نصب کاغذ دیواری

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب حرفه‌ای

از میان پوشش های مختلف برای دیوار معمولا کاغذ دیواری محبوبیت بیشتری دارد، بخصوص کاغذی دیواری قابل شستشو که امکان نظافت دوره ای را نیز برای کاربران فراهم می کند. پس اگر تا به این لحظه فکر می کردید کاغذ دیواری به هیچ عنوان قابل شستشو نیست باید با این مدل کاربردی از کاغذ دیواری آشنا شوید.

پس در ادامه این مقاله با بررسی کاغذ دیواری های قابل شستشو، مزایا و معایب و انواع آن با اسپارد مگ همراه باشید!

کاغذ دیواری قابل شستشو چیست؟

پیش از اینکه مزایا  معایب این کاغذ دیواری ها را بررسی کنیم بد نیست بیشتر با بافت و ویژگی های آن آشنا شویم. همانطور که از نامشان نیز پیداست این کاغذ دیواری ها در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند. این مقاومت را پوشش آکریلیک یا وینیل قرار گرفته روی این کاغذ دیواری ها فراهم می کند. این پوشش به عنوان سدی در برابر رطوبت عمل می کند.

پس اگر نحوه نصب کاشی با چسب برایتان سخت باشد به راحتی می توانید کاغذ دیواری های قابل شستشو را جایگزین سرامیک و کاشی کنید. حتی در محیط های مرطوبی مثل آشپزخانه و سرویس بهداشتی!

کاغذ دیواری با قابلیت شستشو

کاغذ دیواری های قابل شستشو چه مزایایی دارند؟

با بررسی ویژگی های این کاغذ دیواری ها به راحتی می توان به علت محبوبت آن پی برد. از جمله مزایایی که باعث می شود افراد زیادی کاغذ دیواری قابل شستشو را انتخاب کنند می توان به مواردی که در ادامه مطلب نوشته ایم اشاره کرد:

شستشو و نظافت راحت و آسان

یکی از دلایل منصرف شدن برخی افراد از صرف هزینه نصب کاغذ دیواری، عدم قابلیت شستشو با آب و نظافت آسان این پوشش است. درنتیجه می توان قابلیت شستشوی این نوع از کاغذ دیواری را از اصلی ترین مزایای آن دانست. بخصوص اگر در نظر داشته باشد از کاغذ دیواری برای محیط هایی که بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند، همانند آشپزخانه استفاده کنید.

موجود در طرح ها و رنگهای مختلف

یکی دیگر از مزایای کاغذ دیواری قابل شستشو تنوع بالا و ارائه انواع طرح ها و رنگها برای سلیقه های مختلف است. علت تنوع بالا را می توان رقابت شرکتهای تولیدی مختلف برای فروش بیشتر کاغذ دیواری های قابل شستشو دانست. پس نگران نباشید شما نیز به راحتی می توانید طرح مورد نظر خود را بیابید!

مزایای کاغذ دیواری های قابل شستشو

دوام و طول عمر بالا

مسلما پس از صرف هزینه بیشتر برای نصب کاغذ دیواری هایی با قابلیت شستشو افراد انتظار دارند که مدت زمانی بیشتری از این پوشش در نقاط مختلف منزل خود استفاده کنند. این نوع کاغذ دیواری این نیاز افراد را نیز برآورده کرده و با گذشت زمان کمتر دچار تغییر رنگ و آسیب می شود.

یکی از دلایل دوام بالا را نیز می توان به مزیت اول، یعنی قابلیت شستشو و نظافت آنها ربط داد. جالب است بدانید که برخلاف تصور عده زیادی از افراد این کاغذ دیواری ها به طور میانگین حدود سه برابر رنگهای ساختمانی معمولی دوام و ماندگاری دارند.

مقاوم در برابر حرارت و آتش سوزی

همه ما به دنبال مصالح و پوشش های ساختمانی هستیم که در برابر خطرات احتمالی همانند آتش سوزی مقاوم باشد. کاغذ دیواری های قابل شستشو نیز از جمله مواردی هستند که به علت پوشش ضدآب خود در مقابل حریق ایمنی بالایی دارند.

آیا کاغذ دیواری قابل شستشو معایبی نیز دارند؟

همانند همه پوشش های دیگر کاغذ دیواری ضد آب در کنار مزایای بسیار خود، معایبی را نیز به همراه دارد. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمی توان از این پوشش برای سطوح مختلف استفاده کرد

این کاغذ دیواری فوق العاده کاربردی متاسفانه روی سطوح مختلف قابل نصب نیست. البته می توان با اضافه کردن مراحلی همانند استفاده از سیلر کیلر این کاغذ دیواری را روی سطوح چوبی نصب کرد.

این کاغذ دیواری ها به سختی از دیوار جدا می شوند

کاغذ دیواری های قابل شستشو به علت ساختار مقاومی که دارند کاملا روی دیوار می چسبند. به هنگام استفاده این ویژگی مزیتی مصبت محسوب می شود اما هنگام جدا کردن اصلا ویژگی جالب و دلخواهی نیست. برای جدا شدن راحت تر آن باید بروید سراغ راهکارهای دیگری همانند استفاده از بخارشوی!

