سرویس کفسابی (سنگسابی)

  • اعزام فوری نیروی ماهر
  • ضمانت منصفانه‌ترین قیمت

یکی از دغدغه های تمیزی کدر و کهنه شدن کفپوش های سنگی و سرامیکی است. در چنین مواقعی شاید شما نیز سراغ شوینده های شیمیایی و یا دیگر محلول های خانگی بروید اما تاثیر چندانی در استفاده از این مواد نیز نبینید. حتی شاید ساعت ها روی زمین نشسته و کف ها را با فرچه بسابید اما باز هم در نهایت نتیجه مطلوبی بدست نخواهید آورد مگر اینکه از روش کفسابی سرامیک استفاده کنید.

با کفسابی انواع سرامیک و سنگهای مختلف سطوح درخشش اولیه خود را مجدد بدست آورده و دیگر نیاز نیست به علت کدر شدن سرامیک ها به فکر عوض کردن آنها و صرف هزینه های بالا باشید. پیش از اینکه از این خدمات استفاده کنید، لازم است با مراحل انجام کفسابی و دیگر مزایای آن نیز آشنا شوید. برای این منظور در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید!

کفسابی سرامیک

منظور از کفسابی سرامیک چیست؟

به مرور زمان ممکن است زیباترین سطوح سنگی نیز درخشش و زیبایی خود را از دست بدهند. در چنین مواقعی حتی با بررسی آموزش تمیز کردن سرامیک در منزل با مواد طبیعی نیز نمی توان به نتیجه دلخواه رسید. اینجاست باید به فکر کفسابی افتاد. به عبارتی کفسابی یعنی تمیز کردن همراه با صیقل دادن سطوحی از جنس سرامیک و موزائیک و انواع سنگ.

کفسابی با روش ها مختلفی انجام می شود که یکی از رایج ترین و بهترین آنها استفاده از دستگاه مخصوص کفساب است. این دستگاه با سابیدن سطوح حدود ۶ تا ۸ میلی متر از لایه رویی و آسیب دیده را برداشته و درخشش سنگها را افزایش می دهد.

کفسابی سرامیک چیست؟

کفسابی چه مزایایی دارد؟

پیش از اینکه به بررسی روش های کفسابی و نحوه انجام آن بپردازیم لازم است دلایل و مزایای استفاده از این روش را بدانیم. اصلا چرا کفسابی اولین پیشنهاد برای برق انداختن سطوح سرامیکی است؟ مگر کفسابی چه مزایای فوق العاده ای دارد که باید از آن بهره مند شد؟ برای پاسخ دادن به این پرسش های در ادامه به بررسی ۶ تا از مهم ترین مزایای کفسابی می پردازیم:

۱- کفسابی باعث براق شدن سطوح سرامیکی می شود.

نظرات کاربران سرویس کفسابی (سنگسابی)

درخواست کفسابی (سنگسابی)

اولین و مهم ترین مزیت کفسابی سرامیک افزایش درخشش و برق افتادن روی پوشش های سرامیکی و سنگی است. شاید تصور کنید که شستشوی سرامیک با شوینده نیز همین کار را انجام می دهد اما باید توجه داشته باشید که حتی قوی ترین شوینده ها نیز به اندازه کفسابی قدرت کافی برای افزایش دخشش سطوح ندارند.

از طرفی شوینده های قوی ممکن است باعث آسیب دیدن لعاب سرامیک شوند اما با انجام کفسابی دیگر نیاز نیست نگران آسیب های احتمالی باشید.

مزایای کفسابی

۲- عمر مفید سرامیک و سنگها افزایش پیدا می کند.

یک مورد مهم که در کاهش هزینه های ناشی از دریافت خدمات سرامیک کاری مجدد موثر است، افزایش عمر مفید سرامیک ها با انجام کفسابی است. درز و شکاف های لابه لای سرامیک ها به مرور زمان نفوذ آب و سایر مواد را آسان تر کرده و در نهایت باعث خرابی سریع تر آن می شود. با انجام کفسابی می توانید درزها را از بین برده و عمر سطوح را افزایش دهید. در ادامه در خصوص این مزیت بیشتر بحث خواهیم کرد.

۳- کفسابی درز و پستی بلندی سطوح را از بین می برد.

همانطور که پیش تر اشاره شد وجود درز باعث کاهش عمر سرامیک و خرابی سریع تر آن می شود. با کفسابی علاوه بر کاهش درزها پستی و بلندی روی آن نیز با سنگ ساب زن از بین می رود. در نهایت هیچ درز و شکافی بین سرامیک ها دیده نشده و ظاهری زیبا به منزل و محل کار شما می بخشد.

۴- آسیب دیدگی های سرامیک را ترمیم می کند.

می دانید که استفاده از شوینده های اسیدی قوی ممکن است به سطوح سنگی و سرامیک های کف منزل آسیب برساند. اگر با خدمات کفسابی آشنا نباشید تنها راه حل موجود برای از بین بردن این آسیب ها تعویض سرامیک ها است. این مزیت کفسابی سرامیک را نمی توان به هیچ روش دیگری جایگزین کرد زیرا بدون رساندن آسیب بیشتر همه عیب و ایرادها را از بین می برد.

پس اگر به علت استفاده از هر مواد خورنده ای سرامیک ها آسیب دیدند، می توانید با خدمات کفسابی لایه بسیار نازک آسیب دیده را برداشته و ظاهر زیبای گذشته را به سطوح خود باز پس دهید!

۵- با کفسابی حتی قدیمی ترین سرامیک ها نیز نو می شوند.

اگر سالها از کاشی کاری منزل گذشته باشد، به مرور رنگ سرامیک و کاشی ها تغییر می کند. برای از بین بردن این ظاهر کدر و کهنه نیز می توان از کفسابی استفاده کرد. کفسابی لایه بالایی آسیب دیده در اثر گرد و خاک، مواد شیمیایی مختلف و درزهای موجود را از بین برده و به قدیمی ترین سرامیک ها نیز جلوه ای نو می بخشد.

پس اگر نمی خواهید هزینه و زمان زیادی بابت انتخاب کاشی، کاشی کاری مجدد و کثیف کاری های متعدد صرف کنید، بهترین راه حل کفسابی سنگ و سرامیک با کمک دستگاه مخصوص و روش های تخصصی است.

۶- کفسابی سرامیک مواد چسبناک روی سرامیک ها را نیز از بین می برد.

حتی اگر به تازگی نیز اسباب کشی کرده باشید ممکن است رد موادی از جمله سیمان و چسب و دیگر مصالح ساختمانی روی سرامیک ها باقی مانده باشد. استفاده از وسایل تیز برای جدا کردن این مصالح خشک شده و یا چسبناک ممکن است به لعاب سرامیک آسیب رسانده و باعث ایجاد خط و خش روی آن شود. اما با استفاده از دستگاه مخصوص کفسابی می توانید سخت ترین مصالح را نیز از روی سرامیک ها پاک کنید.

این موضوع ممکن است حین نظافت راه پله نیز مشاهده شود. برای مثال اگر مدت ها از موکت روی پله ها استفاده کرده باشید، در صورت حذف موکت ها رد چسب روی پله ها باقی خواهد ماند. در چنین برای از بین بردن این مواد چسبناک کفسابی بهترین گزینه است.

کفسابی سرامیک چه مزایای دارد؟

کفسابی با چند روش انجام می شود؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، کفسابی تنها با یک روش واحد انجام نمی شود. از جمله روش های رایج برای انجام کفسابی می توان به کفسابی با فرچه سیمی، با رزین و دستگاه مخصوص اشاره کرد که در ادامه به شرح بیشتر هریک از آنها می پردازیم:

۱- کفسابی با استفاده از فرچه سیمی

برای انجام این روش از کفسابی از فرچه و برس های سیمی زبر و محکم استفاده می شود. این روش بیشتر برای سنگ ها مقاوم انجام می شود و برای کفسابی پوشش های سرامیکی توصیه نمی شود. از آنجایی که این فرچه های سیمی بسیار محکم هستند، ممکن است به لعاب سرامیک آسیب رسانده و باعث افتادن خط و خش روی آن شوند. در نتیجه برای کفسابی سرامیک بهتر است سراغ دیگر روش ها بروید.

۳- کفسابی با رزین

یک روش دیگر استفاده از رزین برای سابیدن سطوح است. رزین یک ماده سفید و یا کرم رنگ است که با داشتن ماندگاری بالا می تواند درزهای لایه لای سنگها را پر کند. البته بیشتر برای ساختمان هایی با سنگ های قدیمی کاربرد دارد.

۳- کفسابی سرامیک با دستگاه

بهترین روش سابیدن سرامیک استفاده از دستگاه مخصوص ویژه سرامیک و موزائیک است. این دستگاه بدون اینکه به لعاب و رنگ سرامیک ها آسیب برساند سطوح را صاف، یکدست و شفاف می کند. علاوه بر این قدرت بالایی در از بین بردن مقاوم ترین لکه ها و از بین بردن ناهمواری ها نیز دارد. دستگاه های مختلف کفسابی خود به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  • دستگاه کفسابی دستی که بیشتر برای محیط هایی با مساحت کم و بدون دسترسی به برق استفاده می شوند. این دستگاه ها ابعاد کوچک تر و در نتیجه سرعت و قدرت پایین ترین نیز در مقایسه با دو مورد دیگر دارند. با این حال می توانند انتخاب بسیار خوبی برای کفسابی راه پله ها، گوشه و کنار دیوارها و سرویس های بهداشتی باشند.
  • دستگاه کفسابی تک فاز که برای محیط هایی بدون برق سه فاز کاربرد دارد. این دستگاه برای محیط هایی مثل مراکز تجاری کوچک و آپارتمان های مسکونی کاربرد دارد.
  • دستگاه کفسابی سه فاز که از نام آن نیز مشخص است که با برق سه فاز کار می کند. این دستگاه در مقایسه با دو مدل پیشین سرعت و قدرت بالاتری دارد. بیشترین کاربرد آن برای محیط های بزرگ مثل مراکز تجاری بزرگ، مجتمع های مسکونی عظیم، هتل ها و بیمارستان ها است.

کفسابی سرامیک با دستگاه

کفسابی با دستگاه چطور انجام می شود؟

حالا که با روش ها و دستگاه های مختلف کفسابی مخصوص سرامیک آشنا شدیم، نوبت به بررسی مراحل انجام آن می رسد. این مراحل به ترتیب عبارتند از:

  • مرحله اول کفسابی برای یکدست شدن سرامیک ها از بین رفتن پستی و بلندی ها انجام می شود. برای انجام این مرحله و از ساب با لقمه ۴۶ استفاده می شود.
  • در مرحله بعدی به پر کردن درزها و جلوگیری از نفوذ گرد و خاک و دیگر مواد پرداخته می شود. برای این منظور و به عبارتی بتونه کردن سطوح ساب با لقمه ۶۰ آماده شده و کفسابی انجام می گردد.
  • در سومین مرحله ساب به ترتیب با لقمه پد ۱۰۰ و ۲۰۰ انجام می شود تا همه خطوط روی سرامیک از بین برود. در این مرحله سطوح ظاهری مات پیدا خواهند کرد.
  • مرحله چهارم شروع براق کردن سنگ با سابیدن است که با لقمه لاکی انجام می شود. البته در این مرحله ممکن است خطور ریزی نیز ایجاد شود که در مراحل بعدی کامل از بین خواهد رفت.
  • در پنجمین مرحله با ساب لقمه ۶۰۰ خطوط ریز ایجاد شده در مرحله قبلی نیز از بین می رود. سپس در مراحل ششم و هفتم به ترتیب از ساب با لقمه ۸۰۰ و لقمه سیناکس استفاده می شود.
  • مرحله هشتم برای درخشندگی بیشتر سنگ و سرامیک با کمک ساب ایتالیایی انجام می شود. ساب ایتالیایی ۴ بار تکرار شده و درنهایت مراحل به پایان می رسد. برای بررسی بیشتر هر یک ساب ها با شماره لقمه متفاوت به مقاله مخصوص لوازم کفسابی مراجعه کنید.

کفسابی با دستگاه چطور انجام می شود؟

کفسابی سرامیک چقدر طول می کشد؟

مدت زمانی که برای کفسابی صرف می شود به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به متراژ محل، نوع سرامیک، نوع دستگاه کفسابی و مهارت متخصص اشاره کرد. به طور معمول در پروژه مسکونی یک نفر با دستگاه تک فاز می تواند در یک روز برای ۵۰ تا ۶۰ متر کفسابی انجام دهد. البته این عدد بسته به عواملی که اشاره شد ممکن است کاهش و یا افزایش بیابد.

هزینه خدمات کفسابی چقدر است؟

در این مقاله هر آنچه در مورد کفسابی سرامیک نیاز است بدانید را بررسی کردیم. ابتدا مزایای این خدمات را مرور کرده و روش های مختلف کفسابی را بررسی کردیم. سپس مروری بر مراحل کفسابی سطوح نیز داشتیم. با توجه به این اطلاعات می توان گفت بهترین گزینه برای افزایش درخشش، طول عمر و زیباسازی سطوح سرامیکی کفسابی توسط افراد متخصص و آموزش دیده است.

اما هزینه این خدمات چقدر است؟ برای دریافت منصفانه ترین قیمت کفسابی سرامیک می توانید ابتدا سفارش خود را به صورت رایگان در اسپارد ثبت کنید. در مراحل ثبت سفارش متراژ محیط و نوع سطوح را مشخص خواهید کرد. بر اساس این اطلاعات متخصص مربوطه هزینه خدمات را اعلام می کند. در نهایت متخصص با لوازم مخصوص در زمان و محل مورد نظر شما در استان تهران و البرز (کرج) حاضر شده و بهترین خدمات کفسابی را ارائه می کند!

سرویس کفسابی (سنگسابی)

  • اعزام فوری نیروی ماهر
  • ضمانت منصفانه‌ترین قیمت
درخواست کفسابی (سنگسابی)