزاییک ها به همراه دارد از بین بردن سخت ترین آلودگی هایی است که حتی قوی ترین شوینده ها نیز نمی توانند از بین ببرند. در واقع با استفاده از دستگاه های مخصوص کفسابی نه تنها لکه های چربی، اسید، چسب و … از بین می رود بلکه ظاهری نو و شفاف نیز به موزاییک ها بخشیده می شود.

البته توجه داشته باشید که دریافت خدمات کفسابی از شرکت های غیر معتبر و افراد غیر متخصص می تواند نتیجه عکس به همراه داشته باشد و به جای از بین بردن آلودگی ها، بیشتر به موزاییک ها آسیب برساند. پس حتما به دریافت خدمات مربوطه از شرکت های معتبر دقت کافی داشته باشید.

کفسابی موزاییک چه کاربردی دارد؟

۲- کفسابی ناهمواری های موزاییک ها را نیز از بین می برد.

نظرات کاربران سرویس کفسابی (سنگسابی)

درخواست کفسابی (سنگسابی)

به مرور زمان به خصوص در نقاط پر تردد روی سطوح موزاییک ها ناهمواری هایی ایجاد می شود. این ناهمواری می تواند به دلیل استفاده از مواد اسیدی یا کشیدن وسایل روی موزاییک ها و بسیاری دلایل دیگر ایجاد شود. ناهمواری و خراش روی سطوح علاوه بر اینجاد ظاهری نامطلوب باعث فرسوده شدن و آسیب دیدن بافت موزاییک ها نیز می شوند.

در چنین شرایطی تنهنا راه حل ممکن کندن موزاییک ها و موزاییک کاری مجدد محل موردنظر است. کندن کاشی های فرسوده، خرید کاشی جدید و نصب آن علاوه بر کثیف کاری زیاد، هزینه بالایی نیز دارد. در نتیجه لازم است به فکر روش مقرون به صرفه تری باشیم. این روش استفاده از خدمات کفسابی موزاییک است. با کفسابی لایه آسیب دیده و نازک روی موزاییک سابیده شده و مثل روز اول ظاهری نو پیدا می کند.

۳- کفسابی از هزینه های هنگفت احتمالی جلوگیری می کند.

همانطور که در مورد پیشین اشاره شد با کمک کفسابی می توان سطوح فرسوده را تراز کرده و ترک و خراش ها را به راحتی از بین برد. در نتیجه دیگر به استفاده از خدمات موزاییک کاری یا کاشی کاری مجدد نیازی نخواهد بود. پس با این خدمات می توانید از هزینه های بالای نوسازی جلوگیری کنید.

۴- کفسابی سطوح را براق کرده و صیقل می دهد.

درست مثل کفسابی سرامیک در خدمات کفسابی انواع موزاییک نیز با ساب زدن لایه نازک و آسیب دیده سطحی موزاییک ها می توان ظاهری براق و درخشان به موزاییک ها بخشید. شاید فکر کنید که همین کار را می توان با وایتکس و یا دیگر مواد شیمیایی نیز انجام داد. باید توجه داشته باشید که این مواد ممکن است به رنگ و طرح موازئیک ها آسیب رسانده و باعث خوردگی آن شوند.

در نتیجه بهترین گزینه برای داشتن سطوح صاف و صیقلی استفاده از دستگاه های مخصوص کفسابی موزاییک است. البته از آنجایی که استفاده از این دستگاه ها نیازمند دانستن نکات ویژه است، باید کار را به کاردان سپرد!

مزایای کفسابی موزائیک

۵- کفسابی مقاومت سطوح سرامیکی را افزایش می دهد.

اگر به خاطر داشته باشید در موارد پیشین به از بین بردن خراش های روی موزاییک ها اشاره کردیم. وجود این خراش تنها باعث ایجاد ظاهری نامطوب نمی شوند، بلکه راه نفوذ گرد و خاک و دیگر مواد را به لایه های زیرین موزاییک ها هموار می کنند. با کفسابی موزائیک همه این خراش ها از بین رفته و راه نفوذ آلودگی ها به موزایک نیز از بین خواهد رفت. در نتیجه مقاومت و عمر مفید آنها نیز افزایش خواهد یافت.

کفسابی موزاییک چطور انجام می شود؟

برای انجام کفسابی به بهترین شیوه لازم است تعدادی از مراحل به ترتیب دنبال شوند. در قدوم اول از کفسابی ابتدا همه گرد و غبار و کثیفی ها تمیز می شوند. اگر در نظر داشته باشید خدمات کفسابی را برای پارکینگ دریافت کنید، لازم است همه همسایه ها را مطلع کنید تا ماشین ها را از پارکینگ خارج کنند. در ادامه مراحل زیر انجام می شود:

  • در قدم بعدی از کفسابی، سطوح موزاییک ها با ساب لقمه ۴۶ یک دست می شود.
  • سپس می رویم سراغ ساب با لقمه ۶۰ برای پر کردن درز و شکاف های روی موزاییک ها.
  • در این مرحله خط و خش روی موزاییک ها به ترتیب با ساب لقمه ۱۲۰ و ۲۲۰ از بین برده می شوند.
  • در مرحله قبلی موزاییک ها مات می شود. برای براق سازی آنها از ساب با لقمه لاکی امیر خانی استفاده می شود.
  • ممکن است خطوط ریزی در اثر استفاده از ساب لقمه لاکی ایجاد شده باشد. برای از بین بردن این خطوط از ساب با لقمه ۶۰۰ استفاده می شود.
  • در ادامه نیز به ترتیب ساب با لقمه ۸۰۰، ساب با لقمه سیناکس و در نهایت ساب ایتالیایی برای ایجاد درخشندگی بیشتر در موزاییک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کفسابی موزاییک چطور انجام می شود؟

مهم ترین نکات در مورد کفسابی انواع موزاییک

پیش تر نحوه کفسابی موزاییک ها را نیز مورد بررسی قرار دادیم. در دنبال کردن مراحل کفسابی لازم است تعدادی از نکات مهم مورد توجه قرار بگیرند. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لازم است پیش از شروع کفسابی همه اثاثیه ساختمان و یا هر محلی که کفسابی در آن انجام خواهد شد جمع شوند. وجود اثاثیه مانعی برای انجام کفسابی به صورت اصولی است. علاوه بر این ممکن است لوازم در اثر مفسابی کثیف شده و یا آسیب ببینند.
  • در صورت انجام کفسابی برای موزاییک های پارکینگ لازم است کف تمیز شده و ماشین ها نیز از پارکینگ خارج شوند.
  • برخی از موزاییک ها به مرور زمان لق می شوند. این موزاییک های لق در اثر سنگینی دستگاه های کفساب و فشار وارد شده با آن ممکن است به صورت کامل بشکنند. وجود چنین سرامیکی را حتما پیش از شروع کفسابی به متخصص اطلاع دهید.
  • اگر سطوح موزاییکی منزل و یا پارکینگ در صورت ریخته شدن مواد اسیدی دچار آسیب شده باشد، باید یک تا دو میلی متر از سطح آن برداشته شود تا به نتیجه دلخواه رسید.
  • لازم است شیوه کفسابی بر اساس نوع موزاییک ها تعیین شود. برای این منظور حتما از متخصصین خبره در زمینه کفسابی کمک بگیرید.

قیمت کفسابی موزائیک به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مواردی که ممکن است شما را از دریافت خدمات کفسابی منصرف کند، قیمت خدمات است. در اسپارد قیمت کفسابی موزاییک به صورت کاملا منصفانه و براساس بندهای هزینه ای توسط متخصصین تعیین می شود. از جمله این بندها و عواملی که در تعیین قیمت کفسابی موثر هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

متراژ محل

اولین و بدیهی ترین عاملی که هزینه خدمات را دستخوش تغییر می کند، متراژ محل مورنظر است. برای مثال هزینه کفسابی برای موزاییک های یک پارکینگ طبقاتی به مراتب بیشتر از پارکینگ کوچک یک آپارتمان باشد.

نوع موزاییک

برای اینکه کفسابی به صورت اصولی انجام شود لازم است در حین ثبت سفارش خود به صورت آنلاین نوع موزاییک را نیز وارد کنید. به عبارتی برای اینکه به موزاییک ها آسیبی وارد نشود، شیوه کفسابی بر اساس نوع موزاییک مشخص می گردد.

شیوه کفسابی

کفسابی معمولا در انواع مختلفی مثل کفسابی ایتالیایی، معمولی و رزین ساب انجام می شود. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، نوع کفسابی بر اساس نوع موزاییک تعیین می شود تا بهترین اثربخشی را داشته باشد.

سابقه کفسابی

مورد دیگری که در تعیین هزینه کمتر از موارد بالا مدنظر قرار می گیرد سابقه کفسابی موزاییک است. آیا تا به حال از این خدمات استفاده کرده اید یا خیر؟ بر اساس این پاسخ شیوه کار و سختی آن نیز مشخص می شود که در تعیین هزینه ها نیز تاثیرگذار است.

سرویس کفسابی (سنگسابی)

  • اعزام فوری نیروی ماهر
  • ضمانت منصفانه‌ترین قیمت
درخواست کفسابی (سنگسابی)