کاغذ دیواری ضدآب گران قیمت تر از دیگر انواع کاغذ دیواری است

نظرات کاربران نصب کاغذ دیواری

درخواست نصب کاغذ دیواری

مزایای مختلف این نوع کاغذ دیواری باعث شده است که قیمت آن نیز در مقایسه با دیگر انواع بالاتر باشد. به همین دلیل می توان کاغذ دیواری قابل شستشو را در دسته پوشش های گران قیمت دانست. از طرفی هزینه نصب کاغذ دیواری نیز به مراتب بالاتر از نقاشی دیوار تنها به کمک یک غلتک است.

معایب کاغذ دیواری های قابل شستشو

مواد استفاده شده در کاغذ دیواری ضد آب با محیط زیست سازگار نیست

اگر به خاطر داشته باشید گفتیم که علت ضدآب بودن این کاغذ دیواری با پوشش از جنس وینیل در ارتباط است. مواد اولیه وینیل عموما از جنس پلاستیک است که در محیط زیست قابل تجزیه نیست. به همین دلیل آن را غیرقابل سازگار با محیط زیست می نامند. همین ویژگی منفی باعث شده تولید آن در برخی کشورها متوقف شود.

چند نوع کاغذ دیواری با قابلیت شستشو در بازار وجود دارد؟

وقتی از کاغذ دیواری قابل شستشو حرف می زنیم تنها به یک نوع خاص اشاره نداریم زیرا این کاغذ دیواری ها برحسب قابلیت شستشو به سه دسته تقسیم می شوند. این سه دسته عبارتند از کاغذ دیواری با قابلیت شستشوی بالا، متوسط و پایین!

اما چه چیزی این سه دسته را از هم مجزا ساخته است؟ ضخامت و کیفیت پوشش وینیل روی کاغذ دیواری ها درجه قابلیت شستشوی آنها را تعیین می کند. درنتیجه می توان گفت در کاغذ دیواری با قابلیت شستشوی بالا در مقایسه با دو مورد دیگر از ماده وینیل بیشتری استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: کدامیک از انواع کاغذ دیواری مناسب فضای شماست؟

البته می توان این کاغذ دیواری ها را برحسب ویژگی ها دیگری نیز به گروه های مختلف تقسیم کرد. از جمله آنها می توان به کاغذ دیواری ضدآب با وینیل پارچه ای و یا فویلی، کاغذ دیواری ضدآب چسب دار و یا برجسته اشاره کرد.

انواع کاغذ دیواری ضد آب

نحوه شستشوی کاغذ دیواری ضدآب چگونه است؟

تا اینجا بیشتر به مزایا، معایب و انواع مختلف این نوع کاغذ دیواری پرداختیم حالا نوبت به مهم ترین مبحث یعنی نحوه شستشوی آنها می رسد. اول از همه باید بدانید که این کاغذ دیواری ها هرچند قابل شستشو هستند اما نمی توانند در مقابل آب زیاد و مستقیم مقاومت کنند. پس فکر شستشوی آنها با یک سطل آب و یا شلنگ را برای همیشه فراموش کنید!

به جای روشهای بالا برای تمیز کردن این کاغذ دیواری ها باید از یک دستمال پارچه و نرم مرطوب و یک شوینده ملایم کمک بگیرید. اگر آلودگی ها زیاد باشد می توانید با مطالعه دستورالعمل های استفاده از کاغذ دیواری خود از مواد و شوینده های قوی تری نیز استفاده کنید.

همانطور که اشاره شد باید از یک پارچه نرم برای تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو استفاده کنید و استفاده از وسایل تیز و زبر همانند اسکاچ و سیم ظرف شویی برای از بین بردن لکه روی کاغذ دیواری به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. با دانستن این نکات نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری همانند آب خوردن راحت و بی دردسر خواهد بود.

نحوه شستشوی کاغذ دیواری ضدآب

بهترین راه تمیز کردن کاغذ دیواری های قابل شستشو چیست؟

در قسمت بالا به نکات مختلف درخصوص کاغذ دیواری قابل شستشو اشاره کردیم و با انواع و مزایای آن آشنا شدیم. در ادامه تعدادی نکته مهم برای شستشوی بهتر پس از نصب کاغذ دیواری را نیز بررسی کردیم اما بهترین و کم خطرترین گزینه برای نظافت این پوشش چیست؟

کم ریسک ترین راه برای تمیز کردن این نوع از کاغذ دیواری ها کمک از گرفتن از نیروها خدماتی متخصص و آموزش دیده است. این افراد به خوبی با مواد و پوشش های مختلف آشنا هستند و می توانند بهترین روش شستشو را در هر موقعیتی انتخاب کنند. برای کمک گرفتن از این نیروهای خبره کافی است سفارش نظافت منزل را در اسپارد ثبت کرده و منتظر مراجعه آنها در روز و زمان مقرر شده باشید!

با ورود کاغذ دیواری قابل شستشو به بازار، تنها تردید بسیاری از افراد در خرید این پوشش زیبا از بین رفته و کسانی که از بابت آلودگی آنها نگرانی داشتند، حالا با خیالی راحت می توانند از این کاغذها استفاده کنند. این کاغذها علاوه بر مزایای بسیار زیادی که دارند، شما را تا سال های زیادی از رنگ کردن دیوارها یا تعویض کاغذ دیواری آنها بی نیاز می کنند. به همین دلیل، کاغذ دیواری های ضد آب یک انتخاب بسیار مناسب برای کسانی محسوب می شوند که از پوشش یکنواخت محل زندگی شان خسته شده و می خواهند دکوراسیون جذاب تر و مدرن تری داشته باشند.

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر