نصب کاغذ دیواری

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب حرفه‌ای

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که احساس کنید خانه، نیاز به تغییری اساسی دارد تا روحیۀ اعضای خانواده نیز تغییر کند. نصب کاغذ دیواری یکی از سریع‌ترین راه‌هایی است که اغلب افراد برای تغییر دکوراسیون داخلی از آن استفاده می‌کنند. انواع کاغذ دیواری با جنس‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد که برای تمامی قسمت‌های خانه طراحی شده‌اند.

اگر می‌خواهید تغییری اساسی در خانۀ خود ایجاد کنید، می‌توانید انواع مدل کاغذ دیواری را در قسمت‌های مختلف خانه استفاده کنید. ما در این مطلب به معرفی انواع کاغذ دیواری پرداخته‌ایم تا انتخاب را برای شما راحت‌تر کنیم.

کاغذ دیواری ها بر اساس جنس به چند دسته تقسیم می شوند؟

انواع کاغذ دیواری جدید بر حسب جنس به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. در ادامه با تمامی آن‌ها آشنا شوید.

کاغذ دیواری کاغذی

این نوع کاغذ دیواری‌ها جزو ارزان‌ترین کاغذ دیواری‌هایی هستند که در بازار موجود است. جنس آن از متریالی بسیار نازک ساخته شده که آسیب‌پذیری‌اش را افزایش می‌دهد. علاوه براین شستشوی کاغذ دیواری های کاغذی امکان پذیر نیست و در برابر رطوبت و کثیفی مقاومتی ندارند. نهایت زمان ماندگاری آن‌ها، دو سال است و در دو شکل تک لایه و دو لایه به بازار عرضه می‌شوند. تنها مزیت این کاغذها، قیمت پایین است که برای افراد مستأجر مناسب بوده و به مدت دو سال تنوع را به آنان هدیه می‌دهد.

کاغذ دیواری کاغذی

انواع کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل

این مدل کاغذ دیواری را به عنوان کاغذ دیواری ضد آب در بازار می‌شناسند. یکی از بهترین کاغذ دیواری‌های موجود در بازار، همین کاغذهای پی‌وی‌سی است که مقاومت و دوام بالایی داشته و به راحتی شسته می‌شود. مدت زمان ماندگاری این نوع کاغذ دیواری، حداقل پنج سال است و به راحتی خش‌دار یا پاره نمی‌شود.

اغلب اوقات در کنار نقاشی اتاق کودک و آشپزخانه از این جنس استفاده می‌کنند تا دوام بیشتری داشته باشد. تعداد لایه‌های پی‌وی‌سی در مقاومت و مرغوبیت کاغذ اثر مستقیمی دارند. به این صورت که هر چه این لایه‌ها بیشتر باشد، مرغوبیت کاغذ نیز بیشتر است.

کاغذ دیواری نانو

انواع کاغذ دیواری نانو، علاوه بر ویژگی‌های کاغذهای پی‌وی‌سی، مانند قابل شست‌وشو بودن، مقاومت و دوام و…، ویژگی‌های مهم دیگری دارند که عبارت‌اند از: عایق صدا و گرما، مقاوم در برابر تابش آفتاب، ضد آلرژی و حساسیت، ضد کثیفی و گردوغبار.

کاغذ دیواری مخملی

کاغذ دیواری‌های مخملی بیشتر مواقع به عنوان کاغذ دیواری کلاسیک شناخته می‌شوند. این کاغذها به سبک‌های کلاسیک و در رنگ‌های تیره طراحی شده و به دلیل داشتن درصدی از جنس مخمل، قابل شست‌وشو نیستند. متریال دیگر این کاغذ دیواری‌ها، پارچه و پی‌وی‌سی است.

قیمت این کاغذها بالاتر از دیگر کاغذهای دیواری است که علت آن بر می‌گردد به بافت‌های زیبای مخمل که در طراحی آن‌ها استفاده شده است. کاغذ دیواری‌های مخملی از میان انواع سبک های دکوراسیون داخلی، برای دکوراسیون خانه‌های کلاسیک و لوکس بسیار مناسب‌اند.

کاغذ دیواری ۳D

کاغد دیواری D3 یا کاغذ دیواری سه بعدی نوعی کاغذ دیواری است که در ده سال اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. طرح‌های این کاغذ دیواری از فاصلۀ چند متری به دلیل استفاده از سایه‌ها در طراحی، برجسته به نظر می‌رسد. انواع کاغذ دیواری سه بعدی علاوه بر این‌که قابل شست‌وشو هستند، عمر طولانی‌ای دارند و اغلب در طراحی دکوراسیون مدرن به کار می‌روند.

کاغذ دیواری 3D

کاغذ دیواری الیاف طبیعی

یکی از انواع کاغذ دیواری که بسیار کمیاب بوده و قیمت زیادی هم دارد، کاغذ دیواری‌های ساخته شده از الیاف طبیعی هستند. متریال این کاغذ دیواری، چوب فانتزی فنلاندی است و از خاصیت قابل شست‌و شو بودن، ضد حساسیت و سازگاری با طبیعت برخوردار است. با توجه به این‌که در طرح و بافت آن از الیاف چوب و برگ استفاده شده، ظاهری جذاب و زیبا دارد که حس حضور در طبیعت را القاء می‌کند.

کاغذ دیواری نخی

اگر طرح و رنگ به خصوصی را در ذهن دارید که در بازار پیدا نمی‌کنید و قابلیت اجرا با دست را دارد، می‌توانید از این نوع کاغذ دیواری استفاده کنید. این کاغذ دیواری‌ها سفید رنگ هستند و قابلیت این را دارند که طرح‌های فانتری و مدرن را روی آن‌ها پیاده‌سازی کنید.

کاغذ دیواری نخی

کاغذ دیواری پارچه ای

نظرات کاربران نصب کاغذ دیواری

درخواست نصب کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری های پارچه‌ای بیشتر در دفاتر تجاری، هتل‌ها و اماکن لوکس استفاده می‌شوند و قیمت آن‌ها بسیار زیاد است. مقاومت و استحکام این کاغذها بالا بوده و به راحتی شسته می‌شوند. وزن این کاغذ دیواری‌ها بسیار زیاد است و ضخامت بالایی دارند؛ به همین دلیل به عنوان عایق گرما و صدا نیز عمل می‌کنند.

کاغذ دیواری متالیک

یک نوع کاغذ دیواری کمیاب با قیمتی بسیار زیاد است که طرفداران خاصی دارد. در متریال آن لمینتی از آلومینیوم به کار رفته که ظاهر بسیار زیبایی به آن بخشیده است.

کاغذ دیواری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر می‌خواهید یک کاغذ دیواری خوب و مقاوم انتخاب کنید، لازم است در کنار توجه به زیبایی و طرح و رنگ آن به جنس و ویژگی‌های آن نیز توجه کنید. مهم‌ترین ویژگی‌های یک کاغذ دیواری خوب عبارتند از:

  • دارای قابلیت شست‌وشو
  • عایق مناسب برای صدا
  • مستحکم در برابر تابش نور خورشید
  • مقاوم در برابر کشیده شدن
  • مقاوم در برابر خش و پارگی
  • ضد حساسیت

 

ویژگی های کاغذ دیواری خوب

چطور بهترین کاغذ دیواری را برای هر قسمت از خانه انتخاب کنیم؟

برخی طرح‌ها برای مکان مورد نظر شما مناسب نیستند و یک طراح داخلی می‌تواند این محدودیت‌ها را به راحتی اعمال کند؛ یا این‌که رنگ دیوار شما روغنی است و بعضی از کاغذها روی آن نصب نمی‌شوند که متخصص اسپارد می‌تواند راهنمایی‌های بسیار ارزنده‌ای به شما ارائه دهد.

امکان استفاده از کاغذ دیواری در تمامی قسمت‌های خانه وجود دارد؛ به شرط آن‌که از طرح و جنس مناسب با آن قسمت استفاده شود. در این مسیر می توانید از متخصصین خدمات طراحی دکوراسیون منزل نیز کمک بگیرید. در ادامه این راهنما با پراستفاده‌ترین کاغذ دیواری‌هایی که در هر قسمت از خانه به کار می‌روند، آشنا شوید:

کاغذ دیواری اتاق‌ خواب

انواع کاغذ دیواری اتاق خواب بسته به سبک دکوراسیون اتاق استفاده می‌شود. برای دکورهای کلاسیک از کاغذهای طرح‌دار و مخملی و برای سبک‌های مدرن از کاغذهای نخی، پی‌وی‌سی و نانو استفاده می‌شود. برخی کاغذهای سه بعدی نیز مخصوص اتاق خواب هستند.

کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری آشپزخانه

مهم‌ترین ویژگی کاغذ دیواری آشپزخانه، استحکام، مقاومت، قابلیت شست‌وشو و ماندگاری آن است. در بیشتر مواقع از انواع کاغذ دیواری سه بعدی یا پی‌وی‌سی در آشپزخانه استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری آشپزخانه

کاغذ دیواری سرویس‌های بهداشتی

بدون تردید در سرویس بهداشتی باید از انواع کاغذ دیواری ضد آب استفاده شود تا در مقابل رطوبت، ماندگاری بیشتری داشته و آسیب کمتری ببیند. جنس‌های پی‌وی‌سی و نانو بهترین گزینه برای سرویس بهداشتی هستند.

کاغذ دیواری تیوی روم و پشت تلویزیون

در میان انواع کاغذ دیواری پشت تلویزیون، آن‌هایی که طرح‌های تکراری و ساده‌تر دارند، مناسب‌تر هستند؛ زیرا توجه مخاطب تلویزیون را به سوی خود جلب نمی‌کنند.

کاغذ دیواری تیوی روم و پشت تلویزیون

بهترین کاغذ دیواری پذیرایی

برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب پذیرایی، مهم‌ترین گزینه بعد از جنس و مقاومت، هماهنگی طرح آن با سبک مبلمان و وسایل شماست. اگر سبک دکوراسیون داخلی پذیرایی شما کلاسیک است، می‌توانید از کاغذ دیواری‌های کلاسیک و مخملی استفاده کنید. در صورتی که به طرح مدرن علاقه دارید، انواع کاغذ دیواری‌های انتزاعی، پتینه کاری، گل‌دار، موتیف و داماسک را بررسی کنید.

جمع‌بندی نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

تمام آنچه تا کنون به آن اشاره کردیم، همگی نکاتی مهم برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری بوده‌اند. در انتها نیز برخی از نکاتی را که در متن به آن‌ها اشاره نشده است مطالعه کنید:

  • از یک طرح برای تمام قسمت‌های خانه استفاده نکنید.
  • برای دکوراسیون‌های کلاسیک از سبک‌های کلاسک و برای دکوراسیون‌های مینیمال و امروزی از طرح‌های مدرن استفاده کنید.
  • در فضاهای کوچک از رنگ‌های تیره استفاده نکنید.
  • در فضاهای بزرگ حتماً از ترکیب دو کاغذ دیواری هماهنگ با هم استفاده کنید.
  • دیوار تلویزیون را شلوغ و تیره نکنید.

شما چه تجربه‌ای در استفاده از انواع کاغذ دیواری دارید؟ تجربۀ خود را در کامنت با ما در میان بگذارید.

نصب کاغذ دیواری

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب حرفه‌ای
درخواست نصب کاغذ دیواری